PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kuramsal bilgileri tanımlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 69 | 98.57 |
2 |
Halkla İlişkilerin ilgili olduğu alanlarla disiplinler arası etkileşimi anlatır. | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 61 | 87.14 |
3 |
Örgütsel iletişim modelleri ve işleyişini anlatır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 58 | 82.86 |
4 |
Halkla ilişkilerin bir yönetim fonksiyonu olduğunu hatırlar. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 60 | 85.71 |
5 |
Halkla ilişkilerin itibar yönetimi, bütünleşik pazarlama iletişimi, kriz yönetimi gibi uygulama alanlarını teoride ve pratikte anlatır. | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 59 | 84.29 |
6 |
Halkla ilişkiler araç ve yöntemlerini tanımlar. | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 55 | 78.57 |
7 |
Araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme süreçlerini tanımlar. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 60 | 85.71 |
8 |
Alanı ile ilgili her türlü faaliyet hakkında raporlama yapmasını bilir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 60 | 85.71 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Örgütlerin kurum içi ve kurum dışı stratejik iletişim çalışmalarını belirler. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 60 | 85.71 |
2 |
Disiplinlerarası etkileşim yaklaşımıyla yeni fikirler, yaklaşımlar ve yöntemler oluşturur. | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 4 | 59 | 84.29 |
3 |
Kurumsal iletişim alanında yaratıcı bakış açısı geliştirir. | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 54 | 77.14 |
4 |
Halkla ilişkiler çalışmalarında amaca uygun ortam, ekipman ve araç seçimini yapma ve kullanma becerisine sahiptir. | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 59 | 84.29 |
5 |
Kurumsal iletişim strateji ve taktiklerinin uygulanması ve pratiğe indirgenmesine yönelik mesleki-teknik bilgiyi kullanır. | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 60 | 85.71 |
6 |
Klasik medya ve dijital medya ortamlarında gerekli halkla ilişkiler, tanıtım ve reklam içeriklerini hazırlar. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 64 | 91.43 |
7 |
Stratejik iletişim yönetimi kapsamında kuruluşun tüm etkinliklerini yönetir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 65 | 92.86 |
8 |
Lisans derecesinde bağımsız olarak bir araştırma çalışması tasarlar ve uygular. | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 3 | 58 | 82.86 |
9 |
Medya planlamasını yapar; planlar, kullanır, denetler. | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 61 | 87.14 |
10 |
Ulusal ve uluslararası kalite yönetim süreçlerini uygular. | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 46 | 65.71 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Bireysel olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 40 | 57.14 |
2 |
Halkla ilişkiler alanındaki sorunlara çözüm bulmak amacıyla araştırma ve geliştirme projelerini eleştirel bir yaklaşımla inceler. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 57 | 81.43 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. | 5 | 5 | 3 | 4 | 1 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | 54 | 77.14 |
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine varır. | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 1 | 3 | 2 | 1 | 43 | 61.43 |
3 |
Mesleğin dünyadaki gelişimini izler. | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | 5 | 4 | 55 | 78.57 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Alanı ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | 1 | 52 | 74.29 |
2 |
İçinde bulunduğu toplumun ekonomik, sosyal ve siyasal politikalarını ve gündemini takip ederek kamu yararına kullanma yetisine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 53 | 75.71 |
3 |
Etkin dinleme, eleştirel analiz ve sorun çözme konusunda yetkindir. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 1 | 57 | 81.43 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 3 | 4 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 43 | 61.43 |
2 |
Alanında yönetsel bakış açısı ile her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 5 | 4 | 3 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 57 | 81.43 |
3 |
Örgütlerde yaşanabilecek olası krizleri öngörür ve önler, mevcut krizleri çözümler. | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 50 | 71.43 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 29 | 29 | 29 | 29 | 29 | 29 | 29 | 29 | 29 | 29 | 29 | 29 | 29 | 29 | 29 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 137 | 132 | 112 | 127 | 102 | 113 | 119 | 131 | 116 | 121 | 105 | 101 | 112 | 101 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |