English

INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-GUIDANCE AND PSYCHOLOGICAL COUNSELING (YL)(WithThesis)

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-GUIDANCE AND PSYCHOLOGICAL COUNSELING (YL)(WithThesis)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
FEF501SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
RESEARCH METHODS IN SOCIAL SCIENCES
Z303.06.03Proje geliştirilmesi ve döngüsünün öğretilmesi, araştırma konusunun seçiminden başlayarak araştırma süreçlerindeki işlemlerin yürütülmesini ve araştırma raporunun yazımını içerir.Selection of research topic, processes involved in scientific research, and report writing.
PDR501İLERİ PSİKOLOJİK DANIŞMA BECERİLERİ
İLERİ PSİKOLOJİK DANIŞMA BECERİLERİ
Z303.06.03Psikolojik danışma becerileri ve tekniklerinin uygulanması.Application of counseling skills and techniques.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
PDR500BİREYSEL PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI
BİREYSEL PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI
Z303.06.03Süpervizyon ve psikolojik danışma yapılması.Supervision and counseling.
PDR502PSİKOLOJİK DANIŞMADA İSTATİSTİK
PSİKOLOJİK DANIŞMADA İSTATİSTİK
Z303.06.03İleri istatistiklerAdvanced statistics
SBE500-3TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ
INTRODUCTION TO THESIS AND SEMINAR COURSE
Z000.012.00
PDR503EVLİLİK, AİLE VE ÇİFT PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI
EVLİLİK, AİLE VE ÇİFT PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI
S303.06.03Aile danışmanlığında temel kavramlar ve ilkeler, sistemik aile yapısı, fonksiyonel-fonksiyonel olmayan aile yapısı, aile yaşam döngüsü, aile danışmanlığı kuramları ve bu kuramların aile danışmanlığına yansımaları; aile danışma sürecinin evreleri, evlilik ve boşanma, boşanmanın çocuklar üzerindeki etkisiBasic concepts and principles in family counseling, systemic family structure, functional-non-functional family structure, family life cycle, family counseling theories and their reflections on family counseling; phases of family counseling process, marriage and divorce, effects of divorce on children
PDR504KARİYER PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI VE ARAŞTIRMALARI
KARİYER PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI VE ARAŞTIRMALARI
S303.06.03
PDR505POZİTİF PSİKOLOJİ UYGULAMALARI
POZİTİF PSİKOLOJİ UYGULAMALARI
S303.06.03
PDR506OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI VE UYGULAMALARI
OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI VE UYGULAMALARI
S303.06.03Okul psikolojik danışmanlığı program yönetim modelleri ve uygulamalarıSchool counseling program management models and practices
PDR507TRAVMA, YAS VE KAYIP PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI
TRAVMA, YAS VE KAYIP PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI
S303.06.03Yas ve kişilik Yas tepkileri Yas danışmanlığı yas terapisi çözümlenmemiş yas tepkileri ve terapisi yas terapisi
PDR508GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI
GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI
S303.06.03Grupla psikolojik danışma yaşantısına katılma.Participating in group counseling experience.
PDR509GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA VE YAŞANTISI
GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA VE YAŞANTISI
S303.06.03
PDR510YAS PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI
YAS PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI
S303.06.03Kayıp ve ölüm yaşantılarındaki dinamikleri açıklama Yas ve kayıp yaşantılarına ilişkin kuramları açıklayıp ayırt etme Yas danışmanlığındaki etkin yardım etme becerilerini kazanma Etkin yas danışmanının özelliklerini bilme Çözümlenmemiş yas sürecini yeniden başlatma ve sonlandırmayı bilme
PDR511CİNSEL TERAPİ EĞİTİMİNE GİRİŞ
CİNSEL TERAPİ EĞİTİMİNE GİRİŞ
S303.06.03
PDR512SİSTEMİK TEMELLİ MÜDAHALE ÖRNEKLERİ
SİSTEMİK TEMELLİ MÜDAHALE ÖRNEKLERİ
S303.06.03Sistemik temelli modeller ve araştırmalar
PDR513İLERİ PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI
İLERİ PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI
S303.06.03
PDR515KISA SÜRELİ PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMALARI
KISA SÜRELİ PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMALARI
S303.06.03
PSY512ÇOCUK PSİKOTERAPİSİ
CHILD PSYCHOTHERAPY
S303.06.03
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE500-5YÜKSEK LİSANS TEZİ - I
MASTER'S THESIS - I
Z000.030.00
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SBE500-6YÜKSEK LİSANS TEZİ - II
MASTER'S THESIS 2
Z000.030.00Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması.Thesis work is learning process that includes the these items: (1) identifying the topic of interest and examination phase, which can be described as getting used to the subject, data collecting and processing, justification of the thesis. topic. This process includes the purpose, defining limitations, problems to be solved and improvements expected to be achieved. (2) The planning stage, in which what the collected information shows and what this information is related to in line with the general purposes of the thesis is taken into account. This process includes the presentation of the theoretical framework, which is found to be related to the thesis subject as a result of the literature review, the procedures for data collection and linking the theory to the subject of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and implementation of the thesis. (3) the implementation phase, that development tasks are carried out in accordance with plan and development process is evaluated and monitored, (4) evaluation phase, which includes thinking and drawing conclusions, (5) publication phase that the thesis is written, corrected, presented and defended.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.