PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
İngilizce dil eğitimi alanındaki temel kavram ve yaklaşımları değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
2 |
İngilizce dil eğitimi alanı derslerindeki temel kavramlar ile uygulama arasındaki ilişkiyi yorumlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
3 |
İngilizce dil eğitimi alanı ve öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları ilişkilendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
4 |
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tesbit eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
5 |
Dil eğitimi ve kültür arasındaki ilişkileri tanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
6 |
İngilizce dil eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları , öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
7 |
Öğrencilerin gelişim,dil öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
İngiliz diline ve genel dil öğretimine özgü kavramları ve kavramlar arasındaki ilişkileri değerlendirir. | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 22 | 73.33 |
2 |
Alanıyla ilgili analiz ve sentez yapma, sorunları tanımlama, çözüm önerileri sunma becerisi geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 18 | 60.00 |
3 |
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olmaya değer verir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 25 | 83.33 |
4 |
Öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve öğrenme stillerini göz önüne alarak İngiliz Dili Eğitimi alanında, en uygun öğretim stratejilerini , yöntem ve tekniklerini uygular. | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 24 | 80.00 |
5 |
İngiliz dili eğitimi alanında öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeylerini dikkate alarak, en üst düzeyde öğrenmeleri için gerekli araç gereç ve materyalleri kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
6 |
İngilizce öğrenmeye karşı pozitif tutum geliştirmek için sınıf yönetimi becerilerini ve teknolojileri kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
İngilizce dil öğretimi ile ilgili konularda düşünce görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak sunar. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 29 | 96.67 |
2 |
Her durumda sorumluluk alır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
3 |
İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirmeye yönelik özgün etkinlikler tasarlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
4 |
Alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip çalışmaları tasarlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Dil öğrenme sürecinin yaşam boyu geliştirilmesinin ayırdında olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
2 |
İngiliz Dili Eğitimi alanında edinmiş olduğu ve edineceği bilgi ve becerilerini kontrol ederek, eksiklerini tamamlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
3 |
İngiliz Dili Eğitimi alanında kendini yeniliklere ve teknolojiye açık tutmak için gerekli uyarlamaları yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Sanatsal ve kültürel etkinliklere ve saha çalışmalarına aktif bir şekilde katılır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
2 |
Bildiği yabancı dili kullanarak alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
3 |
Öğrencilerine ve topluma örnek olmak için gerekli uyarlamaları yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
4 |
Öğrencilerin dil öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirmeleri için gereken işlemleri yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
İngilizce öğretmenliği alanında beceri ve yeteneğini geliştirmek ve mesleğinde örnek olmak için gerekli işlemi yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
2 |
İngilizce öğretimiyle ilgili yazılım ve teknolojik kaynaklar kullanarak materyal ve kaynaklar geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
3 |
Yabancı dil testleri ve ölçme değerlendirme araçları geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 27 | 27 | 27 | 27 | 27 | 27 | 26 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 131 | 128 | 133 | 131 | 129 | 126 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |