PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 1 |
1 |
Tıbbi dökümantasyon, terminoloji, sağlık mevzuatı, sağlık hukuku konularında kuramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Sağlık, sağlığı etkileyen faktörler, sağlık hizmetinin türleri, sağlık hizmetini sunan sağlık kurumları ve ülkemizdeki sağlık örgütlenmesi hakkında yetkin düzeyde bilgi sahibidir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Hastane otomasyon sistemlerini kullanır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Sağlık sektörü hakkında bilgilerini sürekli güncel tutar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Sağlık maliyet ve muhasebe hesap yönetimlerini rahatlıkla yapar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
6 |
Sağlık hizmetlerinin sunumunda karşılaşılan problemler hakkında bilgi sahibidir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
7 |
Hastane yönetimi konusunda kararlar alır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
8 |
Sağlık ve sağlık hizmetleri konularında yüksek düzeyde bilgi sahibidir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
9 |
Sağlık etiğinin önemini bilir ve kurallarına uygun davranır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
10 |
Sağlık hizmetlerinin sunumunda karşılaşılan problemlere akılcı çözümler üretir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 1 |
1 |
Sağlık sisteminin yerel ve uluslararası bazda sorunlarını bilerek çözüm önerileri üretir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Sağlık İşletmelerinde görev ve sorumluluk alır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Sağlık Kurumları İşletmeciliği ile ilgili kongre, seminer, konferans vb. katılır, çözüm önerileri geliştirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Yerel ve evrensel sağlık hizmeti sunumları arasında karşılaştırma ve seçim yapar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Sağlık hizmetini sunan, üreten ve pazarlayan kurumlarda görev alır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
6 |
Hastane bilgi işlem ve otomasyon sistemlerini kullanır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
7 |
Sağlık muhasebesi, dönem sonu hesaplarını yapar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
8 |
Sağlık kurumlarında, vezne, hasta kabul, danışma, randevu, insan kaynakları, satın alma, kalite birim faaliyetlerini yerine getirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
9 |
Sağlık terminolojisine hakimdir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
10 |
Sağlık kurumlarında depo, arşiv kayıtlarını tutar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
11 |
Sağlık hizmetlerinin sunumunda ve pazarlamasında görev alır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 |
1 |
Üstlenilen sorumluluğun başarılı ve doğru ve hızlı olarak yerine getirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Sağlık sektörünü ve sektörün risklerini bilerek bağmsız yetkin kararlar alır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Takım çalışması gerektiren birimlerde, uyumlu ve etkin çalışır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Sağlık sektöründe matris yapıdaki yönetim anlayışı içerisinde çalışır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | T | % |
1 |
Mesleki ve kişisel gelişimi için eğitim programlarını takip eder. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Sağlık Kurumları İşletmeciliği ile alakalı güncel olayları takip eder. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Sağlık Kurumları İşletmeciliği ile ilgili yerel ve evrensel gelişmelere ayak uydurur. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Sağlık Kurumlarının tabi olduğu resmi kurumları bilir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Sağlık Kurumları İşletmeciliği ile alakalı teorik ve partik bilgi kaynaklarına rahatlıkla ulaşır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
Hastalar ve hasta yakınları ile doğru şekilde iletişim kurar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
İş yeri gizliliği ve hasta gizliliği konularında yetkindir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Hasta ve hekim arasında iletişimi sağlar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Bilgi teknolojilerini iletişim konusunda etkin bir biçimde kullanır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
Sağlık sektörünü iyi tanıyarak stratejik ve hızlı kararlar verir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Yönetim, sağlık yönetimi, sağlık kurumları yönetimi konularında yetkin olması gerektiğini bilir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Sağlık sektörüne özgü terminolojiye hakimdir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Sağlık etiğini özümseyerek evrensel etik değerler çerçevesinde davranması gerektiğini bilir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 38 | | | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 0 | 0 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |