İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
ANADOLU BİL MESLEK YÜKSEKOKULU-SİVİL HAVA ULAŞTIRMA İŞLETMECİLİĞİ (İNGİLİZCE) |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA103 | PRINCIPLES OF ATATURK AND THE HISTORY OF REVOLUTIONS-I PRINCIPLES OF ATATURK AND THE HISTORY OF REVOLUTIONS-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Temel Kavram Bilgisi, Osmanlı Devleti ve Çöküşü, Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemleri, Osmanlı Devletinin Son Döneminde Fikir Hareketleri, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları, Birinci Dünya Savaşı, Mondros Mütarekesi ve İşgaller, Milli Mücadele Hareketinin Doğuşu ve Milli Teşkilatlar, Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun' a Çıkışı ve Anadolu'daki durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mîsak-ı Milli'nin İlanı, Büyük Millet Meclisi'nin Açılması, Kurtuluş Savaşı, Mudanya Mütarekesi, Lozan Barış Antlaşması. | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne. |
BIL124 | INFORMATION TECHNOLOGIES - I INFORMATION TECHNOLOGIES-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | | |
SHUI111 | INTRODUCTION TO BUSINESS INTRODUCTION TO BUSINESS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Genel işletme temel kavramları ve iş hayatına uygulanması | Contents of basic business administration. |
SHUI113 | FINANCIAL ACCOUNTING FINANCIAL ACCOUNTING | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Muhasebeye ilişkin temel bilgiler, işletmelerde muhasebenin önemi, muhasebe ile ilgili taraflar, temel bilanço eşitliği, gelir tablosu kalemleri ve tek düzen muhasebe sistemi çerçevesinde temel muhasebe uygulamaları ele alınacaktır. | Fianancial accounting concepts. |
SHUI115 | ORGANIZATIONAL BEHAVIOR FOR CIVIL AVIATION ORGANIZATIONAL BEHAVIOR FOR CIVIL AVIATION | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Sivil havacılıkta bireysel davranış, kişilerarası iletişim, gruplararası iletişim, davranış analizlerinde kavramsal analizler, birey, grup ve organizasyonel performans geliştirme ve yönetimin rolü bu dersdeki temel başlıklardır. | Individual behavior, interpersonal communication, communication between groups, conceptual tools in behavior analysis, individual, group and organizational performance improvement and the role of management in CA are topics covered in this course |
SHUI117 | INTRODUCTION TO CIVIL AVIATION INTRODUCTION TO CIVIL AVIATION | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Dünyada sivil havacılık sistemleri; sivil havacılık uygulamalarının tanım ve sınıflandırılmaları, uluslararası sivil havacılık sistemleri, organizasyonlar, toplantılar, kurallar, anlaşmalar, Hava trafik hakları, No.2920, Türk Sivil Havacılık Kanunu ve ekleri:SHY0-6A (Ticari Havacılık), SHY-6B (Genel Havacılık); Türk Sivil Havacılık Sistemi, Havaalanı ve çalışanlarının iş tanımları; Uçuş hattı ve terminal hattı imkanları, terminal tasarımı. | Civil aviation systems in the world; decriptions and categorizations of civil aviation applications; Imternational civil aviation systems. Organizations, convensions, rules, agreements, Air traffic rights, No.2920 Turkish civil aviation law and appendixs:SHY0-6A (Commercial Aviation), SHY-6B (General Aviation); Turkish Civil Aviation System, Airports’s and stuff’s job descriptions: Flight line and terminal line facilities, terminal design. |
SHUI119 | HUMAN RESOURCES MANAGEMENT FOR AVIATION HUMAN RESOURCES MANAGEMENT FOR AVIATION | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Dersin İçeriği İnsan kaynakları yönetimi çevresi, iş analizi ve insan kaynakları planlaması, işe alma, seçim, eğitim ve geliştirme, kariyer planlama ve gelişimi, performans değerlendirme, ücretlendirme, sağlık ve güvenlik, sendikal ilişkiler, küresel insan kaynakları yönetimi konularını kapsar. | Introduction to Human Resource Management, Legal aspects in HRM, Strategic Human Resource Management Job design and analysis, Performance management, HR planning, Staffing, Training and Development, Compensation and Incentive, and Employee and Labor Relations in the all civil aviation units. |
TLL101 | TURKISH LANGUAGE-I TURKISH LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish Language among world's languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish Language. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks. |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA104 | PRINCIPLES OF ATATURK AND THE HISTORY OF REVOLUTIONS-II PRINCIPLES OF ATATURK AND THE HISTORY OF REVOLUTIONS-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. |
BIL125 | INFORMATION TECHNOLOGIES - II INFORMATION TECHNOLOGIES-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | | |
SHUI112 | PRINCIPLES OF MARKETING PRINCIPLES OF MARKETING | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Dersin kapsamında, ürün - hizmet, fiyat, dağıtım, tutundurma ve konumlandırma, organize etme ve pazarlama bilgi sitemleri yer almaktadır. | In the content of the course, there are product-service, price, distribution, promotion and positioning, organizing and marketing information systems. |
SHUI114 | RULES OF AVIATION RULES OF AVIATION | Z | 3 | 0 | 3.0 | 7.0 | 3 | Dersin temel içeriği, Kurallar çerçevesi, ICAO, JAA ve EASA nın rolleri, İlgili kurumlara üye ve aday ülke otoritelerinin rolleri, Uçuşa uygunluk kuralları, Ulusal ve uluslararası kurallardır. | The main contents of the course unit are The framework of regulations, The role of ICAO JAA and EASA The roles of the member country and candidate country authorities, Eligibility to flight rules, National and International Rules. |
SHUI116 | SECURITY MANAGEMENT IN AVIATION SECURITY MANAGEMENT IN AVIATION | Z | 3 | 0 | 3.0 | 7.0 | 3 | Havaalanı güvenliğine giriş, havacılık güvenliği ile ilgili temel kavramlar, terminal ve uçuş hattı tesisleri, kontrol noktası, tahditli ve arındırılmış alan kavramları, havacılık güvenliği ile ilgili uluslararası ve ulusal düzenlemeler, havaalanı güvenlik sahaları, havaalanı güvenliği ile ilgili plan ve programlar, havaalanı güvenlik sahaları. | Introduction to Aviation Security, The main concepts in aviation security, Terminal and Flight Line Facilities, Control Point, Restricted and Purged Area Concepts, National and International Regulations in Aviation Security, Airpot Security Areas, Plans and Programs in Airport Security. |
TLL102 | TURKISH LANGUAGE-II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri | clause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules |
YUM104 | WORK PLACEMENT-I WORK PLACEMENT-I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SHUI211 | PROFESSIONAL ENGLISH-I PROFESSIONAL ENGLISH-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | How to learn effectively, how to develop strategies for easy and effective learning. Techniques for improved memory to better studying or test-taking strategies. The content of the course, which provides an appropriate context to teach academic language skills, covers professional English various fields of business management frequently used language structures and functions relevant to their studies. | How to gain information effectively, how to develop strategies for an easy and effective information gathering. Techniques for improving memory for better studying or test-taking strategies. Providing the appropriate context for improving academic language skills, this course covers the frequently used language structures and functions of professional English used in various fields. |
SHUI213 | AVIATION LAW AVIATION LAW | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Sivil hava ulaştırmacılığı hukukuna giriş . Sivil hava hukuku ve işletmecilikteki uygulamaları. | Discuss the issues affecting airline operations, civil aviation and airport administrations and air navigation services with international legal experts |
SHUI215 | AIRPORT MANAGEMENT AIRPORT MANAGEMENT | Z | 3 | 0 | 3.0 | 8.0 | 3 | Dersin içeriği, havaalanı endüstrisi ve operasyonları, terminaldeki yolcu davranışı, müşteri ilişkileri, küçük ve gelişen havalanları, mülkiyet modelleri, havalanı vergileri, havalanlarının ekonomik etkileri, güvenlik, göç, karantina ve gümrük prosedürleri, risk yönetimi,navigasyonun belirlenmesi, hava istasyonları. | Airport industry and the operations of the airport, passenger behavior in terminal, customer relations and management of small and developing airports, ownership models, airport fees, economic impact of airports, terminal arrangements, environmental impacts, safety, immigration, quarantine and customs procedures, risk management, determination of navigation aid stations. |
SHUI217 | AIR TRAFFIC SERVICE AIR TRAFFIC SERVICE | Z | 3 | 0 | 3.0 | 8.0 | 3 | Hava trafik kontrol hizmeti (ATC) , kontrolör teçhizatları (radyo, radar ve bilgisayar teçhizatı), hava trafik kontrol hizmeti temel prensipleri, ATC ayırma standartları, kontrol teknik ve metotları, hava şartlarına ve hacme göre değişen talep ve uçuş hacmi üzerindeki baskılar | This course contents the place of air traffic services in the general air traffic management, classification of air traffic services, Functions of air traffic services, Flight Information system, Warning systems, Air traffic control system, Challenges of control services, area control services, Air traffic service’s place in general air traffic management system. |
YUM203 | WORK PLACEMENT-II WORK PLACEMENT-II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
GRI203 | ENTREPRENEURSHIP ENTREPRENEURSHIP | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri. | Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections. |
SHUI212 | PROFESSIONAL ENGLISH-II PROFESSIONAL ENGLISH-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | How to learn effectively, how to develop strategies for easy and effective learning. Techniques for improved memory to better studying or test-taking strategies. | How to learn effectively, how to develop strategies for easy and effective learning. Techniques for improved memory to better studying or test-taking strategies. The content of the course, which provides an appropriate context to teach academic language skills, covers professional English various fields of profession frequently used language structures and functions relevant to their studies. |
SHUI214 | BUSINESS COMMUNICATIONS BUSINESS COMMUNICATIONS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Ders, öğrencileri, çeşitli uygulamalar vasıtasıyla iş yaşamlarında etkin bir şekilde kullanacakları sözlü ve yazılı iletişim becerileri ile donatmayı hedeflemektedir. | To learn the fundamental concepts of business communication. |
SHUI216 | STRATEGIC MANAGEMENT IN AVIATION INDUSTRY STRATEGIC MANAGEMENT IN AVIATION INDUSTRY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 7.0 | 3 | Strateji, politika ve ilgili kavramlar; tarihsel gelişmeler, stratejik yönetim okulları; stratejik yönetim süreci; strateji oluşturanlar; stratejik yönlendirme, amaçlar ve amaçlar hiyerarşisi; çevresel analiz (dış çevre analizi); çevresel analiz (iç çevre analizi); strateji belirleme düzeyleri ve temel stratejik seçenekler; şirket, işletme ve işlevsel stratejiler; uluslararası pazarlara giriş stratejileri; stratejik seçeneklerin seçiminde kullanılan araçlar, strateji seçimi; stratejinin uygulanması (örgütsel yapı ve işlevsel politikalar); stratejinin uygulanması (örgütsel davranış boyutları, örgüt kültürü); stratejik denetim; strateji ve işlevsel politikalarla ilgili örnek olay çalışmaları. | The lesson covers the various components of strategy formulation, implementation and evaluation in the content of civil aviation sector. |
SHUI218 | AIR TRAFFIC CONTROL AIR TRAFFIC CONTROL | Z | 3 | 0 | 3.0 | 7.0 | 3 | Hava trafik kontrol Sistemi Bileşenleri | The lesson includes the various components of traffic control systems. |
YUM204 | WORK PLACEMENT-III WORK PLACEMENT-III | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. |