PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 75.00 |
2 |
İlgi alanında kavramsal bilgi ile uygulama çalışmaları ve istatistiki analizleri arasında ilişki kurar. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 75.00 |
3 |
İlgi alanında ihtiyaç duyduğu araştırmaları yapabilmek için disiplin ve bilimsel alt yapıya sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 75.00 |
4 |
Doktora eğitiminin alt yapısına ilişkin mesleki disiplinini geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 75.00 |
5 |
Finansal, maliyet ve yönetim muhasebesi alanında bilgi birikimini geliştirir ve uygulama örneklerini gerçekleştirir. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 75.00 |
6 |
Türkiye Muhasebe Standartları ile Uluslararası Muhasebe Standartları konularında teorik ve kavramsal bilgisini geliştirir, standartlar arasında bağ kurar. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 75.00 |
7 |
Muhasebe-Denetim alanında meydana gelebilecek değişiklikleri takip edebilir ve analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 75.00 |
8 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimin nasıl olduğunu açıklar. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 75.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 75.00 |
2 |
Edinmiş olduğu kavramsal bilgiyi karar alma sürecinde kullanma kabiliyetine sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 75.00 |
3 |
Muhasebe-Denetim alanındaki mali tablolarını hazırlayabilir, analiz edebilir ve karar alma sürecinde kullanır. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 75.00 |
4 |
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütür. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 75.00 |
5 |
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 75.00 |
6 |
Muhasebe-Denetim alanındaki bilanço, gelir tablosu, kar dağıtım tablosu, özkaynak değişim tablosu, net çalışma sermayesi tablosu, fon akım ve nakit akım tablolarını hazırlayabilmenin yanısıra denetim sürecinde kullanır. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 75.00 |
7 |
Denetim, iç kontrol ve iç denetim alanlarında sahip olduğu bilgi birikimini denetim sürecinde bağımsız bir denetim ekibinin bir parçası olarak uygulama sürecinde yer alır. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 75.00 |
8 |
İç kontrol ilgili yönetimin sorumluluklarını belirten bağımsız denetçi raporunu ve sınırlı ve sürekli bağımsız denetim raporunu hazırlar, analiz eder ve yorumlar. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 75.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Karar alma yeteneğini geliştirir ve karar alma sürecinde sorumluluk alır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
İlgi alanındaki meydana gelebilecek değişiklikleri analiz eder. | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 15 | 37.50 |
3 |
Farklı ülkelerde yayınlanan mali tabloları anlayabilir ve karar alma sürecinde kullanır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 5 | 12.50 |
4 |
Mali tablolar üzerindeki enflasyon etkisini arındırabilir ve mali tabloları içinde bulunduğu ülkenin dışındaki başka (yabancı) bir para birimi cinsinden ifade eder. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 5 | 12.50 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar. | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 12.50 |
3 |
Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir. | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 12.50 |
4 |
Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütür. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı sağlar. | 4 | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 12 | 30.00 |
3 |
Muhasebe ve denetim alanındaki çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; muhasebe ve denetim konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgi edinir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Muhasebe ve denetim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 30 | 75.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 32 | 18 | 18 | 21 | | 17 | 20 | 18 | | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 89 | 89 | 104 | | 85 | 100 | 90 | | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |