İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
FACULTY OF EDUCATION-PSYCHOLOGICAL COUNSELING AND GUIDANCE |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA105 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne |
BIL130 | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ INFORMATION TECHNOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | İleri seviyede MS Word, Ms PowerPoint, Ms Excel programlarını kavrar bilgisayar donanım ve bilgisayarı zararlı programlardan koruma | |
EGF105 | EĞİTİME GİRİŞ INTRODUCTION TO EDUCATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri, eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler. | Basic concepts of education, relation and functions of education with other sciences, historical development of education science, orientations in educational science in 21st century, research methods in education science, structure and characteristics of Turkish National Education system, role of teacher in education system, characteristics of teaching profession, improvements. |
EGF111 | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ EDUCATIONAL SOCIOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Eğitim ve toplum ilişkisi, eğitim ve sosyalleşme ilişkisi. Eğitim üzerindeki sosyal etkiler. Eğitimin sosyal deneyimler ve kimlikler üzerindeki etkisi. | Relationship between education and society, education and socialization. Social impacts on education. The effect of education on social experiences and identities. |
ING107 | YABANCI DİL-I FOREIGN LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology. |
RPD107 | PSİKOLOJİYE GİRİŞ INTRODUCTION TO PSYCHOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bu ders, Psikolojinin tanımı, amacı ve yararlarının ortaya konulmasını; davranışın biyolojik temellerinin tanımlanmasını; insanın bilişsel ve kişilik gelişiminin incelenmesini; bireyin ruh sağlığını korumada kullandığı savunma mekanizmalarını; duygularını ve heyecanlarını; insanı harekete geçiren güdüler, ihtiyaçlar ve dürtülerin açıklanmasını; dikkat ve algı yasalarının betimlenmesini; öğrenme, bellek, zeka, çoklu zeka, duygusal zeka konularının incelenmesini ve bireyin davranışları üzerindeki toplumsal etkilerin ortaya konulmasını içermektedir. | This course aims to introduce the definition, purpose and benefits of psychology; the identification of the biological basis of behavior; the study of human cognitive and personality development; defense mechanisms used by the individual to protect their mental health; feelings and excitements; explaining the motives, needs, and motives that motivate people; the description of the laws of attention and perception; learning, memory, intelligence, multiple intelligence, emotional intelligence and revealing social influences on individual behaviors. |
RPD109 | KÜLTÜREL ANTROPOLOJİ CULTURAL ANTHROPOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | İnsanın gelişim basamakları; insan toplulukları arasındaki farklılık ve benzerlikler ve değişme; biyolojik ve toplumsal evrim kuramları, kültür kavramı ve kültür karşılaşmaları. Irk, etnisite, topluluk, toplum, halk, klan, kavim, kabile, millet kavramları, avcı toplayıcı toplumlar, göçebe hayvancı toplumlar, tarımcı toplumlar, uygarlıklar, sanayi toplumları, cinsiyet, aile, evlilik, akrabalık. | Progress of anthropology and relations with another social sciences; theory of culture and concept of culture; biological and cultural revolution of humankind; “rice” and idea of racism; relations of production-consumption, energy and environmental; cultural systems: hunter-gathered societies, agrarian societies and societies of industry; gender and culture; religions systems and culture; differentiation classification and grouping; family, marriage and relationship systems; culture, personality and education |
TUR103 | TÜRK DİLİ-I TÜRK DİLİ-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks. |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA106 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. |
EGF109 | EĞİTİM FELSEFESİ EDUCATIONAL PHILOSOPHY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Geçmişten günümüze felsefi ve eğitim ilişkisinin birey ve toplum üzerinde oluşturduğu etkiyi anlamlandırmaya; felsefenin eğitim ile olan ilişkisi doğrultusunda eğitim sistemlerimizin ve eğitim uygulamalarının nasıl şekillendiğini kavramaya; farklı felsefik görüşleri kullanarak bireye özgü eğitim felsefelerinin yapılandırılmasını sağlamaya yönelik konular ve tartışmalar | To understand the impact of philosophical and educational relationship from past to present on the individual and society; to comprehend how our education systems and educational practices are shaped in line with the relation of philosophy with education; to ensure the structuring of individual education philosophies by using different philosophical views. |
EGF112 | ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi, eğitim yazılımlarının incelenmesi. | Concepts related to instructional technologies, instructional technology system, communication and education, instructional tools, instructional tool selection and prepration procedures, computer supported instructional material preparation, material presentation and material presentation in group. |
ING108 | YABANCI DİL -II FOREIGN LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanısıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. | This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills. |
RPD118 | GELİŞİM PSİKOLOJİSİ -I DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Yaşam boyu gelişim bakış açısı ile gelişim psikolojisi alanının içerdiği temel kavramlar, araştırma yöntemleri, davranışın gelişimini açıklamaya yönelik kuramsal yaklaşımlar ve son olarak da doğum öncesi gelişimden ergenliğe kadar olan sürede her bir yaşam evresine özgü fiziksel, bilişsel ve sosyoduygusal değişmeler ve özellikler hakkında temel bilgi aktarılmaktadır. Gelişim psikolojisi alanındaki güncel araştırmaların öğrenciler tarafından okunması ve sınıf ortamında sunulması da dersin içeriğinde yer almaktadır. | Contents of the course are; Basic concepts of life-span development perspective and the field of developmental psychology, research methods in specific developmental psychology, theoretical approaches to explaining the development of behavior and the key features of lifespan development approach and each development period from childhood to adulthood with physical, cognitive and socioemotinal changes. It is intended to be read by students on current research in the field of development psychology. |
RPD120 | FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ PHYSIOLOGICAL PSYCHOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Fizyolojik psikolojinin alanını ve rehberlik ve psikolojik danışmadaki yeri ve araştırma yöntemleri, organizmanın fizyoloji, davranım mekanizmaları, duyu işlevleri, motor işlevler, duygular, güdü ve güdülenme, fizyolojısi işlevsel bozukluklar ve nedenleri. | Sphere of influence of Physiological Psychology and its place in guidance and psychological counselling, research techniques, research on physiology of organism, behavior mechanisms, sensory functions, motor functions, emotions and incentive, physiology of incentive, functional disorders and their reasons. |
RPD122 | OKULLARDA REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA PSYCHOLOGICAL COUNSELING AND GUIDANCE IN SCHOOLS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | İlköğretim ve ortaöğretim okullarında rehberlik hizmetlerinin organizasyonu, personeli, uygulama durumu, eğitim örgütü içindeki yeri ve işleyişinin gözlenmesi ve değerlendirilmesi, rehberlik ilke ve kavramları açısından öğrenci davranışlarının gözlenmesi. | Observation of student behaviors in terms of principles and concepts of guidance and observation of guidance services in primary and secondary schools in terms of organization, staff, application status, place and function within educational organization. |
TUR104 | TÜRK DİLİ -II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | | |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
EGF223 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEACHING PRINCIPLES AND METHODS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması, öğrenme ve öğretim stratejileri, teknikleri ve bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev, sorumluluk ve yeterlilikleri. | Basic concepts related to teaching, learning and teaching principles, importance and benefits of planned work in teaching, planning of teaching, learning and teaching strategies, relationship with teaching and use application, teaching tools and materials, teacher's duties, responsibilities and competences in increasing teaching services. |
EGF227 | ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ LEARNING PSYCHOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bu kursun içeriği öğrenmenin ne olduğu ve bu süreci etkileyen temel süreçleri içermektedir. Bu amaçla öğrenme psikolojisi alanında öne sürülmüş başlıca kuramlar ele alınacaktır. Aynı zamanda, öğrenmenin doğası ve öğrenmeyi etkileyen faktörlere dayalı olarak optimal öğrenme ortamı ve koşulları hakkında öne sürülen temel kuram ve kuramcılar ele alınacaktır | The content of this course includes what learning is and the basic processes that affect this process. For this purpose, the main theories proposed in the field of learning psychology will be discussed. At the same time, the basic theories and theorists proposed about the optimal learning environment and conditions will be discussed based on the nature of learning and factors affecting learning. |
RPD223 | GELİŞİM PSİKOLOJİSİ-II DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bu dersin içeriği gelişimin her alanında olağanüstü hızlı değişimlerin yaşandığı ve yetişkinliğe geçiş sürecinde önemli bir dönüm noktası olan ergenlik dönemini kapsamaktadır. Bu derste ergenlik sürecinin doğası ve özellikleri yanında ergenlik döneminde gelişimi etkileyen etkenler incelenecektir. İçerik fiziksel, bilişsel, psiko-sosyal değişimler, aile ve akran ilişkilerini kapsamakla birlikte zorbalık, okul başarısızlığı ve bilgisayar kullanımı gibi yaygın ergenlik problemlerini de kapsamaktadır.. | The content of this course covers the adolescence period, which is an extraordinary turning point in the transition to adulthood, with extraordinary rapid changes in all areas of development. In this course, besides the nature and features of the adolescence process, factors affecting the development in adolescence will be examined. The content covers physical, cognitive, psycho-social changes, family and peer relationships as well as common adolescent problems such as bullying, school failure and computer use. |
RPD229 | SOSYAL PSİKOLOJİ SOCIAL PSYCHOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Sosyal psikoloji alanı temel kavramları ve araştırma yöntemleri; sosyal algı ve sosyal biliş, tutumlar ve tutum değişimine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; sosyal davranışı etkileyen psikolojik süreçler, sosyal algı, sosyal etki ve uyma, kişiler arası çekim, grup dinamikleri, grup süreci, uyumu, işbirliği ve rekabeti, kişiler arası ilişkiler konularını içerir. | Social psychology and research methods; theoretical approaches to social perception and social cognition, attitudes and attitude change; psychological processes that affect social behavior, social impact and compliance, group dynamics, interpersonal relationships. |
RPD231 | TEMEL İSTATİSTİK BASIC STATISTICS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | İstatistik ile ilgili temel kavramlar, verilerin düzenlenmesi, betimsel istatistik, olasılık hesapları, olasılık dağılımları, parametrik ve nonparametrik hipotez testleri, korelasyon ve türleri, basit doğrusal ve çoklu regresyon analizleri, t testleri, varyans analizi ve bu istatistiklerin paket programlarında uygulanması | Basic concepts of statistics, arrangement of data, descriptive statistics, probability calculations, probability distributions, parametric and nonparametric hypothesis tests, correlation and types, simple linear and multiple regression analysis, t tests, variance analysis and application of these statistics in package programs |
RPD217 | OKULDA RUH SAĞLIĞI MENTAL HEALTH IN SCHOOL | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Psikolojik danışma ve rehberliğin amacı. Eğitimde ve ruh sağlığında psikolojik danışma ve rehberlik. Psikolojik danışma ve rehberliğin ilkeleri Psikolojik danışma ve rehberliğin tarihsel gelişimi Psikolojik danışma ve rehberliğin hizmet alanları (eğitim, sağlık, sosyal yardım, endüstri) İlköğretim ve ortaöğretimde psikolojik danışma ve rehberlik Eğitsel, mesleki ve kişisel psikolojik danışma ve rehberlik Önleyici ve gelişimsel psikolojik danışma ve rehberlik Bireysel psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, grup ve sınıf rehberliği Okul psikolojik danışma ve rehberlik hizmet alanları Psikolojik danışma ve rehberlikte temel yaklaşım ve modeller Psikolojik danışma ve rehberlikte örgüt ve personel Psikolojik danışmanların rol ve fonksiyonları Psikolojik danışma ve rehberlikte etik ilkeler | Purpose of psychological counseling and guidance. Psychological counseling and guidance in education and mental health. Principles of psychological counseling and guidance Historical development of psychological counseling and guidance Psychological counseling and guidance services (education, health, social assistance, industry) Psychological counseling and guidance in primary and secondary education Educational, vocational and personal psychological counseling and guidance Preventive and developmental psychological counseling and guidance Individual psychological counseling, group psychological counseling, group and classroom guidance School psychological counseling and guidance service areas Basic approaches and models in psychological counseling and guidance Organization and staff in psychological counseling and guidance Ethical principles in psychological counseling and guidance |
RPD219 | ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ GIFTED CHILDREN AND EDUCATION | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Özel yeteneğin tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması: Eğitsel, psikolojik, tıbbi etmenler; yaygınlık ve görülme sıklığı; erken müdahale; müdahaleye tepki modeli; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanağı olan uygulamalar; okuma, yazma ve matematik becerilerini destekleme; akademik olmayan becerileri destekleme. | Definition, characteristics and classification of special abilities: Educational, psychological, medical factors; prevalence and incidence; early intervention; response response model; screening / diagnostics: medical, developmental and educational screening / diagnostics; academic and non-academic features; team and collaboration; educational environments; applications with scientific basis; supporting reading, writing and math skills; supporting non-academic skills. |
EGK211 | BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ ETHICS IN SCIENCE AND RESEARCH | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bilim, bilimin doğası, gelişimi ve bilimsel araştırma; etik kavramı ve etik teorileri; araştırma ve yayın etiği; araştırma sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlalleri; yazarlık ve telifle ilgili etik sorunlar; taraflı yayın, editörlük, hakemlik ve etik; yayın etiği ve yayın sürecinde etik dışı davranışlar; araştırma ve yayın etiğiyle ilgili yasal mevzuat ve kurullar; etik ihlallerin tespitinde izlenecek yollar; sık görülen araştırma, yayın etiği ihlalleri ve bunları önlemeye dönük yöntemler. | Science, the nature of science, its development and scientific research; the concept of ethics and ethical theories; research and publication ethics; unethical behaviors and ethical violations in the research process; ethical issues related to authorship and copyright; biased publication, editing, refereeing and ethics; ethics of broadcasting and unethical behaviors during publication process; legislation and committees on research and publication ethics; ways to identify ethical violations; common research, publication ethics violations and methods to prevent them. |
EGK213 | BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ HISTORY AND PHILOSOPHY OF SCIENCE | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Rönesans’la birlikte dünyanın evrenin merkezinde olmadığının algılanmasıyla başlayan ve Big Bang teorisinden insan geninin bütün bir haritasını çıkarmaya kadar geçen süreç ekseninde; Bilimin doğası, bilim ile teknoloji ilişkisi, Bilimsel Devrimlerin yapısı ve Paradigma kavramı, bilim- sözde bilim ayrımı, bilimsel yöntemler, tarihten günümüze bilim toplulukları, bilim insanlarından örnekler ve bilim insanlarının insani özellikleri tartışılmaktadır. | The nature of science, the relationship between science and technology, the structure of scientific revolutions and the concept of paradigm, the distinction between science and pseudo-science, scientific methods, scientific communities from history to the present day, examples from scientists and human characteristics of scientists |
EMB213 | OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI OUT OF SCHOOL LEARNING ENVIRONMENTS | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bu ders; Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları,okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri- genel ,okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri 1; ,okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri 2; ,okul dışı öğrenme ortamları -müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, ,okul dışı öğrenme ortamları- planetaryumlar, sanayi kuruluşları, millî parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar ,okul dışı öğrenme alan ve ortamlarının geliştirilmesi,okul dışı öğrenme alan gezisi 1,okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması,okul dışı öğrenme etkinlikleri uygulama 1,okul dışı öğrenme etkinliği uygulaması 2,okul dışı öğrenme etkinliklerini değerlendirme 1,okul dışı öğrenme etkinliklerini değerlendirme 2,okul dışı öğrenme alan gezisi 2; konularını içermektedir. | This course; Out-of-school education and learning concepts, teaching methods and techniques suitable for out-of-school learning environments - general, teaching methods, techniques suitable for out-of-school learning environments (project-based learning, station technique, etc.) and teaching materials 1; teaching methods, techniques (project-based learning, station technique, etc.) and teaching materials appropriate for out-of-school learning environments 2; , out-of-school learning environments-museums, science centers, zoos, botanical gardens,, out-of-school learning environments- planetariums, industrial organizations, national parks, science festivals, science camps, natural environments, development of out-of-school learning areas and environments, out-of-school learning environments learning field trip 1, planning out-of-school learning activities, implementation of out-of-school learning activities 1, application of out-of-school learning activity 2, evaluation of out-of-school learning activities 1, evaluation of out-of-school learning activities 2, out-of-school learning field trip 2; topics. |
EMB215 | YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME ADULT EDUCATION AND LIFELONG LEARNING | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.); Türkiye'de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişim; Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları. | Definition and scope of adult education; concepts related to adult education (continuing education, public education, non-formal education, vocational education etc.); The historical development of adult education in Turkey; approaches and models related to adult education; adult learning; the purpose, scope and historical development of lifelong learning; lifelong learning applications in Turkish education system. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
EGF209 | TÜRK EĞİTİM TARİHİ HISTORY OF TURKISH EDUCATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Türk eğitim tarihinine giriş, İslamiyetten önce Türklerde eğitim, İslamiyetten sonra eğitim, Osmanlı dönemi eğitim sistemi, eğitimde ilk yenilik dönemi, Tanzimat dönemi, Mutlakiyet dönemi, II. Meşrutiyet dönemi, Kurtuluş Savaşı dönemi, Cumhuriyet dönemi. | The importance of Turkish education history in terms of education, the condition of education and the teacher training institutions before proclamation of the republic. |
EGF210 | TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI COMMUNITY SERVICES APPLICATIONS | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. | Importance of community services applies; to determine current problems of community and to prepare projects for solving those problems; to attend science activities like panel, conference, congress, symposium as viewer, speaker and editor; to attend different projects as voluntary in meaning of social responsibility; the basic information and skills that are about application of community services at schools. |
EGF211 | EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ RESEARCH METHODS IN EDUCATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bilim, bilim tarihi, bilim felsefesi, pozitivist paradigma, yorumlamacı paradigma, soru sorma yetkinliği, araştırma sorusu, hipotetik akıl yürütme, indüktif akıl yürütme, dedüktif akıl yürütme, araştırma değişkenleri, örnekleme yaklaşımları, araştırmada iç geçerlik, araştırma iç geçerlik, veri toplama araçlarının geçerliliği, istatistiki geçerlik, deneysel araştırma ve nedenselliğin ilkeleri, tek denekli araştırmalar ve nedenselliğin ilkeleri, tarama araştırmaları ve nedenselliğin ilkeleri, korelasyonel araştırmalar ve nedenselliğin ilkeleri, nedensel-karşılaştırma araştırmaları ve nedenselliğin ilkeleri, nitel araştırma yaklaşımları, durum çalışmaları, gömülü teori çalışmaları, anlatı çalışmaları, fenomenografi çalışmaları, fenomonoloji çalışmaları, akademik yazım ve raporlama. | Science and basic concepts , basic ideas about history of science, the structure of scientific research, scientific methods and different views about them, problem, research model, universe and sample, data collection and methods, recording, analyzing, interpreting, and reporting data |
RPD220 | KİŞİLİK KURAMLARI THEORIES OF PERSONALITY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Kişilikle ilgili temel kavramlar, kişiliğin gelişimi, uyum ve ruh sağlığı; kişilik kuramlarının özellikleri ve karşılaştırılması, kişilik kuramlarının alan uygulamaları ile ilişkilendirilmesi | Basic concepts of personality, development of personality, harmony and mental health; characteristics and comparison of personality theories, associating personality theories with field applications |
RPD222 | YAŞAM DÖNEMLERİ VE UYUM SORUNLARI STAGES OF LIFE AND ADAPTATION PROBLEMS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Yaşam boyu bakış açısından gelişimi tanımlamak, gelişim dönemleri ve bu dönemlerdeki gelişim görevlerini ele almak, normal/normal dışı, uyum ve denge kavramlarını tanımlamak, tarih boyunca normal dışı davranışların ele almak, uyumu etkileyen faktörler, uyum ve darvanış problemlerinde kriterler, uyum ve davranış problemlerinin tedavisine yönelik yaklaşımlar, yaşam boyu bireylerin karşılaştığı uyum ve davranış problemleri ele almak. | Defining development from a life-long point of view, addressing developmental periods and development tasks during these periods, defining normal / abnormal, harmony and balance concepts, addressing abnormal behaviors throughout history, factors affecting compliance, criteria for adaptation and disorientation, adaptation and behavior problems treatment approaches, to deal with lifelong adaptation and behavior problems faced by individuals. |
RPD224 | KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ CHARACTER AND VALUE EDUCATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen. | Character, personality / personality, value, virtue, morality, temper, temperament etc .; character development and education; family, environment and school in character development and education; definition and classification of values; sources of values and individual, social, cultural, religious and moral foundations; character and value education approaches and practices; intercultural differentiation and coexistence culture in character and value education; character and value education in terms of educational philosophy and goals; teaching methods and techniques in character / value education; values crisis and education in modern and multicultural societies; Value education in the human-cultural development process; Turkey examples about the value of education and cultural history education, practice and research values education in Turkey; teacher as a role model in character and value education. |
RPD226 | TEST DIŞI TEKNİKLER NON-TEST TECHNIQUES | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Test dışı teknikler ile ilgili temel kavram ve ilkeler, yöntem ve yaklaşımlar, test dışı tekniklerin uygulanması, değerlendirilmesi. | Basic concepts and principles, methods and approaches related to non-test techniques, implementation and evaluation of non-test techniques. |
RPD234 | YAKIN İLİŞKİLER PSİKOLOJİSİ YAKIN İLİŞKİLER PSİKOLOJİSİ | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Yakın ilişki tanımı, kuramlar, yakın ilişkide süreçler ve önemli dinamikler, yakın ilişkilerde kapsamlı ve kültürel bakış açısı geliştirme, yakın ilişkilere başlama, sürdürme ve sonlandırma, ilişki problemi yaşayan danışanların sorunlarını kavramlaştırabilme. | Definition of close relationship, theories, processes and important dynamics in close relationships, developing a comprehensive and cultural perspective in close relationships, starting, maintaining and ending close relationships, conceptualizing the problems of clients who have relationship problems. |
RPD236 | ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİ ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİ | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | İstismar kavramı ve türlerinin tanımları (Fiziksel, duygusal, Cinsel İstismar ve İhmal) Çocuk İstismarına yönelik teoriler/Ç. İ. Yol açan geleneksel yaklaşımlar Fiziksel İstismar/Cinsel İstismar Ensest/Sindrella Kompleksi/Pedofili/Cinsel Sömürü Duygusal İstismar/ İstismara maruz kalmış çocuklara sorulabilecek soru tipleri İhmal (Fiziksel ve Duygusal İhmal) MPS Sendromu Akranlar Arası Çatışma/Riskli Davranış gösteren Çocuk ve Ergenler (Zor Çocuklar) Madde Kullanımı İstismarı İstismar Olgusu Olan Çocuklarda Oyun Tedavisi Anayasa’da Ailenin Korunması ve Çocuk Hakları Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun (6284) Türk Ceza Kanunu’nda İstismar ve İhmal Bildirim Yükümlülüğü Sosyal Hizmetler Kanunu (2828) Türk Medeni Kanunu (4721) Çocuk Koruma Kanunu (5395) Çocuk Koruma Kanunu’na Göre Verilen Koruyucu ve Destekleyici Tedbir Kararlarının Uygulanması Hakkında Yönetmelik Danışmanlık Tedbiri Kararlarının Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ | Concept of abuse and definitions of its types (Physical, emotional, sexual abuse and neglect) Theories of Child Abuse / Ç. I. Traditional approaches that lead to Physical Abuse / Sexual Abuse Incest / Cinderella Complex / Pedophilia / Sexual Exploitation Types of questions to ask children who have been subjected to Emotional Abuse / Abuse Neglect (Physical and Emotional Neglect) MPS Syndrome Peer Conflict / Children and Adolescents with Risky Behavior (Difficult Children ) Game Treatment in Children with Substance Abuse Abuse Cases Law on Protection of Family and Children's Rights in the Constitution on Protection of Family and Prevention of Violence Against Women (6284) Abuse and Negligence Notification Obligation in Turkish Penal Code Social Services Law (2828) Turkish Civil Code ( 4721) Child Protection Law (5395) Regulation on the Implementation of Protective and Supportive Measure Decisions Made According to the Child Protection Law Communiqué on the Implementation Procedures and Principles of Consultancy Measure Decisions |
EGK124 | İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ HUMAN RIGHTS AND DEMOCRACY EDUCATION | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar bilgisi, insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması, insan haklarının uluslar arası alana geçiş sürecinin anlaşılması, ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması, insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin öneminin anlaşılması. | Basic concepts about human rights, knowledge of basic concepts about human rights, citizenship and democracy, understanding the historical development of human rights, understanding the transition process of human rights to international area, understanding how human rights are protected at national and international level, human rights and citizenship education understanding of its importance. |
EGK214 | TÜRK İŞARET DİLİ TURKISH SIGNAL LANGUAGE | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Dünyada ve Türkiye’de işaret dili; Türk İşaret Dili ve özellikleri; harfler, tanımlar ve kullanım; kendisi ile ilgili işaretler, çevre ile ilgili işaretler, cümle kurma, sayılar ve matematik işaretleri; Türk İşaret Dili dil bilgisi kavramları; Türk İşaret Dili ile karşılıklı konuşma. | |
EMB210 | MİKRO ÖĞRETİM MICRO TEACHING | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Mikro Öğretim uygulamaları (Bilgisayar dersi Öğretim Programından seçilecek konularda öğrencilerin, sınıfta plan hazırlayıp, ortam, araç-gereç ve materyalleri düzenleyerek ders sunmaları ve sunuların öğretmenlik bilgi ve becerileri yönünden değerlendirilmesi). Alana özgü uygulamalar (uzaktan kontrol sistemleri, laboratuar çalışmaları v.b.), bilgisayar eğitiminde ölçme ve değerlendirme: portfolyo uygulamaları, performans testleri, gözlem formları vb. Öğretmenlik yeterlikleri. Alan kitaplarının özellikleri. | Micro teaching applications (Computer course teaching subjects to be selected in the classroom, preparing plans, classroom, organizing materials, materials and materials to present the course and evaluation of the presentations in terms of teaching knowledge and skills). Field-specific applications (remote control systems, laboratory studies etc.), measurement and evaluation in computer education: portfolio applications, performance tests, observation forms, etc. Teaching competencies. Properties of field books. |
EMB212 | ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME CRITICAL AND ANALYTICAL THINKING | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri; eleştirel ve analitik düşünme; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler; eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı; eleştirel ve analitik okuma; eleştirel ve analitik dinleme; eleştirel ve analitik yazma. | Basic concepts and definitions; brain as a thinking organ, thinking styles and grouping of thinking; involuntary thinking and features; voluntary thinking and its characteristics; methods of voluntary thinking; critical and analytical thinking; main features and criteria of critical and analytical thinking, stages of critical and analytical thinking; factors affecting critical and analytical thinking; the scope of critical and analytical thinking; critical and analytical reading; critical and analytical listening; critical and analytical writing. |
SINIF: 3 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
EGF319 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ TURKISH EDUCATION SYSTEM AND SCHOOL MANAGEMENT | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım. | Aims and basic principles of Turkish education system, legal regulations about education, structure of Turkish education system, management theories and processes, school organization and management, staff in school administration, student, education and business related works, social participation in school. |
EGF321 | EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME MEASUREMENT AND EVALUATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ölçme değerlendirmenin yeri ve önemi, temel kavramlar, ölçme-değerlendirme türleri, ölçme hataları, ölçme araçlarında bulunması gereken özellikler, madde ve test istatistikleri, Sonuca ve sürece yönelik ölçme ve değerlendirme teknikleri. | The place and importance of measurement and evaluation, basic concepts, types of measurement and evaluation, measurement errors, the features of measurement tools, item and test statistics, Measurement and evaluation techniques for result and process. |
RPD335 | DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI-I BEHAVIOR DISORDERS-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Çocuk ruh sağlığı, çocuklarda görülen davranış sorunları, gelişimsel sorunlar, anne-baba tutumları ve psikolojik sorunlara terapötik yaklaşımlar. | Child mental health, behavioral problems in children, developmental problems, parental attitudes and therapeutic approaches to psychological problems. |
RPD337 | PSİKOLOJİK TESTLER PSYCHOLOGICAL TESTS | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Psikolojik testlerin özellikleri, temel kavramlar, geçerlik ve güvenirlik, testlerin nasıl geliştirildiği, nasıl uygulandığı, nasıl değerlendirildiği, psikolojik testlerin kullanımında izlenmesi gereken etik kurallar, test sonuçlarını etkileyen faktörler, gözlem ve raporlamadır. | Psikolojik test kavramını bilmek
Bazı psikolojik testlerin yönergelerini öğrenmek
Psikolojik testler ve tarihsel gelişim süreçlerinin bilgisi.
Testleri özelliklerine göre sınıflayabilme.
Testlerin psikometrik özelliklerini tanıyabilme.
Psikolojik testlerin psikometrik özelliklerini belirleme, psikolojik problemler için uygun olan testi seçebilme, en sık kullanılan testlerden haberdar olma,
zeka ve zeka testlerinin özellikleri konusunda bilgilenme, yeteneğin ölçülmesi ve yetenek testlerinin özellikleri konusunda bilgilenme
Gelişim testlerini tanıyabilme |
RPD339 | PSİKOLOJİK DANIŞMA İLKE VE TEKNİKLERİ PRINCIPLES AND TECHNIQUES IN PSYCHOLOGICAL COUNSELING | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Yardım Beceri Modelleri, Psikolojik Danışma Süreci ve Temel Beceriler, İleri Düzey Beceriler, Kavramlaştırma Modelleri. | Assistance Skill Models, Counseling Process and Basic Skills, Advanced Skills, Conceptualization Models. |
RPD341 | PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI PSYCHOLOGICAL COUNSELING THEORIES | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Öğrenciler psikolojik danışma kuramlarını tanırlar,
psikolojik danışma kuramlarının insan doğasına bakışını, kuramcılarını, temel kavramlarını, terapötik süreçte uygulanan terapi tekniklerini, stratejilerini açıklarlar.
Yaşanan psikolojik problemlere göre danışma kuramlarını kullanma becerisi kazanırlar. kuramları değerlendirir. | Psikolojik danışma kuramlarının insan doğasına bakışı, temel yöntem ve teknikleri, danışma becerileri, terapi süreci, psikolojik problemlere göre strateji ve yöntem seçimi konusunda beceri geliştiren içerikler değerlendirilmektedir.
Öğrenciler strateji ve yöntem seçimini tanımlama becerisi oluşturur. |
RPD343 | MESLEKİ REHBERLİK VOCATIONAL GUIDANCE | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bu ders; kariyer psikolojik danışmanlığı alanıyla ilgili temel kavramların açıklandığı, Türkiye’deki mesleki yönelim sorunlarının ele alındığı, kuramların, çocuk ve ergenlerle yapılan kariyer rehberliği uygulamalarının ve psikolojik ölçme araçlarının tanıtıldığı ile ilgili bir derstir. | This course; career that explains the basic concepts of counseling field, discussed their professional orientation issues in Turkey where, theories of children and adolescents made career guidance practices and a course on the introduction of psychological measurement tools. |
RPD331 | CİNSEL SAĞLIK EĞİTİMİ SEXUAL HEALTH EDUCATION | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Hafta Konular
1 Cinsel sağlıkla ilgili temel kavramlar
2 Cinsel Sağlık Eğitimine Genel bir Bakış
3 Toplumlarda cinselliğe bakış
4 Değer oluşturma
5 Ergenlik dönemi değişiklikleri
6 Cinsel Kimlik gelişimi
7 Karar verme becerileri
8 Ara Sınav
9 Üreme sağlığı
10 Riskli cinsel davranışlar
11 Cinsel yolla bulaşan hastalıklar
12 İlkokullara yönelik cinsel eğitim programları
13 Ortaokullara yönelik cinsel eğitim programları
14 Liselere yönelik cinsel eğitim programları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı | Weekly Subjects 1 Basic concepts of sexual health 2 An overview of sexual health education 3 Looking at sexuality in societies 4 Creating value 5 Adolescent changes 6 Development of sexual identity 7 Decision making skills 8 Midterm Exam 9 Reproductive health 10 Risky sexual behaviors 11 Sexually transmitted diseases 12 Sex education programs for primary schools 13 Sex education programs for secondary schools 14 Sex education programs for high schools 15 Final Exam |
RPD333 | EĞİTİMDE DRAMA DRAMA IN EDUCATION | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | 1. Yaratıcı dramanın yöntem ve disiplin boyutuna ilişkin farkındalığı geliştirmek,
2. Yaratıcılık, drama, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pedagojisi, iletişim, etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu vb. temel kavramları kavrama,
3. Öğretim sürecinde yaratıcı dramayı sınıfta uygularken eğitmenin sahip olması gereken yeterlilikler ve sorumlulukları kavrama,
4. İlk ve orta öğretim düzeyindeki çocukların tüm gelişim özellikleri ve bu özelliklere göre drama öğretiminin nasıl olması gerektiği konusunda anlayış kazandırma,
5. Yaratıcı dramanın eğitimde kullanımına, gelişimine ve Türkiye’deki uygulamalara yönelik bilgileri kavrama,
6. Farklı derslerde bir yöntem olarak dramanın kullanılması için gerekli becerileri kavrama,
7. Bir drama dersini tasarımlama ve uygulama becerisi kazanma.
Yaratıcı dramanın farklı birçok disiplinde kullanımına ilişkin uygulama örneklerini tecrübe etmelerini sağlamaktır. | 1.Developing awareness of the method and discipline dimension of creative drama, 2. Creativity, drama, creative drama, game and theater pedagogy, communication, interaction, role playing, improvisation, action, dramatic play, children's theater, etc. Understanding the basic concepts, 3. Comprehending the competencies and responsibilities that an instructor should have while applying the creative drama in the classroom in the teaching process, 4. Gaining understanding of all the developmental characteristics of primary and secondary school children and how drama teaching should be according to these characteristics, 5. Creative drama in education use, development and information for applications in Turkey clutch, clutch 6 different courses in skills needed for the use of drama as a method of Game 7 in a drama course design and implementation skills to win. To enable them to experience the application examples related to the use of creative drama in many different disciplines. |
RPD345 | GRUPLA PSİKOLOJİK DANİŞMA UYGULAMALARİ I GROUP COUNSELING PRACTICES I | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bu ders, bir grupla psikolojik danışma grubunun nasıl oluşturulduğu, alıştırmaların nasıl uygulandığı, sürecin nasıl yürütüldüğü, süreçteki aşamalarda ne gibi yaşantıların gerçekleştiği, nasıl sonlandırıldığı ve etik konularla ilgili uygulamaların yapılması ile ilgilidir. | This course is about how a counseling group is formed with a group, how the exercises are applied, how the process is carried out, what kind of experiences take place at the stages of the process, how it is ended, and practices related to ethical issues. |
EGK311 | BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE ADDICTION AND STRUGGLING WITH ADDICTION | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Temel kavramlar ve tanımlar; bağımlılık türleri (madde bağımlılığı, teknoloji bağımlılığı vb.); bağımlılığın nedenleri; kişiyi madde bağımlılığı sürecine hazırlayan aile, akran grubu ve toplumsal bağlamda risk etmenleri; bağımlı çocuk, ergen ve yetişkinlerde iletişim becerileri; bağımlılıkta sosyal hizmetin rolü; bağımlılık ile ilgili modeller; bağımlılığı önleme çabası; bağımlılığın sonuçları; bağımlılık ile mücadelede ulusal politika ve strateji yöntemleri; yeniden uyum süreci. | Basic concepts and definitions; types of addiction (substance addiction, technology addiction, etc.); causes of addiction; the risk factors in the family, peer group and social context that prepare the person for the substance addiction process; communication skills in dependent children, adolescents and adults; the role of social work in addiction; addiction related models; efforts to prevent addiction; consequences of addiction; national policy and strategy methods in combating addiction; reintegration process. |
EGK313 | KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME CAREER PLANNING AND DEVELOPMENT | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bu ders; öğrencilerin özellikle kariyer gelişimleri ve planlamalarını kolaylaştırmaya yönelik kişisel gelişim dersidir. Ders içeriğinde; öğrencilerin kariyer farkındalığı geliştirmeleri için eğitim ve sınav sistemi bilgileri; karakteristik özellikleri ile mesleki seçenekleri eşleştirmelerine yardımcı olmak için ilgi, yeterlilik ve mesleki değerler gibi kavramların tanıtımı; üniversitedeki araştırma, öğrenci değişimi gibi ofislerin tanıtılması; geleceğe odaklanma sürecini teşvik etme ile ilgili etkinliklerin uygulanması; karar verme, performans hedefleri belirleme ve akılcı kariyer inançları geliştirmeleri konusunda etkinliklerin uygulanması; özgeçmiş hazırlama, niyet mektubu örneği hazırlama, referans ile başvuru yapmanın önemi, lisansüstü eğitim ya da mezuniyet sonrasındaki iş fırsatları konusunda akademisyenler ve mezunlarla görüşmeler yapma; akılcı olmayan inanışlar, romantik ilişkiler ve flört şiddeti, mobing konularında bilgiler verme gibi konular bulunmaktadır. Ayrıca, derse olanaklar ölçüsünde kaynak ziyaretçiler davet edilebilmektedir. | This course; It is a personal development course aimed at facilitating students' career development and planning. In the course content; education and examination system information for students to develop career awareness; introduction of concepts such as interest, competence and professional values to help them match their characteristics with professional options; promotion of offices such as research, student exchange at the university; implementation of activities related to fostering the future focus process; implementation of activities in decision making, setting performance goals and developing rational career beliefs; preparing a curriculum vitae, preparing a letter of intent, the importance of applying with a reference, interviewing academics and graduates about job opportunities after graduate education or after graduation; and there are topics such as irrational beliefs, romantic relationships and dating violence, giving information about mobbing. |
EMB311 | AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME OPEN AND DISTANCE LEARNING | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Uzaktan eğitime giriş, uzaktan eğitimin kullandığı öğretim ortamları, uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler, uzaktan eğitim ile ilgili temel kavramlar, e-içeriklerin incelenmesi, internet okulları ve sanal sınıflar, iletişim ve enformasyon teknolojilerinin uzaktan eğitim süreci görüş açısıyla yorumlanması. | Introduction of distance education, distance education in instructional environments, techniques and methods used in planning, preparing and implementations of distance education technologies. Main concepts about distance education, analysis of open high school and university programs, internet schools and virtual classes, interpret communication and information technologies in terms of distance education process, satellite echnologies in distance education. |
EMB313 | SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM SUSTAINABLE DEVELOPMENT AND EDUCATION | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları; sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürülebilirlik; toplumsal değişme bağlamında sürdürülebilirlik; eğitim ve sürdürülebilirlik; insanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik; göç, yoksulluk ve eşitsizlik; sürdürülebilir çevre; ekoloji, küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik; doğayla uyum içerinde sürdürülebilir toplum; nüfus, ekonomik sistem ve doğal çevre; teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre; sosyal sorumluluk çalışmaları, somut ve somut olmayan kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik; insan-doğa ilişkilerinin sürdürülebilirlik ekseninde yeniden düşünülmesi. | Sustainability concept and usage areas; sustainability in terms of social sciences and science; sustainability in the context of social change; education and sustainability; the future of humanity and sustainability; migration, poverty and inequality; sustainable environment; ecology, global environmental problems and sustainability; sustainable society in harmony with nature; population, economic system and natural environment; technological developments, consumption habits and environment; social responsibility studies, sustainability in terms of tangible and intangible cultural heritage; rethinking human-nature relations in the axis of sustainability. |
OEF301 | KÜLTÜR TARİHİ CULTURAL HISTORY | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Türk ve Dünya Kültürü | |
SINIF: 3 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
EGF202 | SINIF YÖNETİMİ CLASSROOM MANAGEMENT | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma ve değerlendirme yaklaşımı. | Basic terms and concepts about classroom management, factors affecting effective classroom management, classroom management models, designing and implementation of classroom rules, managing misbehaving students in classes.Effective time management in classes, suggestions and examples for a positive classroom climate, appropriate evaluation procedures for effective classroom management. |
EGF317 | EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK ETHICS AND MORALITY IN EDUCATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler; etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği; sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler; eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler; eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları; iş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar; okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar. | Basic concepts and theories of morality and ethics; ethical principle, ethical rule, business and professional ethics / ethics; teaching profession with its social, cultural, moral and ethical aspects; ethical principles in the education, training, learning and evaluation process of the right to education; Ethical principles in dealing with education stakeholders (employers / managers, colleagues, parents, professional organizations and society); moral / ethical responsibilities of education / school administrators, parents and students; unethical behavior in business and professional life; moral / ethical education and ethics committees at school. |
RPD360 | DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI-II BEHAVIOR DISORDERS II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Yetişkin ruh sağlığı, yetişkinlerde görülen psikolojik sorunlar ve psikolojik sorunlara terapötik yaklaşımlar. | Adult mental health, psychological problems in adults and therapeutic approaches to psychological problems. |
RPD362 | PSİKOLOJİK DANIŞMA BECERİLERİ PSYCHOLOGICAL COUNSELING SKILLS | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Psikolojik danışma sürecinde ileri psikolojik danışma becerilerini kullanma, krize psikolojik danışmanlığının özellikleri, süpervizyonun özellikleri, bilişsel davranışçı ve etki terapisinin müdahaleleri. | After this lesson, the students; They gain experience in the application of advanced counseling skills, and know the features of crisis counseling and supervision. |
RPD364 | GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA GROUP PSYCHOLOGICAL COUNSELING | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Grupla psikolojik danışmanın temel öğeleri: Genel bir bakış I (Grupla psikolojik danışmaya giriş/grup lideri). Grupla psikolojik danışmanın temel öğeleri: Genel bir bakış II (Grup sürecinin ilk aşamaları). Grupla psikolojik danışmanın temel öğeleri: Genel bir bakış III Grup sürecinin ileri aşamaları. Grupla psikolojik danışmada tekniklerin kullanımı/grup tekniklerini kullanma sürecinde etik ilkeler. Grubun kurulma aşamasındaki teknikler. Grubun başlangıç aşamasındaki teknikler. Grubun geçiş aşamasındaki teknikler (Geçiş Aşamasının Özellikleri, Savunmacı Davranışlarla ve Güç Danışanlarla Baş Etme). Grubun geçiş aşamasındaki teknikler (Çatışmalarla Baş Etme, Ortak Korku ve Direnci Keşfetme, Lidere Meydan Okumalarla Çalışma). Grubun eylem aşamasındaki teknikler (Eylem Aşamasının Özellikleri, Ortaya Çıkan Temalarla ve Yoğun Duygularla Çalışma). Grubun eylem aşamasındaki teknikler (Rüyalarla, Yansıtmalarla ve Farkındalıkla İlgili Diğer Problemlerle Çalışma). Grubun sonlandırma aşamasındaki teknikler. | Basic elements of group counseling: An overview I (Introduction to group counseling / group leader). Basic elements of group counseling: An overview II (Early stages of the group process). Basic elements of group counseling: An overview III Advanced stages of the group process. Use of techniques in group counseling / ethical principles in the process of using group techniques. Techniques in the establishment phase of the group. Techniques at the beginning of the group. Techniques in the transitional phase of the group (Characteristics of the Transitional Phase, Dealing with Defensive Behaviors and Power Clients). Group transitional techniques (Dealing with Conflict, Discovering Common Fear and Resistance, Working with Challenges to the Leader). Group action stage techniques (Characteristics of the Action Stage, Working with Emerging Themes and Intense Emotions). Techniques in the action stage of the group (Working with Dreams, Reflections and Other Mindfulness Problems). Techniques in group termination. |
RPD366 | MESLEKİ REHBERLİK UYGULAMALARI VOCATIONAL GUIDANCE PRACTICES | Z | 1 | 2 | 2.0 | 2.0 | 3 | Süpervizyon altında, tüm eğitim kademelerine uygun akademik, kariyer ve kişisel / sosyal gelişim ile ilgili psikoeğitim programlarını, büyük grup rehberliği yöntemiyle uygulama, periyodik bireysel görüşme yapma, psikolojik test uygulamaları ve program değerlendirme çalışmaları yapma. | Implementing psychoeducation programs related to academic, career and personal / social development under supervision, with a large group guidance method, conducting periodic personal interviews, psychological test applications and program evaluation studies. |
RPD368 | MANEVİ DANIŞMANLIK SPIRITUAL COUNSELING | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Manevi danışmanlıkla ilgili temel kavram ve ilkeler; maneviyat, ahlak, psikolojik danışma ve psikoterapi; çok kültürlü danışma bağlamında manevi danışmanlık, din ve maneviyatın evrensel değerleri; inanç, ahlak ve kimlik gelişimi; manevi danışmanlığın dini (teolojik), felsefi, sosyolojik vepsikolojik temelleri; tek tanrılı dinlerde ve doğu dinlerinde yardım ilişkileri; manevi danışmanlık bağlamında yas, duygusal düzenleme, bilinçli farkındalık, iyi-oluş, diğergamlık, affedicilik, direnç, otantiklik; manevi ölçümleme vd. kavramlar; manevi danışmanlıkta etik. | Manevi danışmanlıkla ilgili temel kavram ve ilkeler; maneviyat, ahlak, psikolojik danışma ve psikoterapi; çok kültürlü danışma bağlamında manevi danışmanlık, din ve maneviyatın evrensel değerleri; inanç, ahlak ve kimlik gelişimi; manevi danışmanlığın dini (teolojik), felsefi, sosyolojik vepsikolojik temelleri; tek tanrılı dinlerde ve doğu dinlerinde yardım ilişkileri; manevi danışmanlık bağlamında yas, duygusal düzenleme, bilinçli farkındalık, iyi-oluş, diğergamlık, affedicilik, direnç, otantiklik; manevi ölçümleme vd. kavramlar; manevi danışmanlıkta etik. |
RPD372 | ÇOCUK VE ERGENLERLE PSİKOLOJİK DANIŞMA PSYCHOLOGICAL COUNSELING WITH CHILDREN AND ADOLESCENTS | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışmanın genel özelliklerinin paylaşılması, çocuk ve ergenlerin genel gelişim özelliklerinin paylaşılması, çocuk ve ergenlerle ilk görüşme ve anamnez alma, çocuk ve ergenlerde davranış problemleri, Çocuk ve ergenlerle çalışırken psikolojik testlerin kullanımı, Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışmada kullanılan yöntem, ilke ve teknikler, Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışmada psikoeğitim kullanımı, ailenin psikolojik danışma sürecine katılımı nasıl gerçekleşir, görüşme ve gözlemlerin raporlanması konularının paylaşılması | Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışmanın genel özelliklerinin paylaşılması, çocuk ve ergenlerin genel gelişim özelliklerinin paylaşılması, çocuk ve ergenlerle ilk görüşme ve anamnez alma, çocuk ve ergenlerde davranış problemleri, Çocuk ve ergenlerle çalışırken psikolojik testlerin kullanımı, Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışmada kullanılan yöntem, ilke ve teknikler, Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışmada psikoeğitim kullanımı, ailenin psikolojik danışma sürecine katılımı nasıl gerçekleşir, görüşme ve gözlemlerin raporlanması konularının paylaşılması |
RPD374 | GRUPLA PSİKOLOJİK DANİŞMA UYGULAMALARİ II GROUP COUNSELING PRACTICES II | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bu ders, bir grupla psikolojik danışma grubunun nasıl oluşturulduğu, alıştırmaların nasıl uygulandığı, sürecin nasıl yürütüldüğü, süreçteki aşamalarda ne gibi yaşantıların gerçekleştiği, nasıl sonlandırıldığı ve etik konularla ilgili uygulamaların yapılması ile ilgilidir. | This course is about how a counseling group is formed with a group, how the exercises are applied, how the process is carried out, what kind of experiences take place at the stages of the process, how it is ended, and practices related to ethical issues. |
EGK210 | KÜLTÜR VE DİL CULTURE AND LANGUAGE | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Dil ve kültür kavramları ile bu kavramlar aralarındaki ilişki | Language and culture concepts, the interaction between them |
EGK312 | BESLENME VE SAĞLIK NUTRITION AND HEALTH | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Dengeli beslenme, Makro ve Mikro Besin öğeleri ve türleri, şeker hastalığı, kalp hastalıkları, beriberi vb. hastalık örnekleri üzerinden beslenme ve sağlık ilişkisi, | Natural and healthy diet; fight obesity; food additives; wellness and exercise; Growth and development; healthy sex life; fight against addiction (tobacco, alcohol, substance abuse, etc.); traffic, disaster and first aid. |
EMB310 | EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA PROJECT PREPARATION IN EDUCATION | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Proje kavramı ve proje türleri; öğretim programları ve proje tabanlı öğrenme; okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri); proje için konu seçimi; literatür taraması; projede mantıksal çerçeve; projenin planlanması ve yönetimi; projede bilimsel yöntemin uygulanması; proje raporu hazırlama ve geliştirme; proje raporunu sonuçlandırma; proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi; proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri. | Project concept and project types; curriculum and project-based learning; project programs in schools (TUBITAK, EU and others); topic selection for the project; literature review; logical framework in the project; planning and management of the project; application of scientific method in the project; preparing and developing a project report; finalizing the project report; project evaluation and examination of good examples; project presentations, poster and brochure design techniques. |
EMB312 | KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM COMPARATIVE EDUCATION | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel süreci, amaçları, varsayımları ve tarafları; karşılaştırmalı eğitim yaklaşımları; karşılaştırmalı eğitim araştırmalarının yapılış biçimleri; karşılaştırmalı eğitim ve okullaşma, cinsiyet ve kültür ilişkisi; Türkiye, Amerika, Almanya, Danimarka, Finlandiya, İrlanda, Güney Kore, İsviçre, Japonya, Singapur gibi ülkelerin eğitim sistemlerinin karşılaştırılması. | The historical process, aims, assumptions and sides of comparative education; comparative education approaches; forms of comparative education research; comparative education and schooling, the relationship between gender and culture; Comparison of education systems of countries such as Turkey, America, Germany, Denmark, Finland, Ireland, South Korea, Switzerland, Japan, Singapore. |
OEF320 | İNSANLAR NASIL ÖĞRENİR? HOW DO MANKIND LEARN? | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Ders kapsamında insanlar nasıl öğrenir bağlamında; öğrenme bilimlerinin yapısı ve öğrenme teorilerine yönelik konulara yer verilecektir. | In the context of how people learn, within the scope of the course; The structure of learning sciences and learning theories will be covered. |
SINIF: 4 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
EGF414 | ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA SPECIAL EDUCATION AND INCLUSION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Temel kavramlar, Özel eğitimde bütünleştirme ilkeleri, Özel eğitimde bütünleştirme kapsamı, Özel eğitimde bütünleştirmenin yararları ve uygulama süreçleri şeklindedir. | The principles of integration in special education are the scope of integration in special education, the benefits of integration in special education and implementation processes. |
RPD435 | OKULLARDA PDR UYGULAMALARI-I GUIDANCE AND PSYCHOLOGICAL COUNSELING PRACTICE IN SCHOOLS-I | Z | 2 | 6 | 5.0 | 10.0 | 8 | Süpervizyon altında, tüm eğitim kademelerine uygun akademik, kariyer ve kişisel / sosyal gelişim ile ilgili psikoeğitim programlarını geliştirme, küçük grup psikolojik danışması, büyük grup rehberliği ve sınıf rehberliği yöntemleriyle bu programları uygulama, periyodik bireysel görüşme yapma, bireyi tanıma teknikleri uygulama, veli görüşmesi yapma ve veli konferansı verme, program değerlendirme çalışmaları yapma ve yaptıkları uygulamalar konusunda öğrencilerin birbirlerine geribildirim vermesi. | Under supervision, developing psychoeducational programs related to academic, career and personal/social development suitable for educational levels, implementing these programs with small group counseling, large group counseling and classroom guidance methods, periodic personal interviews, test techniques practices, interviews with parents and giving a parent conference, making program evaluation studies and giving feedback to each student other about the practices they have done |
RPD443 | AİLE DANIŞMANLIĞI FAMILY COUNSELING | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Aile danışmanlığında temel kavramlar ve ilkeler, sistemik aile yapısı, fonksiyonel-fonksiyonel olmayan aile yapısı, aile yaşam döngüsü, aile danışmanlığı kuramları ve bu kuramların aile danışmanlığına yansımaları; aile danışma sürecinin evreleri, evlilik ve boşanma, boşanmanın çocuklar üzerindeki etkisi | Basic concepts and principles in family counseling, systemic family structure, functional-non-functional family structure, family life cycle, family counseling theories and their reflections on family counseling; phases of family counseling process, marriage and divorce, effects of divorce on children |
RPD445 | MESLEK ETİĞİ VE YASAL KONULAR ETHICAL AND LEGAL ISSUES IN PSYCHOLOGICAL COUNSELING | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Rehberlik ve psikolojik danışma alanının bir meslek olma özelliğinin incelenmesi, mesleğin üyeleri görev ve sorumlulukları, üyelerin yetiştirilmesi, mesleki örgütlenme, rehberlik ve psikolojik danışma mesleğinin etik kuralları ve etik sorunlar, ülkemizde rehberlik ve psikolojik danışma mesleğinin belli başlı sorunları, çözüm önerileri. | Examination of the profession of guidance and psychological counseling, duties and responsibilities of the members of the profession, training of members, professional organization, ethical rules and ethical problems of the profession of guidance and psychological counseling, the main problems of the profession of guidance and psychological counseling in our country, solution proposals. |
RPD447 | RPD'DE PROGRAM GELİŞTİRME PROGRAMME DEVELOPMENT IN GUIDANCE AND COUNSELING | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Okul psikolojik danışmanlığı ile ilgili temel kavramlar; eğitsel, kariyer ve kişisel-sosyal
gelişim alanları ile ilgili yaşam becerileri programlarının tanıtılması ve örnek uygulamaların
yapılması, ikincil önleme ile ilgili psikoeğitim programlarının tanıtılması ve örnek
uygulamaların yapılması, her bir programla ilgili psikolojik testlerin tanıtımı ve program
değerlendirme anket maddelerinin hazırlanması. | Basic concepts of school psychological counseling; introducing life skills programs related to educational, career and personal-social development areas and making exemplary practices, introducing psychoeducational programs related to secondary prevention and making sample applications, introduction of psychological tests related to each program and preparation of program evaluation questionnaires. |
RPD449 | BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI-I INDIVIDUAL COUNSELLING PRACTICE-I | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Psikolojik danışman adaylarının bireysel psikolojik danışma oturumları yapması ve bireysel ve/ya da grupla süpervizyon toplantılarına katılarak, geribildirim alması. | Counselor candidates conduct individual counseling sessions and receive feedback by attending individual and/or group supervision meetings. |
RPD419 | KISA SÜRELİ PSİKOLOJİK DANIŞMA SHORT TERM PSYCHOLOGICAL COUNSELING | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bilişsel, duyuşsal ve davranışsal terapi modelleri ve kısa süreli terapi tarihçesi; çözüm odaklı psikolojik danışma ilke ve teknikleri, çözüm odaklı psikolojik danışma oturumlarının yapılandırılması, kullanılan teknikler, çocuk ve ergenlerle çözüm odaklı psikolojik danışma. | Cognitive, affective and behavioral therapy models and short-term therapy history; solution-focused counseling principles and techniques, structuring solution-focused counseling sessions, techniques used, solution-focused counseling with children and adolescents |
RPD437 | KARİYER DANIŞMANLIĞINDA GÖRÜŞME BECERİLERİ INTERVIEW SKILLS IN CAREER COUNSELING | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Tipoloji kuramı, yaşam alanı yaşam boyu kuramı ve sosyal bilişsel kuramların özetlenmesi, kariyer psikolojik danışması süreci ve uygulamaları. | Summary of typology theory, life-span life space theory and social cognitive theories, career counseling process and applications. |
EMB219 | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ LEARNING DIFFICULTIES | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Öğrenme güçlüklerinin tanımı ve nedenleri, öğrenme güçlüğünü olan çocukların özellikleri, erken çocukluk dönemi öğrenme güçlüğü belirtileri, riski taşıyan öğrencilere yönelik değerlendirme, tanılama, değerlendirilme süreçleri. Öğrenme güçlüğü ve okuma, yazılı anlatım, matematik. Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için okulda başarının temelleri, özel öğrenme güçlüğü olan öğrenciler içim geçiş hizmetleri. Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimleri, teknoloji kullanımı ve müdahale programları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Definition and causes of learning disabilities, characteristics of children with learning disabilities, early childhood learning disability symptoms, evaluation, diagnosis and evaluation processes for students at risk. Learning difficulties and reading, written expression, mathematics. Basics of success in school for students with learning disabilities, transition services for students with special learning disabilities. Education of children with learning disabilities, use of technology and intervention programs - Interactive Book Reading Program (EKOP) is the content of this course. |
OEF401 | KİŞİSEL GELİŞİM VE YAŞAM BECERİLERİ PERSONAL DEVELOPMENT AND LIFE SKILLS | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Öğretmen adayları için
Dersin içeriği: Isınma ve tanışma etkinlikleri ile kişisel/sosyal gelişimle ilgili psikoeğitim programları.
Psikolojik danışman adayları için
Dersin içeriği: Şema, mod, başaçıkma biçimleri ve psikolojik danışmada uygulanması. | |
SNO201 | ÇOCUK PSİKOLOJİSİ CHILD PSYCHOLOGY | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Çocuk psikolojisinin temel kavramları
Çocukların kişisel ve benlik özellikleri
Özel gereksinimli çocukların özellikleri
Bireysel farklılıklar | Basic concepts of child psychology, Personal and self characteristics of children, Characteristics of children with special needs, Individual differences |
SINIF: 4 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
RPD440 | OKULLARDA PDR UYGULAMALARI-II GUIDANCE AND PSYCHOLOGICAL COUNSELING PRACTICE IN SCHOOLS-II | Z | 2 | 6 | 5.0 | 10.0 | 8 | Süpervizyon altında, tüm eğitim kademelerine uygun akademik, kariyer ve kişisel / sosyal gelişim ile ilgili psikoeğitim programlarını geliştirme, küçük grup psikolojik danışması, büyük grup rehberliği ve sınıf rehberliği yöntemleriyle bu programları uygulama, periyodik bireysel görüşme yapma, bireyi tanıma teknikleri uygulama, veli görüşmesi yapma ve veli konferansı verme, program değerlendirme çalışmaları yapma ve yaptıkları uygulamalar konusunda öğrencilerin birbirlerine geribildirim vermesi. | Under supervision, developing psychoeducational programs related to academic, career and personal/social development suitable for educational levels, implementing these programs with small group counseling, large group counseling and classroom guidance methods, periodic personal interviews, test techniques practices, interviews with parents and giving a parent conference, making program evaluation studies and giving feedback to each student other about the practices they have done |
RPD442 | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SEMİNERİ SEMINAR ON GUIDANCE AND PSYCHOLOGICAL COUNSELING | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Gelişim , öğrenme, davranış bozuklukları ,psiko-eğitim programları hazırlama vb. konusunda kavramlara sınıflayabilme.
Kurumun gereksinmesi doğrultusunda sunum hazırlayabilme, bir eğitim programı yürütebilme.
Çalışılan okulun veli, öğretmen ve öğrencilerine uygulama, davranış bozuklukları ve önleyici hizmetlerde sunum ve konferanslar yapabilme.
Bir konuyu özünü ,nedenlerini ,yaklaşım ve çözüm önerileri ile birlikte ele alabilme.
Etkili sunum teknikleri konusunda bilgilenme . | Development, learning, behavioral disorders, psycho-educational programs, etc. Classification of concepts. To be able to prepare a presentation in line with the needs of the institution, to carry out a training program. To be able to make presentations and conferences on practice, behavioral disorders and preventive services to parents, teachers and students of the school. To be able to handle a subject with its essence, reasons, approach and solution suggestions. Knowledge of effective presentation techniques. |
RPD444 | BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI-II INDIVIDUAL COUNSELING PRACTICE-II | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Psikolojik danışman adaylarının bireysel psikolojik danışma oturumları yapması ve bireysel ve/ya da grupla süpervizyon toplantılarına katılarak, geribildirim alması. | Counselor candidates conduct individual counseling sessions and receive feedback by attending individual and/or group supervision meetings. |
RPD446 | ÇOCUK HUKUKU CHILD LAW | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Çocuğun cenin halinden itibaren çocukluk döneminin sona ermesine kadarki süreçte aile. Toplum ve devlet içerisindeki statüsü, velayet. Vesayet ve evlat edinme ile ilgili konular. | The family in the process from the child's fetal state to the end of childhood. Status in society and state, custody. Issues related to guardianship and adoption. |
RPD448 | TRAVMA SONRASI PSİKOLOJİK DANIŞMA POST TRAUMATIC PSYCHOLOGICAL COUNSELING | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Travmanın tanımı, kapsamı ve türleri
Travma sonrası çocuklarda, ergenlerde ve yetişkinlerde verilen tepkiler
Travmanın sonuçları
Travma sonrası stres bozukluğu, akut stres bozukluğu
Travmaya müdahale yöntemleri
Psikolojik danışma nitelikleri ve yetkinlikleri
Psikolojik danışmanlık eğitimi
Travma yargı süreci ve devlet politikası | Definition, scope and types of trauma
Reactions in children, adolescents and adults after trauma
Consequences of trauma post-traumatic stress disorder, acute stress disorder
Trauma intervention methods
Counseling qualifications and competencies
Psychological counseling training
Trauma judicial process and state policy |
RPD428 | BAĞIMLILIK TERAPİSİ ADDICTION AND ADDICTION CONTROL | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bağımlılık kavramı, türleri, tedavi ve tanı yöntemleri, bağımlılık yapıcı maddelerin özellikleri, bağımlı ya da kullanıcı ile çalışma, aileyle çalışma, vaka(olgu) örnekleri, bağımlılıkta psikososyal yaklaşımlar ve uygulamaları, Okul Psikolojik Danışmanları açısından madde kullanım bozukluğu ile çalışma, bağımlılığın önlenmesi ve Türkiye'de durum | Recognizing substances threaten human health and used at the level of make people addictive, recognizing effects these substance on human health ,implementing nursing care for individuals with substance abuse |
RPD438 | ELEŞTİREL PEDAGOJİ CRITICAL PEDAGOGY | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Derste, çağdaş eğitim sitemlerinin karşılaştırmalı değerlendirilmesi ve bu sistemlerde eleştirel pedagojinin etkileri tartışılacaktır, “öğrenci merkezli okul”, “yapılandırmacı okul”, “öğrenen okul”, “öğrenmeyi öğrenme”, "eğitimde yabancılaşma", "dönüşümsel öğrenme", "eğitim politikaları" gibi kavramlar üzerine tartışma ve bu kavramların ülkemiz okul sistemlerinde karşılıkları üzerine değerlendirme yapılacaktır. | Contemporary educational systems will be evaluated comparatively and the effects of critical pedagogy in these systems will be discussed. In addition, discussions on concepts such as "student-centered school", "constructivist school", "learning school", "learning to learn", "alienation in education", "transformative learning", "educational policies" and the equivalents of these concepts in our country's school systems will be evaluated. . |
EMB211 | MÜZE EĞİTİMİ MUSEUM EDUCATION | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Müze ve eğitim ilişkisi, eğitimde müzelerden yaralanma yöntemleri, müze eğitimi programı geliştirme | The relationship between museum and education, methods of benefiting from museums in education, museum education program development |
EMB424 | ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA INDIVIDUALIZATION AND ADAPTATION OF TEACHING | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bireyselleştirme | Individualization |
OEF402 | İLERİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ADVANCED RESEARCH METHODS | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | | |