English

12330 PUBLIC LAW - Programmes Without Thesis
LEVEL: Master's Degree, TYYÇ: Level 7, EQF-LLL: Level 7, QF-EHEA: Second Cycle

Level of Contribution from 0 to 5* Level of Contribution Existence of Contribution (Relation)
Course-Programe LOs Relations
Compulsory Course Units
No Name of the Course Unit Programme Learning Outcomes
T%
1 HUKUKTA ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ00
2 TERM PROJECT COURSE00
Related number of course units / 2--
Level of contribution--
*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
Programme Elective Course Units
No Name of the Course Unit Programme Learning Outcomes
T%
1 HUKUK FELSEFESİNDE TOPLUMSAL ADALET YAKLAŞIMLARI00
2 ULUSLARARASI HAKSIZ FİİL VE ULUSLARARASI SORUMLULUK HUKUKU00
3 PRESIDENTIAL GOVERNMENT00
4 REGULATORY AND AUDITING INDEPENDENT INSTITUTIONS00
5 TAX PROCEDURE LAW00
6 HUMAN RIGHTS AND JUDICIAL DECISIONS OF ECHR 00
7 INSPECTION OF THE ADMINISTRATION00
8 URBAN LAW00
9 KAMU YÖNETİMİNDE STRATEJİK YAKLAŞIMLAR00
10 FUNDEMENTAL PRINCIPLES OF CRIMINAL LAW00
11 COMPARISION OF PARLIAMENTARY GOVERNMENT SYSTEM AND PRESIDENTIAL GOVERNMENT SYSTEM00
12 TURKISH STATE TRADITION00
13 HUKUK FELSEFESİNDE ADALET YAKLAŞIMLARI00
14 CONSTITUTIONAL PRINCIPLES OF TAXATION00
15 PROTECTION MEASURES IN THE CRIMINAL PROCEDURE LAW00
16 THE ENJOYMENT OF THE FAIR TRIAL PRINCIPLE IN TURKISH CRIMINAL PROCEDURE AND THE EUROPEAN COURT OF H.R. JUDGEMENTS AND THEIR REFLECTIONS ON THE TURKISH CONSTITUONAL COURT’S INDIVIDUAL APPLICATIONS00
17 KAMU YÖNETİMİNDE STRATEJİK YAKLAŞIMLAR00
18 SOCIAL JUSTICE APPROACHES IN PHILOSOPHY OF LAW00
19 INTERNATIONAL ILLEGAL ACT AND INTERNATIONAL LIABILITY LAW00
20 AVRUPA İNSAN HAKLARI SÖZLEŞMESİ DÜZENİ00
21 KAMU HUKUKU AÇISINDAN KARAR ALMA00
22 ETKİN VE ETKİLİ SORUŞTURMA00
23 DEVLETİN GENEL TEORİSİ00
24 ULUSLARARASI HUKUKTA KUVVET KULLANMA VE MEŞRU MÜDAFAA00
25 ANAYASAL HUKUK DÜZENİ00
26 KAMU TÜZEL KİŞİLİĞİ00
27 ULUSLARARASI BARIŞ VE GÜVENLİK HUKUKU00
28 KAMU İDARESİNİN GÜVENİLİRİLİĞİNE VE İŞLEYİŞİNE KARŞI SUÇLAR00
29 ZONING LAW00
30 ATTEMPT IN CRIMINAL LAW00
31 TURKISH POLITICAL PARTIES LAW00
32 İHALE HUKUKU00
33 YAPAY ZEKÂLI VARLIKLARIN CEZAİ SORUMLULUĞU00
34 BİLİŞİM SUÇLARI00
35 CEZA MUHAKEMESİ HUKUKUNDA DELİL VE İSPAT00
36 TÜRK ANAYASA MAHKEMESİNE BİREYSEL BAŞVURU YOLU00
Related number of course units / 36--
Level of contribution--
*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.