İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
FACULTY OF COMMUNICATION-NEW MEDIA AND COMMUNICATION |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne |
ILF111 | İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ INTRODUCTION TO COMMUNICATION SCIENCES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | İletişim kavramı, iletişim süreçleri, iletişimin özellikleri, iletişim türleri, iletişim bilimi ve ilişkili olduğu disiplinler, temel iletişim modelleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. | The concept of communication, communication processes, characteristics of communication, types of communication, communication science and related disciplines, basic communication models constitute the content of the course. |
ILF131 | İLETİŞİM SOSYOLOJİSİ SOCIOLOGY OF COMMUNICATION | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Sosyolojinin temel kavramları, sosyolojik bakış açısı, modern sosyoloji teorileri, küreselleşme, sosyal yapı ve kültür, kültür ve medeniyet, sosyal ve kültürel değişme konuları ele alınacaktır. | Fundamental terms of sociology, sociological point of view, modern sociological theory, globalization, social structure and sulture, culture and civilization, social and cultural change lectures will be eveluated. |
ING101 | İNGİLİZCE-I ENGLISH-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology. |
PSR193 | SİYASETİN TEMEL KAVRAMLARI INTRODUCTION TO POLITICAL SCIENCES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Tarihi süreç içerisinde siyaset biliminin geçirdiği evreler, siyasetin toplum içerisinde kurumlar aracılığıyla somutlanması, yönetim biçimi olarak demokrasi, siyasetin yapılmasına imkan sağlayan aktörler ele alınacaktır. | Course Contents The phases of political science in history, actors that enable politics to be embodied through institutions in society, democracy as a form of government, politics will be discussed. |
TUR101 | TÜRK DİLİ-I TURKISH LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks. |
YMI101 | YENİ MEDYAYA GİRİŞ I INTRODUCTION TO NEW MEDIA | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Kitle iletişim araçlarının tarihsel gelişimi bağlamında medya kavramının yeni medyaya dönüşümü ve bu dönüşümde yer alan karakteristik nitelikler dersin içeriğini oluşturmaktadır. | The transformation of the concept of media into the new media in the context of the historical development of the mass media and the characteristic characteristics involved in this transformation constitute the content of the course. |
YMI105 | YENİ MEDYA PROGRAMCILIĞI NEW MEDIA PROGRAMMING I | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Teknolojik yenilikler bağlamında Yeni Medya alanında kullanılan yazılım ve donanımların eğitimi dersin içeriğini oluşturmaktadır. | In the context of technological innovations, the education of software and hardware used in the field of New Media constitutes the course content. |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. |
HUK161 | HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI BASIC PRINCIPLES OF LAW | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Hukuk kavramı.
Hukukun görünümleri ve hukuk sistemleri.
Hukukun temel kaynakları.
Genel hukuk kuralları.
Hukuk kurallarının yorumu. Hukuk kurallarının yaptırımları. Hukukun dalları.
Kamu hukuku kapsamına giren hukuk dalları.
Özel hukuk kapsamına giren hukuk dalları. | The appearance of law and legal systems. Basic sources of law. General legal rules. Interpretation of the rules of law. Sanctions of the rules of law. Legs of law. Law branches falling under public law. Law branches falling within the scope of private law. |
ILF132 | İLETİŞİM VE FELSEFE COMMUNICATION AND PHILISOPHY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | ‘Felsefe nedir?’ sorusuna verilen belli başlı yanıtlar, felsefi bilgiyi diger bilgi türlerinden ayıran özellikler, felsefenin temel alanları ve ana problemleri ele alınacaktır. | To comprehend the main answers given to the question of ‘What is Philosophy?’; to distinguish philosophical knowledge from the other types of information, to solve the basic areas of philosophy and its main problems. |
ING102 | İNGİLİZCE-II ENGLISH-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanısıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. | This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills. |
SSE101 | SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK SOCIAL RESPONSIBILITY AND ETHICS | Z | 0 | 2 | 1.0 | 2.0 | 2 | Etik kavramı, anlamı tarihsel süreci, uygulanışı, mesleki etik ve sosyal sorumluluk kavramları konu edilecektir. Sosyal sorumluluk projelerinin geliştirilmesi ve proje döngüsünün öğretilmesi. | The responsibility of individuals to their self, family, society, environment, their value judgments, professional ethics principles, corporate social responsibility and the agreements related to this context in the international arena will be discusssed. |
TUR102 | TÜRK DİLİ-II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri | clause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules |
YMI102 | YENİ MEDYAYA GİRİŞ II INTRODUCTION TO NEW MEDIA II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 6.0 | 2 | Kitle iletişim araçlarının tarihsel gelişimi bağlamında medya kavramının yeni medyaya dönüşümü ve bu dönüşümde yer alan karakteristik nitelikler dersin içeriğini oluşturmaktadır. | The transformation of the concept of media into the new media in the context of the historical development of the mass media and the characteristic characteristics involved in this transformation constitute the content of the course. |
YMI104 | YENİ MEDYA PROGRAMCILIĞI II NEW MEDIA PROGRAMMING II | Z | 2 | 2 | 3.0 | 6.0 | 4 | Teknolojik yenilikler bağlamında Yeni Medya alanında kullanılan yazılım ve donanımların eğitimi dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Technological innovations in the context of training of software and hardware used in the field of New Media is the content of the course. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
EKO297 | GENEL EKONOMİ INTRODUCTION TO ECONOMICS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Ekonomi biliminin tanımı ve diğer bilimlerle ilişkisi. Ekonomik sistemler, nüfus meseleleri ve ekonomik büyüme, fiyat mekanizmasının işleyişi. Arz-talep kanunları ve ekonomik karar birimlerinin ana hatları. Üretim, üretim maliyetleri ve üretim faktörleri, tabiat, emek, sermaye, teşebbüs ve türleri, işgücü ve işsizlik sorunları. | |
ILF231 | İLETİŞİM TARİHİ HISTORY OF COMMUNICATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | İletişim, iletişim araçları, iletişim araçlarının değişimiyle ortaya çıkan kültürler ve özellikleri, yeni medyaların ortaya çıkması ve etkilerini açıklamaya yönelik itme ve çekme kuramı ile tarihsel süreçte ortaya çıkan haberleşme sistemleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Communication, communication tools, the emergence of new media and the effects of culture and the emergence of new media, push and pull theory to explain the effects and communication systems that emerged in the historical process are the content of the course. |
YMI201 | DİJİTAL KÜLTÜR DIGITAL CULTURE | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Dersi alan öğrenciler, dijital kuramları ve üretimleri incelemek yanında, gözetleme, sansür, cinsiyet, etnik kimlik ve kamusal alanın ticarileşmesi gibi temel etik konular üzerinde düşünme fırsatı bulacaklardır. | In addition to studying digital theories and productions, the students will have the opportunity to think about basic ethical issues such as surveillance, censorship, gender, ethnic identity and commercialization of the public sphere. |
YMI203 | YENİ MEDYA UYGULAMALARI I NEW MEDIA APPLICATIONS I | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Ders kapsamında; mobil platformlara ve kullanımına yönelik bilgiler bulunmaktadır. Sosyal medya platformlarında görsel tasarımsal anlamda destek unsuru olarak görsel tasarım programlarını öğrenmek. | In the course; it is aimed at digital design and transformation of ideas that students will produce in the light of information that they have taken theoretically. It is another aim of the course to provide a sound observation and expression power in the theoretical and applied fields and to create environments in which to produce original works. |
YMI205 | YENİ MEDYA KURAMI NEW MEDIA THEORIES | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Medyanın yeni medyaya dönüşümü bağlamında yeni medya çalışmalarıyla ortaya çıkan yeni kuram ve yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. | In the course; It is aimed to transform the ideas that students will produce in the light of information that they have taken theoretically. It is another aim of the course to provide a sound observation and expression power in the theoretical and applied fields and to create environments in which to produce original works. |
YMI207 | DİJİTAL İÇERİK ÜRETİMİ DIGITAL CONTENT PRODUCTION | Z | 0 | 2 | 1.0 | 3.0 | 2 | İnternetin gelişimi bağlamında yeni medyada dijital içerik üretimi ve uygulamaları dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Digital content production and applications in the new media in the context of the development of the internet constitute the course content. |
YMI209 | ETKİLEŞİMLİ MEDYA TASARIMI I INTERACTIVE MEDIA DESIGN I | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Ders kapsamında; bilgi ve iletişim teknolojilerinin tarihçesi ve temel kavramları eşliğinde, insan-bilgisayar etkileşimi, arayüz tasarımı, kullanıcı merkezli tasarım, kullanıcı deneyimi tasarımı, kullanılabilirlik, etkileşim tasarımı, etkileşimli medya tasarım kriterleri ve süreçleri ele alınacaktır | Within the course; Interface design, user-centered design, user experience design, usability, interaction design, interactive media design criteria and processes will be covered in the context of the history and basic concepts of information and communication technologies. |
YMI213 | MEDYA ANALİZİ MEDIA ANALYSIS | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Göstergebilimsel analiz, içerik analizi ve söylem analizi
gibi farklı analiz yöntem ve teknikleri örnekler üzerinden incelenir. | Different analysis methods and techniques such as semiotics, content analysis and discourse analysis are examined through examples. |
YMI221 | SOSYAL MEDYA PAZARLAMALARI I SOCIAL MEDIA MARKETING I | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | İçerik pazarlamasının sosyal medya uygulamaları, inbound marketing, growthhacking kavramlarının uygulanması gibi konularda donanım kazandırılması hedeflenmektedir. | The aim of the content marketing is to provide the hardware such as social media applications, application of inbound marketing, growthhacking concepts. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ILF226 | İLETİŞİM KURAMLARI COMMUNİCATİON THEORİES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | İletişim kuramları dersinde iletişim kuramlarının sınıflandırılması, güçlü etkilere dönüş dönemi kuramları, izleyici merkezli araştırmalar, teknoloji merkezli araştırmalar, dilbilimsel –göstergebilimsel çalışmalar ve eleştirel yaklaşımlar ve bunların iletişim araştırmaları içindeki yerleri ortaya konulmaktadır. | In the communication theories course, the classification of communication theories, the theories of the period of return to strong influences, audience-centered research, technology-centered research, linguistic-indicative studies and critical approaches and their place in communication research are introduced. |
ILF232 | SİYASAL İLETİŞİM POLITICAL COMMUNICATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Seçim kampanyaları, propaganda, siyasal mesajların yapıları, farklı yönetim biçimlerinde siyasal iletişim, demokrasi kültürü, siyasal iletişim araçları ve aktörleri, bu araçların kullanımı gibi konuları hakkında bilgi sahibi olur. | |
YMI202 | SOSYAL MEDYA SOCIAL MEDIA | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Amaç, öğrencilere sosyal medyanın kullanım alanları, araçları ve olanaklarını uygulamalı olarak öğretmektir. | The aim is to teach students usage areas, tools and facilities of social media practically. |
YMI204 | YENİ MEDYA UYGULAMALARI II NEW MEDIA PRACTICES II | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Ders kapsamında; öğrencilerin kuramsal anlamda almış olduğu bilgiler ışığında üretecekleri fikirleri dijital tasarıma dönüştürmeleri amaçlanmaktadır. Kuramsal ve uygulamalı alanlarda sağlam bir gözlem ve ifade gücü kazandırmak ve özgün yapıtlar ortaya koyabilecekleri ortamları yaratmak dersin temel amacıdır. | Course Content In the course; it is aimed at digital design and transformation of ideas that students will produce in the light of information that they have taken theoretically. The main aim of the course is to provide a sound observation and expression power in the theoretical and applied fields and to create environments in which to produce original works. |
YMI206 | YENİ MEDYADA ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ RESEARCH METHODS IN NEW MEDIA | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Günümüz online ve sosyal medya araştırmasına şekil veren belli başlı hususlarla birlikte, sosyal medyaya ait temel araştırma tekniklerinin öğretilmesi dersin temel amacıdır. Ders kapsamında online araştırma ölçeği, hızlı gelişme nedenleri incelenerek, yeni medyada araştırma yöntemleri konusu açımlanacaktır. | Course Content Teaching the fundamental research techniques of social media together with the major subjects shaping today's online and social media researches is the main aim. Within the scope of the course, online research scale, reasons for rapid development, and research methods in new media will be explained. |
YMI208 | DİJİTAL İÇERİK YÖNETİMİ DIGITAL CONTENT MANAGEMENT | Z | 0 | 2 | 1.0 | 3.0 | 2 | İnternet kullanıcılarının alışkanlıkları doğrultusunda özgün ve etkileşimli içerikler üretmek ve üretilen bu içeriklerin nasıl optimize edilmesi gerektiğini, nasıl bir düzen içerisinde kullanıcılara sunulması gerektiğini öğretilecektir. | Course Content Students will be taught how to produce authentic and interactive contents in line with the habits of internet users and how to optimize these produced contents and to present them to the users in a certain order. |
YMI210 | ETKİLEŞİMLİ MEDYA TASARIMI II INTERACTIVE MEDIA DESIGN II | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Dersin İçeriği Ders kapsamında; bilgi ve iletişim teknolojilerinin tarihçesi ve temel kavramları eşliğinde, insan-bilgisayar etkileşimi, arayüz tasarımı, kullanıcı merkezli tasarım, kullanıcı deneyimi tasarımı, kullanılabilirlik, etkileşim tasarımı, etkileşimli medya tasarım kriterleri ve süreçleri ele alınacaktır | In the course; Human-computer interaction, interface design, user-centered design, user experience design, usability, interaction design, interactive media design criteria and processes will be covered in the context of the history and basic concepts of information and communication technologies . |
YMI216 | SOSYAL MEDYADA REKLAMCILIK SOCIAL MEDIA ADVERTISING | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Sosyal medyada reklam kavramının irdelenerek, pazarlama iletişimi ve tüketici davranışı açısından inceleyerek, reklam yaratım süreci ve kampanya süreçlerinin analiz edilmesini kapsamaktadır. | Social media has created new strategies and practices in advertising.The course will cover the basics of advertising, digital advertising strategies, and social media advertising campaigns. |
YMI218 | DİJİTAL PLATFORMLAR DIGITAL PLATFORMS | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Medyanın değişen yüzü ve yayıncılık anlayışı üzerinden televizyonun dijitalleşmesi, Apple tv, Netflix gibi dijital ile gelenekseli birleştiren unsurlar ele alınmaktadır. Öğrenci dersi aldığından itibaren araç ve içerik arasındaki bağlantıyı detaylı bir şekilde anlamlandırabilecektir. | The changing face of the media and the digitalization of television through the publishing mentality, Apple TV, Netflix, and other elements that combine traditional with digital are covered. Since the student has taken the course, he will be able to understand the connection between the tool and the content in detail. |
YMI222 | SOSYAL MEDYA PAZARLAMALARI II SOCIAL MEDIA MARKETING II | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | İçerik pazarlamasının sosyal medya uygulamaları, inbound marketing, growthhacking kavramlarının uygulanması gibi konularda donanım kazandırılması hedeflenmektedir. | It is aimed for students to gain competencies on the issues such as, media applications of content marketing, applications of the terms inbound marketing, growthhacking. |
SINIF: 3 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
HUK221 | İLETİŞİM HUKUKU VE FİKRİ HAKLAR COMMUNICATION LAW AND INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dersin içeriği; iletişim özgürlüğünün tanımı ve kapsamı, Türkiye’de iletişim özgürlüğünün düzenlenmesi ve ilgili mevzuat, fikri haklar tanımı ve kapsamı, Türkiye’de fikri hakların düzenlenmesi ve ilgili mevzuat. | Course content; The definition and scope of freedom of communication, regulation of communication freedom in Turkey and related legislation, the definition and scope of intellectual property rights, regulation and legislation of intellectual property rights in Turkey. |
YMI301 | YENİ MEDYA UYGULAMALARI III NEW MEDIA APPLICATIONS III | Z | 2 | 2 | 3.0 | 6.0 | 4 | Ders kapsamında; öğrencilerin kuramsal anlamda almış olduğu bilgiler ışığında üretecekleri fikirleri dijital tasarıma dönüştürmeleri amaçlanmaktadır. Kuramsal ve uygulamalı alanlarda sağlam bir gözlem ve ifade gücü kazandırmak ve özgün yapıtlar ortaya koyabilecekleri ortamları yaratmak dersin bir diğer amacıdır. | In the course; In the light of information that students have taken in conceptual sense, it is aimed to generate digital ideas and transform ideas of the producers. It is another aim of the course to provide a sound observation and expression power in the theoretical and applied fields and to create environments in which to produce original works. |
YMI317 | E-TİCARET E-COMMERCE | Z | 1 | 2 | 2.0 | 6.0 | 3 | Ders e ticaret uygulamalarının tarihsel gelişimini, küresel ve yerel piyasalarda uygulamalarını ve internet teknolojisinin ticaret hayatındaki etkilerini açıklar. | The course explores the historical development of e-commerce applications, their application at global and local markets, and the effects of internet technology on business. |
YUM301 | YERİNDE UYGULAMA-I WORK PLACEMENT I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc. |
HAT379 | MESLEKİ İNGİLİZCE ENGLISH FOR MEDIA | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin yürüttükleri her türlü iletişim çalışmaları alanında okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerinin kullanılmasına yönelik temel mesleki İngilizce konularının anlatılmasını içermektedir. | This course includes teaching basic professional English subjects for using reading, speaking, listening and writing skills in all kinds of communication studies conducted by university students. |
YMI305 | DİJİTAL OYUN TASARIMI I DIGITAL GAME DESIGN I | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Oyun kavramını kurallara bağlı işleyen interaktif bir iletişim süreci olarak değerlendirilip oyun tasarımcısının hedeflediği mesajları interaktif bir süreç aracılığı ile uygulamalı yaratımı söz konusu olacaktır. | In the course of the course, digital game design will be transferred in relation to the areas of visual communication design and computer science. |
YMI313 | DİJİTAL PORTFOLYO DIGITAL PORTFOLIO | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Dijital portfolyonun hedef kitlesinin belirlenmesine bağlı olarak, sunulacak çalışmaların saptanmasına, sunum biçim ve tekniklerine yönelik bilgi verilecektir. Portfolyo dijital portfolyo akış çizelgesi ve konseptinin belirlenmesinin ardından, site haritasının oluşturulması, tasarım elemanlarının sınıflandırılması ile sitenin tamamlanması sağlanacaktır. Çalışmaların uygulama aşamasında gruplandırılması, dijital portfolyo arayüz tasarımı, dijital portfolyo görsel iletişim öğeleri renk, yazı karakteri, ses öğelerinin kullanımı ve çoklu ortam özellikleri anlatılacaktır. | Grouping of activities in the application phase, digital portfolio interface design, digital portfolio visual communication elements color, text character, use of audio elements and multimedia features will be explained. |
BSE388 | KADIN VE EGZERSİZ WOMEN AND EXERCISE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Kadının anatomik, fizyolojik, psikolojik özellikleri ve farklılıkları
Kadının özel dönemleri (adet, hamilelik, menopoz ve egzersiz) Kuvvet, esneklik, | Anatomical, physiological, psychological characteristics and differences of women
Special periods of the woman (menstruation, pregnancy, menopause and exercise) Strength, flexibility, anaerobic power, aerobic capacity, fat mass, etc. Important points in women's training due to differences such as pregnancy exercises, exercises that can be done before, during and after pregnancy. |
DRO201 | KONUŞMA TEKNİKLERİ SPEAKING TECHNIQUES | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Ses nefes ve fonetik teknikleri ile türkçe metinleri okuma ve konuşma egzersizlerini içerir. | The course includes reading turkish text and speaking exercises with voice, breath and phonetic technics |
EEE374 | SİBER GÜVENLİK CYBER SECURITY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Temel kavramlar. Siber savaş. Şifrelemeye giriş. Ağ güvenliği; güvenlik duvarları. Saldırı tanıma ve durdurma sistemleri. İşletim sistemi güvenliği. Güvenli yazılım geliştirme. Web uygulamalarının güvenliği, Sızma testleri. Zararlı yazılımların incelenmesi. | Basic concepts. Cyber war. Introduction to encryption. Network security; firewalls. Intrusion detection and stop systems. Operating system security. Secure software development. Security of web applications. Penetration tests. Analysis of malware applications. |
EFU417 | AKRAN REHBERLİĞİ PEER GUIDANCE | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
EFU491 | RİTİM DANS VE ORFF EĞİTİMİ RHYTHM DANCE AND ORFF TRAINING | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ritim ve dans kavramlarının bireylere yönelik etkinlikler ve oyunlarla birleştirilmesi amacıyla teknik dans, ritim, beden perküsyonu, kareografi kavramlarının öğretilmesi. Beden perküsyonu çalışılması ve kullanılarak yaratıcı dans çalışmaları yapılması. Öğretim sürecine dahil edilen Orff yöntemi ile yaratıcı ritim doğaçlamaları yapılması. | Activities for the demonstration of rhythm and dance and to show the understanding of technical dance, rhythm, body pergeography of an art. Working and thinking in the body period, planning studies. Making creative improvisations with the Orff method that can be applied in teaching. |
EFU492 | ALGORİTMA TASARİMİ VE ÖĞRETİMİ ALGORITHM DESIGN AND TEACHING | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
EFU493 | BİLGİSAYAR OYUNU İLE EĞİTİM EDUCATION WITH COMPUTER GAMES | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bilgisayar oyunlarına ilişkin kavramlar, bilgisayar oyunları ve eğitim, örnek bilgisayar oyunlarının incelenmesi, bilgisayar oyunlarının değerlendirilmesi, bilgisayar oyunları geliştirmeye giriş. | Concepts of computer games, computer games and education, examination of sample computer games, evaluation of computer games, introduction to developing computer games. |
EFU494 | ÇOKLU ORTAM TASARİMİ VE ÜRETİMİ MULTIMEDIA DESIGN AND PRODUCTION | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
EFU495 | ÖĞRETİM TASARİMİ INSTRUCTIONAL DESIGN | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
EFU496 | ÖĞRETİMDE TEKNOLOJİK UYGULAMALAR APPLICATIONS IN INSTRUCTIONAL TECHNOLOGY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
EKO329 | ÇEVRE VE KÜLTÜR ENVIRONMENT AND CULTURE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Ekoloji sistemine bakış, yurttaşlık bilincinin kazandırılması, çevresel bozulmaların nedenlerinin araştırılması, az tüketim ve azla yaşama ilkesinin önemi, iklim değişiklikleri ve kuraklık. | Overview of ecology system, gaining citizenship consciousness, investigation of the causes of environmental degradation, the importance of the principle of low consumption and survival, climate change and drought. |
GRA203 | HERKES İÇİN TASARIM DESIGN FOR EVERYBODY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Tasarım için gerekli teorik (renk, tasarım ilkeleri,) ve çözüm (fotograf, deneysel tasarım, vb.) yöntemlerinden oluşur. | It consists of the theoretical (color, design principles, gestalt theory) and solution methods (photogroaphy, collage, experimental design, etc.) required for design. |
HUK3017 | İNSAN HAKLARI (AİHM VE İÇTİHATLARI) HUMAN RIGHTS (ECHR AND CASE LAW) | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
HUK492 | TÜKETİCİ HUKUKU CONSUMER LAW | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
HUK494 | ÇEVRE HUKUKU ENVIRONMENTAL LAW | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
ISL330 | KARİYER PLANLAMA KARİYER PLANLAMA | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
MFY419 | FİNANSAL OKURYAZARLIK FİNANCİAL LİTERACY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ders içeriği temel teorik bilgileri ve bu bilgilerin uygulamada karşılığı olan konular ve finansal işlemler dikkate alınarak oluşturulmuştur. Bu amaçla finansal ve bankacılık işlemleri üzerinden örnekler kapsama dahil edilmiştir. | |
MTF403 | KENT BAHÇECİLİĞİ UYGULAMALARI URBAN GARDENİNG PRACTİCES | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
MTF405 | AVRUPA SARAY BAHÇELERİ EUROPEAN PALACE GARDENZ | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
PSI357 | TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI TECHNOLOGY ADDICTION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | | |
SOS449 | SOSYOLOJİ SOCIOLOGY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
SYP331 | OLİMPİK HAREKET OLYMPIC MOVEMENT | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Olimpiyat Oyunlarının köken, sporcu profili, branşlar, törensel uygulamalar, amatörlük anlayışı ve ödüllendirme perspektifinden incelenmesi, modern olimpiyat oyunlarıyla karşılaştırılması, modern olimpiyat oyunlarının kuruluşu, olimpik hareket ve olimpizm felsefesi, olimpik kongreler, modern olimpiyat oyunlarının karşı karsıya olduğu problemler, Anadolu'da antik sportif mekanlar, Türkiye’de olimpik hareket ve olimpizm. | The origins of the Olympic Games, athletes profile, branches, ceremonial practices, understanding of amateurism and the perspective of rewarding, comparison with modern Olympic games, the establishment of modern Olympic games, Olympic movement and Olympic philosophy, olympic congresses, problems faced by modern Olympic games in Anatolia sporting venues, the Olympic movement and Olympism in Turkey. |
TAR491 | AVRUPA SİYASİ TARİHİ POLITICAL HISTORY OF EUROPE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Ders öğrencilere 1789 Fransız Devrimi öncesinden II. Dünya Savaşı'nın sonuna uzanan dönemde iç ve dış politika düzleminde yaşanan tarihsel gelişmeler üzerine temel bilgiler kazandırmak üzere tasarlanmıştır. Ders, aynı zamanda bu siyasi gelişmelerin toplumsal ve ekonomik temelleri üzerine de bilgi vermeyi hedeflemektedir. Bu çerçevede, XIX. yüzyılın temel siyasi olay ve olguları üzerinden ilerleyecek olan anlatım, dönemin toplumsal, ekonomik ve ideolojik yapıları üzerine verilecek olan bilgilerle desteklenecektir. | The course is planned to provide students with fundamental notions on historical facts from the American Revolution to the end of the First World War. The economic and social framework of political developements will be stressed within the course. The historical narrative, which will cover the main political events and facts of the 18th & 19th &20th century, will be reinforced with data on social, economic, and ideological structures of the period. |
GZC351 | HABER FOTOĞRAFÇILIĞI PHOTOJOURNALISM | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Haber fotoğrafçılığı, haber fotoğraf çekme teknikleri ve sanatları. | The course includes news photograph techniques |
OIL303 | İLETİŞİMDE ETNOGRAFİK ÇALIŞMALAR ETHNOGRAPHIC STUDIES OF COMMUNICATION | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | İletişim, kültür, toplum ilişkisi ve iletişimde etnografik çalışmalar | Etnography, Cultural Studies, Communication Socialogy |
REK310 | SANAT AKIMLARI VE YARATICILIK SANAT AKIMLARI VE YARATICILIK | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | | |
REK327 | KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM VE REKLAM INTERCULTURAL COMMUNICATION AND ADVERTISING | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Kültürlerarası iletişim ile ilgili kavramların açıklanması, küreselleşme, ötekileştirme, reklamlarda yer alan kültürel göstergelere ilişkin konuları kapsar. | Explaining the concepts related to intercultural communication, globalization, marginalization, cultural indicators in advertisements. |
RTS351 | İLETİŞİM KÜRESELLEŞME VE TOPLUM SOCIETY, GLOBALIZATION AND COMMUNICATION | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Bu derste dersin temel kavramları olan iletişim ve teknoloji kavramları tartışılacaktır. Daha
sonra derste ele alınacak ilk konu olan teknoloji toplum ilişkisini ele alan temel yaklaşımlar
tartışılacaktır. Teknolojik belirlenimcilik, semptomatik teknoloji, teknolojinin toplumsal
belirlenmesi ve teknolojinin toplumsal inşası yaklaşımları incelenecektir. Derste
cevaplanması beklenen temel sorular: İletişim nedir? Teknoloji nedir? Toplum nedir?
İletişim, teknoloji ve toplum ilişkisi nasıl açıklanabilir? Teknolojiyi toplumsal süreçlerle
ilintilendiren yaklaşımlar ve bu yaklaşımların temel varsayımları ile temel kavramları
nelerdir? | The course includes new technology and communication in the light of society. The relations between technology and society will be study. |
THP373 | TEMEL KURGU TEKNİKLERİ INTRODUCTION TO EDITING | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | ilk kurgu denemeleri, kurgu kuramları, kurguda olanaklar / kısıtlar, kurgu tipleri, bilgisayar ortamında kurgu, kurgu programları, kurgu uygulamaları hakkındaki bilgileri kapsar. | It covers the first editing experiments, editing theories, possibilities / constraints in fiction, types of fiction, editing in computer environment, editing programs, editing applications. |
SINIF: 3 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
YMI304 | BÜYÜK VERİ BIG DATA | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Hayatımızın her alanında yer alan bilgi toplumunun unsurlarını, teknolojinin getirdiği yenilikler ile nasıl harmanlandığını anlatmak; günümüzde refahın sembolü olarak kabul edilen bilgiyi elde etmek, değiştirip, dönüştürmek ve gerektiğinde başkalarına iletmek ile ilgili tüm süreçleri aktarmak dersin temel amacıdır. | To explain how the elements of information society in all areas of our life are blended with innovations brought by technology; the main aim of the course is to convey all the processes related to obtaining, changing, transforming and conveying information to others as it is today the symbol of prosperity. |
YMI306 | SİBER HAKLAR CYBER RIGHTS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Derste iletişim hukuku alanına ilişkin bilgi aktarılması amaçlanmaktadır. Bu çerçevede derste, alana yönelik yasal düzenlemeler ve internet ile ilgili temel hak ve özgürlüklere ilişkin bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. | There will be investigations with examples of law that are critically discussed. There will be subjects like Cybercrime, Internet fraud, Social Media and Internet. |
YMI318 | YENİ MEDYA UYGULAMALARI IV NEW MEDİA APPLİCATİONS IV | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Ders kapsamında; öğrencilerin kuramsal anlamda almış olduğu bilgiler ışığında üretecekleri fikirleri dijital tasarıma dönüştürmeleri amaçlanmaktadır. Kuramsal ve uygulamalı alanlarda sağlam bir gözlem ve ifade gücü kazandırmak ve özgün yapıtlar ortaya koyabilecekleri ortamları yaratmak dersin bir diğer amacıdır. | In the course; It is aimed to transform the ideas that students will produce in the light of information that they have taken theoretically to digital design. It is another aim of the course to provide a sound observation and expression power in the theoretical and applied fields and to create environments in which to produce original works. |
YUM302 | YERİNDE UYGULAMA-II WORK PLACEMENT-II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc. |
YMI308 | DİJİTAL OYUN TASARIMI II DIGITAL GAME DESIGN II | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Bu dersin amacı öğrencilerin Oyun Tasarımı I dersinde öğrendikleri bilgileri ileri bir düzeye taşımaktır. Öğrencilerin oyun geliştirme konusunda tecrübe edinmelerini sağlamaktır. | In the course; The aim is to teach courses such as Programming, Computer Animation, Mobile Game Development, Game Engine, 3D Modeling, Sound Design, Interface Design, Game Scenario and Game Development and to practice in game design |
YMI314 | DİJİTAL ANİMASYON DIGITAL ANIMATION | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Animasyonun bitmiş ya da bitmek üzere olan kurgularda hala Post Prodüksiyon aşamasındayken, filmi daha efektif yapmak, daha güzel göstermek veya daha hareketli hale getirebilmek için görsel efektlere başvurulur. Bu aşamada, 2boyutlu hareketli grafikler, 3boyutlu animasyonlar gibi farklı bir çok yöntem kullanılabilir. Ders kapsamında 3 boyutlu modelleme ve animasyon uygulaması için Blender programı öğretilecektir. | When the animation is finished or is about to end, visual effects are applied to make the film more effective, more beautiful, or more mobile while still in the Post Production phase. In this stage, a lot of different methods can be used, such as 2-D animated graphics, 3-D animations. During the course, 3ds max program will be taught for the first period 3D modeling application and After Effects program will be taught for the second period digital video effect application. |
YMI316 | APLİKASYON TASARIMI APPLICATION DESIGN | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Ders kapsamında mobil platformlar, işletim sistemleri, arayüzler, harita ve konum tabanlı uygulamalar,
veri depolama, arkaplan servisler, telefon ve kısa mesaj servislerinin kullanımı ve sensörler hakkında
uygulamalı eğitim verilmektedir. | The course provides hands-on training on mobile platforms, operating systems, interfaces, maps and location-based applications, data storage, use of background services, telephony and short messaging services, and sensors. |
GRA202 | MODERNLEŞME VE SANAT MODERNISATION AND THE ARTS | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Modernleşme kuramları incelenecek; sanat, toplum ve politika ilişkisi tarihsel olarak değerlendirilecektir. | Modernization theories will be analysed. |
SAY244 | DİJİTAL SANAT VE NFT SİSTEMİ DİGİTAL ART AND NFT SYSTEM | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Sanal ve artırılmış gerçeklik unsurlarının sayısal ortamda birleştikleri kesişim noktasını konu alan ekosisteme hem sosyo-kültürel hem de iktisadi çalışma mekanizmaları üzerinden değinilmektedir. Bu mekanizmaların çalışma yöntemleri ve yöntemlerin şekillendirdiği yapılar, hem teknik hem de benzeri diğer işlevsel yönleriyle anlatılmaktadır. Ana temada yer alan Metaverse ve NFT gibi ürünlerin gelişmesini sağlayan tarihsel arka plan, blok zincirin yaşadığı gelişmelerle birlikte incelenerek ifade edilmektedir. | |
GRS352 | MOBİL İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ MOBILE COMMUNICATION TECHNOLOGIES | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Mobil cihazlarda güncel yazılım bilgileri, yazılım dilleri, teknik bilgi ve beceriler. | Current mobile software information, mobile marketing, technical details and abilities. |
OIL302 | İLERİ İLETİŞİM ÇALIŞMALARI ADVANCED COMMUNICATION RESEARCH | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Kültür, kültürün kökeni ve kaynağı, kültürlerarası iletişim ve kuramları, Türk kültürünün kültürlerarası iletişim kuramları açısından incelenmesi, Anadolu kültürünün 9-16. yy. var arası yazılı kaynakları dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Communication theory
Development communication
Information
Information theory
Semiotics |
SINIF: 4 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
GRI401 | GİRİŞİMCİLİK ENTREPRENEURSHIP | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri. | Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections. |
ILF404 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ WORK HEALTH AND SAFETY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili genel bilgiler, iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı, çalışan sağlığını ve güvenliğini etkileyen risk faktörleri ve meslek hastalıkları ile ilgili konular aktarılır. Karşılaşabilecekleri acil durumlar ve iş kazaları hakkında bilgilendirilir. | General information about occupational health and safety, occupational health and safety legislation, risk factors affecting employee health and safety and issues related to occupational diseases are conveyed. They are informed about emergencies and work accidents they may encounter. |
YMI417 | YENİ MEDYA VE ETİK NEW MEDİA AND ETHİCS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğrencilere bağlı oldukları meslek grubunun etik kurallarını öğretmek ve mesleğe ilişkin etik kararların hangi ortamda ve nasıl verildiğini, kitle iletişim araçlarının konumunu ve yayın ilke ve esaslarını anlatmak. Dersle ilgili olarak basın meslek ilkelerini belirleyerek otokontrolün yapılması konusunda öğrencileri bilgilendirmek. | To teach the students the ethical rules of the occupational group they are affiliated with and to explain in which environment and how the ethical decisions are made, the position of the mass media and the principles and publication of the publication. To inform students about determination of press profession principles about self-control |
YMI419 | YENİ MEDYA OKURYAZARLIĞI NEW MEDIA LITERACY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 7.0 | 2 | Yalnızca medya metinlerini okumaktan ibaret olmayan medya okuryazarlığının, medyanın ekonomik ve politik olarak okunması ve farklı ülkelerde medya okuryazarlığının gelişimi ve temel yaklaşımlarını aktaran yazarların çalışmaları ve temel kavramlara değinilerek uygulamalı çalışmalar yapılacaktır. | Applied studies will be carried out with reference to studies and basic concepts of media literacy that is not just about reading media texts, economic and political reading of the media and the development and basic approaches of media literacy in different countries. |
YUM401 | YERİNDE UYGULAMA-III WORK PLACEMENT III | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. Öğrencinin akademide öğrendiği bilgiyi sanayi ve endüstride nasıl uygulayacağı, teknoloji transferi uygulamaları öğretilir. Ayrıca; Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanmasına olanak sağlar ve teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi pekiştirir. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. |
HAT413 | SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK SUSTAINABILITY | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | | |
OIL301 | GÖRSEL ALGI, İLETİŞİM VISUAL PERCEPTION AND COMMUNICATION | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | İletişim, İletişim Türleri, Yazılı, görsel, işitsel medya, yeni medya, medye ve ekonomi, medya okuryazarlığı, medyanın mali yapısı. | Communication, Types of communication, Written, visual, audiovisual media, new media, media and economy, media literacy, the financial structure of the media. |
YMI403 | DİJİTAL SANAT DIGITAL ART | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Pop PS; obje sonrası sanatı ve olaylar; enstalasyon, happening, performans sanatı ve vücut sanatı; Fluxus, Joseph Beuys; dijital sanatlar; video sanatı, mail PS, Nam June Paik; video yerleştirme; Rebecca Horn; yeni dışavurumculuk; fotoğraf ve sinema sanatı; hiper gerçekçilik; postmodernizm gibi konular ele alınarak geleneksel sanattan dijitale geçiş ele alınacaktır. | Pop PS; post-object art and events; installation, happening, performance art and body art; Fluxus, Joseph Beuys; digital arts; video art, mail PS, Nam June Paik; video placement; Rebecca Horn; new expressionism; photography and cinema art; hyper realism; postmodernism will be handled and the transition to the traditional sanatary digit will be discussed. |
YMI405 | KÜRESEL MEDYANIN EKONOMİ POLİTİĞİ GLOBAL MEDIA ECONOMICS | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Derste uluslararası, ulus-aşırı ve küresel düzeyde öne çıkan medya yapılanmalarının ekonomi-politik ve kültürel kimlikleri tartışılarak, Batılı ve Batı-dışı medya örgütlenmeleri küresel bilgi akışı, iletişim ve haber alma hakkı kavramları çerçevesinde incelenecektir. | Derste will discuss the economic, political and cultural identities of prominent international, transnational and global media structures, and Western and non-Western media organizations will be examined within the context of global information flow, communication and the right to receive news. |
YMI407 | ALTERNATİF MEDYA ALTERNATIVE MEDIA | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Ders alternatif haber ve bilgi kaynaklarını, yurttaş gazeteciliği kavramını ve büyük sermaye grupları tarafından finanse edilen anaakım medya ile tekeller dışında kalan basın kuruluşlarının yapısı ve haber oluşturma süreçlerini içermektedir. | The course covers alternative sources of news and information, the concept of citizen journalism, and the structure of media organizations and news creation processes outside the monopoly and media financed by large capital groups. |
SINIF: 4 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ILF222 | SOSYAL PSİKOLOJİ SOCİAL PSYCHOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Sosyal Psikolojinin tarihî gelişimi, konuları, yaklaşımı, yöntemleri, sosyal etki ve uyma davranışının incelenmesi, tutumlar, önyargı, iletişim, statü vb. konular ele alınmaktadır. | Historical development of social psychology, topics, approaches, methods, social impact and compliance behavior analysis, attitudes, prejudice, communication, status and so on. topics are covered. |
ILF411 | BİTİRME PROJESİ GRADUATION PROJECT | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | İletişim alanında bir araştırma konusu belirlenerek akademik araştırma ve yazım kuralları çerçevesinde ele alınmaktadır. İlgili konuda proje oluşturması ve geliştirilmesi hedeflenmektedir. | The content of the course is determined by a research topic in the field of communication and is covered within the framework of academic research and writing rules. It is aimed to create and develop a project in the related topic. |
YMI402 | YENİ MEDYA VE İLETİŞİM SİSTEMLERİ NEW MEDIA AND COMMUNICATION SYSTEMS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 6.0 | 2 | Ders de öğrenciler yeni medya ile üretilen stratejik mesajların üretim sürecini öğreneceklerdir. Bununla birlikte dersi alanlar araca uygun mesaj üretimini eleştirel bir bakış açısıyla ele alacaklardır. | It is aimed to show the use of media to students and the management of these uses, together with constantly renewed techniques.
Course Content Students will learn the production process of strategic messages produced with new media. However, the course participants will take a critical look at the appropriate message production. |
YMI418 | SOSYAL MEDYADA ELEŞTİREL DÜŞÜNCE CRİTİCAL THİNKİNG İN SOCİAL MEDİA | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Yapılan çalışmalara göre, medya okuryazarlığı ile bireyin medya mesajlarını doğru anlayabilmesine olanak sağlayacak bir medya bilincinin oluşturulması ve eleştirel bir bakışla medya kültürünü çözümleyen bireylerin yetiştirilmesi ve bireylerin medya kullanımında bilinçli olabilmelerinin eleştirel bir takım becerilere sahip olmaları ve eleştirel düşünme, medya okuryazarlığı ile eleştirel düşünme arasındaki ilişki incelenmektedir. | Course Content According to the studies done, it is necessary to establish a media consciousness that will enable the media literacy to understand the media literacy correctly and to educate the individuals who analyze the media culture with a critical point of view and to be conscious about the media use of the individuals and to have a critical team skills and critical thinking and critical thinking with media literacy is investigated. |
OIL304 | DİJİTAL İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI VE ÇALIŞMALARI DIGITAL COMMUNICATION RESEARCH AND STUDIES | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Dijital çağda, internet ile ivme kazanan dijital araçların sosyal ve siyasi dinamikleri nasıl değiştirdiği ve geleneksel medyaya yansımaları ve dönüşümü | In the digital era, how the digital tools that have gained momentum with the internet change social and political dynamics, and how they reflect and transform traditional media |
YMI406 | SOSYAL MEDYA ARAŞTIRMALARI SOCIAL MEDIA RESEARCH | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Ders, sosyal medya izlemesini, söylem ve duyarlılık analizi yöntemlerini, çevresini ve araçlarını kapsar. Bu konulara bağlı olarak, derste öğrenciye kuramsal bilgi ve sahadan vaka çalışmalarından derlenen uygulamalar kazandırılacaktır. | Course Content This course covers social media monitoring, discourse and sensitivity analysis methods, environment and tools. Depending on these topics, students will be given applications that are compiled from theoretical knowledge and case studies. |
YMI412 | DİJİTAL GİRİŞİMCİLİK DIGITAL ENTREPRENEURSHIP | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Dijital sektörlerde girişimcilik türleri, girişimciliğin esasları, girişimcilik teorisi, inovasyon, girişimde teknolojiden yararlanma, kriz yönetimi konularında donanım kazandırılması ile ilgili konular işlenecektir. | Course Content Topics of entrepreneurship in digital sectors, principles of entrepreneurship, theory of entrepreneurship, innovation, exploitation of technology in the enterprise, equipment acquisition in crisis management. |
YMI416 | DİJİTAL HASTALIK MADENCİLİĞİ DIGITAL DISEASE MINING | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Ders kapsamında; günümüz insanının teknoloji ile kurduğu ilişki, dijital platformda temsiliyet anlayışı, dijital hastalık, hastalık ve veri ilişkisi, dijitalleşmenin yarattığı yeni bireyle ilgili bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır. | Course Content In the course; it is aimed to gain information about the relationship between modern people and technology, the concept of representation in digital platform, digital disease, disease and data relation, new individual created by digitalization. |