English

INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-Journalism (Without Thesis)

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-Journalism (Without Thesis)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
GZC501MEDYA VE ETİK DEĞERLER
MEDYA VE ETİK DEĞERLER
Z303.06.03Etik ve ahlak kavramı, tarihsel süreçte medya etiği, gazetecilikte etiğin yeri, medyanın sorumlulukları, uluslararası örnek olaylarla basındaki etik uygulamalar, özdenetim çalışmaları yapan oluşumlar, etik sorunlara yönelik öneriler
ILF501İLETİŞİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
RESEARCH METHODS IN COMMUNICATION SCIENCES
Z303.06.03Ders kapsamında; sosyal bilimlerde bir araştırma tasarımı geliştirmek üzere araştırma soruları, yöntemler ve teorik çerçevelerin nasıl ilişkilendirileceği üzerinde durulmaktadır. Çeşitli metodolojik yaklaşımların dayandıkları epistemolojik temeller ve ampirik yöntemlerle ilgili tartışmalar dikkate alınmakta; özellikle iletişim araştırmalarında araştırmanın varsayımları, kapsamı, sınırlılıkları ve uygulanması üzerine tartışmalar yürütülmektedir.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
GZC502İHTİSAS GAZETECİLİĞİ
SPECİALİZED JOURNALİSM
Z303.06.03Gazetecilik mesleğinin ortaya çıkışı ve uzmanlık alanları ihtiyacının doğuşunun nedenleri, teknoloji kullanımı ve gelişmesiyle uzmanlık alanlarının gelişmesi, gazetecilikteki uzmanlık alanlarının özellikleri ve başarılı gazetecilik uygulamalarından örnekler
SBE507DÖNEM PROJESİ DERSİ
TERM PROJECT COURSE
Z000.03.00Proje konusunun, amacının, öneminin, kapsamının sınırlıklarının, yönteminin, içindekiler kısmının, lieratür taramasının yapıldığı çalışmaları içermektedir. Bununla birlikte çalışmanın proje yazım esaslarına göre hazırlanıp bitirilmesini kapsamaktadır.It includes studies where the subject, purpose, importance, scope, limitations, method, contents of the project subject, literature review is done. However, it includes the preparation and completion of the study according to the project writing principles.
GZC503DİJİTAL GAZETECİLİK
DİJİTAL GAZETECİLİK
S303.06.03Derste teknoloji kuramları, Türkiye'de haberciliğin tarihsel süreci, dijital gazeteciliğin son yıllarda ana akım medyadan bağımsız olarak gelişimi ele alınmaktadır. Dünyada dijital gazetecilik alanında meydana gelen değişimler ve bu alana özgü iş modelleri tartışılmaktadır.
GZC504MEDYA VE GÜVENLİK
MEDİA AND SECURİTY
S303.06.03Ders bağlamında terör, terörizm, güvenlik, medya-terör ilişkisi, medyada terörle ilgili kavramların kullanılması, medyada terör haberlerinin verilmesinin olumlu ve olumsuz yönleri ve medyada terör ve güvenlikle ilgili haberlerin verilme biçimi üzerinde durulacaktır.
GZC505SOSYAL MEDYA VE VATANDAŞ GAZETECİLİĞİ
SOSYAL MEDYA VE VATANDAŞ GAZETECİLİĞİ
S303.06.03Sosyal medyanın doğuşu ve etki alanlarıyla başlayan ders içeriği, enformasyonun takibinde günümüzde ilk sıraya yerleşmiş olan yeni medya araçlarının etkisiyle doğan vatandaş gazeteciliğini ele almaktadır.
GZC506ETKİLEŞİMLİ HABERCİLİK VE YENİ MEDYA
INTERACTİVE JOURNALİSM AND NEW MEDİA
S303.06.03Yeni medyayı anlayabilmek adına tanımlamalara, yaklaşımlara ve güncel tartışmalara yer verilmektedir.
GZC507KADIN ARAŞTIRMALARI
KADIN ARAŞTIRMALARI
S303.06.03Tarih Boyunca Kadın Hareketleri , Toplumsal Kurumlar Açısından Kadının Rolü ve Konumu (Kadın ve Hukuk, Eğitim, Sağlık, Evlilik, Çalışma Yaşamı), Evlilik ve Aile İlişkileri, Kadının Rolü ve Konumunun Toplumsal Yeniden Üretimi, Şiddet ve Erkek Gücü, Etnisite, Irk, Sınıf ve Toplumsal Cinsiyet İlişkisi.
GZC508MEDYADA GÜNCEL SORUNLAR
CURRENT ISSUES İN MEDİA
S303.06.03Bu derste medyanın güncel sorunları tarihsel bir perspektifte incelenecektir. Türk medyasının ekonomi politiğinden başlayarak, teknik, etik, hukuki ve işletme sorunları gibi başlıklarda yaşanan sorunlar değerlendirilecektir. Derste sadece sorunların tespiti ve analizinden öteye geçilecek ve sorunlara çözüm önerileri yine tarihsel örneklerden dersler çıkartılarak geliştirilmeye çalışılacaktır.
GZC509BİLİM OKURYAZARLIĞI
BİLİM OKURYAZARLIĞI
S303.06.03ilimsel yöntemin temel prensipleri, hipotez oluşturma, deney tasarlama, veri toplama ve analiz etme gibi konuları içerir. Bilimsel araştırmalarda etik kurallar, bilim dünyasındaki etik standartlar ve araştırma süreçlerindeki etik sorunlar üzerine odaklanır. Bilimsel makale yazma, konferans sunma, poster hazırlama gibi becerileri içerir. Bu kapsamda, bilimsel terminoloji, doğru referans kullanımı ve bilimsel yazım kuralları da öğrencilere aktarılır. Bilim tarihine genel bir bakış ve bilimin nasıl geliştiği, evrimi ile ilgili felsefi düşünceleri içerir. Öğrencilere daha spesifik araştırma alanlarında kullanılan ileri düzey araştırma yöntemleri ve teknikleri hakkında bilgi verir. Bilimsel makalelerin, kitapların ve diğer akademik kaynakların eleştirel bir şekilde incelenmesi ve yorumlanması üzerine odaklanır. Bilimin toplumsal etkileri, bilimsel bilginin topluma nasıl aktarılabileceği ve bilim politikaları gibi konuları içerir.
GZC510ÇOCUK HAKLARI VE GAZETECİLİK
CHİLDREN’S RİGHTS AND JOURNALİSM
S303.06.031. Çocuk hakları ve gazetecilik ilişkisinin öğrenilmesi 2. Çocuk hakları ve gazetecilik literatürünün değerlendirilmesi 3. Yeni medyada çocuk haklarının öğrenilmesi 4. Çocuk hakları ve medya konusunda araştırma tasarımı yapılması
GZC511TELEVİZYON GAZETECİLİĞİ
TELEVİZYON GAZETECİLİĞİ
S303.06.03Derste temel habercilik kavramları ve bu kavramların bir kitle iletişim aracı olan televizyondaki değişimi işlenmektedir.
GZC512İNSAN HAKLARI VE İFADE ÖZGÜRLÜĞÜ
HUMAN RİGHTS AND FREEDOM OF SPEECH
S303.06.03Bu ders insan hakları tarihini, hak ve insan hakkı, laiklik, yaşama hakkı, kişi hakları, grup hakkı, kültür hakkı , insan haklarını koruma yolları, insan hakları pratiklerini içerir.
GZC513EKONOMİ POLİTİK YAKLAŞIM VE MEDYA
EKONOMİ POLİTİK YAKLAŞIM VE MEDYA
S303.06.03Bu dersin içeriği, medya sektörünün ekonomik yapılarını, politik etkileşimlerini ve bu etkileşimlerin toplum üzerindeki etkilerinin anlaşılmasını sağlayacak kuramsal bir temele dayanmaktadır.
GZC514KÜRESELLEŞME, KÜLTÜR VE KİMLİK
GLOBALİZATİON, CULTURE AND IDENTİTY
S303.06.03Küreselleşme kavramı kültür kavramı kimlik kavramı
GZC515MEDYA VE TOPLUM
MEDYA VE TOPLUM
S303.06.03Medyanın toplum üzerindeki etkilerini sosyolojik, ekonomik etkilerini niceler.Quantifies the sociological and economic effects of the media on society.
GZC516DİJİTAL OKURYAZARLIK
DİGİTAL LİTERACY
S303.06.03Derste, dijital okuryazarlık kavramına ve dijital teknolojileri kullanırken insanların bilgiyi bulma, kullanma, özetleme, değerlendirme, yaratma ve iletişim kurma gibi çok çeşitli konular işlenecektir.
GZC517HABER EDİTÖRLÜĞÜ
HABER EDİTÖRLÜĞÜ
S303.03.03Haber Editörlüğüne Giriş: Haber editörlüğünün rolü ve önemi, haber editörlüğünün tarihçesi. Haber Seçim Kriterleri: Haber değeri, haber seçimi ve önceliklendirme. Haber Yazma Teknikleri: Haber yazma kuralları, başlık oluşturma, spot ve özet yazımı. Haber Düzenleme: Haberlerin düzenlenmesi ve revize edilmesi, dil ve üslup kuralları. Haber Kaynakları ve Doğrulama: Güvenilir kaynak bulma ve haber doğrulama teknikleri. Etik ve Yasal Sorumluluklar: Haber editörlüğünde etik kurallar ve yasal sorumluluklar. Multimedya İçerik Yönetimi: Fotoğraf, video ve diğer multimedya içeriklerin haberlerde kullanımı. Haber Yayınlama ve Dağıtım: Dijital ve basılı medyada haber yayınlama stratejileri. Kriz Yönetimi ve Acil Durum Haberciliği: Kriz dönemlerinde haber editörlüğü ve acil durum haberciliği. Okuyucu ve İzleyici Analizleri: Hedef kitle analizi ve geri bildirimlerin değerlendirilmesi. Uluslararası Habercilik: Uluslararası haber kaynakları ve küresel haber editörlüğü. Yeni Medya ve Haber Editörlüğü: Dijital medya platformlarında haber editörlüğü ve sosyal medya yönetimi. Haber Odası Yönetimi: Haber odasının organizasyonu ve yönetimi. Proje ve Uygulama Çalışmaları: Öğrencilerin haber editörlüğü üzerine uygulamalı projeler geliştirmesi.
GZC520DERGİ YAYINCILIĞI
MAGAZİNE PUBLİSHİNG
S303.03.03Dergi yayıncılığının farklı boyutlarını kapsar ve genellikle aşağıdaki başlıklardan oluşur: Dergi Yayıncılığı Tarihi ve Gelişimi: Dergi yayıncılığının tarihçesi. Geleneksel ve dijital dergi yayıncılığının evrimi. Editoryal Süreçler: İçerik planlama ve yönetimi. Yazı işleri ve editoryal süreçler. Etik ve telif hakları. Dizgi ve Tasarım: Dergi tasarımı ve mizanpaj. Grafik tasarım ilkeleri. Baskı ve dijital formatlar için tasarım. Pazarlama ve Dağıtım: Hedef kitle belirleme ve pazar analizi. Reklamcılık ve abonelik modelleri. Dağıtım kanalları ve stratejileri. Yeni Teknolojiler ve Dijital Yayıncılık: E-dergi ve çevrimiçi yayıncılık. Sosyal medya ve dijital pazarlama. Multimedya entegrasyonu. Proje Yönetimi ve Finansman: Yayın projelerinin yönetimi. Bütçe planlaması ve mali yönetim. Sponsorluk ve fonlama yöntemleri.
HLK516KAMUOYU VE SİYASAL KAMPANYALAR
PUBLIC OPINION AND POLITICAL CAMPAIGNS
S303.06.03Kamuoyunun yapısı, kamuoyu öngörüleri, seçim kampanyaları, propaganda, siyasal mesajların yapıları, farklı yönetim biçimlerinde siyasal iletişim, demokrasi kültürü, siyasal iletişim araçları ve aktörleri, bu araçların kullanımı gibi konuları hakkında bilgi sahibi olur.
HLK525İLETİŞİM HUKUKU VE SORUNLARI
COMMUNICATION LAW AND ITS PROBLEMS
S303.06.03İletişim perspektifinden hukukun toplumsal boyutu, temel hak ve özgürlükler, ifade özgürlüğü ve kamuoyu, ifade özgürlüğünde uluslararası sözleşmeler, kitle iletişimi ve hukuku, bilgi-iletişim teknolojilerinde ve haberleşmede hukuki boyut, Türkiye’de yayın ilkeleri ve fikri haklar dersin içeriğini oluşturmaktadır.
HLK532POSTMODERNİZM VE TOPLUMSAL YAKLAŞIMLAR
POSTMODERNİSM AND SOCİAL APPROACHES
S303.06.03Postmodernizmin sosyolojik sonuçlarının, postmodern kuramlar ve yorumu, popüler kültür-postmodernizm ilişkisi, değişen ekonomik ilişkiler, üre-tüketicilik, postyapısalcılığın postmodernizm ile ilişkisi, yakınsama kültürü, akıl ve özneciliğin eleştirisi üzerinden irdelenmesini kapsar.
HLK535MEDYA EKONOMİSİ VE POLİTİĞİ
MEDYA EKONOMİSİ VE POLİTİĞİ
S303.06.03Medya ekonomisi Medya-Siyaset-Sermaye İlişkisi Medyanın Yayın Politikası ve Mesaj Üretim Süreçleri Medyanın İşlevleri Medya ve Kamuoyu Ekonomi Politik Kavramı ve Konusu Medya Ekonomi Politiği Amerika'da Ekonomi Politik Yaklaşımlar Avrupa'da EkonomiPolitik Yaklaşımlar Sunumlar
ILF502YENİ MEDYA VE GAZETECİLİK
NEW MEDİA AND JOURNALİSM
S303.03.03Yeni Medya ve Dijital Gazeteciliğe Giriş: Dijital medya ve internetin gazeteciliğe etkisi. Medya Teknolojileri ve İnovasyon: Yeni medya araçları, yazılımlar ve teknolojik yenilikler. Dijital Haber Üretimi ve Yönetimi: Çevrimiçi içerik üretim süreçleri ve dijital haber odası yönetimi. Sosyal Medya Gazeteciliği: Sosyal medya platformlarının gazetecilikteki rolü ve etkisi. Veri Gazeteciliği: Büyük veri analizleri ve veri görselleştirme teknikleri. Multimedya ve İnteraktif İçerik: Fotoğraf, video, ses ve infografik kullanımı. Etik ve Yasal Sorunlar: Dijital gazetecilikte etik kurallar ve yasal düzenlemeler. Medya Tüketici Davranışları: Dijital medya tüketim alışkanlıkları ve trendleri. Yeni Medya Araştırmaları: Yeni medya ve dijital gazetecilik üzerine akademik araştırma yöntemleri.
ILF503MEDYA VE TOPLUMSAL HAREKETLER
MEDYA VE TOPLUMSAL HAREKETLER
S303.03.03Giriş ve Temel Kavramlar: Medya ve toplumsal hareketlerin tanımları, tarihçesi ve teorik çerçeveleri. Medya Kuramları ve Toplumsal Hareketler: Medya kuramları (agenda-setting, framing, vs.) ve bu kuramların toplumsal hareketler üzerindeki etkileri.Tarihsel Perspektif: Geçmişteki önemli toplumsal hareketler ve medyanın bu hareketlerdeki rolü. Yeni Medya ve Dijital Aktivizm: Sosyal medya ve dijital platformların toplumsal hareketlerdeki rolü, avantajları ve dezavantajları. Medya Stratejileri ve Kamuoyu: Toplumsal hareketlerin medya stratejileri, mesajların oluşturulması ve kamuoyu oluşturma teknikleri. Sansür ve Manipülasyon: Medyada sansür, bilgi manipülasyonu ve dezenformasyonun toplumsal hareketler üzerindeki etkileri. Vaka Analizleri: Önemli toplumsal hareketler ve bu hareketlerde medyanın rolü üzerine vaka analizleri. Etik ve Sorumluluk: Gazetecilik etiği, aktivistlerin medya karşısındaki sorumlulukları ve etik meseleler. Gelecek Trendler: Medya teknolojilerinin ve toplumsal hareketlerin geleceği, dijital çağda aktivizm.
ILF512YENİ MEDYA VE BAĞIMLILIK
YENİ MEDYA VE BAĞIMLILIK
S303.06.03Yeni Medya Kullanımının Psikolojik Temelleri; Yeni medya kullanımının psikolojik motivasyonları, Bağımlılık ve psikolojik etkileri, Dijital Bağımlılık Türleri. İnternet bağımlılığı; Sosyal medya bağımlılığı, Oyun bağımlılığı, Yeni Medya ve Sosyal Etkileşim. Yeni medya araçlarının sosyal etkileşim üzerindeki etkileri; Yalnızlık, sosyal kaygı ve depresyon ile ilişkisi, Yeni Medya ve Gençlik. Gençlerin yeni medya kullanımı; Eğitim ve gelişim üzerindeki etkileri.
PSI573POLİTİK PSİKOLOJİ
POLITICAL PSYCHOLOGY
S303.06.03Siyasi kimlik oluşumu; Aile, eğitim ve medyanın rolü, Siyasi Tutumlar ve Davranışlar. Tutumların oluşumu ve değişimi; Siyasi katılım ve oy verme davranışları, Liderlik ve Karizma. Liderlik teorileri; Karizmatik liderlik ve etkileri, Propaganda ve Manipülasyon. Propaganda teknikleri ve psikolojik etkileri; Medya manipülasyonu ve algı yönetimi, Siyasal Karar Alma Süreçleri
YMI512YENİ MEDYADA ELEŞTİREL YAKLAŞIMLAR
CRITICAL APPROACHES IN THE NEW MEDIA
S303.06.03Nitel ve nicel yaklaşımlar doğrultusunda yeni medya araştırmalarında eleştiri olgusu ve kuramları dersin içeriğini oluşturmaktadır.
YMI520YENİ MEDYANIN EKONOMİ POLİTİĞİ
POLITICAL ECONOMY OF NEW MEDIA
S303.06.03Ders yeni medya kavramının teknolojik yapısının kültürel, ekonomik ve politik anlamda etkilerini tartışırken, bununla birlikte bireyin sosyal medya üzerinden kendini tanımlama ve hatta bu durumdan güç edinme sürecini içermektedir.
YMI525ETKİLEŞİMLİ DİJİTAL ANLATI
INTERACTIVE DIGITAL NARRATIVE
S303.06.03Ders kapsamında; bilgi ve iletişim teknolojilerinin tarihçesi ve temel kavramları eşliğinde, insan-bilgisayar etkileşimi, arayüz tasarımı, kullanıcı merkezli tasarım, kullanıcı deneyimi tasarımı, kullanılabilirlik, etkileşim tasarımı, etkileşimli medya tasarım kriterleri ve süreçleri ele alınacaktır.
YMI527SOSYAL MEDYADA İÇERİK ÜRETİMİ VE YÖNETİMİ
CONTENT PRODUCTION AND MANAGEMENT IN SOCIAL MEDIA
S303.06.03Öğrenciler, popüler sosyal medya platformlarını ve güncel trendleri tanır. Bu platformların özelliklerini, kullanıcı davranışlarını ve güncel gelişmeleri takip ederek içerik stratejilerini buna göre şekillendirirler. Öğrenciler, belirli hedef kitlelere hitap eden içerik stratejileri geliştirirler. Bu stratejiler, marka kimliği, hedef kitle analizi, içerik türleri ve yayın zamanlaması gibi unsurları içerir. Öğrenciler, sosyal medya performansını ölçmek için kullanılan metrikleri anlar ve analiz edebilme yeteneği kazanırlar. Bu analizler, içerik etkileşimi, erişim, dönüşüm oranları gibi faktörleri içerir ve stratejilerin optimize edilmesine yardımcı olur. Öğrenciler, sosyal medya topluluklarını yönetme ve kriz durumlarında etkili iletişim stratejileri geliştirme konularında bilgi sahibi olurlar. Müşteri memnuniyetini sağlamak ve olumsuz durumları yönetmek için gereken becerileri öğrenirler.
YMI529KÜRESELLEŞME VE DİJİTAL EMEK
GLOBALIZATION AND DIGITAL LABOR
S303.06.03Bu derste küreselleşme ve yeni medya arasındaki etkileşim ele alınırken, ders kapsamında dijital sektörün liderlerinin dünyayı biçimlendirme ve yönlendirme güçleri kuramsal temeller ışığında incelenecektir.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.