İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
ANADOLU BİL MESLEK YÜKSEKOKULU-BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE) |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
AAP101 | INTRODUCTION TO ALGORITHMS AND PROGRAMMING INTRODUCTION TO ALGORITHMS AND PROGRAMMING | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Program yazmak için bilinmesi gereken kuralları öğrenmek | Algorithm and programming logic, algorithms, flow diagrams |
ACH101 | COMPUTER HARDWARE AND SOFTWARE BASICS COMPUTER HARDWARE AND SOFTWARE BASICS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | BIOS yapılandırılmasını yapmak Donanım elemanlarının denetimini yapmak Donanım elemanlarının montajını yapmak | Hardware configuration and hardware component installation to
incorporate to the BIOS. |
AIO101 | INTEGRATED OFFICE TOOLS INTEGRATED OFFICE TOOLS | Z | 1 | 2 | 2.0 | 5.0 | 3 | Bilgisayar Teknolojisinin Ofis Ortamında Değişik Amaçlarla Kullanımı; Kelime İşlem Programının Kullanımı; Bilgisayar Teknolojisiyle Sunu Hazırlama ve Takdim Etme; Bir Sunum Programının Kullanımı; Çalışma Tablosu Oluşturabilme; Çalışma Hayatında Sağlayacağı Kolaylıkları Kavrama; Çalışma Tablosunda Grafik Hazırlama; Veritabanı Programının Sağladığı Avantajların Önemini Kavrayabilme ve Bir Veri Tabanı Programının Kullanımı. | Microsoft Office is a package of software that includes Microsoft Office Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Access, etc depending on the different packaging suites. Here are the overviews of the different Microsoft Office applications: Microsoft Office Word: Office Word provides excellence tools for creating and sharing word processing documents. Microsoft Office Excel: You can use Excel to create detailed spreadsheets for viewing and collaboration. Using formulas to do calculations and analyze it with the easy to create charts. Microsoft Office PowerPoint: It is a complete application for creating dynamic presentations that allow you to share your ideas easily. Microsoft Office Outlook: Outlook provides a single, integrated solution for organizing and managing your digital communication tools such as e-mail and instant messaging, along with all your day-to-day information from calendars and contacts to task lists and notes. Microsoft Office Access: Access gives you powerful tools for managing your databases. You can store, share, manipulate and retrieve data in the database easily. |
AMT107 | MATHEMATICS-I MATHEMATICS-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Temel Kavramlar, Sayılar, Üslü- Köklü Sayılar ve Özellikleri, Kümeler, Çarpanlara Ayırma, 1. ve 2. Dereceden Denklemler, Denklem Sistemleri ve Çözümleri, Mutlak Değer, Eşitsizlik, Oran-Orantı | Basic Concepts, Numbers, Exponential- Root Numbers and Properties, Sets, Factorizing, First and Second Degree Equations, Equation Systems and Solutions, Absolute Value, Inequalities, Ratio and Proportion |
APE105 | PROFESSIONAL ENGLISH-I PROFESSIONAL ENGLISH-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Nasıl etkin öğrenilir, kolay ve etkili öğrenme için nasıl stratejiler geliştirilir. Daha iyi eğitim ya da sınav stratejileri için geliştirilmiş bellek teknikleri. Dersin içeriği, akademik dil becerilerini öğretmek için, mesleğin çeşitli alanlarında ve onların çalışmaları ile ilgili sıklıkla kullanılan Mesleki İngilizce'nin dil yapılarını ve fonksiyonlarını kapsayan uygun bir ortamı kapsamaktadır. | How to gain information effectively, how to develop strategies for an easy and effective information gathering. Techniques for improving memory for better studying or test-taking strategies. Providing the appropriate context for improving academic language skills, this course covers the frequently used language structures and functions of professional English used in various fields. |
ATA103 | PRINCIPLES OF ATATURK AND THE HISTORY OF REVOLUTIONS-I PRINCIPLES OF ATATURK AND THE HISTORY OF REVOLUTIONS-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Temel Kavram Bilgisi, Osmanlı Devleti ve Çöküşü, Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemleri, Osmanlı Devletinin Son Döneminde Fikir Hareketleri, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları, Birinci Dünya Savaşı, Mondros Mütarekesi ve İşgaller, Milli Mücadele Hareketinin Doğuşu ve Milli Teşkilatlar, Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun' a Çıkışı ve Anadolu'daki durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mîsak-ı Milli'nin İlanı, Büyük Millet Meclisi'nin Açılması, Kurtuluş Savaşı, Mudanya Mütarekesi, Lozan Barış Antlaşması. | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne. |
SRE101 | SOCIAL RESPONSIBILITY AND ETHICS SOCIAL RESPONSIBILITY AND ETHICS | Z | 0 | 2 | 1.0 | 2.0 | 2 | Dersin içeriği sosyalsorumluluk ve etik konularını kapsayacaktır. Özellikle bilgisayar mühendisliği ile ilgili etik ve sosyal sorumluluk konularına önem verilecektir. Çeşitli ingilizce ve türkçe yazılmış makaleler ve bunların değerlendirilmeleri öğrencilerle beraberce yapılacaktır. | The course introduces the student, not only to relevant issues, but the views of corporate stakeholders. Approaches for presenting and carrying out a program of sustainability are presented, including strategic planning, targets, goals and alternative approaches. A prinicipal part of the course is devoted to the ethics of business and issues of transparency, including discussion of the social impact of non ethical and non transparent business practices. Case studies, a team project and practice assignments assist in presenting these themes on a practical level. It also focuses on its implementation at the global level, and paves the way for the discussion on the relationship between economics and politics. Case studies, a team project and practice assignments assist in presenting these themes on a practical level. |
TLL101 | TURKISH LANGUAGE-I TURKISH LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish Language among world's languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish Language. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks. |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ACN102 | COMPUTER NETWORKS COMPUTER NETWORKS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | 1.Ağ yapısını hazırlamak 2.Ağ bağlantılarını yapılandırmak | Computer networking or Data communications (Datacom) is the engineering discipline concerned with the communication between computer systems or devices. A computer network is any set of computers or devices connected to each other with the ability to exchange data. Computer networking is sometimes considered a sub-discipline of telecommunications, computer science, information technology and/or computer engineering since it relies heavily upon the theoretical and practical application of these scientific and engineering disciplines. The three types of networks are: the Internet, the intranet, and the extranet. |
ACP102 | C PROGRAMMING C PROGRAMMING | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Bilgisayar programlamada temel kavramlar. Sorunları biçimselleştirme ve adım-adım çözümleyerek algoritma geliştirme, iş akış şemaları oluşturma. Yapısal programlamaya giriş ve ANSI C programlama dilinde uygulamaları. Kütüphane dosyaları. Kontrol ve karar ifadeleri. Fonksiyonlar. Temel veri tipleri. Değişkenler, sabitler, matematiksel ve mantıksal operatörler, döngüler, diziler, stringler, çok boyutlu diziler. İşaretçiler, metin ve ikili dosya işlemleri | General structures of C/C++ programming language, general structures of programming languages, recursive functions, functions, stack structure, queue structure, linked lists, basic sorting and searching algorithms, algorithm analysis, tree structure. |
AMT108 | MATHEMATICS-II MATHEMATICS-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Önbilgiler, fonksiyonlar, limit ve süreklilik, türev, türevin uygulamaları, belirsiz integral, integral alma metotları, belirli integralinin özellikleri, ilgili teoremler, belirli integral uygulamaları, kompleks sayilar, matrisler, analitik geometri ve trigonometri ile açı kavramları | Preliminaries, Functions, Trigonometry, Limits and Continuity, Derivative and Applications, Integration and Applications, Applications of Definite Integral, Complex Numbers, Matrices, Analytic Geometry and Trigonometry |
AOS102 | OPERATING SYSTEMS OPERATING SYSTEMS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | The operating system provides a well-known, convenient, and efficient interface between user programs and the bare hardware of the computer on which they run. This interface allows the OS to contain the low-level code needed to control a particular piece of hardware (e.g., a network card), while user programs contain simpler, more abstract code that is correct for a variety of hardware (e.g., different vendor’s network cards, and different generations of networks cards like 10Mbps and 100Mbps). The OS protects the hardware because only OS code directly accesses it. In this way, if the OS is correct, user programs can be in incorrect, but the machine will still function. If user programs had direct access to hardware, they would have to be correct to insure the correct functioning of the machine. The OS multiplexes machine resources safely. It allows multiple user programs (possibly run by multiple users) to access common resources like the network, local disc, local memory, and the CPU. It tries to prevent user programs from interfering with each other’s execution. | The operating system provides a well-known, convenient, and efficient interface between user programs and the bare hardware of the computer on which they run. This interface allows the OS to contain the low-level code needed to control a particular piece of hardware (e.g., a network card), while user programs contain simpler, more abstract code that is correct for a variety of hardware (e.g., different vendor’s network cards, and different generations of networks cards like 10Mbps and 100Mbps). The OS protects the hardware because only OS code directly accesses it. In this way, if the OS is correct, user programs can be in incorrect, but the machine will still function. If user programs had direct access to hardware, they would have to be correct to insure the correct functioning of the machine. The OS multiplexes machine resources safely. It allows multiple user programs (possibly run by multiple users) to access common resources like the network, local disc, local memory, and the CPU. It tries to prevent user programs from interfering with each other’s execution. |
APE106 | PROFESSIONAL ENGLISH-II PROFESSIONAL ENGLISH-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Nasıl etkin öğrenilir, kolay ve etkili öğrenme için nasıl stratejiler geliştirilir. Daha iyi eğitim ya da sınav stratejileri için geliştirilmiş bellek teknikleri. Dersin içeriği, akademik dil becerilerini öğretmek için, mesleğin çeşitli alanlarında ve onların çalışmaları ile ilgili sıklıkla kullanılan Mesleki İngilizce'nin dil yapılarını ve fonksiyonlarını kapsayan uygun bir ortamı kapsamaktadır. | How to learn effectively, how to develop strategies for easy and effective learning. Techniques for improved memory to better studying or test-taking strategies. The content of the course, which provides an appropriate context to teach academic language skills, covers professional English various fields of profession frequently used language structures and functions relevant to their studies. |
ATA104 | PRINCIPLES OF ATATURK AND THE HISTORY OF REVOLUTIONS-II PRINCIPLES OF ATATURK AND THE HISTORY OF REVOLUTIONS-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. |
TLL102 | TURKISH LANGUAGE-II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri | clause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules |
YUM104 | WORK PLACEMENT-I WORK PLACEMENT-I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
CTP213 | WEB SITE DESIGN AND CREATION-I WEB SITE DESIGN AND CREATION-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Web Tasarım İlkeleri, Web Kavramı ve HTML´e Giriş, HTML Komutları, Eklentiler ve CSS (Cascaded Style Sheets), JavaScript | Web Design Principles, Web concept and introduction to HTML,HTML Commands, add-ins and CSS ´ (Cascaded Style Sheets), JavaScript |
CTP223 | OBJECT ORIENTED PROGRAMMING-I OBJECT ORIENTED PROGRAMMING-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Nesneye yönelik programlama ile algoritma analizi ve tasarımı. Sınıflar, nesneler, değişkenler, metodlar, yapıcılar, yok ediciler, kalıtım, arayüzler, çok şekillilik, çok görevli ve yerine geçmeli metodlar. Soyut, statik ve sabit sınıf, degişken ve metodlar. İstisnai durumların ele alınması | Object-oriented programming and algorithm analysis and design. Classes, objects, variables, methods, constructors, destructors, inheritance, interfaces, polymorphism, multi-tasking and methods instead of interlaced. Abstract, static and fixed class, variable, and methods. In exceptional circumstances to be addressed. |
CTP233 | DIGITAL ELECTRONIC DIGITAL ELECTRONIC | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Lojik mantık devreleri, sayı sistemleri, dijital elektronik devreleri sayıcı mantığı gibi konular işlenecektir. | Logic circuits, number systems, digital electronic circuits counter will be covered topics such as logic. |
CTP243 | SERVER OPERATING SYSTEMS SERVER OPERATING SYSTEMS | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Sunucu işletim sisteminin yönetim özelliklerinin açıklanması, modül modül izah edilerek açıklamalarının yapılması. | The server operating system management features is explained. |
CTP253 | DATABASE MANAGEMENT SYSTEMS DATABASE MANAGEMENT SYSTEMS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Klasik Dosya sistemi, veritabanı kavramları, veritabanı tasarımı, MS Access görsel arayüzü kullanımı, tablo tasarımı, anahtarlar, ilişkiler, form oluşturma, sorgu oluşturma, SQL komutları ile tablo oluşturma, SQL komutları ile veri girme, güncelleme,silme, SQL komutları temel sorgulama işlemleri | The classical file system, database concepts, database design, the use of MS Access Visual interface, create a form, table design, keys, relationships, create a query, create a table with the SQL commands, the SQL commands with basic SQL commands, entering data, delete, update, query operations |
YUM203 | WORK PLACEMENT-II WORK PLACEMENT-II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. |
CTP225 | SYSTEMS ANALYSIS AND DESIGN SYSTEMS ANALYSIS AND DESIGN | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Sistem Kavramı ve Genel Sistem Teorisi / Bilgi Sistemi ve Bilgi Sistemi Tipleri / Bilgi Sistemi Geliştirme Süreci / Sistem Analisti Görev ve Yetenekleri / Ön İnceleme ve Fizibilite Analizi / Sistem Önerisi Hazırlama ve Sunma / Sistem Analizi / Sistem Tasarımı / Sistem Gerçekleme / Yeni Sisteme Geçme Süreci | Systems planning, systems analysis, systems design, systems implementation, systems support and security |
CTP273 | SOFTWARE INSTALLATION AND MANAGEMENT SOFTWARE INSTALLATION AND MANAGEMENT | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Yazılım uygulama süreçleri
Yazılım destek süreçleri ve Destek Uzmanı
Yazılım yenileme(versiyon yükseltme) süreçleri | Software implementation processes
Software support processes and Support Analyst
Software reuse processes |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
CTP214 | WEB SITE DESIGN AND CREATION-II WEB SITE DESIGN AND CREATION-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Web Sitesi Hazırlamada Dinamik Sayfa Tasarımı; Sunucu Bilgisayar İçin Gerekli Programların Kurulumu ve Ayarlanması; Dinamik Sayfalar İçin HTML Form Tagları ve Scriptlerinin Kullanımı; ASP.NET Dilinin Kullanımı; ASP.NET Dilini Kullanarak Bir Veritabanına Bağlanabilme; ASP.NET Dili Kullanımında: Değişken tanımları, Değişkenlerin kullanımları; Veri Türleri ve Operatörleri; Kontrol Deyimleri; Döngü Komutları, Fonksiyonlar; Dosya İşlemleri. | The Web Site According To Your Dynamic Page Design; Required for setting up the server computer and the installation of programs; For HTML Form tags allow you to Use dynamic pages, and Where; ASP.NET Language Usage; ASP.Connect To A Database By Using The Language Of The NET; ASP.The definitions of the variables in the use of the language, their use on the NET: variable; Data types and Operators; Control Statements; The Loop Commands, Functions; File Operations. |
CTP224 | OBJECT ORIENTED PROGRAMMING-II OBJECT ORIENTED PROGRAMMING-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Nesneye yönelik programlama ile algoritma analizi ve tasarımı. Sınıflar, nesneler, değişkenler, metodlar, yapıcılar, yok ediciler, kalıtım, arayüzler, çok şekillilik, çok görevli ve yerine geçmeli metodlar. Soyut, statik ve sabit sınıf, degişken ve metodlar. İstisnai durumların ele alınması | Object-oriented programming and algorithm analysis and design. Classes, objects, variables, methods, constructors, destructors, inheritance, interfaces, polymorphism, multi-tasking and methods instead of interlaced. Abstract, static and fixed class, variable, and methods. In exceptional circumstances to be addressed. |
CTP244 | MICROPROCESSORS AND ASSEMBLER MICROPROCESSORS AND ASSEMBLER | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Assembler dilini öğrenerek mikrodenetleyicileri kontrol edip amaca uygun mikrodenetleyici programlayabilme. | Will learn Assembler language, microcontroller control, purpose microcontroller programming. |
CTP254 | COMPUTER MAINTENANCE COMPUTER MAINTENANCE | Z | 3 | 2 | 4.0 | 5.0 | 5 | Donanım bilgisi ve genel bakımı , yazılım bilgisi ve işletim sistemi genel bakımı bunların yanında çevre birimlerinin genel bakımı ve bilgisayarın performansına olan etkileri anlatılacaktır. | Hardware information, and general maintenance, software information and general care of the system by the operating system and the computer's performance, which discuss the effects of peripheral general care. |
CTP274 | MANAGEMENT INFORMATION SYSTEM MANAGEMENT INFORMATION SYSTEM | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | İşletmelerin temel süreçlerini tanıyarak, strateji geliştirmede yönetimsel ve organizasyonel unsurları tanıyarak, güncel teknolojilerin nasıl kulanılabileceğini örnekleriyle incelemek | Topics include Introduction to the development of information systems, the portfolio of the application development, and requirement analysis and determination, structured analysis development strategy, application prototype development strategy, and systems design, designing of computer output, input-output, and online dialogue; design of files and use of auxiliary devies; the design of database interaction, and data communications; quality assurance; management of system implementation and MIS development, and hardware and software selection. |
GRI203 | ENTREPRENEURSHIP ENTREPRENEURSHIP | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri. | Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections. |
YUM204 | WORK PLACEMENT-III WORK PLACEMENT-III | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. |
CTP234 | WIRELESS NETWORKS WIRELESS NETWORKS | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Kablosuz ağların güvenliği | Wireless network technologies, wireless topologies, security basics. |
CTP264 | COMPUTER TECHNOLOGIES MANAGEMENT COMPUTER TECHNOLOGIES MANAGEMENT | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Firmalar için Bilgi teknolojileri yönetimi, Hanki kullanıcı için hangi bilgisayar, Hangi firaya hangi bilgi sistemi,
Kullanıcılar için destek yazılımları, | Information Management For Business
Installing and Managing End-User Computer
Computer Service Management
A User support Utility Tool Kit |