İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-GUIDANCE AND PSYCHOLOGICAL COUNSELING (YL)(WithThesis) |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
FEF501 | SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ RESEARCH METHODS IN SOCIAL SCIENCES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Proje geliştirilmesi ve döngüsünün öğretilmesi, araştırma konusunun seçiminden başlayarak araştırma süreçlerindeki işlemlerin yürütülmesini ve araştırma raporunun yazımını içerir. | Selection of research topic, processes involved in scientific research, and report writing. |
PDR501 | İLERİ PSİKOLOJİK DANIŞMA BECERİLERİ İLERİ PSİKOLOJİK DANIŞMA BECERİLERİ | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Psikolojik danışma becerileri ve tekniklerinin uygulanması. | Application of counseling skills and techniques. |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
PDR500 | BİREYSEL PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI BİREYSEL PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Süpervizyon ve psikolojik danışma yapılması. | Supervision and counseling. |
PDR502 | PSİKOLOJİK DANIŞMADA İSTATİSTİK PSİKOLOJİK DANIŞMADA İSTATİSTİK | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | İleri istatistikler | Advanced statistics |
SBE500-3 | TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ INTRODUCTION TO THESIS AND SEMINAR COURSE | Z | 0 | 0 | 0.0 | 12.0 | 0 | Tez ya da proje aşamasına gelen öğrenciler sürekli araştırma yaparlar, çalışmalarını yazıya dökerler ve geribildirim almak için hazırlanırlar. | |
PDR503 | EVLİLİK, AİLE VE ÇİFT PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI EVLİLİK, AİLE VE ÇİFT PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Aile danışmanlığında temel kavramlar ve ilkeler, sistemik aile yapısı, fonksiyonel-fonksiyonel olmayan aile yapısı, aile yaşam döngüsü, aile danışmanlığı kuramları ve bu kuramların aile danışmanlığına yansımaları; aile danışma sürecinin evreleri, evlilik ve boşanma, boşanmanın çocuklar üzerindeki etkisi | Basic concepts and principles in family counseling, systemic family structure, functional-non-functional family structure, family life cycle, family counseling theories and their reflections on family counseling; phases of family counseling process, marriage and divorce, effects of divorce on children |
PDR504 | KARİYER PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI VE ARAŞTIRMALARI KARİYER PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI VE ARAŞTIRMALARI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
PDR505 | POZİTİF PSİKOLOJİ UYGULAMALARI POZİTİF PSİKOLOJİ UYGULAMALARI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
PDR506 | OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI VE UYGULAMALARI OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI VE UYGULAMALARI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Okul psikolojik danışmanlığı program yönetim modelleri ve uygulamaları | School counseling program management models and practices |
PDR507 | TRAVMA, YAS VE KAYIP PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI TRAVMA, YAS VE KAYIP PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Yas ve kişilik
Yas tepkileri
Yas danışmanlığı
yas terapisi
çözümlenmemiş yas tepkileri ve terapisi
yas terapisi | |
PDR508 | GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Grupla psikolojik danışma yaşantısına katılma. | Participating in group counseling experience. |
PDR509 | GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA VE YAŞANTISI GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA VE YAŞANTISI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
PDR510 | YAS PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI YAS PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Kayıp ve ölüm yaşantılarındaki dinamikleri açıklama
Yas ve kayıp yaşantılarına ilişkin kuramları açıklayıp ayırt etme
Yas danışmanlığındaki etkin yardım etme becerilerini kazanma
Etkin yas danışmanının özelliklerini bilme
Çözümlenmemiş yas sürecini yeniden başlatma ve sonlandırmayı bilme | |
PDR511 | CİNSEL TERAPİ EĞİTİMİNE GİRİŞ CİNSEL TERAPİ EĞİTİMİNE GİRİŞ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Cinsellik,
Cinselliğin Konuşulması Tarihçesi ve Kültür,
Cinsel Gelişim,
Cinsel Yönelim ve Kimlik,
Kadın ve Erkek Cinsel Anatomisi,
Kadın Cinsel İşlev Bozuklukları- Nedenleri ve Cinsel Terapi Süreçleri-,
Erkek Cinsel İşlev Bozuklukları -Nedenleri ve Cinsel Terapi Süreçleri-,
Cinsel Öykü Alma ve Vaka Analizi,
Temel Terapötik Teknikler(Bilişsel, duygusal, ilişkisel, davranışsal teknikler) konularını içermektedir. | |
PDR512 | SİSTEMİK TEMELLİ MÜDAHALE ÖRNEKLERİ SİSTEMİK TEMELLİ MÜDAHALE ÖRNEKLERİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Sistemik temelli modeller ve araştırmalar | |
PDR513 | İLERİ PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI İLERİ PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
PDR515 | KISA SÜRELİ PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMALARI KISA SÜRELİ PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMALARI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
PSY512 | ÇOCUK PSİKOTERAPİSİ CHILD PSYCHOTHERAPY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE500-5 | YÜKSEK LİSANS TEZİ - I MASTER'S THESIS - I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | | |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE500-6 | YÜKSEK LİSANS TEZİ - II MASTER'S THESIS 2 | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | Thesis work is learning process that includes the these items: (1) identifying the topic of interest and examination phase, which can be described as getting used to the subject, data collecting and processing, justification of the thesis. topic. This process includes the purpose, defining limitations, problems to be solved and improvements expected to be achieved. (2) The planning stage, in which what the collected information shows and what this information is related to in line with the general purposes of the thesis is taken into account. This process includes the presentation of the theoretical framework, which is found to be related to the thesis subject as a result of the literature review, the procedures for data collection and linking the theory to the subject of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and implementation of the thesis. (3) the implementation phase, that development tasks are carried out in accordance with plan and development process is evaluated and monitored, (4) evaluation phase, which includes thinking and drawing conclusions, (5) publication phase that the thesis is written, corrected, presented and defended. |