İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-HISTORY (WithThesis) |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
FEF501 | SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ RESEARCH METHODS IN SOCIAL SCIENCES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Proje geliştirilmesi ve döngüsünün öğretilmesi, araştırma konusunun seçiminden başlayarak araştırma süreçlerindeki işlemlerin yürütülmesini ve araştırma raporunun yazımını içerir. | Selection of research topic, processes involved in scientific research, and report writing. |
TAR503 | DÜNDEN BUGÜNE TARİH YAZICILIĞI HISTORIGRAPHY FROM YESTERDA TO TODAY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Tarih yazıcılığının evreleri, Yunan ve Roma geleneklerinde tarihin yazım esasları, Herodotes ve Thukydides bağlamında tarih yazıcılığı, Roma tarih yazımı ve özellikleri; Hıristiyanlığın getirdiği yenilikler: kronolojik evreler ve evrensellik, İslam tarih yazımında görülen özellikler, Selçuklu ve Osmanlı döneminin tarih yazıcılığına olan katkıları, Tarihi metinlerin karşılaştırılması süreci ve şüpheci ve eleştirel düşüncenin tarih yazımına etki ve katkısı, Doğru tarihsel bilgiye ulaşma, gerçekleri öğrenmede XIX. yüzyılda yaşanan gelişmeler, Türk tarihçiliğinde biyografi yazımındaki genellemeler, Cumhuriyet devri tarih yazıcılığı genel görünümü, Milli Mücadele dönemi kaynaklarının ve Türkiye Cumhuriyeti dönemi kaynaklarının değerlendirilmesi | Stages of historiography, historical writing principles in Greek and Roman traditions, historiography in the context of Herodotes and Thukydides, Roman historiography and its features; The innovations brought about by Christianity: chronological phases and universality, characteristics of Islamic historiography, contributions of historians of Seljuk and Ottoman periods to historiography, comparison of historical texts and effect and contribution of historiography and skeptical and critical thinking to history writing. developments of the last century, writing a biography of generalization in Turkish historiography, historiography overview of the Republican era, the period of the National Struggle resources and the evaluation of the Republic of Turkey period sources |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE500-3 | TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ INTRODUCTION TO THESIS AND SEMINAR COURSE | Z | 0 | 0 | 0.0 | 12.0 | 0 | Öğrenciye seminerini hazırlarken kaynak kullanmayı öğretir. Kaynakların nasıl belirleneceği, konuyla ilgili her türlü kaynaktan usulüne göre nasıl kaynak gösterileceği aktarılır. Öğrencinin hakim olduğu bir konuyu anlatabilme ve topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi sağlanır. | Teaches the student to use resources while preparing his seminar. How to determine the sources, how to cite all sources related to the subject duly. Improving the ability of the student to explain a subject dominated and to speak in front of the community is provided. |
SOS510 | TOPLUMSAL DEĞİŞME VE KURAMLARI TOPLUMSAL DEĞİŞME VE KURAMLARI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
SOS513 | KÜLTÜR TEORİLERİ KÜLTÜR TEORİLERİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
TAR502 | TÜRK İNKILÂP TARİHİNİN MESELELERİ ISSUES OF TURKISH REVOLUTION HISTORY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, Ermeni Meselesi | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Foreign Policy, Armenian Question |
TAR504 | ANADOLU SELÇUKLU VE BEYLİKLER DÖNEMİ ANATOLIAN SELJUK AND PRINCIPALITIES PERIOD | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Kutalmışoğlu Süleyman Şah’ın tesis ettiği Anadolu Selçuklu Devleti’nin siyasi tarihi, Haçlılarla ve beyliklerle mücadele. | |
TAR506 | OSMANLI TARİHİNİN KAYNAKLARI-II SOURCES OF OTTOMAN HISTORY-II | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Erken dönem Osmanlı kronikleri: Aşıkpaşazade, Neşri ve Tursun Bey Dönemin Bizans kronikleri: Pachimeres, Dukas ve Kalkakondiles XVI ve XVII. yüzyıl Osmanlı kroniklerinin tanıtımı ve örneklerle içerik analizi Arşiv katalog bilgisi ve kaynakların yer aldığı tasnif grupları Osmanlı kurumlarınca üretilen kaynaklar: Tahrir defterleri, Vakfiyeler, Mühimmeler ve Şeriye sicillerinin tanıtımı, örnek okuma ve analiz Osmanlı Tarihi kaynaklarını kullanım biçimleri ve bilgi üretmedeki eğilimleri XVII. yüzyıl kaynakları, Avarız, Cizye defterlerinin tanıtım ve içerik bilgisi Kaynaklardan en az birini kullanarak bilgi üretmek. | Early Ottoman chronicles: Aşıkpaşazade, Neşri and Tursun Bey Byzantine chronicles of the period: Pachimeres, Dukas and Kalkakondiles XVI and XVII. century Ottoman chronicles and content analysis with examples Archival catalog information and classification groups of sources Sources produced by Ottoman institutions: Tahrir books, Endowments, Mühimmeler and Şeriye registers, sample reading and analysis Ottoman Historical sources and their tendencies in producing information XVII. century sources, Avarız, Cizye registers introduction and content information To produce information using at least one of the sources. |
TAR507 | ORTA ASYA TÜRK TARİHİ CENTRAL ASIAN TURKISH HISTORY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Türk adı, kökenleri, anlamları, Türklerin tarihte ilk ortaya çıkışları inceler | Turkish name, origins, meanings, the first studies of Turkish history |
TAR509 | YAKINÇAĞ KAFKASYA JEOPOLİTİĞİ YAKINÇAĞ KAFKASYA JEOPOLİTİĞİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
TAR511 | OSMANLI PALEOGRAFYASI OTTOMAN PALEGRAFY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Başbakanlık Osmanlı Arşivi'nde bulunan rika ve divani yazılarının kullanıldığı belgelerden örneklerin okutulması, belgelerde kullanılan bürokratik dilin öğretilmesi ve değişik belge türlerinin tarih çalışmalarında kullanımı hakkında bilgi verilmesi. | Teaching the examples of the rika and divani writings used in the Ottoman Archives of the Prime Ministry, teaching the bureaucratic language used in the documents and giving information about the use of different document types in the history studies. |
TAR512 | TÜRK DÜNYASI TARİHİ TÜRK DÜNYASI TARİHİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
TAR513 | OSMANLI TARİHİ (1300-1600) OTTOMAN HISTORY (1300-1600) | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | 13. yüzyıl sonlarından 16. yüzyıl sonlarına kadar Osmanlı siyasi tarihi | Ottoman political history from the end of the 13th century to the end of the 16th century |
TAR514 | TÜRKİYE İKTİSAT TARİHİ TÜRKİYE İKTİSAT TARİHİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
TAR515 | OSMANLI TARİHİ DEĞERLENDİRMELERİ HISTORICAL EVALUATIONS OF OTTOMAN | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Osmanlı tarihi klasik dönemi 1300-1600 siyasi olayları | Classical period of Ottoman history 1300-1600 political events |
TAR517 | SİYASİ DÜŞÜNCELER TARİHİ HISTORY OF POLITICAL THOUGHT | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Evrensel siyasi düşüncenin ortaya çıkışı, gelişimi, geçirdiği aşamalar, siyasal düşüncenin beslediği sosyal ve siyasal dönüşümler incelenmektedir. | The emergence of universal political thought, its development, the stages it has undergone, and the social and political transformations fed by political thought are examined. |
TAR519 | TÜRK DIŞ POLİTİKASINDA GÜNCEL SORUNLAR CURRENT ISSUES IN TURKISH FOREIGN POLICY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Şark meselesinin devamı olarak Osmanlının tasfiyesi,1.Dünya Savaşı ve Mirası olan Ermeni sorunu, 2. Dünya Savaşı ve sonrası şekillenen dünya ve uluslararası kuruluşlar, İki kutuplu sistem, sistemin çöküşü ve tek kutuplu dünyada yaşanan sorunlar ile güncel gelişmeler, | The liquidation of the Ottomans as a continuation of the Orient issue, the Armenian problem with World War I and its legacy, the world and international organizations shaped after World War II, the bipolar system, the collapse of the system and the current developments in the unipolar world, |
TAR520 | OSMANLI TARİHİ (1600-1914) OTTOMAN HISTORY (1600-1914) | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Osmanlı tarihinin 1600-1789 yıllarını kapsayan askeri ve siyasi ağırlıklı olaylar | Military and political events in Ottoman history covering the period of 1600-1789 |
TAR521 | OSMANLI DİPLOMATİKASI OTTOMAN DIPLOMATICS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Doğrudan Osmanlı Arşivlerinden tespit edilen resmi evrakların belge türü, yazı cinsi, özetleme ve doğru yorumlama yapılarak belgeden bilgi üretilmesi. | Document type, type of writing, summarization and correct interpretation of the official documents identified directly from the Ottoman Archives and producing information from the document. |
TAR522 | OSMANLI TARİHİ OKUMALARI OSMANLI TARİHİ OKUMALARI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Osmanlı tarihinin 1600-1789 yıllarını kapsayan askeri ve siyasi ağırlıklı olaylar | Military and political events in Ottoman history covering the period of 1600-1789 |
TAR523 | SİBİRYA TARİHİ HISTORY OF SIBERIA | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Sibirya'da yaşamış ve hala yaşayan Türk boylarının tarihleri ve kültürleri açıklanacaktır | |
TAR524 | GENEL TÜRK TARİHİ KAYNAKLARI GENEL TÜRK TARİHİ KAYNAKLARI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | İslam Öncesi Türk Tarihinin en erken devirlerden İslamın kabulüne kadar olan dönemde Türkler hakkında bilgi veren ana kaynaklar ve araştırma eserleri hakkında durulacaktır. | In the period from the earliest times of Pre-Islamic Turkish History to the acceptance of Islam, the main sources and research works that will give information about the Turks will be emphasized. |
TAR542 | TÜRK İNKILAP TARİHİNİN MESELELERİ THE ISSUES OF THE HISTORY TURKISH REVOLUTION | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, Ermeni Meselesi, | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Foreign Policy, Armenian Question |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE500-5 | YÜKSEK LİSANS TEZİ - I MASTER'S THESIS - I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | A thesis study is a learning process that includes the following items: (1) the stage of review, data collection and processing, and the justification of the thesis topic, which can be described as defining the topic of interest and adapting to the topic. This process involves the definition of the intent, the limitations, the problem (s) to be solved or the development (s) expected to be achieved. (2) the stage of planning in which the learned information of the student shows what he or she is interested in in relation to the general purpose of the thesis. This phase includes the presentation of the theoretical framework that appears to be relevant to the thesis topic as a result of the literature review, the procedures for linking the data collection and the theory with the topic of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and application of the thesis. (3) the application stage in which the development of the thesis is continued considering the consideration of the planning and development processes, (4) the evaluation stage including thinking and conclusion, (5) the stage of publication in which the thesis is written, corrected, presented and defended. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE500-6 | YÜKSEK LİSANS TEZİ - II MASTER'S THESIS 2 | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | Thesis work is learning process that includes the these items: (1) identifying the topic of interest and examination phase, which can be described as getting used to the subject, data collecting and processing, justification of the thesis. topic. This process includes the purpose, defining limitations, problems to be solved and improvements expected to be achieved. (2) The planning stage, in which what the collected information shows and what this information is related to in line with the general purposes of the thesis is taken into account. This process includes the presentation of the theoretical framework, which is found to be related to the thesis subject as a result of the literature review, the procedures for data collection and linking the theory to the subject of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and implementation of the thesis. (3) the implementation phase, that development tasks are carried out in accordance with plan and development process is evaluated and monitored, (4) evaluation phase, which includes thinking and drawing conclusions, (5) publication phase that the thesis is written, corrected, presented and defended. |