PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 |
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 5 | 4 | 5 | 5 | 0 | 19 | 76.00 |
2 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 5 | 4 | 5 | 4 | 0 | 18 | 72.00 |
3 |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 |
1 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 4 | 5 | 4 | 5 | 0 | 18 | 72.00 |
2 |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 4 | 5 | 5 | 4 | 0 | 18 | 72.00 |
3 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 |
1 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 4 | 5 | 5 | 4 | 0 | 18 | 72.00 |
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 5 | 4 | 5 | 4 | 0 | 18 | 72.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | T | % |
1 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 5 | 4 | 5 | 4 | 0 | 18 | 72.00 |
2 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | T | % |
1 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 5 | 4 | 5 | 5 | 0 | 19 | 76.00 |
2 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 4 | 4 | 5 | 4 | 0 | 17 | 68.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | T | % |
1 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 5 | 4 | 5 | 4 | 0 | 18 | 72.00 |
2 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 5 | 4 | 5 | 4 | 0 | 18 | 72.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 74 | 69 | 77 | 70 | | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |