English

INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-URBAN DESIGN (WithOutThesis)

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-URBAN DESIGN (WithOutThesis)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
KET111KENTSEL TASARIM PROJESİ-I
URBAN DESIGN PROJECT-I
Z303.06.03Çeşitli işlevleri içeren yeni bir yerleşme alanında yapısal, sosyal, ekonomik, kültürel niteliklerin ve fiziksel çevre -yerleşme dokusu ilişkilerinin belirlenmesi. Arazi kullanımı, ulaşım sistemi, yapı düzeni ve diğer ilişkilerin çözümlenmesi. Yerleşme dokusunu oluşturan diğer öğelerin ve öğeler arasındaki ilişkilerin belirlenmesi. Çağdaş ve geleceğe dönük olarak tasarlanan yerleşme düzeninin kurgusunun iki ve üç boyutlu tekniklerle ifadesi.Solutions of problems related to land-use, transportation system, building ordinance i.e.. Definition of other factors creating urban pattern and interactions between them. Design of contemporary settlement pattern towards future generation and presentation of ideas in two or three dimensional techniques and models.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
KET501KENTSEL TASARIM UYGULAMALARI-I
URBAN DESIGN PRACTICES-I
Z303.06.03Kentsel Tasarım kavramı, Kentsel Mekanların biçimlenmesi, Kentsel Tasarım ilkeleri, Kentsel Tasarım Süreci ve Kentsel Tasarım projelerine ait örneklerin incelenmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır.Course content includes the concept of urban design, forming of urban spaces, fundamentals of urban design, process of urban design, and examples of urban design projects.
KET502KENTSEL TASARIM UYGULAMALARI-II
URBAN DESIGN PRACTICES-II
Z303.06.03Kentsel Planlama ve Tasarım kavramları, Kentsel Tasarım proje konusu kent veya kent parçasının kent bütünü ile ilişkisinin kurgulanması, analiz, program oluşturma, sentezleme, planlama ve uygulama ilişkileri dersin içeriğini oluşturmaktadırUrban Planning and Design Concepts, relating urban design project with the city or town, analysis, program creation, synthesis, planning and implementation relationships constitute the content of the course
KET122PLANLAMADA EKOLOJİK YAKLAŞIMLAR
ECOLOGICAL APPROACHES IN PLANNING
S303.06.03Kentleşmenin ekosistemler üzerindeki baskısı ve yükselen ekolojik söylemin kent üzerindeki etkilerinin tartışılması, ekoloji ve ekosistem ile ilgili temel kavramlar, sürdürülebilirlik ve kent ilişkisi, ekolojik söylemin planlamaya olan yansımaları bağlamında ekolojik ayak izi, yeşil ağ, yavaş şehir, akıllı büyüme, yeni şehircilik kavramları.Urbanization, and increasing pressure on ecosystems, ecological discourse discuss the effects of the city, with the basic concepts of ecology and ecosystem sustainability and city, the reflection in the context of planning, ecological footprint and ecological discourse, green network, slow city, smart growth, new urbanism concepts.
KET132PLANLAMADA SAYISAL MODELLEME YAKLAŞIMLARI
DIGITAL MODELLING APPROACHES IN PLANNING
S303.06.03Kentsel yapıların anlaşılmasına yönelik karar verme araçları ve bu yaklaşımların önemi. Karmaşık kentsel yapıların mevcut ve gelecek süreçlerinin Uzaktan Algılama ve CBS yardımı ile modellenmesi. Gelecek senaryoları ve simülasyonlar. Matematiksel Modeller. Hücresel Özişleme Yaklaşımları.Urban structures and decision-making tools for understanding the importance of these approaches. Current and future processes of complex urban structures with the help of Remote Sensing and GIS modeling. Future scenarios and simulations. Mathematical Models. Özişleme Cellular Approaches.
KET142KENTSEL YENİLEME
URBAN RENEWAL
S303.06.03Kentsel yenileme kavramının ortaya çıkışı ve gelişimi, yenilemede sosyal, mekansal ve ekonomik boyutlar, Türkiye’de koruma ve yenileme ile ilgili yasal düzenlemeler, Türkiye ve yabancı ülkelerdeki koruma örneklerinin incelenmesi.The emergence and development of the concept of urban renewal, renewal, social, spatial and economic dimensions, conservation and renovation related legal regulations in Turkey, Turkey and foreign countries, protection examples.
KET152KENT MOBİLYALARI
URBAN FURNITURE
S303.06.03Kent Mobilyalarının önemi, Yer Seçimi, Tasarım Kriterleri, Bakım konularıİmportance of street furniture, Placementof Street Furniture, Design Criterias of Street furniture, Maintenance of Street Furniture
KET542MEKAN TASARIMINDA BİTKİSEL ELEMANLARININ KULLANIMI
PLANT DESIGN
S303.06.03Kentsel Planlama ve Tasarım kavramları, Kentsel Tasarım proje konusu kent veya kent parçasının kent bütünü ile ilişkisinin kurgulanması, analiz, program oluşturma, sentezleme, planlama ve uygulama ilişkileri dersin içeriğini oluşturmaktadırArchitectural and aesthetic potential of plants, plant design and plant design techniques, the basic principles are the contents of the course.
KET552KAYNAK ENVANTER VE ANALİZİ
RESOURCE INVENTORY ANALYSIS
S303.06.03Kentsel yerleşmelerde yapılı çevreyi oluşturan unsurlar ve kentsel mekânlar. Kamusal dış mekân tasarımına yönelik temel ilkeler. Kamuya açık alanların organizasyonu ve tasarımı. Tasarım rehberleri ve işlevleri Seçilmiş kentsel tasarım projelerinin tanıtılması, değerlendirilmesi.Elements of the built environment and urban spaces in urban settlements. The basic principles for the design of outdoor public places. Organization and design of public spaces. Evaluation and the introduction of the urban design projects with selected design guides and the functions.
KET571KENTSEL MEKANDA SU TASARIMI
WATER DESIGN IN URBAN
S303.06.03Çevre, mekan, kentsel Mekan kavramları ve tanımları, Su tasarım ilkeleri, Kentsel mekanda su elemanının kullanım nedenleri, Kentsel mekanda su elemanının kullanım biçimleriEnvironment, space, urban space concepts and definitions. Water design principles. Reasons of using water elements in urban space. Forms of using water elements in urban design
KET572KENTSEL DÖNÜŞÜM
URBAN REGENERATION
S303.06.03Kentsel Dönüsüm, Kentsel Yenileme, kentsel dönüşüm modelleriUrban Regeneration, Urban Renewal, Models of Urban Regeneration
KET582KENTSEL TASARIMDA MEKANSAL ANALİZ
SPATIAL ANALYSIS FOR URBAN DESIGN
S303.06.03Mekansal analiz kavramı ve kullanılan yöntemler tartışılmaktadır.The concept of spatial analysis and the methods used are discussed.
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
KET201DÖNEM PROJESİ
TERM PROJECT
Z000.030.00Kentsel tasarım probleminin çözümüne yönelik proje hazırlarPrepares the project for the solution of architectural design problem.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.