PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
1 |
Bilgisayar alanındaki temel kavramları tam anlamıyla kavrar. | 4 | 5 | 4 | 0 | 0 | 4 | 3 | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 28 | 37.33 |
2 |
Toplam kalite felsefesini benimsemiş ve ilgili kurumsal süreçlere destek verebilen teknik eleman olurlar. | 4 | 3 | 4 | 0 | 0 | 4 | 5 | 5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 29 | 38.67 |
3 |
Donanım ve özellikle yazılım alanlarında tüm güncel teknolojileri bilir. | 4 | 4 | 5 | 0 | 0 | 4 | 5 | 3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 29 | 38.67 |
4 |
Bilgisayar kavram, yöntem ve de yazılımlarına hakim olur. | 4 | 5 | 5 | 0 | 0 | 4 | 5 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 32 | 42.67 |
5 |
Donanım keşif ve kurulması işlemini yapar. | 4 | 5 | 4 | 0 | 0 | 4 | 3 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 29 | 38.67 |
6 |
Kişisel ve ağ işletim sistemlerini tanır. | 4 | 3 | 4 | 0 | 0 | 4 | 2 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 23 | 30.67 |
7 |
Mesleği ile ilgili etik, sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | 3 | 3 | 2 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 21 | 28.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
1 |
Yazılım (PC, ağ ortamı ve internet) planlama ve tasarımında görev alır. | 4 | 5 | 5 | 0 | 0 | 4 | 4 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 32 | 42.67 |
2 |
Yazılım kurulum ve test işlemlerini yapar. | 4 | 5 | 5 | 0 | 0 | 4 | 4 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 31 | 41.33 |
3 |
Mesleki alanda matematik becerilerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 17 | 22.67 |
4 |
Mesleki alanda algoritmik düşünerek ortaya çıkacak olan problemlere karşı çözüm bulur. | 4 | 5 | 5 | 0 | 0 | 4 | 4 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 32 | 42.67 |
5 |
Kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurar ve kullanır. | 4 | 5 | 5 | 0 | 0 | 4 | 4 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 32 | 42.67 |
6 |
Verilen teorik konuları uygulama imkanı bulurlar. | 4 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 2 | 3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 28 | 37.33 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
1 |
Yaygın karşılaşılan yazılım ve donanım arızalarını tespit eder, sorunlara çözüm üretirler. | 4 | 5 | 5 | 0 | 0 | 4 | 4 | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | 40.00 |
2 |
Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alan ve uygun çözümler bulan birey olurlar. | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 34 | 45.33 |
3 |
Hata bulma, problem çözme, karar verme ve işlem planlaması konularında yetenekli olurlar. | 5 | 4 | 4 | 0 | 0 | 3 | 4 | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 28 | 37.33 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | T | % |
1 |
Hızlı öğrenebilir ve öğrendiklerini pratiğe dökerler. | 3 | 5 | 4 | 0 | 0 | 3 | 2 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 26 | 34.67 |
2 |
Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri öğrenme ve bunları geliştirme yeteneğine sahip olurlar. | 4 | 4 | 5 | 0 | 0 | 4 | 2 | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 27 | 36.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | T | % |
1 |
Bölümde derslerin haricinde kendi alanları ile ilgili kulüp çalışmaları ile sektörde var olan firmalar ile tanışma ve iletişim kurma şansı bulurlar. | 4 | 4 | 5 | 0 | 0 | 5 | 4 | 5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 31 | 41.33 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | T | % |
1 |
Bölümde öğrenciler hem programcılık, web tasarımı hemde teknik dersleri aldıkları için tercih edilme şansları artar. | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 4 | 3 | 5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 31 | 41.33 |
2 |
Programcılık dersleri sayesinde öğrenciler yeni programlar geliştirme ve bunları kendi ürettikleri projelerle uygulama yetkinliği kazanırlar. | 4 | 5 | 5 | 0 | 0 | 4 | 4 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 31 | 41.33 |
3 |
Bazı küçük veya orta ölçekli şirketlerde yöneticilik ve liderlik rolünü üstlenirler. | 3 | 3 | 4 | 0 | 0 | 5 | 3 | 3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 25 | 33.33 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 22 | 22 | 22 | 22 | | | 22 | 22 | 22 | 22 | | | | | | | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 86 | 95 | 97 | | | 87 | 78 | 87 | 96 | | | | | | | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |