|
|
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-PRE-SCHOOL EDUCATION (WithOutThesis)
|
---|
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY | INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-PRE-SCHOOL EDUCATION (WithOutThesis) | SINIF: 1 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | EGF501 | EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ RESEARCH METHODS AND TECHNIQUES IN EDUCATIONAL SCIENCES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bilimsel araştırmalarda etik, temel kavramlar ve araştırma konusunun seçiminden başlayarak araştırma süreçlerindeki işlemlerin yürütülmesini ve araştırma raporunun yazımını içerir. | Ethics in scientific research includes the execution of the processes in research, starting from the selection of the basic concepts and the subject of research, and the writing of the research report. | SINIF: 1 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | OOE509 | EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA İSTATİSTİK STATISTICS IN EDUCATIONAL RESEARCH | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bilimsel Araştırmanın Aşamaları, Değişken ve ölçek türleri, İstatistiğe İlişkin Genel Kavramlar, SPPS tanıtımı, SPSS veri girişi, betimsel istatistik, normallik testleri, parametrik testler, nonparamaetrik testler, regresyon analizi, korelasyon, Faktör Analizi. | Stages of Scientific Research, Variable and scale types, General Concepts of Statistics, SPPS introduction, SPSS data entry, descriptive statistics, normality tests, parametric tests, nonparamaetric tests, regression analysis, correlation, Factor Analysis. | SBE507 | DÖNEM PROJESİ DERSİ TERM PROJECT COURSE | Z | 0 | 0 | 0.0 | 3.0 | 0 | Proje konusunun, amacının, öneminin, kapsamının sınırlıklarının, yönteminin, içindekiler kısmının, lieratür taramasının yapıldığı çalışmaları içermektedir. Bununla birlikte çalışmanın proje yazım esaslarına göre hazırlanıp bitirilmesini kapsamaktadır. | It includes studies where the subject, purpose, importance, scope, limitations, method, contents of the project subject, literature review is done. However, it includes the preparation and completion of the study according to the project writing principles. | ISO551 | EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMALAR EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMALAR | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | OOE503 | ÇAĞDAŞ GELİŞİM VE ÖĞRENME TEORİLERİ CONTEMPORARY DEVELOPMENT AND LEARNING THEORIES | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | İnsan gelişminin incelenmesi ve tarihçe, Darvin'in Geleişim Psikolojisine Etkisi, Teori nedir? Gelişim teorisi nedir? Geleişim teorisinin değeri. Gelişim teorilerinin sınıflandırılması, gelişim teorilerinin gelişim alanlarına göre karşılaştırılması, Rousseau, Stanley Hail, Gesell, Benjamin Spoke, Alfred Spoke, Alferd Adler, Psikanalitik teoriler, Bilişsel yapısalcı teoriler, Bilişsel yaklaşımlar, Davranışcı yaklaşımlar, sosyal öğrenme teorisi, Sosyal öğrenme teorisi., Kişilerarası ilşkiler, geştalt yaklaşımı, çoklu zeka yaklaşımı, Psikolinguistik yaklaşım., Bilgiyi işleme teorisi., Etolojik teori (Konrad Lorenz) Ekolojik Teori (Bronfenbrenner), Hümanistik Yaklaşım., Değerlendirme., | | OOE507 | ÇOCUKTA OKUMA KÜLTÜRÜ VE ÇOCUK EDEBİYATI CHILDREN'S READING HABITS AND CHILDREN'S LITERATURE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Okuma-yazma kavram gelisimine giris, Okuma-yazma kavram gelisimi kuramlari, Dil edinimi ve gelisimi kuramlari, Dogumdan baslayan iletisim gelisimi, Butunsel dil gelisimi, Kulturel, dilsel ve bireyselfarkliliklarin okuma yazma kavram gelisimine etkileri, Okuma-yazma kavram gelisiminin unsurlari, Fonolojik duyarlilik ve harf tanima, Anlam gelisimi ve ustbilis, Cizim ve yazi gelisimi arasinda iliski, Okuma yazma kavramlarini farkli tekniklerle besleme( kukla,drama, hikaye anlatimi,parmak oyunu, tekerleme, bilmece, sarki, resim, bilgisayar,vb.), Birlikte okuma ve cocuk kitaplari,e- cocuk kitaplari, Oyun ortaminda okuma yazma kavramlarinin gelisimi, Aile ve yetiskinlerin cocukta okuma yazma kavram gelisimini destekleme | Introduction to emergent literacy, Theories of emergent literacy, Theories of language acquisition and development, Development of communication from birth on, Whole language approach, Cultural, linguistic and individual differences in the development of emergent literacy, Describing elements of emergent literacy, Phonological awareness and letter recognition, Meaning making and metacognition, Relationship of drawing and print awareness, Promoting emergent literacy with various techniques(puppets,dramatization, storytelling, finger plays, rhymes, riddles, songs, pictures, computers,etc.), Shared reading and children`s books, Play-based literacy, The role of the parents and the adults in the emergent literacy | OOE511 | GELİŞİMİN BİYOPSİKOLOJİK TEMELLERİ BIOPSYCHOLOGICAL FOUNDATIONS OF DEVELOPMENT | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | OOE512 | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE ÖĞRENME VE ÖĞRETMEDE TEORİ VE MODELLER THEORIES AND MODELS OF LEARNING AND TEACHING IN EARLY CHILDHOOD | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | OOE514 | ERKEN ÇOCUKLUKTA ELEŞTİREL DÜŞÜNMENİN GELİŞİMİ İÇİN FEN ETKİNLİKLERİ TASARIMI DESIGMENT OF SCIENCE ACTIVITIES TO DEVELOP CRITICAL THINKING IN EARLY CHILDHOOD | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | OOE515 | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE İZLEME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE İZLEME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | OOE516 | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | | | OOE517 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE FELSEFİ DÜŞÜNME BECERİLERİ ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE FELSEFİ DÜŞÜNME BECERİLERİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | OOE520 | YARATICI DÜŞÜNMEDE SANATSAL YARATMA ARTISTIC CREATION IN CREATIVE THINKING | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | OOE522 | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR CURRENT STUDIES IN EARLY CHILDHOOD | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | OOE528 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN YETERLİKLERİ ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN YETERLİKLERİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | OOE562 | TEST VE ÖLÇEK GELİŞTİRME TEST AND SCALE DEVELOPMENT | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | |