PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 1 |
1 |
Sosyal hizmet alanında temel ve güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
2 |
Sosyal hizmet alanında edindiği bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilme becerisine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
3 |
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili psikoloji, sosyoloji, felsefe, antropoloji, hukuk gibi diğer sosyal bilimlerle bağlantı kurar; her birinin temel kavramlarını ve yöntemlerini kavrama ve bu bilgiyi sosyal hizmet alanında uygulama becerisine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
4 |
Yaşam boyu öğrenme stratejisini benimsemiştir. Gelişime açık olup bilgi ve deneyimini sürekli olarak yenilemek ve bu bilgiyi başkalarıyla paylaşarak zenginleştirir. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
5 |
Hak temelli yaklaşımı toplumdaki farklı grupların korunması, sağlığı, güvenliği ve rehabilitasyonu vb. konularda uygulamaya taşır. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
6 |
Sosyal sorunlar ve sosyal hizmet uygulama alanları bilgisine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
7 |
İnsan davranışı ve sosyal çevre bilgisine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
8 |
İnsan hakları ve özgürlükleri hakkında bilgi sahibidir. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
9 |
Sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklara ilişkin bilgi sahibidir. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
10 |
Sosyal hizmet alanında bilişim teknolojileri ve kullanımı hakkında bilgi sahibidir. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
11 |
Sosyal hizmetlerle ilgili uygulamalı bilgilere sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
12 |
Yerinde uygulama stajları sayesinde uygulama bilgisini edinir. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 1 |
1 |
Mesleki sorumluluğu taşıyabilmede yeterliliğine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
2 |
Uygulamada yeterince pratiğe sahiptir | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
3 |
Mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığı edinmede yetkinliğine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
4 |
Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinliğe sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
5 |
Sosyal Hizmet Müdahale Yöntemlerini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
6 |
Uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
7 |
Sosyal hizmetin bilgi temelini becerilerini ve değer sistemleri çerçevesinde kullanır. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
8 |
Sosyal hizmet uzmanı veya ara elemanlarının görevlerini kavrar. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 1 |
1 |
Psiko-sosyal desteğe ihtiyaç duyan bireylere bu desteği sunmada gerekli yetiye sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
2 |
Grup içerisinde çalışmayı öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
3 |
Multidisipliner çalışma becerisine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
4 |
Uzman, müracaatçı ilişkilerini en üst düzeyde etik ilkeler doğrultusunda sağlamayı öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 1 | T | % |
1 |
Hayat boyu öğrenme yetisini kazanır. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
2 |
Sosyal hizmet ile ilgili yeni kaynakları sürekli takip eder. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
3 |
Bilgi, beceri, değer ve tutumları ile topluma model olur ve yaşam boyu öğrenme anlayışını benimser. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 1 | T | % |
1 |
Temel iletişim becerilerini geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
2 |
Danışanları ile sosyal çevreleri arasında iletişimi sağlar. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
3 |
Sosyal hizmet alanları ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek aynı ve farklı meslekten kişilerle paylaşır. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
4 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 1 | T | % |
1 |
Sosyal hizmet alan incelemesi sayesinde alana çıkmadan bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
2 |
Sosyal hizmet mesleği ile ilgili görev, yetki, hak ve sorumlulukları belirler, mevzuat, mesleki etik, norm ve standartlara uygun davranır. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
3 |
Sosyal adalet ve hak temelli yaklaşımı toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki değerler çerçevesinde benimser. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
4 |
Sosyal işlevselliği geliştirmek ve toplumsal değişimi kolaylaştırmak için birey, aile, grup, örgüt, topluluk, toplum ve küresel bağlamda uygulama yapma anlayışı geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 15 | 100.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 35 | 39 | 39 | 39 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 195 | 195 | 195 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |