İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
ANADOLU BİL MESLEK YÜKSEKOKULU-BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (İNGİLİZCE) |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
AAP101 | INTRODUCTION TO ALGORITHMS AND PROGRAMMING INTRODUCTION TO ALGORITHMS AND PROGRAMMING | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Algoritma ve programlama mantığı; problem çözme adımları; akış diyagramları; sözde kodlar; arama ve sıralama algoritmaları; değişken, sabit ve temel veri türü kavramları; program akış yapıları | Algorithm and programming logic; problem solving steps; flowcharts; pseudocodes; searching and sorting algorithms; concepts of variables, constants, simple data types; program logic (flow) structures |
ACH101 | COMPUTER HARDWARE AND SOFTWARE BASICS COMPUTER HARDWARE AND SOFTWARE BASICS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | BIOS yapılandırılmasını yapmak Donanım elemanlarının denetimini yapmak Donanım elemanlarının montajını yapmak | Hardware structure of computer, (Data) bus, Processors/Chipsets, Memory units, Magnetic discs, Optical discs, Input-output and other units, Test and maintenance operations by using system software |
AIO101 | INTEGRATED OFFICE TOOLS INTEGRATED OFFICE TOOLS | Z | 1 | 2 | 2.0 | 5.0 | 3 | Bilgisayar Teknolojisinin Ofis Ortamında Değişik Amaçlarla Kullanımı; Kelime İşlem Programının Kullanımı; Bilgisayar Teknolojisiyle Sunu Hazırlama ve Takdim Etme; Bir Sunum Programının Kullanımı; Çalışma Tablosu Oluşturabilme; Çalışma Hayatında Sağlayacağı Kolaylıkları Kavrama; Çalışma Tablosunda Grafik Hazırlama; Veritabanı Programının Sağladığı Avantajların Önemini Kavrayabilme ve Bir Veri Tabanı Programının Kullanımı. | Computer Operating principle, Basic equipment of a computer, Software and Office application programs. |
AMT107 | MATHEMATICS-I MATHEMATICS-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Temel Kavramlar, Sayılar, Üslü- Köklü Sayılar ve Özellikleri, Kümeler, Çarpanlara Ayırma, 1. ve 2. Dereceden Denklemler, Denklem Sistemleri ve Çözümleri, Mutlak Değer, Eşitsizlik, Oran-Orantı | Basic Concepts, Numbers, Exponential- Root Numbers and Properties, Sets, Factorizing, First and Second Degree Equations, Equation Systems and Solutions, Absolute Value, Inequalities, Ratio and Proportion |
APE105 | PROFESSIONAL ENGLISH-I PROFESSIONAL ENGLISH-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Nasıl etkin öğrenilir, kolay ve etkili öğrenme için nasıl stratejiler geliştirilir. Daha iyi eğitim ya da sınav stratejileri için geliştirilmiş bellek teknikleri. Dersin içeriği, akademik dil becerilerini öğretmek için, mesleğin çeşitli alanlarında ve onların çalışmaları ile ilgili sıklıkla kullanılan Mesleki İngilizce'nin dil yapılarını ve fonksiyonlarını kapsayan uygun bir ortamı kapsamaktadır. | How to gain information effectively, how to develop strategies for an easy and effective information gathering. Techniques for improving memory for better studying or test-taking strategies. Providing the appropriate context for improving academic language skills, this course covers the frequently used language structures and functions of professional English used in various fields. |
ATA103 | PRINCIPLES OF ATATURK AND THE HISTORY OF REVOLUTIONS-I PRINCIPLES OF ATATURK AND THE HISTORY OF REVOLUTIONS-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Temel Kavram Bilgisi, Osmanlı Devleti ve Çöküşü, Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemleri, Osmanlı Devletinin Son Döneminde Fikir Hareketleri, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları, Birinci Dünya Savaşı, Mondros Mütarekesi ve İşgaller, Milli Mücadele Hareketinin Doğuşu ve Milli Teşkilatlar, Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun' a Çıkışı ve Anadolu'daki durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mîsak-ı Milli'nin İlanı, Büyük Millet Meclisi'nin Açılması, Kurtuluş Savaşı, Mudanya Mütarekesi, Lozan Barış Antlaşması. | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne. |
OHS108 | OCCUPATIONAL HEALTH AND SAFETY OCCUPATIONAL HEALTH AND SAFETY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | İş sağlığı ve güvenliği kavram, ilke ve prensipleri; yasal ve hukuki konular, ulusal ve uluslarası örgütler, ergonomi | Development of Concepts and Rules of Occupational Health and Safety, Occupational Health and Safety Overview and Safety Culture, Occupational Health and Safety in Turkey and in the World, Occupational Health and Safety Services, Occupational Health and Safety Committees, General information on occupational health and safety, Physical, mechanical, affecting workers' health. Chemical, biological and ergonomic factors. |
TLL101 | TURKISH LANGUAGE-I TURKISH LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish Language among world's languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish Language. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks. |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ACN102 | COMPUTER NETWORKS COMPUTER NETWORKS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Bu derste: ağ uygulamaları ve ağ programlama, veri iletişimi, paket anahtarlama ve ağ oluşturma teknolojileri, TCP / IP ile ağ çalışması ve ek ağ oluşturma kavramları ve teknolojilerini inceleyeceğiz. | In this course: we will study network applications and network programming, data communications, packet switching and networking technologies, internetworking with TCP/IP and additional networking concepts and technologies |
ACP102 | C PROGRAMMING C PROGRAMMING | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Bilgisayar programlamada temel kavramlar. Sorunları biçimselleştirme ve adım-adım çözümleyerek algoritma geliştirme, iş akış şemaları oluşturma. Yapısal programlamaya giriş ve ANSI C programlama dilinde uygulamaları. Kütüphane dosyaları. Kontrol ve karar ifadeleri. Fonksiyonlar. Temel veri tipleri. Değişkenler, sabitler, matematiksel ve mantıksal operatörler, döngüler, diziler, stringler, çok boyutlu diziler. İşaretçiler, metin ve ikili dosya işlemleri | General structures of C/C++ programming language, general structures of programming languages, recursive functions, functions, stack structure, queue structure, linked lists, basic sorting and searching algorithms, algorithm analysis, tree structure. |
AMT108 | MATHEMATICS-II MATHEMATICS-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Önbilgiler, fonksiyonlar, limit ve süreklilik, türev, türevin uygulamaları, belirsiz integral, integral alma metotları, belirli integralinin özellikleri, ilgili teoremler, belirli integral uygulamaları, kompleks sayilar, matrisler, analitik geometri ve trigonometri ile açı kavramları | Preliminaries, Functions, Trigonometry, Limits and Continuity, Derivative and Applications, Integration and Applications, Applications of Definite Integral, Complex Numbers, Matrices, Analytic Geometry and Trigonometry |
AOS102 | OPERATING SYSTEMS OPERATING SYSTEMS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Programcının bakış açısından, bir işletim sisteminin temel amacı bazı önemli soyutlamalar sunmaktır; bunlardan en önemlileri süreçler ve iş parçacıkları, adres alanları ve dosyaları, giriş / çıkış ve kilitlenme. | From programmer's point of view, the primary purpose of an operating system is to provide some key abstractions, the most important of which are processes and threads, address spaces and files, input/output and deadlock. |
APE106 | PROFESSIONAL ENGLISH-II PROFESSIONAL ENGLISH-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Okuma parçaları ve ilgili okuma ve kelime çalışmaları, dinlemek için diyaloglar, e-mail, rapor, telefon iletişimi örnek ve kalıpları | Reading parts and related reading and word studies, to listen to dialogues, e-mail, report, telephone communication examples and patterns. |
ATA104 | PRINCIPLES OF ATATURK AND THE HISTORY OF REVOLUTIONS-II PRINCIPLES OF ATATURK AND THE HISTORY OF REVOLUTIONS-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. |
TLL102 | TURKISH LANGUAGE-II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri | clause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules |
YUM104 | WORK PLACEMENT-I WORK PLACEMENT-I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
CPP223 | DATABASE MANAGEMENT SYSTEMS DATABASE MANAGEMENT SYSTEMS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Klasik Dosya sistemi, veritabanı kavramları, veritabanı tasarımı, Veritabanı Yönetim Sistemi görsel arayüzü kullanımı, tablo tasarımı, anahtarlar, ilişkiler, form oluşturma, sorgu oluşturma, SQL komutları ile tablo oluşturma, SQL komutları ile veri girme, güncelleme,silme, SQL komutları temel sorgulama işlemleri | The classical file system, database concepts, database design, the use of MS Access Visual interface, create a form, table design, keys, relationships, create a query, create a table with the SQL commands, the SQL commands with basic SQL commands, entering data, delete, update, query operations |
CPP225 | OBJECT ORIENTED PROGRAMMING-I OBJECT ORIENTED PROGRAMMING-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Nesneye yönelik programlama ile algoritma analizi ve tasarımı. Sınıflar, nesneler, değişkenler, metodlar, yapıcılar, yok ediciler, kalıtım, arayüzler, çok şekillilik, çok görevli ve yerine geçmeli metodlar. Soyut, statik ve sabit sınıf, degişken ve metodlar. İstisnai durumların ele alınması | Object-oriented programming and algorithm analysis and design. Classes, objects, variables, methods, constructors, destructors, inheritance, interfaces, polymorphism, multi-tasking and methods instead of interlaced. Abstract, static and fixed class, variable, and methods. In exceptional circumstances to be addressed. |
CPP243 | VISUAL PROGRAMMING-I VISUAL PROGRAMMING-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Programlama dili yazılımını bilgisayara kurar.
Programlama ortamındaki menüler, paletler, araç çubukları gibi kısımları tanır ve işlevlerini bilir.
Temel bileşenleri forma taşır ve form üzerinde uygun düzenlemeyi yapar.
Her bileşenin bir çok özelliği olduğunu ve birçok mouse ve klavye olaylarına duyarlı olduğunu bilir.
Standart olan saklama, çalıştırma ve yeniden çağırma işlemlerini yapar. | Visual programming environment. Basic components and design phase. Component properties and events. Variables, control statements and loops. Object-Oriented Programming. |
CPP253 | DATA STRUCTURES DATA STRUCTURES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Derste, temel veri yapıları (yığın, kuyruk, liste, ağaç, ikili sıralama ağacı, heap) ve bu yapılara ilişkin algoritmaları incelenecektir. | Primitive and complex data structures; arrays, representation of arrays in memory, multidimensional arrays; records, linked lists; stacks and queues, representation of stacks and queues using arrays and linked lists; trees, binary trees, graphs; searching and sorting algorithms |
CPP263 | SYSTEMS ANALYSIS AND DESIGN SYSTEMS ANALYSIS AND DESIGN | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Sistem Kavramı ve Genel Sistem Teorisi / Bilgi Sistemi ve Bilgi Sistemi Tipleri / Bilgi Sistemi Geliştirme Süreci / Sistem Analisti Görev ve Yetenekleri / Ön İnceleme ve Fizibilite Analizi / Sistem Önerisi Hazırlama ve Sunma / Sistem Analizi / Sistem Tasarımı / Sistem Gerçekleme / Yeni Sisteme Geçme Süreci | Analysis and design issues |
CPP273 | WEB SITE DESIGN AND CREATION-I WEB SITE DESIGN AND CREATION-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Web Tasarım İlkeleri, Web Kavramı ve HTML´e Giriş, HTML Komutları, Eklentiler ve CSS (Cascaded Style Sheets), JavaScript | Web Design Principles, Web concept and introduction to HTML,HTML Commands, add-ins and CSS ´ (Cascaded Style Sheets), JavaScript |
YUM203 | WORK PLACEMENT-II WORK PLACEMENT-II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. |
CPP227 | DESIGNING IDENTITY AND RES. MAN. SYSTEMS ARCH. DESIGNING IDENTITY AND RES. MAN. SYSTEMS ARCH. | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Yazılım kurulumu ve ileri seviye kurulum yapmakile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. | Students also learn how Identity Manager retrieves user and organizational records from both trusted and nontrusted sources, including how to implement workflows to detect rogue accounts from nonauthorized resources.
Students then create reports in identity Manager that capture users present and life cycle relationships with resources |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
CPP226 | OBJECT ORIENTED PROGRAMMING-II OBJECT ORIENTED PROGRAMMING-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Nesneye yönelik programlama ile algoritma analizi ve tasarımı. Sınıflar, nesneler, değişkenler, metodlar, yapıcılar, yok ediciler, kalıtım, arayüzler, çok şekillilik, çok görevli ve yerine geçmeli metodlar. Soyut, statik ve sabit sınıf, degişken ve metodlar. İstisnai durumların ele alınması | Object-oriented programming and algorithm analysis and design. Classes, objects, variables, methods, constructors, destructors, inheritance, interfaces, polymorphism, multi-tasking and methods instead of interlaced. Abstract, static and fixed class, variable, and methods. In exceptional circumstances to be addressed. |
CPP234 | WEB SITE DESIGN AND CREATION-II WEB SITE DESIGN AND CREATION-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Web Sitesi Hazırlamada Dinamik Sayfa Tasarımı; Sunucu Bilgisayar İçin Gerekli Programların Kurulumu ve Ayarlanması; Dinamik Sayfalar İçin HTML Form Tagları ve Scriptlerinin Kullanımı; ASP.NET Dilinin Kullanımı; ASP.NET Dilini Kullanarak Bir Veritabanına Bağlanabilme; ASP.NET Dili Kullanımında: Değişken tanımları, Değişkenlerin kullanımları; Veri Türleri ve Operatörleri; Kontrol Deyimleri; Döngü Komutları, Fonksiyonlar; Dosya İşlemleri. | The Web Site According To Your Dynamic Page Design; Required for setting up the server computer and the installation of programs; For HTML Form tags allow you to Use dynamic pages, and Where; ASP.NET Language Usage; ASP.Connect To A Database By Using The Language Of The NET; ASP.The definitions of the variables in the use of the language, their use on the NET: variable; Data types and Operators; Control Statements; The Loop Commands, Functions; File Operations. |
CPP244 | VISUAL PROGRAMMING-II VISUAL PROGRAMMING-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Veri tabanı uygulamaları yapabilme.
SQL kullanabilme.
Değişik veri tabanı sunucularına ulaşım sağlama.
Internet yazılımları yapabilme | Visual programming environment. Basic components and design phase. Component properties and events. Variables, control statements and loops. Object-Oriented Programming. |
CPP254 | MICROPROCESSORS AND ASSEMBLER PROGRAMMING MICROPROCESSORS AND ASSEMBLER PROGRAMMING | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Mikroişlemci, mikrobilgisayar nedir, asembler dili, makine dili, kaydediciler, donanım yapıları, RAM, ROM, EPROM, EEPROM,hafıza yapıları , mikroişlemci iç yapısının incelenmesi, mikroişlemci aritmetik mantık ve kontrol ünitesi, akümülatör yapısı, mikroişlemci veri yolu, data yolu yapısı, mikrobilgisayar dizaynı, adresleme mantığı, makine dilindeki komutların mikrobilgisayar üzerinde çalışması, 8080, 8085 asembler dili, asembler dili makine dili dönüşümleri, assembler dili komutları, analog ve dijital dönüştürücüler, 8086, 80286, 16 bitlik mikroişlemciler, adresleme modları, kesme yapıları, portların kullanımı, korumalı mod adresleme yapısı, PIC. | Introduction to architecture, operation, and application of microprocessors; microprocessor programming; address decoding; system timing; parallel, serial, and analog I/O; interrupts and direct memory access; interfacing to static and dynamic RAM; microcontrollers. |
GRI203 | ENTREPRENEURSHIP ENTREPRENEURSHIP | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri. | Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections. |
MEZ204 | GRADUATION PROJECT GRADUATION PROJECT | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Proje konusu belirlerken öğrenciler kendi önerilerini getirebilirler. Eğer öğrenci isterse akademik personel tarafından hazırlanan proje konuları listesinden de seçim yapabilir. Proje konuları bölüm içindeki araştırma konularıyla da ilgili olabilir. Ayrıca sanayiye yönelik projeler teşvik edilmektedir. | Students come up with their own ideas or choose their project topic from the lists supplied by members of the staff. Projects can be related to funded research projects within the department and projects related to industry are encouraged. |
YUM204 | WORK PLACEMENT-III WORK PLACEMENT-III | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. |
CPP224 | DATABASE AND SOFTWARE SECURITY DATABASE AND SOFTWARE SECURITY | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Veritabanı Tasarlamak Veritabanını Oluşturmak eritabanında Sorgulama Yapmak Veritabanı Yönetimsel Fonksiyonları Kullanmak | Critical to your success in this subject is a regular and disciplined study routine. Only through consistency will you keep up-to-date. Every week there will be specific tasks to complete and, if you fall behind, it will be difficult to catch up. Also, important is that you correspond; at least twice every week; with your fellow students and tutor. Your correspondence must be intelligent and investigative. You will answer questions posed by your tutors, and then debate your answers with your classmates. |