PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Bilgisayar alanındaki temel kavramları tanımlar. | 5 | 3 | 5 | 1 | 5 | 2 | 1 | 4 | 1 | 0 | 27 | 54.00 |
2 |
Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçleri destekler. | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 31 | 62.00 |
3 |
Donanım ve özellikle yazılım alanlarında; tüm güncel teknolojileri bilir ve bu bilgileri sentezleyerek uygular. | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 30 | 60.00 |
4 |
Bilgisayar kavram, yöntem ve de yazılımlarını benimser. | 5 | 3 | 5 | 1 | 5 | 2 | 1 | 4 | 1 | 0 | 27 | 54.00 |
5 |
Donanımsal ve yazılımsal yenilikleri keşfeder ve kurar. | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 0 | 28 | 56.00 |
6 |
Kişisel ve ağ işletim sistemlerini sınıflandırır, yaygın olanları kullanır. | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 3 | 2 | 2 | 0 | 29 | 58.00 |
7 |
Mesleği ile ilgili etik, sağlık ve emniyet tedbirlerini planlar. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 2 | 4.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Yazılım (PC, ağ ortamı ve internet) planlama ve tasarımında görev alıp, takım çalışması yürütür. | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 0 | 30 | 60.00 |
2 |
Yazılım, kurulum ve test işlemlerini yapabilen teknik eleman olarak çalışır. | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 0 | 30 | 60.00 |
3 |
Mesleki alanda matematik becerilerini kullanır. | 5 | 3 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 12 | 24.00 |
4 |
Mesleki alanda algoritmik düşünerek ortaya çıkacak olan problemlere karşı çözüm bulabilme becerisine sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 | 4.00 |
5 |
Kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurup, kullanabilen ve bu programların program geliştirme modüllerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 13 | 26.00 |
6 |
Öğrenciler, verilen teorik konuları uygulama imkanı bulabileceklerdir. | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 29 | 58.00 |
7 |
Uygulamalar üretir. | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 0 | 0 | 4 | 3 | 0 | 26 | 52.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Yaygın karşılaşılan yazılım ve donanım arızalarının farkına varır, sorunlara karşı üretilecek çözümleri desteler. | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 0 | 3 | 0 | 2 | 0 | 22 | 44.00 |
2 |
Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alır ve uygun çözümleri keşfeder. | 3 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 3 | 0 | 11 | 22.00 |
3 |
Hata bulma, problem çözme, karar verme ve işlem planlaması görevleri gerçekleştirir. | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 21 | 42.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Hızlı öğrenir ve bu öğrendiklerini uygular. | 0 | 5 | 3 | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 14 | 28.00 |
2 |
Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri keşfeder. | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 14 | 28.00 |
3 |
Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri uyarlar. | 3 | 4 | 5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | 30.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Derslerin haricinde kendi alanları ile ilgili kulüp çalışmaları ile sektörde var olan firmaları gözlemler. | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 4 | 8.00 |
2 |
Profesyonel alanda mesleğini icra ederken, çalışma alanını içselleştirir ve topluma karşı sorumluluk duyar. | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 16.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Programcılık, web tasarımı ve teknik destek konusunda bilgilerini uygular. | 2 | 4 | 4 | 3 | 0 | 4 | 0 | 5 | 0 | 0 | 22 | 44.00 |
2 |
Yeni yazılımlar tasarlar ve bunları ürettiği projelerle uygular. | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 32 | 64.00 |
3 |
Bazı küçük veya orta ölçekli şirketlerde yöneticilik ve lider olarak yer alır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | 10.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 25 | 20 | 21 | 21 | 18 | 15 | 13 | 14 | 15 | 16 | 2 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 75 | 81 | 75 | 50 | 48 | 41 | 27 | 45 | 39 | 3 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |