İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-TURKISH LANGUAGE AND LITERATURE (WithThesis) |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
FEF501 | SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ RESEARCH METHODS IN SOCIAL SCIENCES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Proje geliştirilmesi ve döngüsünün öğretilmesi, araştırma konusunun seçiminden başlayarak araştırma süreçlerindeki işlemlerin yürütülmesini ve araştırma raporunun yazımını içerir. | Selection of research topic, processes involved in scientific research, and report writing. |
SBE500-3 | TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 12.0 | 0 | Öğrenciye seminerini hazırlarken kaynak kullanmayı öğretir. Kaynakların nasıl belirleneceği, konuyla ilgili her türlü kaynaktan usulüne göre nasıl kaynak gösterileceği aktarılır. Öğrencinin hakim olduğu bir konuyu anlatabilme ve topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi sağlanır. | Teaches the student to use resources while preparing his seminar. How to determine the sources, how to cite all sources related to the subject duly. Improving the ability of the student to explain a subject dominated and to speak in front of the community is provided. |
TDE523 | TÜRK HALK BİLİMİ ARAŞTIRMALARI TARİHİ THE HISTORY OF TURKISH FOLKLORE RESEARCHS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Avrupa, Türk Dünyası ve Türkiye’de yapılmış Halk Bilimi araştırmalarının genel niteliği ile alanın yöntemlerini tanıtmaktır. | Europe, the Turkish World and in Turkey with the general nature of research in the field to introduce the methods of Folklore. |
TDE573 | ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATLARINDA ORTAK TEMALAR COMMON THEMES IN CONTEMPORARY TURKISH LITERATURE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | 19 ve 20.yüzyıllar Türk dünyası edebiyatında terennüm edilen, ele alınıp işlenen belli başlı temalar, dönem özelliklerine göre incelenecektir. Buna göre temalar, Rus işgali sonrası işlenen temalar ve Sovyet döneminde işlenen temalar olarak gruplandırılacaktır. Rus işgali sonrası temalar: İstiklâl, hürriyet, yenileşme, eğitim seferberliği, ekonomik kalkınma, sosyal yardımlaşma, dinî hayatın muhafazası, millî geleneklerin devam ettirilmesi. Sovyet dönemi temaları: Sovyet ideolojisinin telkini, dinî ve millî değerlerin inkârı, sosyalist tarih, millet ve vatan anlayışı, halkların dostluğu, yeniden millî değerlere dönüş, istiklâl ve hürriyet. | Major themes which were studied during 19Th and 20th centuries will be examined according to the characteristics of specific periods. According to this, the themes will be categorized as the themes studied after Russian invasion and as the themes studied during Soviet regime The themes after Russian Invasion: Independence, freedom, innovation, training, mobilization, economic development, social welfare, religious life, and the continuation of preservation of national traditions The themes during the Soviet Regime: Indoctrination of Soviet ideology, denial of religious and national values, socialist history, the concept of homeland, friendship of peoples, once again returning to the national values, independence and freedom. |
TDE575 | TÜRK HALK EDEBİYATINDA TÜRLER GENRES OF TURKISH FOLK LITERATURE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Türk Halk Edebiyatında şekil ve türlerin araştırılma tarihinin öğrenilmesi, şekil ve türlerin özelliklerinin betimlenmesi ve onların ayrı ayrı metotlarla incelenmesi | The shape and the history of Turkish Folk Literature of the species investigated, learning the shape and characteristics of the species and their description of the examination of individual methods |
TDE579 | EDEBİYAT TARİHİ METODOLOJİSİ METHODOLOGY OF LITERATURE HISTORY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Sosyal bilimlerde ve bu çerçevede edebiyat tarihi çalışmalarında ve edebiyat incelemelerinde kullanılacak metotları tanıtır. | |
TDE583 | KÖKTÜRK METİNLERİ KÖKTÜRK TEXTS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
TDE512 | TÜRK DESTAN POETİKASI POETICS OF TURKISH EPIC | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Eski ve yeni tüm Türk destanlarının muhtevası hakkında bilgi sahibi olmak. | To have knowledge about the content of all old and new Turkish epics. |
TDE566 | DİNİ EDEBİYAT RELIGIOUS LITERATURE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
TDE568 | SOSYALİST REALİZM VE SOVYET EDEBİYATI SOCIALIST REALISM AND SOVIET LITERATURE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE500-5 | YÜKSEK LİSANS TEZİ - I YÜKSEK LİSANS TEZİ - I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | A thesis study is a learning process that includes the following items: (1) the stage of review, data collection and processing, and the justification of the thesis topic, which can be described as defining the topic of interest and adapting to the topic. This process involves the definition of the intent, the limitations, the problem (s) to be solved or the development (s) expected to be achieved. (2) the stage of planning in which the learned information of the student shows what he or she is interested in in relation to the general purpose of the thesis. This phase includes the presentation of the theoretical framework that appears to be relevant to the thesis topic as a result of the literature review, the procedures for linking the data collection and the theory with the topic of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and application of the thesis. (3) the application stage in which the development of the thesis is continued considering the consideration of the planning and development processes, (4) the evaluation stage including thinking and conclusion, (5) the stage of publication in which the thesis is written, corrected, presented and defended. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE500-6 | YÜKSEK LİSANS TEZİ - II YÜKSEK LİSANS TEZİ - II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | |