English

11020 TOURISM AND HOTEL MANAGMENT (Distance Education) -
LEVEL: Associate's Degree, TYYÇ: Level 5, EQF-LLL: Level 5, QF-EHEA: Short Cycle

Level of Contribution from 0 to 5* Level of Contribution Existence of Contribution (Relation)
Course-Programe LOs Relations
Compulsory Course Units
No Name of the Course Unit Programme Learning Outcomes
12345678910111213141516171819202122232425262728293031T%
1 GENERAL ACCOUNTING430000000000000000000000000000074.52
2 HUMAN RESOURCES MANAGEMENT434443444234443344342232524444510970.32
3 CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT424442444355445345342433534444511876.13
4 ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I33333333333333333333333333333339360.00
5 ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II33333333333333333333333333333339360.00
6 INFORMATION TECHNOLOGY-I000000000000000000000000000000000.00
7 INFORMATION TECHNOLOGY-II000000000000000000000000000000000.00
8 TICKET SALES (TICKETING)442542155144532214453445244414410668.39
9 ENTREPRENEURSHIP435333533453244534443451112355510970.32
10 ENGLISH-I000000000000000000000000000000000.00
11 ENGLISH-II000000000000000000000000000000000.00
12 PROFESSIONAL ENGLISH-I33333333333333333333333333333339360.00
13 PROFESSIONAL ENGLISH-II33333333333333333333333333333339360.00
14 TOURISM GEOGRAPHY OF TURKEY43224332443312212322434242225458957.42
15 HOTEL MANAGEMENT535553555333334444344431214533411372.90
16 FOOD AND BEVERAGE SERVICE MANAGEMENT454554455455534345343552525545513285.16
17 FRONT OFFICE OPERATIONS AND MANAGEMENT242524255253543314252424544553511171.61
18 BANQUET AND CATERING SERVICES534453445554544455545553552555513788.39
19 COST CONTROL IN HOTEL BUSINESS43434343543323352335132111441159360.00
20 MANAGEMENT OF HOUSEKEEPING DEPARTMENT54335422442312421223232222443359058.06
21 TOURISM LEGISLATION25111513411213231113132111344357045.16
22 CONGRESS AND EXHIBITION ORGANIZATION 43444434433454322233212231343459863.23
23 TRAVEL AGENCY543543345222532223352344445544511171.61
24 ROOM DEVISION MANAGEMENT54335433442312421223232222443359259.35
25 ECONOMY OF TOURISM 44434433333322232222112131233348252.90
26 FRONT OFFICE AND HOUSEKEEPING AUTOMATION433543355444533444544334345434512178.06
27 TOURISM MARKETING32423234234211221213122141233447447.74
28 TURKISH LANGUAGE-II33333333333333333333333333333339360.00
29 WORK PLACEMENT-I544445444544433445444554330434412178.06
30 WORK PLACEMENT-II554554545455545554545455454555414492.90
31 WORK PLACEMENT-III545454545444445545455555454545414090.32
Related number of course units / 3127272626262626262626262626262626262626262626262626262526262626--
Level of contribution106938994998786951058490888580848272887995738685708369861019095113--
*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.