Türkçe

75001 ECZACILIK -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 1234512345678910
1 Doğal veya sentetik etken madde içeren farmasötik ürünlerin, biyoteknolojik, kozmetik, dermokozmetik, radyofarmasötik ürünlerin ve nutrasötiklerin formülasyonu, pilot ve endüstriyel ölçekte üretimi, kalite güvencesi, stabilite, biyoyararlanım, biyoeşdeğerlik, ruhsatlandırılma ve patent çalışmaları hakkında bilgi ve uygulama becerisine sahiptir.5554353355555256586.67
2 Majistral ilaçların, orijinal veya jenerik tüm müstahzarların hazırlanması, kullanımları ve mevzuatı ile ilgili bilgiye sahiptir.5434352455555356384.00
3 Tıbbi cihazların formülasyonu, prototip ve endüstriyel ölçekte üretimi, kalite güvence, stabilite, onay süreçleri ve patent çalışmaları hakkında bilgi sahibidir.5434343355553145776.00
4 Beşerî, zirai ve veteriner tıbbi ürünlerinde Ar-Ge, üretim, kalite kontrol, iyi üretim uygulamaları ve ruhsatlandırma kurallarını bilir ve uygulayabilir.5345352355543356080.00
5 İlaç, ilaç dışı tıbbi ürünlerin akılcı ve güvenli kullanımı, ilaç etkileşimleri ve farmakovijilans konularında bilgiye sahiptir.5334552535521155472.00
6 Yeni ilaç moleküllerinin tasarımı ve geliştirilmesinde temel ilkeler, ilaç etken maddelerinin kimyasal yapıları, sentez ve analizleri, etki mekanizmaları, yapı-etki ilişkileri, terapötik doz tayini, toksikolojik, farmakokinetik, farmakodinamik özellikleri ve yan etkileri konularında bilgi ve uygulama becerisine sahiptir.5453342535555456384.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 1234512345678910
1 Eczacılık eğitimi sırasında edindiği bilgi ve becerileri, mevcut yasa ve yönetmelikler doğrultusunda, mesleki temel değerler çerçevesinde tüm uygulama alanlarında kullanır.5433452255255445877.33
2 Eczacılık eğitimine yönelik temel enstrümental ve ileri analitik yöntemler ile nitel ve nicel analiz, analitik yöntem geliştirilmesi ve validasyonu konularında kuramsal bilgi ve uygulama becerisine sahiptir.5352244255555145776.00
3 Doğal veya sentetik etken madde içeren ilaç şekillerinin tasarımından tüketimine kadar olan süreçleri uygulama becerisine sahiptir.5454353355555156384.00
4 Doğal ve sentetik farmasötik maddelerin ve tıbbi ürünlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik, mikrobiyolojik, toksikolojik analizlerini, aktivite ve kalite kontrollerini yapabilme bilgi ve uygulama becerisine sahiptir.5445353355555146282.67
5 İlaçların biyofarmasötik ve farmakokinetik özellikleri, farmakodinamik ve toksikolojik etkilerini bilir. İlaç etkileşmeleri ve geçimsizlikleri, istenmeyen ilaç reaksiyonlarının izlenmesi ve önlenmesi ile riskli gruplarda ilaç kullanımını yönetme bilgi ve becerisine sahiptir.5343453555555156384.00
6 Serbest eczane, hastane eczanesi, ecza depoları ve ilaç-kozmetik üretim tesislerinde işletme yönetimi ve organizasyonu yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir.5222240005000002229.33
7 İlaçların kullanımını optimize ederek hastaya özel farmasötik bakım planı geliştirecek klinik eczacılık bilgi ve uygulama becerisine sahiptir.5332240554544034965.33
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1234512345678910
1 Toplumu sağlık alanında eğitme, yönlendirme, sağlıklı yaşamı özendirme ve sağlık tarama çalışmalarında sorumluluk alır.5004550000000502432.00
2 Pandemi ya da doğal afetler gibi olağan dışı durumların yönetilebilmesinde kazandığı bilgi ve becerilerini halk sağlığı yararına kullanır.5004550000000502432.00
Öğrenme Yetkinliği 1234512345678910 T %
1 Teknolojik araçlar, farmakopeler, veri tabanları ve bilgi kaynaklarını kullanarak Eczacılık alanındaki ulusal/uluslararası güncel gelişmeleri izler, bilimsel ve kanıta dayalı verileri değerlendirir.5454333405555456080.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1234512345678910 T %
1 Toplumun yaşam kalitesinin yükseltilmesi için sağlık alanı ile ilgili konularda diğer meslek grupları ve yasal sağlık otoriteleri, ilaç endüstrisi, meslek örgütleri vb. kurumlar ile etkin iletişim kurabilir, alanla ilgili sorunlara öneri ve çözüm getirebilecek bilgi ve donanıma sahiptir.5045550505054555370.67
2 Hasta ve sağlık elemanları ile etkili iletişim kurar.5000550500000002026.67
3 Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları ve gelişmeleri yakından izler ve değerlendirir.5244553555555556890.67
4 Hastaya danışmanlık hizmeti verir. Hastayı bilgilendirerek ve sürece dâhil ederek ilaçların doğru kullanımını sağlar.5000550550000002533.33
Alana Özgü Yetkinlik 1234512345678910 T %
1 İlaç etken maddelerinin sentezinden etkin dozaj formlarının tasarım ve üretimine kadar olan aşamalarda görev alır.5254443255555055978.67
2 İlaçların temini, saklanması ve doğru bir şekilde hastaya ulaştırılması aşamalarında etkin görev alır.5002450555000003141.33
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 22221617202222141916181516161616--
İlişki Ağırlığı11054677281102387476897275704674--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.