English

INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-HAVACILIK VE UZAY MÜHENDİSLİĞİ (İngilizce)(YL)(TEZLİ)

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-HAVACILIK VE UZAY MÜHENDİSLİĞİ (İngilizce)(YL)(TEZLİ)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
FBE509ESCIENTIFIC RESEARCH TECHNIQUES
SCIENTIFIC RESEARCH TECHNIQUES
Z303.06.03
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
LEE520INTRODUCTİON TO THESİS AND SEMİNAR
INTRODUCTİON TO THESİS AND SEMİNAR
Z000.012.00Teknik bir konu üzerinde etkin bir konuşmanın hazırlanması ve sunumu; teknik bir sunumun kısımları; sunum yapma yöntemleri; MS PowerPoint kullanımı; Gerçek bir seminer örneğinin sunumu.Preparation and delivery of an effective presentation on a technical subject; components of a technical presentation; presentation methods; use of MS PowerPoint; Presentation of a real seminar example.
MEN512COMPUTATİONAL FLUİD DYNAMİCS
COMPUTATİONAL FLUİD DYNAMİCS
S303.06.03Sayısal Akışkanlar Dinamiğine Giriş, Temel Denklemler ve Sayısal Çözüm Yöntemleri, Ağ Oluşturma, Akışkanlar Dinamiği Simülasyonları, Hızlı Hesaplama Yöntemleri, Tersine Mühendislik ve Optimizasyon, Doğruluk ve Kesinlik Analizi, Dönüşümler ve Koordinat Sistemleri, Vortex Simülasyonları ve Uygulamalar, Endüstriyel Uygulamalar ve Gelecekteki TrendlerIntroduction to Computational Fluid Dynamics, Fundamental Equations and Numerical Solution Methods, Discretization Techniques and Grid Generation, Fluid Dynamics Simulations, Fast Computational Methods, Reverse Engineering and Optimization, Accuracy and Precision Analysis, Transformations and Coordinate Systems, Vortex Simulations and Applications, Industrial Applications and Future Trends
MEN564PHYSİCS OF MATERİALS II
PHYSİCS OF MATERİALS II
S303.06.03Kristal Yapılarının Kusurları, Yarıiletken Malzemeler ve Özellikleri, Manyetik Malzemeler ve Davranışları, Dielektrik Malzemeler ve Dielektrik Sabiti, İletken Malzemeler ve Elektriksel Özellikler, Termoelektrik Malzemeler ve Uygulamaları, Optik Malzemeler ve Işık Etkileşimi, Yüzey ve Arayüzey Fenomenleri, Nanomalzemeler ve NanoteknolojiDefects of Crystal Structures, Semiconductor Materials and Properties, Magnetic Materials and Their Behaviors, Dielectric Materials and Dielectric Constant, Conductive Materials and Electrical Properties, Thermoelectric Materials and Applications, Optical Materials and Light Interaction, Surface and Interface Phenomena, Nanomaterials and Nanotechnology
MEN568EXPERİMENTAL DATA ANALYSİS
EXPERİMENTAL DATA ANALYSİS
S303.06.03Deneysel Veri Analizine Giriş, Veri Toplama ve Ölçüm Hataları, Veri Görselleştirme ve Temel İstatistikler, Veri Düzenleme ve Temizleme, Regresyon Analizi ve Eğri Uydurma, Hipotez Testleri ve Güven Aralıkları, Varyans Analizi ve Faktör Analizi, Korelasyon Analizi ve İlişki Değerlendirmesi, Doğruluk ve Hassasiyet Değerlendirmesi, Deneysel Veri Analizi YazılımlarıThis course aims to train qualified data analysts for scientific research and industrial projects by providing students with the skills to analyze and interpret experimental data effectively.
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
LEE500-3MASTER’S THESİS-I
MASTER’S THESİS-I
Z000.030.00Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması.Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended.
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
LEE500-4MASTER’S THESİS-II
MASTER’S THESİS-II
Z000.030.00Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması.Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.