PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 1 |
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Kalite yönetimi güvence sistemleri alanında literatürü ve yenilikleri takip eder. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Doktora eğitiminin alt yapısına ilişkin mesleki disiplinini geliştirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Kalite yönetimi güvence sistemleri alanındaki problemlerini belirler, tanımlar, formüle eder ve çözebilir; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve uygulama becerisine sahip olur. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
6 |
Kalite yönetimi ve kalite güvence sistemleri ile ilişkili olarak; kalite yönetimi temel ilkeleri, stratejileri ve süreçlerine vakıf analitik düşünmeyi öğrenir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
7 |
Kalite yönetimi ve kalite güvence sistemlerinin gerektirdiği ileri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 1 |
1 |
Kalite yönetimi ve kalite güvence sistemlerine ilişkin sahip olduğu bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Kalite yönetimi ve kalite güvence sistemlerine ilişkin sahip olduğu bilgilerin ışığında, çalışma ortamında yönetim işlevini gerçekleştirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Kalite yönetimi ve kalite güvence sistemleri alanına ilişkin kuramlara hakim ve bunlardan yola çıkarak çalışma hayatında rapor haline getirebilme ve akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Çalıştığı kuruma kalite belgesi almak için karşılaşılan sorunları tespit eder ve çözüm önerileri getirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 |
1 |
Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Kaliteden sorumlu birinci dereceden sorumlu yönetici olabilir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
ISO kalite yönetim sistemleri ile ilgili iç ve dış denetçilik yapabilir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | T | % |
1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Toplam kalite yönetimi sistemi anlayışı içerisinde, ISO standartları ve oluşturulmuş olan farklı kalite sistemlerini öğretebilir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri katkıcı, sorgulayıcı ve üretici bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
Kalite yönetim sistemleri hakkında elde ettiği bilgileri, eğitmen olarak çalışanlara aktarabilir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Bu konuda işyeri için gerekli uzmanları yetiştirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Örgüt veya kurumlara, ISO kalite yönetim sistemi ve kalite güvence sistemleri hakkında danışmanlık yapabilir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Kalite yönetim sistemleri uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 26 | | | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | | | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |