RECENT TRENDS AND SPECIAL TOPICS IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
12646
ING545
LITERARY TEXTS AND SIGNS
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
8028
ING533
THEORIES OF SECOND LANGUAGE ACQUISITION
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
77018
ELT573
APPROACHES & METHODS IN LANGUAGE TEACHING
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
77017
ELT571
CONSTRUCTIVIST LEARNING THEORY
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
76491
ELT509
LANGUAGE AND MIND
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
76490
ELT507
SYLLABUS DEVELOPMENT IN LANGUAGE TEACHING
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
76489
ELT505
TESTING AND EVALUATION
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
76488
ELT503
COMPREHENSION-BASED LANGUAGE TEACHING APPROACH
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
33043
ING564
FORMATIVE ASSESSMENT
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
Total ECTS Credit (Compulsory):
3
Total ECTS Credit (Elective) :
27
Total ECTS Credit :
30
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Istanbul Aydin University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.