PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Matematiksel kavramları tanımlar, sistematik yapıları ve aralarındaki ilişkileri bilir, matematiksel bir bilginin geçerliliğinin nasıl değerlendirileceğini bilir ve mesleği ile ilişkili matematik bilgisine sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 47 | 85.45 |
2 |
Ülkemizdeki ve dünyadaki ortaokul matematik öğretimi programları hakkında ve öğretim programının sınıf ortamlarına nasıl uygulanması gerektiği hakkında bilgi sahibidir. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 47 | 85.45 |
3 |
Ortaokul öğrencilerinin matematiğe ilişkin öğrenme zorlukları ve olası kavram yanılgıları, ihtiyaçları, ilgileri, yetenekleri, öğrenme özellikleri, bireysel farklılıkları, gelişim düzeyleri ve sosyo-kültürel altyapıları hakkında bilgi sahibidir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 46 | 83.64 |
4 |
Matematik eğitimi alanı ile ilgili öğretim yöntem ve teknikleri, ölçme değerlendirme yaklaşımları, bilgi ve iletişim teknolojilerinin nasıl kullanılacağı hakkında bilgi sahibidir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 49 | 89.09 |
5 |
Türk Milli Eğitim sisteminin genel yapısı, ilköğretim okullarının işleyişi, okuldaki idari ve matematik dersi ile ilgili görevleri hakkında bilgi sahibidir. | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 47 | 85.45 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Matematiksel bilgiyi günlük hayatla ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir, akıl yürütme yoluyla karşılaştığı problemleri anlaşılır ve pratik olarak çözer. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 51 | 92.73 |
2 |
Ortaokul öğrencilerinin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilköğretim matematik öğretimi programının yaklaşımı ve içeriğini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular, en etkili ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanır. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 49 | 89.09 |
3 |
İlköğretim matematik öğretim programı kazanımlarına uygun eğitim-öğretim materyalleri geliştirir ve anlamlı öğrenmeyi destekleyecek etkinlik tasarlar ve bunları kapsayan bir ders planı oluşturur. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 49 | 89.09 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Görev yaptığı okullarda kendisinin, öğrencilerinin ve meslektaşlarının akademik ve mesleki gelişiminde sorumluluk sahibidir, alanı ile ilgili konularda ulusal ve uluslararası projelerin geliştirilmesi ve uygulanması gerektiğinin farkındadır. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 48 | 87.27 |
2 |
Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını belirleyen mevzuata uygun davranır. | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 | 44 | 80.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Sahip olduğu bilgi ve beceriler açısından kendini sürekli değerlendirir, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 44 | 80.00 |
2 |
Bilgi teknolojilerini, matematik öğretiminin planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde etkili bir şekilde kullanır. | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 45 | 81.82 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Meslektaşları, öğrencileri ve aileler ile etkili iletişim kurar ve meslektaşlarıyla birlikte etkin bir şekilde çalışır. | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 41 | 74.55 |
2 |
Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanır. | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 43 | 78.18 |
3 |
Toplumsal ve matematik eğitimi ile ilgili sorunların çözümüne ilişkin önerilerini ilgili kişilerle paylaşır. | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 43 | 78.18 |
4 |
Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 40 | 72.73 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Kazanmış olduğu deneyimleri, bilgi ve becerileri okul ortamında mesleğinin gerektirdiği nitelikler çerçevesinde uygular ve değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 49 | 89.09 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 75 | 74 | 78 | 73 | 76 | 62 | 71 | 65 | 77 | 69 | 62 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |