PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
İnsan Kaynakları Yönetimi konularına yönelik temel kuramsal ve teorik bilgiye sahip olur. | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 35 | 77.78 |
2 |
İnsan Kaynakları sistemleri hazırlar. | 0 | 3 | 5 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 4 | 29 | 64.44 |
3 |
İnsan Kaynakları alanındaki yeni gelişmeleri takip eder. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 41 | 91.11 |
4 |
Diğer disiplinleri yakından takip ederek İnsan Kaynakları ile ilişkisini irdeler. | 0 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 34 | 75.56 |
5 |
İnsan Kaynakları Yönetimi alanındaki problemlerini belirler, tanımlar, formüle eder ve çözebilir; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve uygulama becerisine sahip olur. | 0 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 36 | 80.00 |
6 |
İnsan Kaynakları Yönetimi alanındaki güncel yaklaşımları inceler. | 0 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 34 | 75.56 |
7 |
İç ve dış çevredeki gelişmeler ile İnsan Kaynakları Yönetimini uyumlaştırır. | 0 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 33 | 73.33 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonlarını (süreçlerini) analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar. | 0 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 31 | 68.89 |
2 |
Çağdaş İnsan Kaynakları yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 42 | 93.33 |
3 |
Küresel gelişmeleri işletmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi ile uyumlaştırır. | 0 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 31 | 68.89 |
4 |
Üst yönetime İnsan Kaynakları Yönetimi ile uygulamalarda önerilerde bulunur. | 0 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 36 | 80.00 |
5 |
İnsan Kaynakları Yönetimi uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisine sahip olur. (İKY Paket Programları gibi) | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 10 | 22.22 |
6 |
Örnek Olay (Vak'a)çalışmaları ile sorunları daha etkin çözer. | 0 | 0 | 4 | 2 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 23 | 51.11 |
7 |
İK sistemleri kurar,veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlama becerisi elde eder. | 0 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 34 | 75.56 |
8 |
Mesleki gelişim açısından yeterli yabancı dil bilgisine sahip olur. | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 11.11 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli ekiplerde etkin çalışabilme becerisine, sorumluluk alma özgüven ve yetkinliğine sahip olur. | 0 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 34 | 75.56 |
2 |
Analitik düşünme ve çevre bilinci gelişir ve değişime çabuk uyum sağlar. | 0 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 3 | 5 | 23 | 51.11 |
3 |
İnsan Kaynakları fonksiyonlarından birinde çalışabilme sorumluluğunu elde eder. | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 | 88.89 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. | 0 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 26 | 57.78 |
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 41 | 91.11 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
İşveren markasını hem iç hem de dış çevrede yaratmada etkin hareket eder. | 0 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 4 | 1 | 5 | 22 | 48.89 |
2 |
Kurumsal anlamda iletişimin etkinliğini sağlar. | 0 | 5 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 28 | 62.22 |
3 |
Ayrımcılık, adalet duygusu, etik ve sosyal güvenlik konularında bilinçli hareket eder ve kurum içinde bu konularda sorun oluşmaması için etkin çalışır. | 0 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 37 | 82.22 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | 0 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 32 | 71.11 |
2 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; insan kaynakları yönetimi uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | 0 | 4 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 23 | 51.11 |
3 |
İnsan Kaynakları Yönetimi çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 41 | 91.11 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 26 | 5 | 23 | 26 | 24 | 24 | 24 | 24 | 25 | 24 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 21 | 96 | 103 | 77 | 101 | 108 | 90 | 97 | 108 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |