PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulmuştur. Mimari restorasyon alanına özgü kültür, estetik, yöntem, teknik ve malzeme konusunda temel bilgi, beceri ve kavramlara sahiptir. | 5 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 17.78 |
2 |
Rölöve, restitüsyon önerisi ve restorasyon projeleri üretirken tanımı iyi yapar.Mimari Restorasyona ait sorunların çözümü için gerekli olan verileri tanımlar. Bu tanımları kullanmayı projede ve uygulamada bilinçli bir biçimde yapar. | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 17.78 |
3 |
Restorasyon, konservasyon, rekonstrüksiyon ile ilgili tasarım ve uygulamaları meslekdaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık biçimde somut olarak ifade eder. | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 13.33 |
4 |
İnterdisiplin bir çalışma yapar.Mesleklerarası dayanışmaya önem verir. | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 13.33 |
5 |
Restorasyon raporlarını yazar. | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 13.33 |
6 |
Bina cephelerini okuma yeteneği gelişmiştir. | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 13.33 |
7 |
Tasarımın temel prensipleri sayılan bütünlük çeşitlilik, çizgi, şekil . doku, renk ve benzeri tasarım çalışmalarını öğrenir. | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 8.89 |
8 |
İki boyutlu kompozisyonlar üretmeyi sağlar. Yaratıcılığı teşvik eder. tasarım kavramlarını uygulamayı öğrenir. | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 8.89 |
9 |
Rölöve ölçümü yapar. | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 4.44 |
10 |
Restitüsyon önerisini hazırlar. | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 13.33 |
11 |
Restorasyon / rekonstrüksiyon projesi hazırlar. | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | 22.22 |
12 |
''Mimari Restorasyon''alanındaki bilgilerini rapor haline getirir. | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 17.78 |
13 |
Resmi kurumlarda iş takibini öğrenmiştir. | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 17.78 |
14 |
Koruma Kurullaarındaki projeleri sonuçlandırır. | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 17.78 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Yabancı dil bilir. | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 17.78 |
2 |
Temel bilgisayar kullanımı ile çizim, ofis, grafik üretim , yönetim yazılımlarını kullanır. | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 13.33 |
3 |
Sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları ile ilgili bilgi ve beceri sahibidir. | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 13.33 |
4 |
İş sağlığı , iş güvenliği ve çevre koruma bilgi ve bilinç sahibidir. | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 13.33 |
5 |
Yüksek zorluktaki bezemeli yüzeylerin projelerini hazırlamada sabır gösterir. | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 17.78 |
6 |
Projeleri oluşturmada hüner sahibidir. | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 17.78 |
7 |
Ölçümleri pafta haline getirir. | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 13.33 |
8 |
Somut , tatbikat detaylarını içeren projeler hazırlar. | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 13.33 |
9 |
Malzeme tanımını, analizini yapar. | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 13.33 |
10 |
Sahada projeleri tatbik eder. | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | 22.22 |
11 |
Ofis hizmetlerini çekip çevirir. | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 17.78 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Grup halinde çalışma becerisini geliştirir. | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 13.33 |
2 |
İnterdisiplin çalışmada diğer meslek elemanları ile iletişim kurar. | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 17.78 |
3 |
Bürokratik sorunları çözmek için çalışır. | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 17.78 |
4 |
Proje süreçleri içinde yer alır. | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | 22.22 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Sanat ve tasarım alanındaki kendi çalışmalarını değerlendirir. | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 17.78 |
2 |
Sürekli öğrenme ve gelişme içindedir. | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 13.33 |
3 |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri düzeye yönlendirir. | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | 22.22 |
4 |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 17.78 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Hedef kitlesini tanımlar.Hedef kitle ile ilişki kurar. | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 17.78 |
2 |
Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere doğru aktarır. | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 13.33 |
3 |
En az bir yabancı dil bilir. Alanındaki yabancı yayınları izler. Meslekdaşları ile iletişim kurar. | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 13.33 |
4 |
Sosyal paylaşım için toplantılar düzenler. | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 13.33 |
5 |
Grup çalışması gerçekleştirir. | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 13.33 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Mimari Restorasyon alanında, uygulamayı ilke ve projelere uygun olarak başarıyla yürütür. | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 17.78 |
2 |
Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | 22.22 |
3 |
Çevresel bilince sahiptir. | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 13.33 |
4 |
Iş güvenliği ve işçi sağlığına uyar. | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | 22.22 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 42 | 42 | | | | 40 | | | | | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 154 | 0 | 0 | 0 | 144 | 0 | 0 | 0 | 0 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |