İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU-DİŞ PROTEZ TEKNOLOJİSİ |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne |
BIL121 | BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-I INFORMATION TECHNOLOGY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | | |
DPR113 | MADDELER BİLGİSİ DENTAL MATERIALS KNOWLEDGE | Z | 1 | 0 | 1.0 | 2.0 | 1 | Maddelerin kimyasal yapıları,biyolojik etkileri,hangi araç’ın hangi tedavide kullanılacağı. | Structures of the chemicals, biological effects, uses of materials |
DPR125 | DİŞ MORFOLOJİSİ VE MANÜPİLASYON DENTAL MORPHOLOGY AND MANIPULATION | Z | 2 | 10 | 7.0 | 9.0 | 12 | Dental anatomi ve terminoloji, dental formül ve notasyon sistemleri, bütün dişlerin dişlerin morfolojisi | Dental anatomy and terminology, dental formula and notation systems, morphology of all teeth |
DPR145 | PROTEZ ARAÇ VE GEREÇLERİ PROSTHETICS TOOLS AND INSTRUMENTS | Z | 1 | 0 | 1.0 | 2.0 | 1 | Diş protez teknolojisinde kullanılan bütün protez araç ve gereçler. | All denture tools and equipment used in dental prosthesis technology. |
ING121 | İNGİLİZCE-I ENGLISH-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology. |
SMY111 | TIBBİ TERMİNOLOJİ MEDICAL TERMINOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Dersin içeriğin de; öğrenciler tıp terimlerini oluşturan kökleri, birleştirme formlarını, önekleri ve sonekleri tanıtarak bu temel elementlerin nasıl bir araya gelerek tıbbi terimler oluşturulduğunu göreceklerdir. Öğrenciler çeşitli dallara ait tıbbi terimlerin tanımlamanın yanı sıra yaygın olarak tıp alanında kullanılan tıbbi kısaltmalarını da öğreneceklerdir. Tıp terminolojisi öğrenimi program boyunca devam edecektir. | Course content also; The students make up the roots of medical terms, combining forms, prefixes and suffixes introducing how these basic elements together will see that created medical terms. Students belonging to various branches as well as definitions of medical terms commonly used in the medical field will learn medical abbreviations. Medical terminology education program will continue throughout. |
SMY115 | GENEL MİKROBİYOLOJİ GENERAL MICROBIOLOGY | Z | 0 | 2 | 1.0 | 2.0 | 2 | Mikroorganizmaların genel özellikleri,enfeksiyon zinciri, hastane enfeksiyonları, enfeksiyon hastalıklarının çeşitli bulaş yolları ve alınması gereken önlemler, el hijyeni, tıbbi atık yönetimi, sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri. | General characteristics of microorganisms, microbial metabolism, growth conditions, micro-organisms count, to gain information to students about isolation. |
SMY117 | ANATOMİ VE FİZYOLOJİYE GİRİŞ INTRODUCTION TO ANATOMY AND PHYSLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | İnsan vücudunu oluşturan yapıtaşları, hücreler, organlar ve organizma oluşum basamaklarının anlatılmasını içerir. Organizmayı oluşturan Sinir Sistemi, Kardiyovasküler Sistem, Gastrointestinal Sistem, Üriner Sistem, Genital Sistem, Endokrin Sistem Anatomisi genel olarak anlatılır. Duyu Organları , İskelet ve Kas Sistemi detaylı bir şekilde işlenir. | The content of the course includes the stages of formation of the building blocks, cells, organs and organisms that make up the human body. Constituting the organism of Nervous System, Cardiovascular System, Gastrointestinal System, Urinary System, Genital System, Endocrine System Anatomy are explained in general. The Skeletal and Muscle System is processed in a detailed form. |
TUR101 | TÜRK DİLİ-I TURKISH LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks. |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. |
BIL122 | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ - II INFORMATION TECHNOLOGY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | | |
DPR130 | HAREKETLİ PROTEZLER-I MOVING PROSTHESES -II | Z | 2 | 4 | 4.0 | 5.0 | 6 | Sabit protezlerin yapılamadığı çok sayıda diş kaybı olan ya da total diş kaybı olan ağızlarda yapılan diş eksikliklerini gidererek estetik görünümü sağlayan, hasta tarafından takılıp çıkartılabilen protezlerin yapımı. | Fixed prosthesis is made of a large number of tooth loss or total tooth loss, which enables dental aesthetics by eliminating deficiencies that were held in the mouth, made of removable prosthesis placed by the patient. |
DPR132 | SABİT PROTEZLER-I FIXED PROSTHESIS -I | Z | 2 | 4 | 4.0 | 5.0 | 6 | DOĞAL DİŞLERİN YA DA İMPLANTLARI DESTEK ALINDIĞI VAKALARDA ÇİĞNEME BASINÇLARINI ÇAPALAR VE GÖVDE, DAYANAK DİŞ, PERİODONSİYUM VE ALVEOL KEMİĞİ ARACILIĞIYLA ÇENE KEMİĞİNE İLETEN DİŞ EKSİKLİKLERİNİ GİDEREREK ESTETİK GÖÜNÜMÜ SAĞLAYAN, HASTA AĞZINA SABİT OLARAK YAPIŞTIRILAN PROTEZLERİN YAPIMI. | IN CASES WHERE NATURAL TEETH OR IMPLANTS ARE SUPPORTED, IT TRANSMITS CHEWING PRESSURE TO THE JAW BONE THROUGH THE ANCHORS AND BODY, Abutment TOOTH, PERIODONTIUM AND ALVEOLO BONE. CONSTRUCTION OF PROSTHESES GLUED AS A BITT. |
ING122 | İNGİLİZCE-II ENGLISH-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanı sıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. | This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills. |
SMY114 | İLK YARDIM FIRST AID | Z | 0 | 2 | 1.0 | 2.0 | 2 | İlk yardımın tanımı ve KBK kuralı, İlk yardımın hedefleri, İlk yardımın ABC kuralı ve Temel Yaşam Desteği, Hava yoluna kaçan yabancı cisimlerin çıkarılması, Kanama türleri ve kanamaların durdurulması, Turnike uygulama, Bilinç bozukluklarında, şok ve bayılmalarda ilk yardım, Yaralanma türleri ve bölgesel yaralanmalar, Omurga yaralanmaları, Kırık çıkık ve burkulmalarda ilkyardım, Yanık türleri ve ilk yardım, Zehirlenme çeşitleri ve ilk yardım, Sıcak çarpması ve donmalarda ilk yardım, Hasta ve yaralı taşıma şekilleri | Definition of first aid and KBK rule, first aid targets, first aid ABC rules and basic life support, airway fled to remove foreign bodies, bleeding types and the bleeding stopped, apply a tourniquet, consciousness disorder, shock and fainting, first aid, injury types and regional injuries , spinal injuries, broken bones and sprains aid, type of burn and first aid, first aid and types of poisoning, heat stroke and frostbite first aid, forms of transport sick and wounded |
SMY118 | ANATOMİ VE FİZYOLOJİ SİSTEMLER ANATOMICAL AND PHYSIOLOGICAL SYSTEMS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | İnsan vücudu, iç ve dış ortamda değişse bile, canlılığını belirli bir dengede tutmak için çalışır. Bu denge sistemini tanımlayan homeostatik kavramından hareketle sinir sistemi, kardiyovasküler sistem, solunum sistemi, gastrointestinal sistem, üriner sistem, genital sistem gibi organ ve sistemlerin çalışma prensipleri ve aralarındaki ilişki açıklanmaktadır. | The human body works to maintain its vitality in a certain balance, even if it changes in the internal and external environment. Starting with the concept of homeostatics, which describes this balance system, the relationship between the nervous system, cardiovascular system, respiratory system, gastrointestinal system, urinary system, genital system, organ and systems and their working principles are explained. |
TUR102 | TÜRK DİLİ-II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri | clause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules |
YUM106 | YERİNDE UYGULAMA-I WORK PLACEMENT-I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 5.0 | 0 | Öğrencilerin ders programları, haftanın 1 iş gününü işletmelerde geçirebilmelerine olanak sağlayacak şekilde oluşturulmaktadır. İkinci öğretim öğrencileri için ders programlarından her hangi bir gün boş bırakılmamaktadır. İkinci öğretim öğrencileri saat 17:00’da Florya Yerleşkesindeki derslerine yetişebilecek şekilde haftanın her hangi bir günü yerinde uygulama dersini yapabilmektedir. Mesai saatleri dahilinde dersi olmayan ikinci öğretim öğrencileri isteğe bağlı olarak haftanın birden fazla günü yerinde uygulamaya gidebilmektedir. Personele sağlanan yemek ve ulaşım imkanlarından öğrencilerinde istifade edebilmesi haricinde, yerinde uygulama süresince öğrencilerin işletmelere her hangi bir maliyeti bulunmamaktadır. Yerinde uygulama ve yaz stajları boyunca öğrencilerimizin “iş kazası ve meslek hastalığı” SGK primleri üniversitemiz tarafından düzenli olarak yatırılmaktadır.
Öğrencilerimizin haftanın belli günlerinde Çözüm Ortaklarımızın fiziki mekanlarında uygun departmanlara yönlendirilerek önce gözlem yapmaları, sistemlerini tanımaları, iş ilişkilerini ve iletişimlerini görmeleri, işin akışına ve süreçlerine dahil olmaları ve bir süre sonra katkı sağlamaları ve katılmaları teşvik edilerek bunun karşılıklı fayda ve verime dönmesi hedeflenmektedir. Bu sayede öğrenciler bir taraftan eğitimleri sürerken diğer taraftan da pratikte deneyim kazanmakta, gerçek profesyonel iş dünyasını görmekte, eğitimleri süresince edindikleri yerinde uygulama deneyimi ile mezun olduklarında ne istediklerini bilerek kariyerlerini daha tutarlı bir şekilde oluşturabilmektedirler. | Students' course schedules are designed to allow them to spend 1 working day a week in businesses. No day in the course schedule is left blank for evening education students. Evening education students can take on-site practice lessons any day of the week in order to be able to attend their classes at the Florya Campus at 17:00. Evening education students who do not have classes during working hours can optionally attend on-site practice more than one day a week. Apart from the fact that students can benefit from the food and transportation opportunities provided to the staff, the students do not incur any costs to the businesses during the on-site application. During on-site practice and summer internships, our students' "work accident and occupational disease" SSI premiums are paid regularly by our university. It is aimed that our students will be directed to the appropriate departments in the physical locations of our Solution Partners on certain days of the week, and this will turn into mutual benefit and efficiency by encouraging them to first make observations, get to know their systems, see their business relationships and communications, get involved in the flow and processes of the work, and after a while, contribute and participate. In this way, students gain practical experience while continuing their education, see the real professional business world, and can build their careers more consistently by knowing what they want when they graduate with the on-site practical experience they gain during their education. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
DPR239 | HAREKETLİ PROTEZLER -II MOVING PROSTHESES -I | Z | 2 | 4 | 4.0 | 8.0 | 6 | Sabit protezlerin yapılamadığı çok sayıda diş kaybı olan ya da total diş kaybı olan ağızlarda yapılan diş eksikliklerini gidererek estetik görünümü sağlayan, hasta tarafından takılıp çıkartılabilen protezlerin yapımı. | Constructing prostheses that can be inserted and removed by the patient, providing aesthetic appearance by eliminating tooth deficiencies in teeth that have a large number of teeth that can not be fixed dentures or have total tooth loss. |
DPR243 | SABİT PROTEZLER -II FIXED PROSTHESIS -II | Z | 2 | 4 | 4.0 | 7.0 | 6 | DOĞAL DİŞLERİN YA DA İMPLANTLARI DESTEK ALINDIĞI VAKALARDA ÇİĞNEME BASINÇLARINI ÇAPALAR VE GÖVDE, DAYANAK DİŞ, PERİODONSİYUM VE ALVEOL KEMİĞİ ARACILIĞIYLA ÇENE KEMİĞİNE İLETEN DİŞ EKSİKLİKLERİNİ GİDEREREK ESTETİK GÖÜNÜMÜ SAĞLAYAN, HASTA AĞZINA SABİT OLARAK YAPIŞTIRILAN PROTEZLERİN YAPIMI. | NATURAL THREAD OR IMPLANT SUPPORT RECEIVED which PATIENTS CHEWING PRESSURE their HOEING AND BODY, BASE TREAD, periodontium and alveolar bone THROUGH THE JAW BONE to CONDUCTING TOOTH LOSS of eliminating Aesthetic GÖÜNÜ my PROVIDING THE PATIENT MOUTH HARD AS CONSTRUCTION OF BONDED the PROTHESIS. |
DPR251 | ORTODONTİK APAREYLER ORTHODONTIC APPARATUS | Z | 2 | 4 | 4.0 | 4.0 | 6 | Ortodontik apareyler, ağızda meydana gelen pek çok sorunda kullanılabilen düzeneklerdir. Hareketli ve sabit apareyler olmak üzere ikiye ayrılan bu düzenekler, genellikle ağız içinde kullanılmakla birlikte gerekli olduğu durumlarda ağız dışında da kullanılabilir. | Orthodontic appliances are devices that can be used for many problems that occur in the mouth. These devices, which are divided into mobile and fixed appliances, are generally used inside the mouth, but can also be used outside the mouth when necessary. |
GRI201 | GİRİŞİMCİLİK ENTREPRENEURSHIP | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri. | Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections. |
SMY211 | FARMAKOLOJİ PHARMACOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | 1 Temel Farmakoloji, farmakolojiye giriş 2 İlaçların absorbsiyonu 3 İlaçların dağılımı 4 İlaç metabolizması ve atılımı 5 İlaçların etki mekanizması 6 İlaçların yan etkileri, anaflaksi | Definition and classification of drugs, drug form of presentation of the application forms, side effects, and includes the process of development of new drugs. |
SMY213 | MESLEKİ İNGİLİZCE-I MESLEKİ İNGİLİZCE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bu derste öğrenciler İngilizce tıp alanındaki kelime ve kalıpları kullanarak grameri tekrar ederler. Ayrıca öğrenciler sağlık alanındaki temel terminoloji, kişi ve yerler, genel anatomi, vücut sistemleri ve ilk yardımla ilgili konuları sağlıklı iletişim kurabilmek için öğrenirler. Okuma anlama, sunum ve rol yapma ile yeteneklerini geliştirirler. | In this course, students repeat grammar using English medical vocabulary and phrases. In addition, students learn the basic terminology in the field of health, people and places, general anatomy, body systems and first aid in order to be able to communicate in a healthy way. They improve their abilities with reading comprehension, presentation and role playing. |
YUM205 | YERİNDE UYGULAMA-II WORK PLACEMENT-II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 5.0 | 0 | Öğrencilerin ders programları, haftanın 1 iş gününü işletmelerde geçirebilmelerine olanak sağlayacak şekilde oluşturulmaktadır. İkinci öğretim öğrencileri için ders programlarından her hangi bir gün boş bırakılmamaktadır. İkinci öğretim öğrencileri saat 17:00’da Florya Yerleşkesindeki derslerine yetişebilecek şekilde haftanın her hangi bir günü yerinde uygulama dersini yapabilmektedir. Mesai saatleri dahilinde dersi olmayan ikinci öğretim öğrencileri isteğe bağlı olarak haftanın birden fazla günü yerinde uygulamaya gidebilmektedir. Personele sağlanan yemek ve ulaşım imkanlarından öğrencilerinde istifade edebilmesi haricinde, yerinde uygulama süresince öğrencilerin işletmelere her hangi bir maliyeti bulunmamaktadır. Yerinde uygulama ve yaz stajları boyunca öğrencilerimizin “iş kazası ve meslek hastalığı” SGK primleri üniversitemiz tarafından düzenli olarak yatırılmaktadır.
Öğrencilerimizin haftanın belli günlerinde Çözüm Ortaklarımızın fiziki mekanlarında uygun departmanlara yönlendirilerek önce gözlem yapmaları, sistemlerini tanımaları, iş ilişkilerini ve iletişimlerini görmeleri, işin akışına ve süreçlerine dahil olmaları ve bir süre sonra katkı sağlamaları ve katılmaları teşvik edilerek bunun karşılıklı fayda ve verime dönmesi hedeflenmektedir. Bu sayede öğrenciler bir taraftan eğitimleri sürerken diğer taraftan da pratikte deneyim kazanmakta, gerçek profesyonel iş dünyasını görmekte, eğitimleri süresince edindikleri yerinde uygulama deneyimi ile mezun olduklarında ne istediklerini bilerek kariyerlerini daha tutarlı bir şekilde oluşturabilmektedirler. | Students' course schedules are designed to allow them to spend 1 working day a week in businesses. No day in the course schedule is left blank for evening education students. Evening education students can take on-site practice lessons any day of the week in order to be able to attend their classes at the Florya Campus at 17:00. Evening education students who do not have classes during working hours can optionally attend on-site practice more than one day a week. Apart from the fact that students can benefit from the food and transportation opportunities provided to the staff, the students do not incur any costs to the businesses during the on-site application. During on-site practice and summer internships, our students' "work accident and occupational disease" SSI premiums are paid regularly by our university. It is aimed that our students will be directed to the appropriate departments in the physical locations of our Solution Partners on certain days of the week, and this will turn into mutual benefit and efficiency by encouraging them to first make observations, get to know their systems, see their business relationships and communications, get involved in the flow and processes of the work, and after a while, contribute and participate. In this way, students gain practical experience while continuing their education, see the real professional business world, and can build their careers more consistently by knowing what they want when they graduate with the on-site practical experience they gain during their education. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
DPR242 | ÇENE YÜZ PROTEZLERİ MAXILLO FACIAL PROSTHESIS | Z | 1 | 0 | 1.0 | 2.0 | 1 | Çene ve yüz bölgesinde çeşitli sebeplerle oluşan defekterin fonksiyonel ve estetik amaçlı kişi için özel olarak hazırlanan protezlerle hazırlanması | In the maxillofacial region caused by various reasons, the functional and aesthetic purposes defekterinin specially designed for people with prosthetic preparation |
DPR244 | ÇİĞNEME FİZYOLOJİSİ VE OKLÜZYON CHEWING PHYSIOLOGY AND OCCLUSION | Z | 1 | 0 | 1.0 | 2.0 | 1 | Dişlerin ve çenelerin karşılıklı ilişkilerinin, fonksiyonlarının ve kapanışlarının incelenmesi. | The mutual relations of the teeth and jaw, and the closing of the investigation of the function. |
DPR246 | SABİT PROTEZLER-III FIXED PROSTHESIS -III | Z | 2 | 4 | 4.0 | 8.0 | 6 | DOĞAL DİŞLERİN YA DA İMPLANTLARI DESTEK ALINDIĞI VAKALARDA ÇİĞNEME BASINÇLARINI ÇAPALAR VE GÖVDE, DAYANAK DİŞ, PERİODONSİYUM VE ALVEOL KEMİĞİ ARACILIĞIYLA ÇENE KEMİĞİNE İLETEN DİŞ EKSİKLİKLERİNİ GİDEREREK ESTETİK GÖÜNÜMÜ SAĞLAYAN, HASTA AĞZINA SABİT OLARAK YAPIŞTIRILAN PROTEZLERİN YAPIMI. | Of natural teeth or implants SUPPORT RECEIVED in cases where CHEWING pressures ANCHORS AND BODY, BASE DENTAL, periodontium and alveolar bone THROUGH jawbone CONDUCTING missing teeth by removing Aesthetic GÖÜNÜ makes me mouth of a patient to a fixed pasted prostheses MADE. |
DPR250 | HAREKETLİ PROTEZLER-III MOVING PROSTHESES -III | Z | 2 | 4 | 4.0 | 7.0 | 6 | Sabit protezlerin yapılamadığı çok sayıda diş kaybı olan ya da total diş kaybı olan ağızlarda yapılan diş eksikliklerini gidererek estetik görünümü sağlayan, hasta tarafından takılıp çıkartılabilen protezlerin yapımı. | Course Content: Construction of dentures that can be inserted and removed by the patient, providing an aesthetic appearance by eliminating tooth deficiencies in mouths with a large number of tooth loss or total tooth loss, where fixed dentures cannot be made. |
SMY214 | TIP HUKUKU VE ETİK MEDICAL LAW AND ETHICS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Etik kavramı, hasta hakları, hasta-hekim-sağlık personeli ilişkisinin hukuki boyutları | The concept of ethics, patient rights, patient-physician-legal aspects of the relationship between health personnel |
SMY216 | İLETİŞİM COMMUNICATIONS | Z | 0 | 2 | 1.0 | 2.0 | 2 | İletişim kavramları, iletişimin türleri, yazılı ve sözlü iletişim, etkin iletişim kurma yöntemleri | Communication concepts, types of communication, written and oral communication, effective communication methods |
SMY218 | MESLEKİ İNGİLİZCE-II MESLEKİ İNGİLİZCE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bu derste öğrenciler İngilizce tıp alanındaki kelime ve kalıpları kullanarak grameri tekrar ederler. Ayrıca öğrenciler sağlık alanındaki temel terminoloji, kişi ve yerler, genel anatomi, vücut sistemleri ve ilk yardımla ilgili konuları sağlıklı iletişim kurabilmek için öğrenirler. Okuma anlama, sunum ve rol yapma ile yeteneklerini geliştirirler. | In this course, students repeat grammar using English medical vocabulary and phrases. In addition, students learn the basic terminology in the field of health, people and places, general anatomy, body systems and first aid in order to be able to communicate in a healthy way. They improve their abilities with reading comprehension, presentation and role playing. |
YUM206 | YERİNDE UYGULAMA-III WORK PLACEMENT-III | Z | 0 | 0 | 0.0 | 5.0 | 0 | Öğrencilerin ders programları, haftanın 1 iş gününü işletmelerde geçirebilmelerine olanak sağlayacak şekilde oluşturulmaktadır. İkinci öğretim öğrencileri için ders programlarından her hangi bir gün boş bırakılmamaktadır. İkinci öğretim öğrencileri saat 17:00’da Florya Yerleşkesindeki derslerine yetişebilecek şekilde haftanın her hangi bir günü yerinde uygulama dersini yapabilmektedir. Mesai saatleri dahilinde dersi olmayan ikinci öğretim öğrencileri isteğe bağlı olarak haftanın birden fazla günü yerinde uygulamaya gidebilmektedir. Personele sağlanan yemek ve ulaşım imkanlarından öğrencilerinde istifade edebilmesi haricinde, yerinde uygulama süresince öğrencilerin işletmelere her hangi bir maliyeti bulunmamaktadır. Yerinde uygulama ve yaz stajları boyunca öğrencilerimizin “iş kazası ve meslek hastalığı” SGK primleri üniversitemiz tarafından düzenli olarak yatırılmaktadır.
Öğrencilerimizin haftanın belli günlerinde Çözüm Ortaklarımızın fiziki mekanlarında uygun departmanlara yönlendirilerek önce gözlem yapmaları, sistemlerini tanımaları, iş ilişkilerini ve iletişimlerini görmeleri, işin akışına ve süreçlerine dahil olmaları ve bir süre sonra katkı sağlamaları ve katılmaları teşvik edilerek bunun karşılıklı fayda ve verime dönmesi hedeflenmektedir. Bu sayede öğrenciler bir taraftan eğitimleri sürerken diğer taraftan da pratikte deneyim kazanmakta, gerçek profesyonel iş dünyasını görmekte, eğitimleri süresince edindikleri yerinde uygulama deneyimi ile mezun olduklarında ne istediklerini bilerek kariyerlerini daha tutarlı bir şekilde oluşturabilmektedirler. | Students' course schedules are designed to allow them to spend 1 working day a week in businesses. No day in the course schedule is left blank for evening education students. Evening education students can take on-site practice lessons any day of the week in order to be able to attend their classes at the Florya Campus at 17:00. Evening education students who do not have classes during working hours can optionally attend on-site practice more than one day a week. Apart from the fact that students can benefit from the food and transportation opportunities provided to the staff, the students do not incur any costs to the businesses during the on-site application. During on-site practice and summer internships, our students' "work accident and occupational disease" SSI premiums are paid regularly by our university. It is aimed that our students will be directed to the appropriate departments in the physical locations of our Solution Partners on certain days of the week, and this will turn into mutual benefit and efficiency by encouraging them to first make observations, get to know their systems, see their business relationships and communications, get involved in the flow and processes of the work, and after a while, contribute and participate. In this way, students gain practical experience while continuing their education, see the real professional business world, and can build their careers more consistently by knowing what they want when they graduate with the on-site practical experience they gain during their education. |