English

INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-EDUCATIONAL TECHNOLOGY (WithOutThesis)

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-EDUCATIONAL TECHNOLOGY (WithOutThesis)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EGF501EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
RESEARCH METHODS AND TECHNIQUES IN EDUCATIONAL SCIENCES
Z303.06.03
ETO525EĞİTİMDE ÇOKLU ÖĞRETİM TASARIMI
MULTIPLE EDUCATIONAL DESIGN IN EDUCATION
Z303.06.03PC ortamında kullanılan yazarlık sistemlerinin tanıtılması, ders yazılımı hazırlama aşamaları, ekran tasarımı ilkeleri, kullanılacak resim, ses, film vb. malzemelerin düzenlenmesi için kullanılan yazılımlar, yazılımda canlandırma ve hareketlerin kullanılması, yazılımlara resim, film, animasyon vb. bileşenlerin eklenmesi, kullanıcı etkileşimi, geri bildirim teknikleri, çoklu ortam yazılımlarının paketlenmesi, yayınlanması, çoklu ortam uygulamaları hazırlanması, çoklu ortam uygulamalarının değerlendirilmesi.Introduction of the authorship systems used in PC environment, the preparation of the course software, screen design principles, pictures, sound, film, etc. to be used. The software used for the editing of materials, the use of animations and movements in software, pictures, films, animation and so on. Adding components, user interaction, feedback techniques, packaging of multiple ambient software, publishing, preparing multiple environmental applications, evaluation of multiple ambient applications.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ETO500ÖĞRETİM TASARIMI VE MODELLERİ
INSTRUCTIONAL DESIGN AND MODELS
Z303.06.03Öğretime ilişkin temel kavramlar tarihçe, kuramsal dayanaklar, tasarım modelleri, tasarım süreci, öğretim tasarısı ve uygulama projeler.Basic concepts related to teaching are history, theoretical basis, design models, design process, teaching bill and implementation projects.
SBE507DÖNEM PROJESİ DERSİ
TERM PROJECT COURSE
Z000.03.00
ETO501EĞİTİM TEKNOLOJİSİNİN TEMELLERİ VE YENİ GELİŞMELER
FUNDAMENTALS OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY AND NEW DEVELOPMENTS
S303.06.03Eğitim ve teknoloji ilişkisi; temel kavramlar; öğretim teknolojisinin tarihsel gelişimi; Türkiye’de öğretim teknolojilerinin gelişimi politikaları, uygulamalar ve projeler; teknoloji ve yeni okuryazarlık kavramları; 21. yüzyıl öğrenci özellikleri; bilgi iletişim teknolojilerinin temel kavramları; bilgi ve iletişim teknolojilerinde gelişmeler; öğretim ortamlarında kullanılan güncel bilgi ve iletişim teknolojileri; eğitim-öğretim sürecinde kullanılan ortam ve araçlar; gelecekte bilgi ve iletişim teknolojileri ve öğrenme/öğretme ile bağlantısı incelenecektir.The relationship between education and technology; Basic concepts; historical development of instructional technology; Educational technologies development policies, practices and projects in Turkey; technology and new literacy concepts; 21st century student characteristics; basic concepts of information communication technologies; developments in information and communication technologies; current information and communication technologies used in educational environments; environment and tools used in the education and training process; In the future, information and communication technologies and their connection with learning/teaching will be examined.
ETO502EĞİTİM TEKNOLOJİSİNDE PROJE YÖNETİMİ
PROJECT MANAGEMENT IN EDUCATIONAL TECHNOLOGY
S303.06.03Eğitim teknolojisi ve öğretim tasarımı alanında proje tasarımı, Geliştirme ve yönetimi becerisi kazanma yaklaşımlarını açıklama ve uygulamaExplaining and applying approaches to gaining project design, development and management skills in the field of educational technology and instructional design.
ETO503İLERİ ÖĞRETİM TASARIMI
ADVANCED EDUCATION DESIGN
S303.06.03Öğretime ilişkin temel kavramlar tarihçe, kuramsal dayanaklar, tasarım modelleri, tasarım süreci, öğretim tasarısı ve uygulama projeler. ve ta ÖT takım proje yönetimi geliştirme becerilerini kapsar.Basic concepts related to teaching are history, theoretical basis, design models, design process, teaching bill and implementation projects. And TA TEAM Covers Project Management Development skills.
ETO504EĞİTİMDE GRAFİK TASARIMI VE ANİMASYON
GRAPHIC DESIGN AND ANIMATION IN EDUCATION
S303.06.03Eğitim ve animasyon ilişkisi; animasyon hakkında temel kavramlar; Eğitimde animasyonun kullanım alanları ve 21. yy.'da eğitimde animasyon kullanımındaki gelişmelerin incelenmesi ve bir animasyon uygulaması anlatımıThe relationship between education and animation; basic concepts about animation; Examining the areas of use of animation in education and the developments in the use of animation in education in the 21st century and an animation application explanation.
ETO506ÖĞRENME KURAMLARI,SİSTEMLER VE YENİ YAKLAŞIMLAR
LEARNING THEORIES, SYSTEMS AND NEW APPROACHES
S303.06.03Ders kapsamında insanlar nasıl öğrenir bağlamında; öğrenme bilimlerinin yapısı ve öğrenme teorilerine yönelik konulara yer verilecektir.In the context of how people learn, within the scope of the course; The structure of learning sciences and learning theories will be covered.
ETO512EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE ÖĞRETİMİ GELİŞTİRME
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE ÖĞRETİMİ GELİŞTİRME
S303.06.03Öğretime ilişkin temel kavramlar tarihçe, kuramsal dayanaklar, tasarım modelleri, tasarım süreci, öğretim tasarısı ve uygulama projeleri ile ÖT takım proje yönetimi geliştirme, uygulama ve değerlendirme becerilerini kazandırmayı kapsar.Basic concepts related to teaching include history, theoretical bases, design models, design process, teaching design and implementation projects, and teaching team project management development, implementation and evaluation skills.
ETO516ÇEVRİMİÇİ İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
ÇEVRİMİÇİ İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
S303.06.03Çevrimiçi İşbirliğine Dayalı Öğrenme Dersi, öğrencilere öğretim tasarımı modelleri, teknolojileri ve yöntemlerini kullanarak etkileşimli öğrenme ortamlarını geliştirme ve uygulama becerisi kazandırmak için Öt modeline uygun öğrenme süreçlerini içerir.The Online Collaborative Learning Course includes learning processes in accordance with the ÖT model in order to provide students with the ability to develop and implement interactive learning environments using instructional design models, technologies, and methods.
ETO518GÖRSEL OKURYAZARLIK VE ÖĞRENME TEKNOLOJİLERİ
VISUAL LITERACY AND LEARNING TECHNOLOGIES
S303.03.03Bu dersin içeriği Görsel Okuryazarlık kapsamında görsel öğrenme, görsel düşünme, , görsel iletişimi öğretim tasarımının temelleri çerçevesinde öğrenme teknolojileri ile görsel mesaj tasarımını bilgisayarla açıklamak ve uygulamaktır
ETO523ETKİLEŞİMLİ ÖĞRENME ORTAMLARI GELİŞTİRME
DEVELOPING INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS
S303.06.03Etkileşimli öğrenme ortamı ve tekniklerini geliştirme ve uygulama becerisi kazanma için öğretim tasarımı modelleri, teknolojileri ve yöntemleri ile öğretim teknikleri modeline uygun öğrenme süreçlerini kapsar.Interactive learning environment and techniques to develop and apply the skills of teaching design models, technologies, methods, and teaching techniques in accordance with the learning processes.
ETO567İSTATİSTİKSEL VERİ ANALİZİ
STATISTICAL DATA ANALYSIS
S303.06.03Temel istatistik -kavramları, aritmetik ortalama, Mod, medyan Varyans ve standart sapma. Grafikler, Spss uygulamalarıBasic statistics -concepts, arithmetic mean, Mode, median, Variance and standard deviation. Graphics, SPSS applications
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.