English

INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-APPLIED PSYCHOLOGY (DOC.)

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-APPLIED PSYCHOLOGY (DOC.)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
KPS600İLERİ ARAŞTIRMALAR VE YAYIN ETİĞİ
İLERİ ARAŞTIRMALAR VE YAYIN ETİĞİ
Z303.06.03Ders, araştırma yöntemlerini, çalışma tasarımlarını ve araştırma yürütme etiğini gelişmiş düzeyde aktarır.The course covers research methods, study designs, and ethics of conducting a research on an advanced level.
UPS601İLERİ GÖZLEM VE GÖRÜŞME TEKNİKLERİ
İLERİ GÖZLEM VE GÖRÜŞME TEKNİKLERİ
Z303.06.03Görüşme Becerileri Görüşme Koşulları (Terapötik koşulların oluşturulması) Gözlem teknikleri UygulamaInterviewing Skills Interviewing Conditions (creation of therapeutic conditions) Observation techniques Practice
UPS603GELİŞİMSEL PSİKOPATOLOJİ
GELİŞİMSEL PSİKOPATOLOJİ
Z303.06.03Ruhsal bozukluklar, ruh sağlığı alanında patolojiyle ilişkili kavramlar ve tanımları, psikiyatrik görüşme ve öykü alma, ruhsal durum muayenesini içerir. Anksiyete bozukluğu, Depresif Bozukluk ve İki Uçlu Bozukluğun nedenleri, klinik özellikleri, seyri, alt tipleri ve tedavi yaklaşımlarını içerir.Mental disorders include concepts and definitions related to pathology in the field of mental health, psychiatric interview and history taking, and mental state examination. It includes the causes, clinical features, course, subtypes and treatment approaches of Anxiety Disorder, Depressive Disorder and Bipolar Disorder.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
LEE609SEMİNER DERSİ
SEMINAR
Z000.012.00Öğrenciye seminerini hazırlarken kaynak kullanmayı öğretir. Kaynakların nasıl belirleneceği, konuyla ilgili her türlü kaynaktan usulüne göre nasıl kaynak gösterileceği aktarılır. Öğrencinin hakim olduğu bir konuyu anlatabilme ve topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi sağlanır.It teaches the student to use resources while preparing his seminar. It is explained how the sources will be determined and how to cite sources from all kinds of sources on the subject in accordance with the procedure. It is ensured that the student's ability to explain a subject he has mastered and to speak in front of the community is developed.
KPS618İLERİ İSTATİSTİK UYGULAMALARI
ADVANCED STATİSTİCS
S303.06.03Bu ders kapsamında ANOVA, ANCOVA, MANOVA, MANCOVA, Açımlayıcı Faktör Analizi, Doğrulayıcı Faktör Analizi, Lojistik Regresyon Analizi, Mediasyon ve Moderasyon analizlerinin SPSS uygulamalarına yer verilecektir.In this course, SPSS applications of ANOVA, ANCOVA, MANOVA, MANCOVA, Exploratory Factor Analysis, Confirmatory Factor Analysis, Logistic Regression Analysis, Mediation and Moderation analysis will be included.
KPS620İLERİ DÜZEY KENDİLİK PSİKOLOJİSİ
ADVANCED SELF PSYCHOLOGY
S303.06.03
UPS602ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİ
ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİ
S303.06.03Çocuk istismarı ve ihmali, Çocuk istismarı türleri, Çocuk istismarı ve ihmalindeki risk faktörleriChild abuse and neglect, Types of child abuse, Risk factors in child abuse and neglect
UPS604SUÇ VE ŞİDDET
SUÇ VE ŞİDDET
S303.06.03Şiddet kavramı, şiddet suçlarının gelişimi ve yaygınlığı, şiddet suçlarının yordayıcıları, şiddet mağdurlarıConcept of violence, development and prevalence of violent crimes, predictors of violent crimes, victims of violence
UPS605ÇOCUK KORUMA VE ÖNLEME
ÇOCUK KORUMA VE ÖNLEME
S303.06.03Çocuk koruma alanının temel ilkelerini ve uygulamalarını kapsamaktadır.This course will cover the fundamental principles and practices in the field of child protection.
UPS606PSİKOLOJİK KRİZLER VE MÜDAHALE TEKNİKLERİ
PSİKOLOJİK KRİZLER VE MÜDAHALE TEKNİKLERİ
S303.06.03Kriz kavramı, psikolojik krizler ve krize müdahale; kriz teorisi, etik ilkeler, sağlığın bozulmasına bağlı krizler, gelişimsel krizler, durumsal krizler, intihar davranışı, tükenme, kayıp krizleri, ölüm, yas, boşanma, ayrılma, iş kaybıConcept of crisis, psychological crises and crisis intervention; crisis theory, ethical principles, crises due to ill health, developmental crises, situational crises, suicidal behavior, burnout, loss crises, death, mourning, divorce, separation, job loss
UPS607TERÖRİZM VE NEFRET SUÇLARI
TERÖRİZM VE NEFRET SUÇLARI
S303.06.03Nefret suçları ve terörizm çerçevelerinin tarihsel kökenlerini ve güncel sonuçlarını tartışmak. "Nefret suçları" ve "terörizm" çerçevelerinin hukukumuzda ve kültürümüzde nasıl yerleştiği, şiddeti yorumlamak ve önlemek için alternatif çerçeveler sunmak. Nefret suçları ve terörizm çerçevelerinin tarihsel gelişimini açıklamak için psikolog, sosyolog, tarihçiler ve hukuk uzmanlarının çalışmalarından yararlanılmaktadır. Faillerin profilleri, mağdurların ve faillerin kimlikleri; ve bireysel hakların ve mahkemelerin rolü de dersin içeriği kapsamındadır.Discuss the historical origins and current consequences of hate crimes and terrorism frameworks. Consider the profiles and identities of perpetrators and the role of the courts.
UPS608DUYGUSAL İSTİSMAR VE ADLİ PSİKOLOJİ
DUYGUSAL İSTİSMAR VE ADLİ PSİKOLOJİ
S303.06.03Adli psikolojide duygusal istismar; Duygusal istismarın sosyolojik ve psikolojik boyutları; Duygusal istismar mağduruEmotional abuse in forensic psychology; Sociological and psychological dimensions of emotional abuse; Victim of emotional abuse
UPS609AİLE İÇİ ŞİDDET VE KADIN MAĞDURLAR
AİLE İÇİ ŞİDDET VE KADIN MAĞDURLAR
S303.06.0314 hafalık eğitim sürecinde;Temel Kavramlar ve Tanımlar, Aile İçi Şiddeti Açıklayan Modeller, Aile İçi Şiddetin Nedenleri ve Risk Faktörleri (Psikodinamikleri), Aile İçi Şiddetin Psikolojik Temelleri, Hukuki Çerçeve ve Politika Yaklaşımları, Toplumsal Cinsiyet Rolleri ve Aile İçi Şiddet, Hukuki Çerçeve ve Politika Yaklaşımları, Kadın Mağdurların Psikososyal Süreçleri, Dünyada ve Türkiye’de Kadına Yönelik Şiddet Araştırmaları konuları ele alınacaktır.During the 14-week training period; Basic Concepts and Definitions, Models Explaining Domestic Violence, Causes and Risk Factors (Psychodynamics) of Domestic Violence, Psychological Foundations of Domestic Violence, Legal Framework and Policy Approaches, Gender Roles and Domestic Violence, Legal Framework and Policy Approaches, Psychosocial Processes of Female Victims, Research on Violence Against Women in the World and in Turkey will be discussed.
UPS610YETİŞKİN GELİŞİMİ VE YAŞLANMA
YETİŞKİN GELİŞİMİ VE YAŞLANMA
S303.06.03Yetişkinlik ve yaşlılık döneminin gelişimsel özellikleri, fiziksel gelişim, bilişsel gelişim, sosyal-duygusal gelişim, sosyal ilişkiler, sağlık sorunları gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır.Subjects such as developmental characteristics of adulthood and old age, physical development, cognitive development, social-emotional development, social relations, and health problems constitute the content of the course.
UPS611ERGENLİK PROBLEMLERİ VE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR
ERGENLİK PROBLEMLERİ VE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR
S303.06.03Bu ders kapsamında ergenlik döneminin gelişimsel özellikleri ve ergenlerin karşılaştığı sorunlar gibi konulara yer verilmektedir. ​Within the framework of this course, topics such as developmental features of adolescence period and problems faced by adolescents are given place.
UPS612ADLİ PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ADLİ PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
S303.06.03Adli Psikolojik değerlendirmenin temel esasları, ölçme ve değerlendirme yöntemleri.Basic principles of forensic psychological evaluation, measurement and evaluation methods.
UPS613ÇOCUK GELİŞİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÇOCUK GELİŞİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
S303.06.03Çocuğu tanıma ve değerlendirmenin önemi, çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri, çocukların farklı gelişim alanlarını değerlendirmek amacıyla kullanılan bazı ölçme araçlarının psikometrik ve genel özellikleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.The importance of evaluating the child, measurement and evaluation methods, psychometric and general properties of some measurement tools used to evaluate different developmental areas of children constitute the content of this course.
UPS614CİNSEL SUÇLAR
CİNSEL SUÇLAR
S303.06.03Cinsel Şuçlar; Cinsel taciz, cinsel saldırı ve tecavüz; Cinsel şiddetin biyolojik, sosyal ve psikolojik boyutta incelenmesiSexual Crimes; sexual harassment, sexual assault and rape; Examining sexual violence in biological, social and psychological dimensions.
UPS615MAĞDURLA PSİKOTERAPİ SÜREÇLERİ
MAĞDURLA PSİKOTERAPİ SÜREÇLERİ
S303.06.03Mağdurla yapılacak psikoterapi ilke ve teknikleri, farklı psikoterapötik yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır.The principles and techniques of psychotherapy with the victim, different psychotherapeutic approaches constitute the content of the course.
UPS616SUÇLULARLA PSİKOTERAPİ SÜREÇLERİ
SUÇLULARLA PSİKOTERAPİ SÜREÇLERİ
S303.06.03Suçlulara yönelik psikoterapi, Suç işleme eğilimleri, Kişilik bozuklukları ve suçPsychotherapy for criminals, Criminal tendencies, Personality disorders and crime
UPS617EBEVEYN, ÇOCUK VE EŞLER ARASI İLİŞKİLER
EBEVEYN, ÇOCUK VE EŞLER ARASI İLİŞKİLER
S303.06.03Bu ders, aile içi ilişkilerin psikolojik boyutlarına odaklanacak ve çeşitli ilişki dinamiklerini ele alacak.The course will focus on the psychological dimensions of intra-family relationships, addressing various relationship dynamics.
UPS618CEZAİ SORUMLULUK VE PSİKİYATRİK DEĞERLENDİRME
CEZAİ SORUMLULUK VE PSİKİYATRİK DEĞERLENDİRME
S303.06.03Adli değerlendirme sürecinde psikolojik görüşme ve psikolojik değerlendirme araçlarıPsychological interview and psychological evaluation tools in the forensic evaluation process
UPS619KİŞİLİK VE SOSYAL GELİŞİM
KİŞİLİK VE SOSYAL GELİŞİM
S303.06.03Bebeklik döneminden başlayarak sosyal gelişim ve kişilik gelişimini farklı yönlerden ele alır. Biyoloji, sosyal bağlam ve kültürün gelişimsel süreçlerle ilişkisini içerir.This course examines social development and personality development starting from infancy. It involves the relationship of biology, social context and culture to developmental processes.
UPS620ADLİ GÖRÜŞMELERDE RAPORLAMA
ADLİ GÖRÜŞMELERDE RAPORLAMA
S303.06.03Adli görüşme teknikleri; Suçlu ve mağduru anlamak; Kırılgan gruplarThe course covers topics such as forensic assessment methods, legal and ethical considerations in forensic reporting, report writing skills, interviewing techniques, psychological evaluations, and the application of psychological principles within legal contexts.
UPS621ÇOCUK SUÇLULUĞU
ÇOCUK SUÇLULUĞU
S303.06.03Dersin içeriğini çocuk suçluluğunun kapsamı, çocuk ve suç arasındaki ilişki, suça sürüklenen çocuklar, Türkiye’de çocuğa karşı yapılan suçlar, çocuk suçluluğuna ilişkin sosyal hizmet müdahalesi gibi konular oluşturmaktadır.The content of the course consists of subjects such as the scope of juvenile delinquency, the relationship between juvenile and crime, juvenile delinquents, crimes against juveniles in Turkey, social work intervention regarding juvenile delinquency.
UPS622İLERİ BİLİŞSEL GELİŞİM
İLERİ BİLİŞSEL GELİŞİM
S303.06.03Bilişsel gelişim süreçleri; ileri bilişsel gelişimi anlamak için kullanılan araç ve yöntemler.Cognitive development processes and measurement.
UPS623AİLE HUKUKU
AİLE HUKUKU
S303.06.03Aile Hukuku, çekirdek ve geniş anlamda aile ilişkilerini inceleyen keza aile kurumuna ve münferit olarak çocuk veya aileye hukuken müdahale edebilecek kurumların hak ve görevlerini irdeleyen, inceleyen bir branş olup, bu ders kapsamında da kurumların hukuki temelleri ortaya konulup, aile ve çocuğun korunması üzerinde durulacaktır. İncelenen kavramlar psikoloji literatürü bağlamında tartışılacaktır.Family Law is a branch that examines family relations in a core and broad sense, as well as the rights and duties of institutions that can legally intervene in the family institution and the child or family individually. Within the scope of this course, the legal foundations of the institutions will be revealed and the protection of the family and the child will be emphasized. The concepts examined will be discussed in the context of psychology literature.
UPS624ADLİ GÖRÜŞME TEKNİKLERİ
ADLİ GÖRÜŞME TEKNİKLERİ
S303.06.03Adli görüşme özellikleri, teknikleri ve uygulama örnekleri.This course covers the fundamental principles of forensic psychology and forensic interview processes, providing students with expertise in ethical principles, communication skills, and report writing.
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
LEE600-YTRDOKTORA YETERLİK
DOKTORA YETERLİK
Z000.030.00Bu amaçla yazılı ve sözlü sınav yapılacaktır.For this purpose, there will be written and oral exams.
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
LEE600-1DOKTORA TEZ ÖNERİSİ
DOCTORAL THESIS PROPOSAL
Z000.030.00Bu çeyrekte, öğrenciler bir araştırma veya proje teklifi geliştireceklerdir. Bu ders, araştırma geliştirme süreci için başlangıç niteliği taşır. Ders kapsamında araştırma projesi ve önerisi hakkında öğrencinin mentorundan görüşme ve geri bildirim alma olanağı sağlanacaktır.In this quarter, students will develop a research or project proposal. This course serves as a starting point for the research and development process. Within the scope of the course, the student will have the opportunity to interview and receive feedback about the research project and proposal from his/her mentor.
SINIF: 3 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
LEE600-2DOKTORA TEZİ
DOKTORA TEZİ
Z000.030.00Bu çeyrekte, öğrenciler bir araştırma veya proje teklifi geliştireceklerdir. Bu ders, araştırma geliştirme süreci için başlangıç niteliği taşır. Ders kapsamında araştırma projesi ve önerisi hakkında öğrencinin mentorundan görüşme ve geri bildirim alma olanağı sağlanacaktır.During this quarter, students will develop a research or project proposal. This course is a starting point for the research and development process. Within the scope of the course, the student will be provided with the opportunity to meet and receive feedback from his/her mentor about the research project and proposal.
SINIF: 3 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
LEE600-3DOKTORA TEZİ
DOKTORA TEZİ
Z000.030.00Bu çeyrekte, öğrenciler bir araştırma veya proje teklifi geliştireceklerdir. Bu ders, araştırma geliştirme süreci için başlangıç niteliği taşır. Ders kapsamında araştırma projesi ve önerisi hakkında öğrencinin mentorundan görüşme ve geri bildirim alma olanağı sağlanacaktır.During this quarter, students will develop a research or project proposal. This course is a starting point for the research and development process. Within the scope of the course, the student will be provided with the opportunity to meet and receive feedback from his/her mentor about the research project and proposal.
SINIF: 4 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
LEE600-4DOKTORA TEZİ
DOKTORA TEZİ
Z000.030.00Bu çeyrekte, öğrenciler bir araştırma veya proje teklifi geliştireceklerdir. Bu ders, araştırma geliştirme süreci için başlangıç niteliği taşır. Ders kapsamında araştırma projesi ve önerisi hakkında öğrencinin mentorundan görüşme ve geri bildirim alma olanağı sağlanacaktır.During this quarter, students will develop a research or project proposal. This course is a starting point for the research and development process. Within the scope of the course, the student will be provided with the opportunity to meet and receive feedback from his/her mentor about the research project and proposal.
SINIF: 4 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
LEE600-5DOKTORA TEZİ
DOKTORA TEZİ
Z000.030.00Bu çeyrekte, öğrenciler bir araştırma veya proje teklifi geliştireceklerdir. Bu ders, araştırma geliştirme süreci için başlangıç niteliği taşır. Ders kapsamında araştırma projesi ve önerisi hakkında öğrencinin mentorundan görüşme ve geri bildirim alma olanağı sağlanacaktır.During this quarter, students will develop a research or project proposal. This course is a starting point for the research and development process. Within the scope of the course, the student will be provided with the opportunity to meet and receive feedback from his/her mentor about the research project and proposal.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.