|
|
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-FOOD ENGINEERING (WithThesis)
|
---|
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY | INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-FOOD ENGINEERING (WithThesis) | SINIF: 1 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | GIM501 | YENİ GIDA PROSESLERİ YENİ GIDA PROSESLERİ | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Isıl sterilizasyon ve mikroorganizma ilişkileri, Fo ve Do değerleri, Isısal işlem sonrası bozulmalar, gıdaların soğukta depolanması, dondurma parametreleri ve metodları, gıdaların depolanması, kontrollü koşullar. | | GIM503 | GIDA KİMYASI UYGULAMALARI GIDA KİMYASI UYGULAMALARI | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | GIM507 | AMBALAJ MALZEMELERİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR AMBALAJ MALZEMELERİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | GIM509 | MİKOTOKSİNLER MİKOTOKSİNLER | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | SINIF: 1 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | FBE507 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ SCIENTIFIC RESEARCH TECHNIQUES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bilim ve temel kavramlar, bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri, verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması. | Science and basic concepts, basic information about the history of science, the structure of scientific research, scientific methods and different views on these methods, problem, research model, universe and sample, data collection and data collection methods, data recording, analysis, interpretation and reporting. | GIM500 | GIDA MİKROBİYOLOJİSİ UYGULAMALARI GIDA MİKROBİYOLOJİSİ UYGULAMALARI | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | LEE502 | TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 12.0 | 0 | | | GIM506 | ENZİM TEKNOLOJİLERİ ENZİM TEKNOLOJİLERİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | GIM510 | GIDA TEKNOLOJİLERİNDE YENİ UYGULAMALAR GIDA TEKNOLOJİLERİNDE YENİ UYGULAMALAR | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | GIM512 | DUYUSAL ANALİZLER DUYUSAL ANALİZLER | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | SINIF: 2 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | FBE500-1 | TEZ THESIS | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended. | FBE500-2 | TEZ THESIS | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended. | SINIF: 2 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | LEE500-1 | YÜKSEK LİSANS TEZİ -I YÜKSEK LİSANS TEZİ -I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | | | LEE500-2 | YÜKSEK LİSANS TEZİ -II YÜKSEK LİSANS TEZİ -II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | | |
|