PHYSIOTHERAPY AND REHABILITATION IN CEREBROVASCULAR DISEASES
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
69749
FTR528
PHYSIOTHERAPY IN RHEUMATOLOGICAL DISEASES
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
69750
FTR530
GERIATRIC PHYSIOTHERAPY
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
69751
FTR532
TEKNOLOJİK REHABİLİTASYON
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
69752
FTR534
KORUYUCU FİZYOTERAPİ
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
69753
FTR536
ADVANCED ORTHOPEDIC REHABILITATION
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
69754
FTR538
ONKOLOJİK FİZYOTERAPİ
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
69746
FTR520
FİZYOTERAPİDE ORTEZ YAKLAŞIMLARI
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
69744
FTR516
CLINICAL PHYSIOTHERAPY-II
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
76871
FTR523
KLİNİK FİZYOTERAPİ -I
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
76873
FTR527
MANUEL FİZYOTERAPİ TEKNİKLERİ
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
76874
FTR529
KANITA DAYALI FİZYOTERAPİ
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
82148
FTR531
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYONDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
82151
FTR537
KARDİYO-PULMONER REHABİLİTASYON
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
82154
FTR543
SPOR FİZYOLOJİSİ
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
82155
FTR545
BEL BOYUN SAĞLIĞINDA EGZERSİZ ARAŞTIRMALARI
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
33082
FTR504
RESEARCH METHODOLOGY AND BIOSTATISTICS IN HEALTH SCIENCES
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
82157
FTR540
İLERİ MUSKULOSKELETAL MUAYENE VE DEĞERLENDİRME
Programme Elective
3 + 0
3.0
6.0
Total ECTS Credit (Compulsory):
12
Total ECTS Credit (Elective) :
18
Total ECTS Credit :
30
2. Year Fall ( Third ) Term Courses
ID
Code
Name of the Course Unit
Type of the Course
In-Class Hours (T+P)
Credit
ECTS Credit
67984
SAG500-3
YÜKSEK LİSANS TEZİ I
Compulsory
0 + 0
0.0
30.0
Total ECTS Credit (Compulsory):
30
Total ECTS Credit (Elective) :
0
Total ECTS Credit :
30
2. Year Spring ( Fourth ) Term Courses
ID
Code
Name of the Course Unit
Type of the Course
In-Class Hours (T+P)
Credit
ECTS Credit
69731
SAG500-4
YÜKSEK LİSANS TEZİ-II
Compulsory
0 + 0
0.0
30.0
Total ECTS Credit (Compulsory):
30
Total ECTS Credit (Elective) :
0
Total ECTS Credit :
30
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Istanbul Aydin University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.