PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Görsel iletişim tasarımına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramları bilir. | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 | 4 | 54 | 77.14 |
2 |
Tasarım yapmak için kullanılan bilgisayar programlarını özellikleriyle anlatır. | 4 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 46 | 65.71 |
3 |
Tasarıma ait estetik kuralları kavrar. | 4 | 5 | 4 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 50 | 71.43 |
4 |
Yeni Medya teknolojilerini ifade eder. | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 5 | 44 | 62.86 |
5 |
Kültürlerin ve ulusların karmaşık tasarımlarını bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal açıdan bilir. | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 57 | 81.43 |
6 |
Görsel iletişim tasarımı alanına ait ulusal ve uluslararası etik kuralları, mevzuatı ve kalite standartlarını tanımlar. | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 55 | 78.57 |
7 |
Görsel iletişim tasarımda kullanılan görsel-işitsel ve çoklu medya tekniklerini kullanma bilgisine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 52 | 74.29 |
8 |
Görsel iletişim alanında tasarlanmış eserlerin özelliklerini ayırt eder. | 4 | 4 | 5 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 48 | 68.57 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Görsel İletişim Tasarımı alanına ilişkin yöntem ve teknikleri analiz eder. | 4 | 5 | 3 | 1 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 48 | 68.57 |
2 |
Bir görsel iletişim tasarımı sürecini ana hatları ile inceler ve aktarır. | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 44 | 62.86 |
3 |
Yeni Medya ortamında Görsel iletişim tasarımı için gereken araç ve teknikleri uygular. | 2 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 42 | 60.00 |
4 |
Görsel iletişim tasarımı uygulamaları için bilimsel araştırma, geliştirme çalışmalarını uygular. | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | 1 | 4 | 2 | 2 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 49 | 70.00 |
5 |
Alanının gerektirdiği bilgisayar programlarını kullanır. | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 52 | 74.29 |
6 |
Belirlenen ihtiyaç doğrultusunda bireysel ve kollektif çalışmalarla çok boyutlu tasarımı analiz eder, karşılaştırır ve uygular. | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 50 | 71.43 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Bireysel ve/veya grup içinde yaratıcı ve güçlü tasarımlar yaratır. | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 47 | 67.14 |
2 |
Görsel iletişim tasarımı alanındaki sorunlara çeşitli perspektiften çözüm bulmak amacıyla araştırma ve geliştirme projelerini eleştirel bir yaklaşımla sentezler. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 55 | 78.57 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Teknolojik yenilikleri alan içinde yetkin biçimde sentezler. | 4 | 4 | 5 | 2 | 1 | 3 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 53 | 75.71 |
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini savunur. | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 52 | 74.29 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmeleri, Görsel iletişim tasarımı alanına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramlarla karşılaştırır. | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 56 | 80.00 |
2 |
Alanla ilgili yapılan araştırmayı farklı bakış açılarıyla pekiştirir. | 4 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 45 | 64.29 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye dönüştürerek, yenilikçi ve özgün tasarımlar yapar. | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 51 | 72.86 |
2 |
Sosyal bilimler ve ilgili sanat disiplinleri ile Görsel iletişim tasarımı alanlarına ait bilgileri sentezler. | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 53 | 75.71 |
3 |
Estetik bakış açısını pekiştirir. | 5 | 4 | 5 | 2 | 1 | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 46 | 65.71 |
4 |
Mesleki ve etik sorumluluk değerlerine uygun davranır. | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 47 | 67.14 |
5 |
Alanla ilgili mesleki çalışmaların evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkileri ve hukuksal konularını tespit eder. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 19 | 27.14 |
6 |
İş sağlığı ve güvenlik konusundaki bilgilerini kendi alanıyla ilişkilendirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 14 | 20.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 26 | 26 | 26 | 26 | 26 | 26 | 26 | 26 | 26 | 26 | 26 | 26 | 26 | 26 | 26 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 107 | 107 | 108 | 59 | 49 | 56 | 96 | 62 | 70 | 92 | 99 | 109 | 107 | 108 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |