İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-ORTHODONTICS (WithThesis) |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ORT519 | MALOKLÜZYONUN ETYOLOJİSİNDE ROL OYNAYAN FAKTÖRLER FACTORS IN THE ETIOLOGY OF MALOCCLUSION | Z | 1 | 4 | 3.0 | 6.0 | 5 | | |
SAG501 | BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR SCIENTIFIC RESEARCHES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bilim, bilimsel araştırma, bilimsel araştırma sınıflaması, bilimsel makale okuma, değerlendirme, araştırma planlama, konu seçimi ve amaç, literatür taraması, materyal metod seçimi, veri toplama, ölçüm, , veri analizi, bulguların değerlendirilmesi, bulguların yorumlanması, önerme, makale yazımı ve yayınlanması | |
ORT511 | DUDAK DAMAK YARIKLIĞI OLGULARDA TEDAVİ YAKLAŞIMLARI DISTRACTION OSTEOGENESIS | S | 1 | 4 | 3.0 | 6.0 | 5 | | |
ORT513 | DİSTRAKSİYON OSTOGENESİS ORTHODONTIC APPROACH IN TMD | S | 1 | 4 | 3.0 | 6.0 | 5 | | |
ORT515 | ÇAĞDAŞ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ VE BİYOMODELLEME SCIENTIFIC RESEARCH METHODS | S | 1 | 4 | 3.0 | 6.0 | 5 | | |
ORT517 | ÇENE EKLEME BOZUKLUKLARINDA ORTODONTİK YAKLAŞIMLAR CONTEMPORARY IMAGINGS AND BIOMODELING | S | 1 | 4 | 3.0 | 6.0 | 5 | | |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ORT501 | DUDAK DAMAK YARIKLIĞI OLGULARDA TEDAVİ YAKLAŞIMLARI DISTRACTION OSTEOGENESIS | Z | 2 | 2 | 3.0 | 7.0 | 4 | 1-DUDAK DAMAK YARIĞI NEDİR?
2-DUDAK DAMAK YARIĞI EPİDEMİYOLOJİSİ
3-DUDAK DAMAK YARIĞI TEŞHİS
4- DUDAK DAMAK YARIĞIPATOGENEZİ
5-DUDAK DAMAK YARIĞI ETYOLOJİSİ
6-DUDAK DAMAK YARIĞI SINIFLAMASI
7-DUDAK DAMAK YARIĞI İle Meydana Gelen Komplikasyonlar
8-Dudak Damak Yarıklı Bebeklerde Multidisipliner Tedavi Yaklaşımlar | |
ORT503 | DİSTRAKSİYON OSTOGENESİS ORTHODONTIC APPROACH IN TMD | Z | 2 | 2 | 3.0 | 7.0 | 4 | | |
ORT505 | ÇAĞDAŞ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ VE BİYOMODELLEME SCIENTIFIC RESEARCH METHODS | Z | 2 | 2 | 3.0 | 7.0 | 4 | Bu derste görüntülemenin tarihçesinde yer alan sistemler ile güncel görüntüleme ve geleceğin teknolojisi olan biyomodelleme anlatılacaktır | |
ORT507 | ÇENE EKLEME BOZUKLUKLARINDA ORTODONTİK YAKLAŞIMLAR CONTEMPORARY IMAGINGS AND BIOMODELING | Z | 2 | 2 | 3.0 | 7.0 | 4 | Jaw joint disorders, diagnosis, treatment | In this course, the current history of imaging systems and biomodeling which is the future technology will be explained. |
ORT509 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ GOLDEN RATIO AND AESTHETIC ORTHODONTIC APPROACHES | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bu ders araştırma konusunun seçiminden başlayarak araştırma süreçlerindeki işlemlerin yürütülmesini ve araştırma raporunun yazımını içerir. | Golden ratio, facial aesthetics analysis, smile aesthetics and applications |
ORT512 | SEMİNER SEMINAR | Z | 0 | 0 | 0.0 | 7.0 | 0 | Araştırma ve makalelerin incelenmesi ve tartışılması ile sunum hazırlama kabiliyetinin kazandırılması. | |
SAG500-2 | TEZ THESIS | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SAG500-1 | TEZ THESIS | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | |