|
|
FACULTY OF HEALTH SCIENCES-NURSING
|
---|
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY | FACULTY OF HEALTH SCIENCES-NURSING | SINIF: 1 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ATA101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne | BIL121 | BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-I INFORMATION TECHNOLOGY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bilgisayar donanım ve yazılım bilgisini kavrar ve İleri seviyede MS Word Ms Power Point programlarını kullanma becerisi kazanır | Basic Concepts of Computer, Usage of Internet, Windows , MS Word | HEM145 | HEMŞİRELİK FELSEFESİ TEMEL KAVRAM VE İLKELERİ NURSING PHILOSOPHY, BASIC CONCEPTS AND PRINCIPLES IN NURSING | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | : Bu Ders; Hemşireliğin Doğası, Sağlık Bakım Sistemi İçindeki Yeri, Rol Ve İşlevleri, Temel Kavramları, Hemşirelik Model/Kuramları, Hemşirelik Felsefesine İlişkin Bilgi İle Birey, Aile Ve Toplumun Sağlığının Korunması, Geliştirilmesi, Sağlık Sorunlarına Yardımda Hemşirelik Model / Kuramları Doğrultusunda Bilimsel Sorun Çözümleme Ve Doğru Karar Verme Yeteneği Kazanmasını Sağlayacak Becerileri İçerir. | This course includes, the nature of nursing, role of nurses in health care delivering settings, nursing professional responsibilities and roles, basic nursing concepts, nursing models/ theories, philosophy of nursing with information about the individual, family and community health protection and development to the nursing models/ theories and to gain scientific problem solving and decision making skills to students according. | HEM147 | KİŞİLERARASI İLİŞKİLER INTERPERSONAL RELATIONS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Kendini Tanıma, Kişilik ve İletişim – Atılganlık, İletişim Tanımı, Ögeleri, Çeşitleri ve Etkileyen Değişkenler, Hemşirelikte İletişim, İletişimde Güçlükler, Terapötik iletişim ve ilişki İletişimi / Kolaylaştıran Yöntemler, İletişimi Kolaylaştıran Yöntemler / İletişimi Engelleyen Yöntemler, İletişim Yöntemleri Uygulama, Aile içi ilişkiler, Stresli Durumlardaki Hastalarla İletişim, Depresif Hasta ile İletişim, Öfkeli Hasta ile İletişim, Kayıp ve Yas, Ölümü Yaklaşan Hasta/Aile ile İletişim | Social presence as a human, the basic needs of man, culture and cultural differences, the concept of health, personality and self-knowledge, communication, habitual patterns of communication, professional interactions and relationships, interdisciplinary relationships, emotional health problems in individuals with behavioral problems, anxiety and stress. | HEM155 | ANATOMİ ANATOMY | Z | 4 | 4 | 6.0 | 10.0 | 8 | İnsan vücudunu oluşturan kemiklerin, kasların, organların, damarların ve sinirlerin yerlerini, komşuluklarını ve birbirleri ile ilişkilerini öğrenmek, incelemek, maket veya kadavra üzerinde pekiştirip kendi vücudunda tanımlamak. | The aim is to explain the locations of the organs that make up the human body, their neighbourhoods, vessels and nerves and their relationships with each other on models, and to enable the student to get to know his own body and the patient's body. | ING121 | İNGİLİZCE-I ENGLISH-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology. | TUR101 | TÜRK DİLİ-I TURKISH LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks. | SINIF: 1 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ATA102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. | BIL122 | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ - II INFORMATION TECHNOLOGY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | İleri seviyede MS Excel kullanımı | Advanced level usage of MS Excel, Using the formula | HEM144 | MİKROBİYOLOJİ-PARAZİTOLOJİ MICROBIOLOGY-PARASITOLOGY | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Mikrobiyolojide temel kavramlar, bakteri hücresinin yapısı, fizyolojisi, üremesi ve genetiği, antibiyotik etki ve direnç mekanizmaları, sterilizasyon-dezenfeksiyon, immünolojide temel kavramlar, temel immün yanıt mekanızması, aşırı duyarlık reaksiyonları, serolojik testler, mantar, protozoa, helmint ve virüslerın incelenmesi. | Microorganism and their infectious, protectingonal fighting ways. | HEM148 | BİYOKİMYA BIOCHEMISTRY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Hücre ve hücre yapısını oluşturan mikro ve makromoleküller (Karbonhidratlar, Proteinler, Lipidler, Vitaminler, Mineraller,) Enzimler, Enerji, Hormonlar, Metabolizma (Karbonhidrat, Lipid, Protein,Enerji), Kan Biyokimyası, İdrar, Akut faz reaktanları | Micro and macromolecules that make up the cell and cell structure (Carbohydrates, Proteins, Lipids, Vitamins, Minerals,) Enzymes, Energy, Hormones, Metabolism (Carbohydrate, Lipid, Protein, Energy), Blood Biochemistry, Urine, Acute phase reactants | HEM156 | HEMŞİRELİK TEMEL İLKE VE UYGULAMALARI I NURSING BASIC PRINCIPLES AND APPLICATIONS - I | Z | 4 | 0 | 4.0 | 5.0 | 4 | Dersin İçeriği: Hemşirelik bakımının sorun çözme süreci doğrultusunda, hemşirelik süreci, hasta ve çalışan güvenliği, hareket ve egzersiz, hasta kabul, nakil ve taburculuk süreci, enfeksiyonu önleme ve kontrol, hijyen uygulamaları, oksijen tedavisi ve vital bulgular gibi temel hemşirelik uygulamalarını içerir. | Nursing process, infection control, patient safety, patient movement and removal, hygiene, vital signs, oxygen therapy, nutrition applications | HEM158 | FİZYOLOJİ PHYSIOLOGY | Z | 4 | 4 | 6.0 | 8.0 | 8 | Ders içeriği kapsamında vücut, hücre, doku, organ ve sistemlerin fizyolojisi yer almaktadır. | Course content includes physiology of the body, cells, tissues, organs and systems. | ING122 | İNGİLİZCE-II ENGLISH-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanı sıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. | This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills. | TUR102 | TÜRK DİLİ-II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri | clause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules | SINIF: 2 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | HEM243 | HEMŞİRELİK TEMEL İLKE VE UYGULAMALAR-II BASIC PRICIPLES AND ESSENTIAL APPLYING IN NURSING-II | Z | 4 | 8 | 8.0 | 13.0 | 12 | Hemşirelik bakımının sorun çözme süreci doğrultusunda verilmesini ve temel hemşirelik uygulamalarını içerir. İlaç uygulamaları, sıvı-elektrolit dengesinin sürdürülmesi, enteral ve parenteral beslenme gereksinimi, solunum sitemi, boşaltım gereksinimi (üriner, bağırsak) preoperatif ve postoperatif bakım, yara bakımı konularını içerir. | To protect of skin integrity and wound care, providing and supporting hidration, bowel function, uninary function, drugs practice, pain manegement, pre-post operatice care, physically evaluation and diagnostic test, emergency care and resuscitation, recording of documents. | HEM247 | PATOLOJİ PATHOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | İnsan organizmasını etkileyen ve farklı mekanizmalar ile değişik türde doku değişimlerine neden olan hastalıklardaki dejeneratif, metabolik, iltihabi, tümoral ve immünolojik olaylar ve bunların sonucunda ortaya çıkan mikroskobik ve makroskobik düzeydeki yapısal doku değişiklik ve bozulmalarının öğretilmesi.
Histoloji teknikleri ve mikroskopi yöntemleri, hücre ve dört temel dokunun yapı ve işlev özellikleri | Teaching the degenerative, metabolic, inflammatory, tumoral and immunological events in the diseases that affect the human organism causing various changes in tissues by means of different mechanisms, and the micro- and macro-level structural tissue changes and degenerations brought about by these events.
Histology techniques and microscopy methods, the structures and functional features of the cells and four basic tissues. | HEM249 | HEMŞİRELİĞE ÖZEL FARMAKOLOJİ NURSING PHARMACOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Temel Farmakolojik kavramlar (ayrıntılar 14 haftalık Ders Programı'ında)
Sık kullanılan ilaçlar (ayrıntılar 14 haftalık Ders Programı'ında) | Basic Pharmacological concepts (details in the 14-week Syllabus) Common drugs (details in the 14-week Syllabus) | HEM251 | BESLENME İLKELERİ PRINCIPLES OF NUTRITION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Yağda ve suda çözünen vitaminler, vitamin benzeri maddeler, mineraller, su ve elektrolitler, tokluk ve açlıkta metabolizma, karbonhidrat, protein, yağ metabolizması | The importance of nutrition, structures, definitions,
classifications, functions, sources, recommended dietary allowances, and excessive intakes of carbohydrates, lipids, proteins, water and minerals, enzymes, vitamins, nucleic acids, hormones and their metabolism, antioxidants, food groups, being fat and tin, nutrition of pregnancy, lactation, baby and child. | HEM261 | PSİKOLOJİ PSİKOLOJİ | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Psikolojinin tanımı ve sınıflandırılması, psikolojinin amacı, diğer bilimlerle olan ilişkisi, öğrenme ve öğrenme çeşitleri hafıza ve anlamayı etkileyen faktörler, kişiliğin tanımı, davranışların fiziksel bilişsel, sosyal ve ahlaki özellikleri, savunma düzenekleri, kişiliğin oluşumu ve teorileri, psikolojik testler, kişilik ve davranış bozuklukları, psikotik ve nevrotik durumlar, grup kavramı, bireysel tedavide grup kavramının etkisi. | Definition and classification of psychology, aim of psychology, relationship with other sciences, learning and learning types, factors affecting memory and understanding, definition of personality, physical cognitive, social and moral characteristics of behaviors, defense mechanisms, formation and theories of personality, psychological tests, personality and behavior disorders , psychotic and neurotic conditions, group concept, effect of group concept in individual treatment. | SINIF: 2 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | HEM242 | İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ INTERNAL MEDICINE NURSING | Z | 4 | 8 | 8.0 | 10.0 | 12 | İç hastalıkları alanında akut ve kronik sağlık problemi olan hastanın bakımının planlanması, uygulanması ve sürdürülmesini yer yerilir. Hasta ve sağlıklı bireyin sağlığının korunması, sürdürülmesi ve yükseltilmesine yer verilir | Main acquirements about internal diseases and training to confirm and evaluate disorders and to maintain hemoastasis as an auxiliary health care provider. | HEM244 | CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ SURGICAL NURSING | Z | 4 | 8 | 8.0 | 10.0 | 12 | Bu ders, cerrahi hastalıkları hemşireliğinde hasta öyküsü ve fizik muayenesi, stres ve nöro endokrin yanıt, şok, ağrı, sıvı elektrolit asid baz dengesizliği, inflamasyon ve yara iyileşmesi, enfeksiyon kontrolü, perioperatif bakım, solunum sistemi, kardiovasküler sistem, sinir sistemi, kas iskelet sistemi, gastrointestinal sistem, genitoüriner sistem, endokrin sistem cerrahi hastalıkları ve hemşirelik bakım yönetimi, meme, göz, kulak burun boğaz hastalıkları, yanık, alanında hastalıkların fizyopatolojisi, tanı, klinik görünüm, tedavi ve bakımını, birey ve ailenin güncel kanıt temelli acil ve perioperatif ve taburculuk hemşirelik bakım yönetimini içerir. | This course covers patient history and physical examination, stress and neuroendocrine response, shock, pain, fluid electrolyte acid-base imbalance, inflammation and wound healing, infection control, perioperative care, respiratory system, cardiovascular system, nervous system, musculoskeletal system in surgical nursing. System, gastrointestinal system, genitourinary system, endocrine system surgical diseases and nursing care management, breast, eye, otorhinolaryngology, burns, physiopathology, diagnosis, clinical appearance, treatment and care of diseases in the field, individual and family's current evidence-based emergency and perioperative and discharge nursing care management. | HEM248 | HEMŞİRELİKTE ETİK NURSING ETHICS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Meslek tarihi, deontolojisi, meslekleşmesi, etik ilkeler, meslekteki çağdaş roller, eski-yeni yasal düzenlemeler ve yönetmelikler hakkında teorik bilgilerin ve vaka örneklerinin ders ortamında kazandırılması. | Equipping the students, within the course settings, with the theoretical knowledge and case examples about the history, deontology, professionalization of the profession, and the ethical principles, the contemporary roles and the old and new legislations and regulations in the profession. | HEM264 | İLKYARDIM FIRS AID | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Bu ders, ilk yardımın temel uygulamaları, birinci ve ikinci değerlendirme yetişkinlerde, çocuklarda ve bebeklerde temelyaşam desteği konularını içermektedir. Ayrıca solunum yolu tıkanıklığında,dış ve iç kanamalar, kırık, çıkık veburkulmalarında, acil bakım gerektiren hastalıklarda, zehirlenmeler, sıcak çarpması, yanık ve donmalar yabancı cisimkaçmalarında ilk yardım ve hasta ve yaralı taşıma konuları ele alınacaktır. | This course covers basic applications of first aid, first and second assessment, basic life support in adults, children andinfants. In addition, first aid in respiratory tract obstruction, external and internal bleeding, fractures, dislocations andsprains, diseases requiring emergency care, poisoning, heat stroke, burns and frostbite, foreign body escape and patientand injured transport will be discussed. | BSE388 | KADIN VE EGZERSİZ WOMEN AND EXERCISE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Kadının anatomik, fizyolojik, psikolojik özellikleri ve farklılıkları
Kadının özel dönemleri (adet, hamilelik, menopoz ve egzersiz) Kuvvet, esneklik, | Anatomical, physiological, psychological characteristics and differences of women
Special periods of the woman (menstruation, pregnancy, menopause and exercise) Strength, flexibility, anaerobic power, aerobic capacity, fat mass, etc. Important points in women's training due to differences such as pregnancy exercises, exercises that can be done before, during and after pregnancy. | CFA233 | PANORAMİK GÖRÜNTÜ TEKNİKLERİ PANORAMIC IMAGE TECHNIQUES | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Panoramik Görüntü Teknikleri, 0-360 panoramik lensler ile fotoğraf çekim yöntemleri, geniş açılı(wide-fish) lensler ile çekim teknikleri, görüntü işleme ve sanal varlıklar üzerinden sayısal panorama oluşturma süreçlerine dair bir içerik oluşturulmuştur. Ders kapsamında, temel üretim düzeylerinin tarihsel arka planlarıyla birlikte aktarılması planlanmaktadır. | Panoramic Imaging Techniques covers the methods of photographing with 0-360 panoramic lenses, shooting techniques with wide-angle (wide-fish) lenses, image processing, and the processes of creating digital panoramas through virtual assets. The course aims to convey the fundamental production stages along with their historical backgrounds. | DOT227 | E-SPOR EKONOMİSİ ESPORTS ECONOMICS | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | E-Spor Ekonomisi dersinde, temel oyun teknolojileri bağlamındaki üretici ve tüketici tarafları ile, bu tarafların arasında yer alan dağıtıcı, yayıncı ve platform sistemleri gibi unsurların aktarılması planlanmaktadır. Bu kapsam dahilinde, ilgili ekosistemin sahip olduğu kendine has modellerden bahsedilecek olup; fiziki perakende, sanal perakende, sayısal ortamın diğer üretim faktörleri gibi başlıklar altında malî prensiplerin detaylandırılması sağlanacaktır. | In the E-Sports Economy course, it is planned to cover the producers and consumers within the context of basic game technologies, as well as elements such as distributors, publishers, and platform systems that lie between these parties. Within this scope, the unique models of the related ecosystem will be discussed, and financial principles will be elaborated under topics like physical retail, virtual retail, and other production factors of the digital environment. | EEE374 | SİBER GÜVENLİK CYBER SECURITY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Temel kavramlar. Siber savaş. Şifrelemeye giriş. Ağ güvenliği; güvenlik duvarları. Saldırı tanıma ve durdurma sistemleri. İşletim sistemi güvenliği. Güvenli yazılım geliştirme. Web uygulamalarının güvenliği, Sızma testleri. Zararlı yazılımların incelenmesi. | Basic concepts. Cyber war. Introduction to encryption. Network security; firewalls. Intrusion detection and stop systems. Operating system security. Secure software development. Security of web applications. Penetration tests. Analysis of malware applications. | EFU417 | AKRAN REHBERLİĞİ PEER GUIDANCE | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Akran rehberliği, oryantasyon ve yaşam becerileri | Peer mentoring, orientation and life skills. | EFU491 | RİTİM DANS VE ORFF EĞİTİMİ RHYTHM DANCE AND ORFF TRAINING | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ritim ve dans kavramlarının bireylere yönelik etkinlikler ve oyunlarla birleştirilmesi amacıyla teknik dans, ritim, beden perküsyonu, kareografi kavramlarının öğretilmesi. Beden perküsyonu çalışılması ve kullanılarak yaratıcı dans çalışmaları yapılması. Öğretim sürecine dahil edilen Orff yöntemi ile yaratıcı ritim doğaçlamaları yapılması. | Activities for the demonstration of rhythm and dance and to show the understanding of technical dance, rhythm, body pergeography of an art. Working and thinking in the body period, planning studies. Making creative improvisations with the Orff method that can be applied in teaching. | EFU493 | BİLGİSAYAR OYUNU İLE EĞİTİM EDUCATION WITH COMPUTER GAMES | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bilgisayar oyunlarına ilişkin kavramlar, bilgisayar oyunları ve eğitim, örnek bilgisayar oyunlarının incelenmesi, bilgisayar oyunlarının değerlendirilmesi, bilgisayar oyunları geliştirmeye giriş. | Concepts of computer games, computer games and education, examination of sample computer games, evaluation of computer games, introduction to developing computer games. | EFU494 | ÇOKLU ORTAM TASARİMİ VE ÜRETİMİ MULTIMEDIA DESIGN AND PRODUCTION | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | Introduction of the authorship systems used in PC environment, the preparation of the course software, screen design principles, pictures, sound, film, etc. to be used. The software used for the editing of materials, the use of animations and movements in software, pictures, films, animation and so on. Adding components, user interaction, feedback techniques, packaging of multiple ambient software, publishing, preparing multiple environmental applications, evaluation of multiple ambient applications. | EFU495 | ÖĞRETİM TASARİMİ INSTRUCTIONAL DESIGN | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğretime ilişkin temel kavramlar tarihçe, kuramsal dayanaklar, tasarım modelleri, tasarım süreci, öğretim tasarısı ve uygulama projeler. | Basic concepts of education History Theoretical foundations Design Models Design Process Education bill and the application | EFU496 | ÖĞRETİMDE TEKNOLOJİK UYGULAMALAR APPLICATIONS IN INSTRUCTIONAL TECHNOLOGY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi, eğitim yazılımlarının incelenmesi. | Concepts related to instructional technologies, instructional technology system, communication and education, instructional tools, instructional tool selection and prepration procedures, computer supported instructional material preparation, material presentation and material presentation in group. | EKO464 | BİLİM TARİHİ HISTORY OF SCIENCE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Başlangıçtan günümüze insanlığın bilim alanındaki başarılarını açıklamaya yönelik olacaktır. | In the first weeks theoretical basis of science will explained. Scientific developments in ancient Greek, Islam and China will thought. Great discoveries/innovations, which affected humanity, will be discussed. Also, the reason of scientific achievements between 19th century and on will explained | GRA202 | MODERNLEŞME VE SANAT MODERNISATION AND THE ARTS | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Modernleşme kuramları incelenecek; sanat, toplum ve politika ilişkisi tarihsel olarak değerlendirilecektir. | Modernization theories will be analysed. | GRA203 | HERKES İÇİN TASARIM DESIGN FOR EVERYBODY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Tasarım için gerekli teorik (renk, tasarım ilkeleri,) ve çözüm (bilgisayar programları ile üretim, fotograf, deneysel tasarım, vb.) yöntemlerinden oluşur. | It consists of the theoretical (color, design principles, gestalt theory) and solution methods (photogroaphy, collage, experimental design, etc.) required for design. | GZC201 | FOTOĞRAFA GİRİŞ INTRODUCTION TO PHOTOGRAPHY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Göz, ışık, optik ve kamera ilişkilerini algılar. Kameranın profesyonel çalışma fonksiyonlarını ve kamera ile görsel estetik bilgilerini bütünleştirir. Media üzerinde etkili kullanılabilir. | Relationship between eye, optics and light; functions of camera. | HAT201 | KİŞİLERARASI İLETİŞİM INTERPERSONAL COMMUNICATION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Kişilerarası iletişimde temel kavramlar, çeşitli yaklaşımlar, kodlar, dil, söylem, retorik ve örnek vaka analizleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. | The content of the course includes basic concepts, different approaches, codes, language, discourse and rhetoric in interpersonal communication, and case study analyses. | HUK344 | FİKRİ MÜLKİYET HUKUKU INTELLECTUAL PROPERTY LAW | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | HUK492 | TÜKETİCİ HUKUKU CONSUMER LAW | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | INE317 | TEKNOLOJİ TRANSFERİ VE PROJE YÖNETİMİ TEKNOLOJİ TRANSFERİ VE PROJE YÖNETİMİ | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | | | ISL330 | KARİYER PLANLAMA KARİYER PLANLAMA | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | KMS301 | KÜLTÜREL MİRASIN SAYISALLAŞTIRILMASI KÜLTÜREL MİRASIN SAYISALLAŞTIRILMASI | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | | | MFY419 | FİNANSAL OKURYAZARLIK FİNANCİAL LİTERACY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ders içeriği temel teorik bilgileri ve bu bilgilerin uygulamada karşılığı olan konular ve finansal işlemler dikkate alınarak oluşturulmuştur. Bu amaçla finansal ve bankacılık işlemleri üzerinden örnekler kapsama dahil edilmiştir. | | MTF405 | AVRUPA SARAY BAHÇELERİ EUROPEAN PALACE GARDENZ | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öncelikle Dünyadaki bahçe sanatı gelişiminin irdelenmesi, sonrasında saray bahçeleri tasarım kriterlerinin seçilen Avrupa Saray bahçeleri örneklerinde değerlendirilmesi. | Firstly, examining the development of garden art in the world, then evaluating the design criteria of palace gardens in selected European palace gardens. | PSI357 | TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI TECHNOLOGY ADDICTION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Teknoloji bağımlılığındaki risk faktörleri, bağımlılığın tanısı ve ilgili kavramlar, bağımlılığın karakteristik özellikleri, teknolojinin olumsuz etkileri, dijital bağımlılığının tanımı, zararları, kriterleri ve nedenleri. | | PSI425 | İŞARET DİLİ SIGN LANGUAGE | G | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Öğrenci bu derste Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi edinir. TİD alfabesini, temel cümle yapılarını, evet-hayır sorularını, olumsuz cümleleri, zaman ve zamanla bağlantılı soruları, sayıları, soru sözcüklerini ve fiilleri öğrenir ve bunlarla ilgili sınıfta bol örnekli alıştırmalar yapar. Öğrenci, temel düzeyde işaret dilini ve bu dilde tercüme ederek, işitme engellilerle iletişim kurmayı öğrenir | In this course, the student will acquire information about the Turkish Sign Language (TSL). The students will learn TSL alphabet, basic sentence structures, Yes/No questions, negative sentences, expressions about time and questions about time, numbers, question words and verbs. The students will also do many investigations of examples regarding the aforementioned topics. The students will learn the basic level of sign language, and will learn to translate TSL in order to communicate with hearing-impaired people | REK201 | SOSYAL MEDYA, REKLAM VE MARKA SOCIAL MEDIA,ADVERTISING AND BRAND | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Sosyal medya, reklam ve marka kavramlarını ve sosyal medyada yer alan markaların reklamlarına ilişkin konuları kapsar. | This course consists of the definitions of concepts related to social media, advertising and brand and the brand advertisings that take place in social media. | RTS201 | FOTOGRAFİK YORUM PHOTOGRAPHIC INTERPRETATION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Çağdaş ve geleneksel fotoğraf sanatları hakkında kavramsal çerçeveler etrafında eleştirel bakış açıları dersin içeriğini oluşturur. | The course includes critical point of view about modern and traditional photograph arts concepts. | SAY211 | TEMEL MÜZİK BİLGİSİ BASIC MUSIC KNOWLEDGE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Ses, nefes, nota, ezgi, armoni kavramlarının öğrenilmesini, öğrenilenlerin uygulanabilmesi için pratik yapılmasını, etkinlik düzenlenmesini, katılınması ve müziğin sosyal hayatta kültürel iletişim aracı olarak kullanılabilir hale getirilmesi için yapılan tüm çalışmaları kapsar. | Course Content Audio, breathing, note, melody, harmony learning the basic concepts, lessons learned for implementation out of practice, the effectiveness of regulation, participation and music, social life, cultural communication tool can be used to make it all work done covers. | SOS449 | SOSYOLOJİ SOCIOLOGY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Sosyolojinin temel kavramları, konusu, alanı, yöntemi. | | SYP331 | OLİMPİK HAREKET OLYMPIC MOVEMENT | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Olimpiyat Oyunlarının köken, sporcu profili, branşlar, törensel uygulamalar, amatörlük anlayışı ve ödüllendirme perspektifinden incelenmesi, modern olimpiyat oyunlarıyla karşılaştırılması, modern olimpiyat oyunlarının kuruluşu, olimpik hareket ve olimpizm felsefesi, olimpik kongreler, modern olimpiyat oyunlarının karşı karsıya olduğu problemler, Anadolu'da antik sportif mekanlar, Türkiye’de olimpik hareket ve olimpizm. | The origins of the Olympic Games, athletes profile, branches, ceremonial practices, understanding of amateurism and the perspective of rewarding, comparison with modern Olympic games, the establishment of modern Olympic games, Olympic movement and Olympic philosophy, olympic congresses, problems faced by modern Olympic games in Anatolia sporting venues, the Olympic movement and Olympism in Turkey. | SYP334 | SPOR VE FAİR PLAY SPORT AND FAIR PLAY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Fair Play kavramı ve kapsamı, Fair Play kavramının tarihçesi, Fair Play idealinin analizi, Uluslararası Fair Play kuruluşları ve çalışmaları, Türkiyede Fair Play çalışmaları, Fair Playin karşı karşıya olduğu problemler. | Fair Play concept and scope, history of fair play concept, Fair Play ideals analysis, the International Fair Play institutions and studies, Fair Play studies in Turkey, the problems faced by Fair Plain. | TAR491 | AVRUPA SİYASİ TARİHİ POLITICAL HISTORY OF EUROPE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Yeniçağ ve Yakınçağ Avrupa'nın siyasi ve askeri tarihi. | The course is planned to provide students with fundamental notions on historical facts from the American Revolution to the end of the First World War. The economic and social framework of political developements will be stressed within the course. The historical narrative, which will cover the main political events and facts of the 18th & 19th &20th century, will be reinforced with data on social, economic, and ideological structures of the period. | THP201 | MEDYA VE EKONOMİ POLİTİK THE MEDIA AND ECONOMICS POLITICS | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Ekonomi politiğinin temel kavramları ve iletişimdeki yansımaları dersin içeriğini oluşturur. | The course includes the basic concepts of economic politics and media and their functions within the communication context. | THP203 | DİJİTAL HABERCİLİK DIGITAL COMMUNICATION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Bu derste öğrencilere yeni medya kavramının ne olduğu, web gazeteciliği, sosyal medya gazeteciliği, veri gazeteciliği ve yurttaş gazeteciliği kavramlarının medyada kendini nasıl ifade ettiği bilgisi verilecektir. | The news which is made from Facebook, Twitter, Instagram and mobile phones will be taugh | SINIF: 3 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | HEM341 | KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ GYNECOLOGIC AND OBSTETRIC NURSING | Z | 4 | 8 | 8.0 | 10.0 | 12 | Kadın üreme sağlığını olumsuz etkileyen faktörler ve bu durumun ortadan kaldırılmasına yönelik konularda öğrencileri bilinçlendirmek, mesleki faaliyetlerde beceri kazandırmak için gerekli olacak teorik ve uygulama becerilerinin ders ve hastane ortamında kazandırılması | Enabling the students to know the factors that effect negatively on women reproductive health and removing these factors. Enabling them attain the clinic practice skills in the environments of lecture and hospital envoirments. | HEM343 | ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ PEDIATRIC NURSING | Z | 4 | 8 | 8.0 | 9.0 | 12 | Çocuk sağlığını koruma ve geliştirme , sağlıklı çocuğu ve sağlıktan sapma durumunu tanıma ,çocuğa özgü hemşirelik uygulamalar, büyüme-gelişme ve çocuk beslenmesi | Protecting and promotion the child health , knowing the healthy child and deviations from health, spesific applications for child, growing and developing at child , nutrition at child. | HEM345 | HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ RESEARCH METHODS IN NURSING | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bu ders hemşirelik disiplininde bilimsel araştırmanın önemi, araştırma süreci, literatür tarama, konu belirleme, araştırma sorusu ve hipotez geliştirme, nicel ve nitel araştırma tasarımları, örneklem belirleme, veri toplama yöntemleri, veri toplama araçlarının geçerlilik ve güvenirliği, bulguların sunumu, araştırma ve yayın etiği, araştırmaları kritik edebilme ve hemşirelikte kanıta dayalı uygulama kılavuzlarını kullanabilmeyi kapsar. | This course covers the importance of scientific research in the nursing discipline, research process, literature review, topic determination, research question and hypothesis development, quantitative and qualitative research designs, sampling, data collection methods, data analysis, parametric and non-parametric tests, validity, and evaluation of data collection tools. It includes reliability, presentation of findings, research and publication ethics, being able to criticize research, and using evidence-based practice guidelines in nursing. | HEM347 | MESLEKİ İNGİLİZCE PROFESSIONAL ENGLISH | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Öğrenciler bu derste, mesleki alanda kullandıkları sözcük ve öbek kalıplarını öğrenir, hasta/sağlıklı birey ve sağlık profesyonelleri ile İngilizce iletişim kurar, alıştırmalar yapmaya başlar, bu diyalogları canlandırma yoluyla pekiştirir. Klinik ortamda, vaka hakkında diğer ulus ve kültürlerden sağlık profesyonelleri ile etkin iletişim kurma becerileri ile ilgili alıştırmalar yaparlar. Aynı zamanda benzer model konuşmaları izler, dinler, okur ve anlarlar. Dersler görsel-işitsel ders materyalleri ile desteklenir. | The students learn words, phrases and collocations used by health professionals, communicating with healthy or ill individuals and health care professionals in English, practice and improve by role-playing these dialogs. They practice efficient communication with health care professionals from other cultures in the clinical field. Also, they watch, listen, read and understand similar model of conversations. The course is supplemented with audio-visual tools. | HEM352 | HEMŞİRELİĞE ÖZEL EPİDEMİYOLOJİ SPECIAL EPIDEMIOLOGY FOR NURSING | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Epidemiyolojinin tanımı, amacı, kısa tarihsel gelişimi, kullanım alanları, temel kavramlar, Epidemiyolojinin kullanım alanları, Epidemiyolojik çalışma türleri, Epidemiyolojik araştırmaların planlanması, Tanımlayıcı, Kesitsel, Vaka Kontrol, Kohort ve deneysel araştırma türleri, Ölçütler, Ana-Çocuk sağlığı göstergeleri, sağlık ve hastane istatistikleri, Enfeksiyon zinciri ve Bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi, Kalp damar hastalıkları epidemiyolojisi, Kanser epidemiyolojisi ve sigara- sağlık ilişkisi | Education of sexual health information, view of sexuality in societies, creation of value, the development of sexual identity, physical changes during adolescence, mental changes during adolescence, reproductive health, decision-making process and safe behavior, habits harmful to health in adolescence, application centers, happy and safe sex, STI / AIDS, sexual rights, sexuality and violence, practices of the sexual health education. | HEM359 | HEMŞİRELİKTE BİLİŞİM VE TEKNOLOJİ INFORMATION AND TECHNOLOGY IN NURSING | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Hemşirelikte bilgi teknolojilerine genel bakış, bilişim teknolojilerinin hemşirelikte kullanım alanları, hemşirelerin bilişim teknolojilerini kullanım durumları, internet ve web teknolojilerinin hemşirelik bilişimindeki yeri, hemşirelik bakımında tele-tıp ve mobil uygulamalar, similasyon, teknoloji, bilişim, hasta takibinde ve izleminde teknoloji, görüntüleme sistemlerinde bilgi teknolojileri, ilaç uygulamalarında teknoloji, kronik hastalıkların yönetiminde teknoloji, teknolojik gelişmelerin hemşirelik mesleğine katkısı ve hasta bakımına etkisi, hemşirelik bakımında teknolojinin etik yönü, geleceğin teknolojisinde hemşirelik | Overview of information technologies in nursing, usage of information technologies in nursing, use of information technologies by nurses, the place of internet and web technologies in nursing informatics, tele-medicine and mobile applications in nursing care, simulation, technology, informatics, technology in patient follow-up and monitoring, information in imaging systems technology in pharmaceutical applications, technology in the management of chronic diseases, the contribution of technological developments to the nursing profession and its effect on patient care, the ethical aspect of technology in nursing care, nursing in future technology | FTR339 | BEL BOYUN SAĞLIĞI BEL BOYUN SAĞLIĞI | F | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Omurganın fonksiyonel anatomisi, ağrıya neden olan risk faktörleri, ağrıya sebep olan durumlar, bel ve boyun korumak için dikkat edilmesi gereken noktalar, bel ve boyun sağlığı için gerekli örnek egzersizler | Functional anatomy of the spine, risk factors that cause pain, conditions that cause pain, points to be considered to protect the waist and neck, sample exercises necessary for waist and neck health | OSB303 | SAĞLIKTA İNOVASYON INNOVATION IN HEALTH | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Değişim,Sağlıkta değişimin gereği,Geleceğin meslekleri ve geleceğin şekillendirilmesi,
İnovasyon nedir,Dünyada ve Türkiye’de İnovasyonun durumu,Kurum kültürü ve inovasyon
Globelleşme ve inovasyon,Yaratıcılık, girişimcilik ve inovasyon,İnvasyon liderliği
Beynin etkin kullanımı,İnovasyon süreci,Fikir üretme ve patent alma süreci
Bireysel öneri sistemi, Fikir üretme..... | The necessty of change in health system, Shaping the future, jobs of the future, What is innovation and why is inovation necessary, The state of the innovation in the World and Turkey, Globalization and innovation, İnovation and corpoate culture, Creativity, enterpreneorship and innovation, Leadership of innovation and varieties, Visa, İnnovation process, İdea generation and patent process,Effective usa of the brain and individual suggestion system. | SHB343 | SAĞLIK SOSYOLOJİSİ SOCIOLOGY OF HEALTH | F | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bu ders ilhamını ünlü düşünür Michel Foucualt’nun ortaya attığı “biyopolitika” kavramından alarak hasta-hastalık rolleri, hastalığın toplumsal ve toplumsal cinsiyet kökenleri, gündelik hayatın “tıbbileştirilmesi”, sağlık antropolojisi ve güncel sağlık politikaları gibi pek çok sağlık sosyolojisi konusunu irdelemeyi hedefler | By drawing inspiriation from famous thinker Michel Foucault's concept of "biopolitics", the course content includes covers a wide range of themes ranging from patient-doctor roles, the sociological and gender origins of health, medicalization of everyday life, anthropology of health and contemporary health policies. | SINIF: 3 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | HEM342 | RUH SAĞLIĞI VE PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ PSYCHIATRIC NURSING | Z | 4 | 8 | 8.0 | 10.0 | 12 | Akıl Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğine ilişkin temel kavramların öğrenilmesi, psikiyatrik sorunu olan hastanın tedavisinin ve bakımının yürütülmesi ile ilgili teorik ve uygulama becerilerinin ders ve uygulama alanlarında kazandırılması | Learning about the basic concepts regarding the Mental Health and Psychiatry Nursing, gaining the theoretical and practical skills required in the treatment and care of the patients with psychiatric problems in lectures and practice environments. | HEM344 | GERİATRİ HEMŞİRELİĞİ GERIATRIC NURSING | Z | 2 | 4 | 4.0 | 8.0 | 6 | Geriatride temel kavram ve prensipler, yaşlılık süreci, yaşlılığın biyo-psiko-sosyal boyutu, geriatrik değerlendirme, yaşlılar için sağlığı koruyucu ve geliştirici yaklaşımlar, yaşlılıkta sık görülen hastalıklar, yaşlı bireyin sağlık eğitimi, yaşlı bireyin hemşirelik bakım planı. | The principles and main concepts of geriatric, aging process, bio-psycho-social dimension of aging, geriatric assessment, health promoting activities for elderly people, common diseases in senium, elder people's health training, nurses care plan for elderly peoples. | HEM346 | HEMŞİRELİKTE EĞİTİM EDUCATION IN NURSING | Z | 2 | 2 | 3.0 | 3.0 | 4 | Ders kapsamında; öğrenme süreci, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim süreci, ders hazırlama ve sunum, temel hemşirelik eğitimi, mesleki gelişim konuları işlenmektedir. | In this course, The process of learning, teaching principles and methods, the process of education, lesson preparation and presentation, the basic nursing education, professional development will be explained. | HEM348 | BİOİSTATİSTİK BIOSTATISTIC | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | İstatistikle ilgili temel kavramlar, veriler için tanımlayıcı ölçüler, verilerin tablo ve grafiklerle özetlenmesi, örnekleme, istatistiksel tahmin ve Verilerin analizi ve araştırmaların raporlaştırılması. | Essential concepts of statistic, summarising data with graphics and tables, probability and probability distributions, sampling, statistical estimation and hypothesis testing, nonparametric tests, regression and correlation analysis and time series analysis. | HEM358 | BULAŞICI HASTALIKLAR INFECTIONS DISEASES | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bulaşıcı hastalıklarda kullanılan terimler, etkenlerin genel özellikleri ve enfeksiyon oluşumu, enfeksiyonlardan korunmada bağışıklama, hastane enfeksiyonları, solunun yolu ile bulaşan hastalıklar ve hemşirelik bakımı, sindirim yolu ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve hemşirelik bakımı, parazit enfeksiyonları ve hemşirelik bakımı, deri ve mukoza yolu ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve hemşirelik bakımı, AIDS , viral hepatitler ve hemşirelik bakımı | erms used in infectious diseases, general characteristics of agents and formation of infection, immunization in protection from infections, hospital infections, respiratory diseases and nursing care transmitted by the respiratory tract, infectious diseases transmitted by digestive tract and nursing care, parasitic infections and nursing care, transmitted by the skin and mucous membranes infectious diseases and nursing care, AIDS, viral hepatitis and nursing care | HEM362 | ÜREME SAĞLIĞI/CİNSEL SAĞLIK HEMŞİRELİĞİ NURSING OF REPRODUCTIVE HEALTH/SEXUAL HEALTH | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Üreme sağlığı ve cinsel sağlığın temel kavramları, toplumsal cinsiyet, cinsel fonksiyon bozuklukları, gebelik, lohusalık, menapoz, andropoz ve yaşlılıkta cinsellik, danışmanlık. | Basic concepts of reproductive health and sexual health, gender, sexual dysfunctions, pregnancy, puerperium, menopause, andropause and sexuality in old age, counseling. | BES342 | ANNE VE ÇOCUK BESLENMESİ MOTHER AND CHILD NUTRITION | F | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | İnsan vücudunun yapısı ve çalışması, beslenme ile ilgili tanımlar ve besin öğeleri, gebelik döneminde beslenme, emziklilik döneminde beslenme, 0-1 yaş döneminde beslenme, okul öncesi ve okul dönemi çocuklarında beslenme, adölesan beslenmesi, çocuklara sağlıklı beslenme alışkanlıklarının kazandırılması | The structure and work of the human body, definitions and nutrients related to nutrition, nutrition during pregnancy, nutrition during breastfeeding, nutrition during 0-1 years of age, nutrition in preschool and school children, adolescent nutrition, healthy eating habits for children | FTR328 | HİDROTERAPİ HİDROTERAPİ | F | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | 'Suyun kullanım amaçları', 'Su ile ilgili kanunlar', 'Hisroterapinin fizyolojik etkileri', 'Hidroterapi yöntemleri', 'Kısmi daldırma banyoları', 'Zıt banyolar ve etkileri', 'Girdap banyoları', 'Kelebek banyosu', 'Duşlar ve spreyler', 'Sıvımsı tedavi', 'Hot packs', 'Kaplıca tedavileri've 'Özel banyo uygulamaları' konularını kapsamaktadır. | 'Purposes of water usage', 'Laws on water', 'Physiological effects of hisrotherapy', 'Hydrotherapy methods',' Partial immersion baths', 'Opposite baths and their effects',' Whirlpool baths', 'Butterfly bath', 'Showers and sprays', 'Liquid treatment', 'Hot packs',' Spa treatments' and 'Special bath applications'. | FTR386 | SAĞLIK İÇİN FİZİKSEL AKTİVİTE PHYSICAL ACTIVITY FOR HEALTH | F | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Sağlık, fiziksel aktivite, inaktivite ve egzersiz kavramlarının tanıtılması | The description of terms of health, inactivity and exercise. | OSB304 | YÖNETİM FELSEFESİ MANAGEMENT PHILOSOPHY | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Dersin içeriği aşağıdaki gibi oluşturulmuştur.
1. Felsefeye giri
2. Felsefik akımlar
3. Yönetime giriş
4. Yönetsel akımlar
5. Yönetim ve Psikoloji
6. Yönetim ve Sosyoloji
7. Yönetim ve hukuk
8. Yönetim ve ekonomi
9. Yönetim ve politika
10. Yönetim ve sanat
11. Tartışma | The content of the course is as follows. 1. Introduction to philosophy 2. Philosophical trends 3. Introduction to direction 4. Managerial movements 5. Management and Psychology 6. Management and Sociology 7. Management and law 8. Management and economy 9. Management and politics 10. Management and art 11. Discussion | SHB330 | SOSYAL SORUNLAR SOSYAL SORUNLAR | F | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Dünyayı ve Türkiye’yi etkileyen sosyal sorunlar, nedenleri ve çözüm sürecinde aktif rol oynayan politikalar, kamu, yerel ve sivil toplum örgütlenmeleridir. | Social problems affecting the world and Turkey, their causes and the policies that play an active role in the solution process are public, local and non-governmental organizations. | SINIF: 4 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | GRI401 | GİRİŞİMCİLİK ENTREPRENEURSHIP | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Girişimcilik Kavramı, Çeşitleri ve Girişimcilikte Etik, Girişimcilikte Yenilik, Yaratıcılık, İnovasyon, , İş Modeli, Girişimciliğin Süreçleri ve İş Fikri, İşletme Kurma, İş Kurma Süreci, İş Planı, İş Planının Hazırlanmasında Çevresel Faktörler, İş Planının Hazırlanmasında Piyasa Analizi, Pazarlama Planı, Üretim Planı, Yönetim Plan, Finans Planını ,Risk Analizi | Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections. | HEM441 | HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ PUBLIC HEALTH NURSING | Z | 4 | 8 | 8.0 | 10.0 | 12 | Toplum, aile ve bireyin sağlığının korunması, geliştirilmesi, erken tanı, tedavi ve rehabilitasyon hizmetlerine ilişkin halk sağlığı hemşiresinin işlevlerini ve temel ilkelerini inceler. Bu kapsamda, halk sağlığı hemşireliğinin tarihsel gelişimi, tanımı, rolleri, sağlığın değerlendirilmesi, aile yapısı ve kültür, çevre, iş, okul, yaşlı sağlığı, ana-çocuk sağlığı gibi özel alanlarda halk sağlığı hemşireliğinin yeri, sağlık hizmetleri, sağlık örgütlenmeleri ve politikaları konuları yer alır. | The course deals with the functions and the basic principles of the public health nurse regarding the protection, improvement of the health of the society, the family and regarding the individual, and the services of early diagnosis, treatment and rehabilitation. In this context, the historical development, definition and the roles of the public health nursing; the place of the public health nursing in the special fields such as the evaluation of the health, family structure, culture, work, school, health of the aged people, mothers and childrens health, adolescent health, environmental health and genetics; and health services, organizations and policies. | HEM443 | HEMŞİRELİKTE LİDERLİK VE YÖNETİM LEADERSHIP AND MANAGMENT IN NURSING | Z | 2 | 4 | 4.0 | 9.0 | 6 | İyi bir yönetim ve yöneticinin özelliklerini kavrayacak, kurum içi çatışmalara çözüm getirecek, liderlik yapabilmek için gerekli olan bilgi ve beceriyi içerir. | A good grasp of management and the manager´s properties, in-house to resolve conflicts, leadership includes the knowledge and skills needed to conduct. | HEM421 | TRANSPLANTASYON HEMŞİRELİĞİ TRANSPLANTATION NURSING | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bu ders, organ nakli hemşireliğinde hasta öyküsü ve fizik muayenesi, immün yanıt, ağrı, transplante edilen organın fonksiyonize olması, cerrahiye ilişkin sorunlar, eşlik eden sorun ve hastalıkların yönetimi, ağrı, sıvı ve elektrolit sorunlarının giderilmesi, kas iskelet sistemi, gastrointestinal sistem ve diğer organ ve sistemlerin etkin çalışmalarının sürdürülmesi, her yönüyle bakım ve tedavi uygulamalarının yapılması girişimlerini içerir. Yara iyileşmesi, immünosupresyon, transplantasyon türleri ve uygulanan cerrahi girişime yönelik bakım ve tedavi uygulamaları konusunda kanıt temelli acil ve perioperatif ve uzun dönem postoperatif bakım uygulamalarını içerir. | This course includes patient history and physical examination, immune response, pain, functioning of the transplanted organ, problems related to surgery, management of accompanying problems and diseases, elimination of pain, fluid and electrolyte problems, maintenance of effective functioning of the musculoskeletal system, gastrointestinal system and other organs and systems, care and treatment practices in all aspects. It includes evidence-based emergency, perioperative and long-term postoperative care practices on wound healing, immunosuppression, transplantation types and care and treatment practices for surgical intervention. | HEM423 | ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİ ONCOLOGY NURSING | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Kanserin oluş mekanizmasını, etyolojisini, ülkemizde ve Dünya da kanser sıklığını, kanserden korunma ve erken tanıyöntemlerini, tedavi yöntemlerini, tedaviye bağlı görülen fiziksel ve psikososyal semptomları, kanserli birey ve ailesininyaşadığı sorunları vb. konuları içeren 2 saat teorikten oluşan bir derstir | The mechanism of cancer, its etiology, the frequency of cancer in our country and in the world, cancer prevention and early diagnosis methods, treatment methods, physical and psychosocial symptoms due to treatment, problems experienced by the individual with cancer and his family, etc. It is a course consisting of 2 hours of theory including topics | HEM453 | SAĞLIĞI KORUMA VE GELİŞTİRME PROTECTION AND DEVELOPMENT OF HEALTHY | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Toplum, aile ve bireyin sağlığının korunması, geliştirilmesi, erken tanı, tedavi ve rehabilitasyon hizmetlerine ilişkin halk sağlığı hemşiresinin işlevlerini ve temel ilkelerini inceler. Bu kapsamda, halk sağlığı hemşireliğinin tarihsel gelişimi, tanımı, rolleri, sağlığın değerlendirilmesi, aile yapısı ve kültür, çevre, iş, okul, yaşlı sağlığı, ana-çocuk sağlığı gibi özel alanlarda halk sağlığı hemşireliğinin yeri, sağlık hizmetleri, sağlık örgütlenmeleri ve politikaları konuları yer alır. | It examines the functions and basic principles of the public health nurse regarding the protection and improvement of the health of the community, family and individual, early diagnosis, treatment and rehabilitation services. In this context, the historical development of public health nursing, its definition, roles, health evaluation, family structure and culture, environment, work, school, elderly health, maternal and child health, health services, health organizations and policies. takes place. | HEM455 | ELEŞTİREL DÜŞÜNME CRITICAL THINKING | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Eleştirel düşünme sürecinin öğelerini, bireysel ve mesleki yaşamdaki yeri ve önemini inceleyerek, kendi düşünme sürecinde dikkate alma. | Examine units and importance of critical thinking process in individual and professional life and take into consideration in own thinking process. | OSB403 | MEKÂN VE SAĞLIK SPACE AND HEALTH | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Farklı grupların mekan kullanımı ve sağlık ilişkisi sorgulanacak (çocuklar, engelliler, yaşlılar, kadınlar ve LGBTI bireyler, göçmenler, mahpuslar)
Mekanda sağlığı etkileyen faktörler (ses, küresel ısınma, nükleer ve çevresel atıklar, zirai ilaçlar GDO, vd.)
Bu konulara kentsel yaşamın getirdiği birlikte yaşam pratikleri ve sağlık bilimlerinin getirdiği bilgi birikimi çerçevesinden bakış açısı geliştirmek için okumalar, tartışmalar ve uygulamalar yapılacaktır. | The use of space by different groups and its relation to health (children, disabled, elderly, women and LGBTI, migrants, prisoners)
Things influencing health in everyday spaces (sounds, global warming, nuclear and environmental waste, pesticides, GMO, etc)
Readings, discussions and field assignments to reflect on the the practices of urban living and to develop a health sciences perspective in these topics | SINIF: 4 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | HEM424 | İNTERNLÜK UYGULAMASI INTORNSHIP APPLICATION | Z | 0 | 24 | 12.0 | 21.0 | 24 | Klinik Uygulama (Beş uzmanlık alanında yürütülecektir.)
-Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği;
-Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları hemşireliği;
-Hemşirelikte Yönetim
-İç hastalıkları Hemşireliği
-Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Alanında Klinik Uygulama | Clinica practices. | HEM426 | BİTİRME PROJESİ GRADUATION PROJECT | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Kinik ya da toplumsal yaşam alanlarında hemşireliğe özgü bir problemi tanılama. Probleme yönelik kaynak tarama. Çalışma taslağı hazırlama. Proje yazma. | Diagnosing a nursing-specific problem in clinical or social life areas, Searching the source for the problem, Preparing a working draft, Writing a project. It gives the student the ability to learn, recognize problems from a nursing perspective, develop solution proposals, and write a project. | HEM428 | AKADEMİK YAZIM VE SUNUM TEKNİKLERİ ACADEMIC WRITING AND PRESENTATION TECHNIQUES | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bilimsel makaleleri okuma ve anlama.
Bilimsel makale kritik etme.
Akademik yazı yazma teknikleri.
Etkili sunum yapma teknikleri. | Reading and understanding scientific articles.
Critical scientific articles.
Academic writing techniques.
Effective presentation techniques. | HEM430 | TOPLUM SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ TOPLUM SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | HEM432 | PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | HEM452 | KRONİK HASTALIKLAR HEMŞİRELİĞİ CHRONIC DISEASES NURSING | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Kronik Hastalıklar, Kritik Bakım ve Kritik Bakım Üniteleri
-Yoğun Bakımda Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Yönetimi
-Yoğun Bakımda Beslenme ve GİS Sorunların yönetimi
-Yoğun Bakımda Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları ve Yönetimi
-Yoğun Bakımda Ağrı, Sedasyon, Uyku Süreçleri
-Yoğun Bakımda Nörolojik Sistem HAstalıkalrı ve Yönetimi
-Yoğun Bakımda Asit-Baz Dengesizliklerie ve Yönetimi
-Yoğun Bakımda Sıvı-Elektrolit Dengesizlikleri, Şok ve Yönetimi
-Yoğun Bakımda Renal Sistem Hastalıkalrı ve Yönetimi
- Yoğun Bakımda Hematolojik Sorunlar ve Yönetimi
- Yoğun Bakımda Enfeksiyon Kontrolü | Definition of home care, its benefits, home care services in the world and in our country, chronic illnesses and home care, home care practices and the role of nurse. | HEM454 | CERRAHİDE ACİL BAKIM EMERGENCY CARE IN SURGERY | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bu ders, öğrencinin uygulama yaptığı kliniklerde karşılaştığı cerrahi hastalıkları ve acil bakımında olgulara dayalı temel bilgi, beceri ve bakım uygulamalarına hazırlar. Bu ders, cerrahi hastalıkları hemşireliğine ilişkin sık görülen kardiovasküler, solunum, nöroendokrin, kas iskelet sitemi, gastrointestinal ve üriner sistemin cerrahi hastalıklarında “ilk yardım ve acil servis, klinik tedavi ve bakımında” güncel kanıta dayalı, primer, sekonder ve tersiyer düzeyde bakım yönetimini olgulara dayalı analiz ederek bilgi beceri ve deneyim kazandırır. | This course prepares students for basic knowledge, skills and care practices based on surgical diseases and emergency care that they encounter in the clinics they practice. This course covers primary, secondary and tertiary care management based on current evidence in "first aid and emergency service, clinical treatment and care" in surgical diseases of the cardiovascular, respiratory, neuroendocrine, musculoskeletal, gastrointestinal and urinary systems, which are common in surgical nursing, It provides knowledge, skills and experience by analyzing based on facts. | HEM456 | JİNEKOLOJİ HEMŞİRELİĞİ GYNECOLOGY NURSING | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Jinekoloji hemşireliğinde temel kavramlar, onkoloji hemşiresinin rol ve sorumlulukları, risk faktörleri, erken tanı yöntemleri ve jinekoloji hastasının tanılanması, farklı tedavi yöntemlerinin kullanımı ve yan etkilerinin yönetiminde etkili hemşirelik girişimlerini uygular. | Basic concepts in clinical oncology nursing, oncology nurse roles and responsibilities, risk factors for cancer, early diagnosis and cancer patient's diagnosis, the use of different treatment methods and effective management of side-effects. | HEM458 | HEMŞİRELİKTE SAĞLIK HİZMETLERİ YÖNETİMİ HEALTH SERVICES MANAGEMENT IN NURSING | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Hemşirelik hizmetlerini yönetiminin standartlarını öğrenerek, hasta ve çalışan güvenliğini vehasta bakımında liderlik yapabilmek için gerekli olan bilgi ve beceriyi içerir. | It includes the knowledge and skills required to learn the standards of management of nursing services and to provide leadership in patient and employee safety and care. | HEM462 | ÇOCUK ACİL HEMŞİRELİĞİ PEDIATRIC EMERGENCY NURSING | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Acile gelen çocuk hastayı değerlendirir. Bakım ve tedavisini bilir. Acil ünitesinde pediatrik triyajı bilir . Solunum hastası ,gastrointestinal sistem hastalığı olan ve diğer sistemik hastalıkları olan hastaya bakım vermeyi planlar ve uygular | Evaluates the child patient coming to the emergency room. Knows care and treatment. Knows pediatric triage in emergency unit. Plans and implements care for patients with respiratory disease, gastrointestinal system disease and other systemic diseases | OSB402 | BESİN DESTEKLERİ NUTRITIONAL SUPPLEMENTS | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Yeterli ve dengeli beslenmek için beslenmede esas olan besin ögeleri ve gereksinimler gibi konuları kapsar. Hastalık durumu ve farklı gruplarda besin desteklerinin önemini anlatmak. | It covers topics such as nutrients and requirements that are essential for a sufficient and balanced diet. Explain the importance of nutritional support in different groups. |
|