Sağlık Kurumları İşletmeciliği Bölümü’nün amacı bu alanda mesleki kariyer edinmek isteyen, iletişimi güçlü, organizasyon ve koordinasyon yeteneğini gelişmiş, temel işletmecilik bilgisinin yanı sıra hastane yönetimi bilgisine sahip; sağlık sektörünün ihtiyacı olan nitelikli insan gücünü yetiştirmektir. Hastane ve sağlık kurumları yöneticiliği, özellikle son yıllarda özel sağlık sektörünün hızla büyümesi nedeniyle ülkemiz için yeni ve alanında yetişmiş insan kaynağı açığı yüksek olan bir meslek dalıdır. Dolayısıyla, bu alanda yetişecek her profesyonelin diğer sektörlere göre daha kolay iş bulabileceği ve kariyer edinebileceği bir sektördür.
Çalışma Alanları
- Tüm resmi ve özel hastaneler, tıp merkezleri ve poliklinikler - Sosyal güvenlik kuruluşlarının sağlık sigortası ile ilgili birimlerinde (Emekli Sandığı, Bağ-kur, SGK), - Özel sağlık sigortası şirketlerinde, - İlaç, tıbbi malzeme ve cihaz üreten veya ithal eden şirketlerde - Sağlık alanında araştırma ve eğitim yapan şirketler - Sağlık turizmi şirketlerinin idari birimlerinde, - Huzurevi ve rehabilitasyon merkezleri - Dializ üniteleri ile ağız-diş sağlığı merkezleri - Yerel yönetimlerin sağlık hizmetleri birimleri ile dernek veya vakıflara ait sağlık kuruluşlarında çalışabileceklerdir.
-Evde Bakım Hizmetleri yürüten özel sektör işletmelerinde
DGS İle Geçiş Yapılabilecek Bölümler
Sağlık idaresi
Sağlık Kurumları İşletmeciliği
Sağlık Kurumları Yöneticiliği
Sağlık Yönetimi
İşletme
BÖLÜM KADROSU
Bölüm Başkanı :
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA METE
E-mail : Dahili Tel : 40853
CV :
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Istanbul Aydin University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.