English

13610 COMPUTER ENGINEERING - Programme for Master's Degree Holders
LEVEL: Doctorate Degree, TYYÇ Level: 8, EQF-LLL Level: 8, QF-EHEA Level: Third Cycle

Level of Contribution from 0 to 5* Level of Contribution Existence of Contribution (Relation)
Course-Programe LOs Relations
Compulsory Course Units
No Name of the Course Unit Programme Learning Outcomes
1234567891011121314151617181920T%
1 THESIS55555555555555555555100100.00
2 THESIS55555555555555555555100100.00
3 THESIS55555555555555555555100100.00
4 THESIS55555555555555555555100100.00
5 DOCTORAL THESIS PROPOSAL333333333333333333336060.00
6 DOCTORAL PROFICIENCY55555555555555555555100100.00
7 SEMİNER333333333333333333336060.00
8 İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ0000000000000000000000.00
Related number of course units / 877777777777777777777--
Level of contribution3131313131313131313131313131313131313131--
*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
Programme Elective Course Units
No Name of the Course Unit Programme Learning Outcomes
1234567891011121314151617181920T%
1 COMPUTER NETWORK OPERATING SYSTEMS444444444444444444448080.00
2 MANAGEMENT INFORMATION SYSTEMS AND E-COMMERCE555544444445445545548989.00
3 AUTOMATIC LEARNING545553555445555345459191.00
4 SOFTWARE PROJECT MANAGEMENT444444444443433333347373.00
5 ADVANCED SECURITY AND CRYPTOGRAPHY444433444433333333447070.00
6 PERFORMANCE ANALYSIS ON COMPUTER NETWORKS333333333333333333336060.00
7 ADVANCED SECURITY IN CRYPTOGRAPHY555555444433355503558383.00
8 MASSIVE DATA MANAGEMENT544445454400044344547171.00
9 DISTRIBUTED SYSTEMS444444444444444444448080.00
10 CODING INSTITUTIONS0000000000000000000000.00
11 INFORMATION SYSTEMS MANAGEMENT334442344454444344347474.00
12 BLOCK CHAIN0000000000000000000000.00
13 ADVANCED TOPICS IN COMPUTER NETWORK444444444444444444448080.00
14 ADVANCED TOPICS IN AUTOMATIC LEARNING545553555445555345459191.00
15 SELECTIVE TOPICS IN COMPUTER ENGINEERING554433454544455555338585.00
16 CODING THEORY333333333333333333336060.00
17 PHILOSOPHY OF SCIENCE222222222255522555556464.00
Related number of course units / 171515151515151515151514141415151514151515--
Level of contribution6158606057525760585754555558595654605961--
*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.