|
|
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey |
İlişki Düzeyi Sayısal |
İlişki Düzeyi Sözel |
İlişki Varlığı |
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Sosyal hizmet disiplini ile ilgili temel kuram, yaklaşım, model, mevzuat, etik bilgisi ile insan hakları ve sosyal adalet bilgisine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 35 | 87.50 |
2 |
Sosyal hizmette araştırma yöntem ve teknikleri, bilgi teknolojileri, etkin iletişim kurma ile disiplinlerarası çalışma bilgisine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 35 | 87.50 |
3 |
Genelci anlayış perspektifini kavrayarak birey, aile, grup toplum ve topluluk düzeyinde planlı müdahale sürecini gerçekleştirme bilgisine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 35 | 87.50 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Sosyal hizmet müdahalelerinde alana özgü bilgi, beceri ve değerleri bütünleştirerek mesleki görüşme, gözlem, rapor, kayıt tutma, sosyal inceleme, planlama, sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 35 | 87.50 |
2 |
Sosyal hizmet alanlarında araştırma yapma, diğer araştırma sonuçlarından yararlanma, çağdaş bilgi teknolojilerini kullanarak eleştirel ve analitik düşünme ile uygulama becerisine sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 35 | 87.50 |
3 |
Güncel yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevleri gerçekleştirme, değişen toplumsal sorun alanlarını izleyerek kurumlar arası işbirliği ve ekip anlayışı ile yeni hizmet modelleri geliştirme becerisine sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 35 | 87.50 |
4 |
Genelci anlayış ile müracaatçı sistemleri ile planlı müdahale sürecini gerçekleştirme becerisine sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 35 | 87.50 |
5 |
İnsan hakları, sosyal adalet, hak savunuculuğu, farklılıklar ve kültürel çeşitlilik odağında mesleki etik ilke ve değerleri sosyal hizmet alanlarında kullanabilme becerisine sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 35 | 87.50 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Sosyal hizmet alanlarına ilişkin bilgi birikimini kullanarak sosyal hizmet müdahalesini bireysel ya da ekip üyesi olarak yürütür, sorumluluk alır, rehberlik ve danışmanlık yapar. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 35 | 87.50 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; yabancı dil, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini öğrenerek yetkinliğini arttırır; bilgi, beceri, değer ve tutumları ile topluma model olarak yaşam boyu öğrenme anlayışını benimser. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 35 | 87.50 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Sosyal hizmet alanlarında gündemdeki gelişmeleri izler, kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşır, toplumsal sorumluluk bilinci ile projelendirir ve uygular. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 35 | 87.50 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Sosyal hizmet mesleği ile ilgili görev, yetki, hak ve sorumlulukları belirleyebilir; mesleğin gelişimini destekler, mevzuat, mesleki etik, norm ve standartlar ile kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 35 | 87.50 |
2 |
Sosyal hizmet disiplinine özgü bilgi ve becerilerini sosyal adalet ve hak temelli yaklaşım odağında uygular. | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 35 | 87.50 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 13 | 13 | 13 | 13 | | 13 | 13 | 13 | 13 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 65 | 65 | 65 | | 65 | 65 | 65 | 65 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |
|