There is no compulsory course unit in this semester.
Details
ELECTIVE COURSE MODULE
Elective
- -
-
30
0001
BLMSEC
Programme Elective
- + -
-
-
0002
BLMSEC
Programme Elective
- + -
-
-
0003
BLMSEC
Programme Elective
- + -
-
-
0004
BLMSEC
Programme Elective
- + -
-
-
13757
ADN505
FAMILY AND CHILDREN LAW
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
89665
COG509
CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİM PROGRAMLARI
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
89667
COG511
KÜLTÜRLERARASI EĞİTİM ÇALIŞMALARI
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
89666
COG513
DEZAVANTAJLI ÇOCUKLARA YÖNELİK ÇALIŞMALAR
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
69542
PSY512
CHILD PSYCHOTHERAPY
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
46558
OOE522
CURRENT STUDIES IN EARLY CHILDHOOD
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
84176
OOE562
TEST AND SCALE DEVELOPMENT
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
46556
OOE512
THEORIES AND MODELS OF LEARNING AND TEACHING IN EARLY CHILDHOOD
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
15570
ADN516
SEXUAL HEALTH / REPRODUCTIVE HEALTH
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
81712
PSY560
İLETİŞİM PSİKOLOJİSİ
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
89668
COG515
ERGENLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM
Programme Elective
3 + 0
3.0
3.0
69547
OOE516
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
Programme Elective
3 + 0
3.0
3.0
41789
OOE507
CHILDREN'S READING HABITS AND CHILDREN'S LITERATURE
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
89461
COG506
ERKEN OKURYAZARLIK BECERİLERİ VE DESTEKLENMESİ
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
86709
COG505
CHILDREN AT RISK
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
86710
COG507
FAMILY EDUCATION
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
9687
COG502
ÇOCUK GELİŞİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
87706
COG504
ÇOCUK VE ÇEVRE
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
46557
OOE520
ARTISTIC CREATION IN CREATIVE THINKING
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
13723
PSI516
JUVENILE DELIQUENCY
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
69541
PSY532
FARKLI GELİŞEN ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ
Programme Elective
3 + 0
3.0
3.0
41787
OOE503
CONTEMPORARY DEVELOPMENT AND LEARNING THEORIES
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
81694
OOE517
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE FELSEFİ DÜŞÜNME BECERİLERİ
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
12662
PSI515
CHILD PSYCHOPATHOLOGY
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
17151
ADN526
MOTHER-FATHER-CHILD RELATIONS
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
89669
COG508
OYUN VE OYUN MATERYALLERİ
Programme Elective
3 + 0
3.0
3.0
Total ECTS Credit (Compulsory):
0
Total ECTS Credit (Elective) :
30
Total ECTS Credit :
30
2. Year Fall ( Third ) Term Courses
ID
Code
Name of the Course Unit
Type of the Course
In-Class Hours (T+P)
Credit
ECTS Credit
69737
SAG520
DÖNEM PROJE DERSİ
Compulsory
1 + 4
3.0
6.0
Total ECTS Credit (Compulsory):
6
Total ECTS Credit (Elective) :
0
Total ECTS Credit :
6
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Istanbul Aydin University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.