İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-NUTRITION AND DIETETICS (WithThesis) |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
BES519 | İLERİ BESLENME I İLERİ BESLENME I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
BES521 | İLERİ BESLENME BİYOKİMYASI İLERİ BESLENME BİYOKİMYASI | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
SAG503 | TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 12.0 | 0 | Tez yazım kurallarını ve tez ile ilgili araştırmaların nasıl yapılması gerektiğini öğrenmek, sunum yapma tekniklerini kavramak | To learn the rules of writing thesis and how to do research related to the thesis, to understand the techniques of making presentations |
SAG510 | SAĞLIK BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ SAĞLIK BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bilim, bilimsel araştırma, bilimsel araştırma sınıflaması, bilimsel makale okuma, değerlendirme, araştırma planlama, konu seçimi ve amaç, literatür taraması, materyal metod seçimi, veri toplama, ölçüm, biyoistatistik, veri analizi, bulguların değerlendirilmesi, bulguların yorumlanması, önerme, makale yazımı ve yayınlanması | |
BES523 | HASTALIKLARDA TIBBİ BESLENME TEDAVİSİ HASTALIKLARDA TIBBİ BESLENME TEDAVİSİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Çeşitli hastalıklar ve klinik durumlarda güncel klavuzlar doğrultusunda beslenme tedavisinin nasıl oluşturulması gerektiği, enerji protein gereksinmeleri, beslenme yolları ve tarama yöntemlerinin aktarılacaktır. | How nutritional therapy should be formed accordance with current guidelines in various diseases and clinical situations
How to calculate protein, energy requirements, selecting feeding route and nutritional screening methods will be explained. |
BES525 | FONKSİYONEL BESİNLER FONKSİYONEL BESİNLER | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | fonksiyonel besinlerin tanımı, sııflandırması , resveratrol curcumin omega 3 yağ asitleri probiyotikler gibi fonksiyonel besinlerin hastalıklarla olan ilişkileirinin incelenmesi | definition and classification of functional foods, investigation of the relationship between functional foods such as resveratrol, curcumin, omega 3 fatty acids, probiotics, and diseases |
BES527 | TOPLU BESLENME SİSTEMLERİ TOPLU BESLENME SİSTEMLERİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
BES518 | SAĞLIK ALANINDA UYGULAMALI İSTATİSTİK APPLIED STATISTICS IN THE FIELD OF HEALTH | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bilimsel araştırma ve biyoistatistik, sağlık hizmetlerinde biyoistatistik, biyoistatistikte temel kavramlar, frekans dağılım tabloları ve grafikler, tanımlayıcı istatistikler, olasılık ve dağılımları, örnekleme dağılımı ve hipotez testi, parametrik ve parametrik olmayan temel biyoistatistik analiz yöntemleri ve SPSS uygulamaları dersin içeriğini oluşturmaktadır. | |
BES520 | İLERİ BESLENME II ADVANCED NUTRITION II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Mikro besin öğelerinin asimilasyonu ve kullanımları vurgulanmakta olup metabolizmaları ve bunların sağlıkla olan etkileşimleri ders, tartışma ve öğrenci seminerleri şeklinde incelenmektedir. | |
BES522 | KANSER BESLENMESİ KANSER BESLENMESİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Kanser tanımı ve çeşitleri nelerdir, kanser tedavisi ve tedaviye bağlı yan etkiler , bunlara bağlı ortaya çıkan beslenme sorunlarının öğrenilmesi ve beslenme yaklaşımlarının anlaşılması. | What are the definition and types of cancer, cancer treatment and side effects related to treatment, learning about the nutritional problems associated with them and understanding of nutritional approaches. |
BES524 | ANNE VE ÇOCUK BESLENMESİ MOTHER AND CHILD NUTRITION | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Gebelik, laktasyon, bebeklik, okul öncesi, okul ve adolesan dönemlerindeki besin ögeleri gereksinimlerini , bu dönemlerde sık görülen besle sorunlarını incelemek. | To examine nutrient requirements in pregnancy, lactation, infancy, preschool, school and adolescent periods, and common nutritional problems during these periods. |
BES526 | BESİN GÜVENLİĞİ VE MEVZUAT FOOD SAFETY AND REGULATIONS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Besinlerde kalite kontrolü ve mevzuatı ile ilgili temel kavramlar, Türkiye'de ve Dünyada besinlerle ilgili yasal düzenlemeler, besin güvenliğini bozan etmenler; sağlık üzerine etkileri ve ilgili yasal düzenlemelerdir. | Basic concepts related to quality control and regulations on food, nutrition and related legal regulations in the world Turkey, the factors that affect food security; health effects and related legal regulations. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SAG500-1 | TEZ THESIS | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | A thesis study is a learning process that includes the following items: (1) the stage of review, data collection and processing, and the justification of the thesis topic, which can be described as defining the topic of interest and adapting to the topic. This process involves the definition of the intent, the limitations, the problem (s) to be solved or the development (s) expected to be achieved. (2) the stage of planning in which the learned information of the student shows what he or she is interested in in relation to the general purpose of the thesis. This phase includes the presentation of the theoretical framework that appears to be relevant to the thesis topic as a result of the literature review, the procedures for linking the data collection and the theory with the topic of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and application of the thesis. (3) the application stage in which the development of the thesis is continued considering the consideration of the planning and development processes, (4) the evaluation stage including thinking and conclusion, (5) the stage of publication in which the thesis is written, corrected, presented and defended. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SAG500-4 | YÜKSEK LİSANS TEZİ-II YÜKSEK LİSANS TEZİ-II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | The thesis study is a learning process that includes the following items: (1) the examination phase, which can be characterized as the definition of the subject and getting used to the subject, data collection and processing, and the justification of the thesis subject. This process includes defining the purpose, limitations, problems to be solved or developments expected to be achieved. (2) the planning phase in which the student takes into account what the collected information shows and what is related to the general objectives of the thesis. This stage includes the presentation of the theoretical framework that is seen to be related to the thesis subject as a result of the literature review, the procedures for collecting data and linking the theory with the subject of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and implementation of the thesis. (3) the implementation phase where thesis development processes are taken into consideration by considering the planning and development processes, (4) the evaluation phase that includes thinking and inference, (5) the publication phase where the thesis is written, corrected, presented and defended. |