PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 1 |
1 |
Sabit Protezlerin endikasyonları,tedavi planlamaları ve klinik uygulamaları ile ilgili bilgi sahibi olur | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Hareketli Bölümlü Protezlerin endikasyonları,tedavi planlamaları ve klinik uygulamaları ile ilgili bilgi sahibi olur | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Total Protezlerin klinik uygulamaları ve ideal durumda olmayan vakalarda alternatif protetik basamakları öğrenir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Hassas Bağlantılı protezlerin endikasyonlarını,ataşman ve tutucu parça çeşitlerini ve klinik uygulamarını öğrenir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
İmplantüstü protezlerin komponentleri,klinik uygulamaları ve meydana gelebilecek komplikasyonlar ile ilgili bilgi edinir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
6 |
Doku Düzenleyiciler ve Yumuşak Astar Materyallerinin endikasyonlarını,içeriklerini ve klinik uygulamalarını öğrenir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
7 |
Maksilofasiyal defektli hastalarda uygulanan obturatörlerin yapım aşamalarını,çeşitlerini ve bu obturatörlerin total veya bölümlü protezlerle beraber kullanımının planlamasını öğrenir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
8 |
Temporomandibular eklemin anatomisini,fonksiyonlarını,gnatostomatik sistemdeki yerini,rahatsızlıklarını ve bunların tedavi yöntemlerini öğrenir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
9 |
İnlay,Onlay ve Tam Seramik restorasyonların endikasyonları,yapım aşamaları ve klinik uygulamaları hakkında bilgi edinir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
10 |
Diş Hekimliğinde hasta ağzında yapılabilecek estetik düzenlemeler hakkında bilgi edinir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 1 |
1 |
Ulusal ve Uluslararası alanlarda yazılı ve sözlü sunum hazırlayabilme (doktora tezi, makale ve seminer hazırlama becerisi) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Yeni fikirlere eleştirisel yaklaşım yaparak bilimsel tartışma yapabilme, etkili iletişim kurabilme ve özgün yaratıcı hipotez oluşturma | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Bilimsel makale tarama, inceleme, sentezleme ve sonuçları sentezleyerek kanıta dayalı diş hekimliği çalışmalarında uygulayabilme | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Özgün Bilimsel araştırmalar için gerekli teknik donanımı saptayabilme ve kullanabilme | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Ağız sağlığıyla ilgili protetik problemleri ve başarısızlıkları klinik ve radyolojik olarak teşhis etme ve ekip çalışması planlayarak çözebilme | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
6 |
Ağız diş sağlığı alanında güncel bilgileri edinme ve bu bilgileri klinikte uygulama, var olan sorunlara bilimsel ve etik çözümler getirebilme | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
7 |
Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini dikkate alarak hareketli protetik ileri tedavi türlerini vakalara göre teşhis, tedavi ve planlama prensipleri ile ilgili ilişkiyi kurabilme | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 1 |
1 |
Mesleki ve Etik Sorumluluğu kazanma, etik karar verme ilkelerini kullanabilme ve hayat boyu mesleki öğrenimin önemini kavrama ve protetik tedavi sonrası kontrollerin önemini benimsemesi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Ulusal ve Uluslararası alanlarda yazılı ve sözlü sunum hazırlayabilme (doktora tezi, makale ve seminer hazırlama becerisi) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 1 | T | % |
1 |
Bilimsel makale tarama, inceleme, sentezleme ve sonuçları sentezleyerek kanıta dayalı diş hekimliği çalışmalarında uygulayabilme | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Özgün Bilimsel araştırmalar için gerekli teknik donanımı saptayabilme ve kullanabilme | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Yeni fikirlere eleştirisel yaklaşım yaparak bilimsel tartışma yapabilme, etkili iletişim kurabilme ve özgün yaratıcı hipotez oluşturma | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 1 | T | % |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 1 | T | % |
1 |
Protetik diş tedavisinde uygulanması gerekli estetik faktörleri içeren üst düzey beceri ve bilgiyi klinikte uygulayabilme | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Bölümlü protezlerde yapısal elemanların ve planlama kurallarının ayrıntıları hakkında bilgi sahibi olmalı ve vakalara göre planlama ve labaratuvar işlemlerininde teknisyeni yönlendirebilme | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Sabit protetik ileri tedavi türlerini vakalara göre teşhis, tedavi ve planlama yaparken hastanın genel sağlık sorunu ile diş hekimliği tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Fonksiyonel okluzyon ve çiğneme sisteminin nöromüsküler fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmalı muayenehane de klinik uygulamalarında kullanabilme | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Güncel implant üstü protezler, maksiller ve mandibular çene yüz protezleri uygulayabilmeli konusunda detaylı ve ileri bilgi sahibi olmalı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
6 |
Dişhekimliği'nde kullanılan materyallerin ve cihazların/alet fiziksel, kimyasal ve mekanik özelliklerini değerlendirebilmeli | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 28 | | | | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | | | | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |