PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Kitle iletişim ve sinema kuramlarını açıklar. | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 0 | 0 | 4 | 0 | 27 | 54.00 |
2 |
Televizyon ve sinemanın teknolojik evrimini ve tarihini ilişkilendirir. | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 0 | 0 | 4 | 1 | 25 | 50.00 |
3 |
Ders içeriğine uygun alan deneyimleri kazanır ve özgün araştırma ve üretim yapar. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Ders içeriklerine uygun bilgileri güncel tutmak için literatür takip eder. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Kitle iletişim araçlarının kültürle olan ilişkisini tartışır. | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 0 | 0 | 4 | 5 | 30 | 60.00 |
6 |
Kitle iletişim araçlarının toplumla etkileşiminin sonuçlarını değerlendirir. | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 0 | 0 | 4 | 2 | 28 | 56.00 |
7 |
Siyasi ve ekonomik yapının medya metinleri üzerindeki etkisini tartışır. | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 0 | 0 | 4 | 1 | 26 | 52.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Televizyon ve sinema alanında çekim yapım ve yapım sonrası süreçleri planlar. | 5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 10 | 20.00 |
2 |
Televizyon ve sinema yapımlarının hukuki sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | 1 | 1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 8 | 16.00 |
3 |
Televizyon ve sinema ürünlerinin çekim, yapım ve yapım sonrası aşamalarında, karmaşık iletişim problemlerini tanımlar. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Televizyon ve sinema alanında çekim yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır. | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 11 | 22.00 |
5 |
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 6 | 12.00 |
6 |
Televizyon ve sinema alanına özgü ürünleri teknik, estetik, kültürel, toplumsal, ideolojik açıdan çözümler. | 3 | 5 | 0 | 4 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 2 | 22 | 44.00 |
7 |
Televizyon ve sinema yapımlarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar. | 1 | 1 | 0 | 4 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 2 | 11 | 22.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır, sorumluluk alır. | 4 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 7 | 14.00 |
2 |
Başladığı bir işi tamamlamlar ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alır. | 4 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 7 | 14.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını kullanır | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 3 | 0 | 18 | 36.00 |
2 |
Kitle iletişim alanında yaşanan teknolojik gelişmelerin biçim ve içerik üzerindeki etkisinin bilinciyle yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar. | 1 | 0 | 0 | 5 | 2 | 0 | 0 | 4 | 5 | 0 | 17 | 34.00 |
3 |
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 10 | 20.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | 4 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 12 | 24.00 |
2 |
Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 0 | 1 | 0 | 4 | 1 | 0 | 0 | 4 | 0 | 5 | 15 | 30.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Televizyon ve sinema alanında ürün verirken etik kurallara bağlı, ayrımcı söylem karşıtı bir tavır sergiler. | 0 | 2 | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 16.00 |
2 |
İletişim çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrar | 1 | 5 | 5 | 4 | 0 | 2 | 0 | 1 | 2 | 5 | 25 | 50.00 |
3 |
Televizyon, film, video gibi görsel-işitsel araçları kullanarak teknik düzeyde yetkin, estetik düzeyde yaratıcı ürünler ortaya koyar. | 5 | 4 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 13 | 26.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 24 | 18 | 18 | 9 | 16 | 11 | 10 | 3 | 7 | 16 | 9 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 59 | 46 | 39 | 61 | 34 | 25 | 12 | 22 | 43 | 24 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |