PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 1 |
1 |
İç Mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak öğrenir. | 0 | 2 | 2 | 20.00 |
2 |
İç Mimarlığın temel tasarım ilkelerini, metotlarını ve tasarımı etkileyen çevresel, iklimsel, sosyal, ekonomik ve yasal etmenlerine hakim olur. | 0 | 2 | 2 | 20.00 |
3 |
İç Mimarlık alanındaki sanat tarihi, sanat kültürü, estetik ve malzeme konularında bilgi sahibi olur. | 0 | 2 | 2 | 20.00 |
4 |
İç Mimari tasarımın kalitesini etkilemesi açısından güzel sanatların görgü, bilgi ve duyarlılığına sahip olur ve sanat aktivitelerinin içeriklerini algılar. | 0 | 3 | 3 | 30.00 |
5 |
İç Mimarlıkta, çevre–insan etkileşimini anlayabilme ve bu etkileşimin sağlıklı kurulabilmesi amacı ile psikolojik, sosyolojik ve ekolojik verilerden yararlanır. | 0 | 3 | 3 | 30.00 |
6 |
İç Mimarlık alanındaki yasal düzenlemeleri, meslek etiği ve sorumluluklarını tanır. | 0 | 1 | 1 | 10.00 |
7 |
Araştırma yapma, tasarım yapma ve sanatsal eleştiride bulunma eylemlerini gerçekleştirmek için izleyecekleri yol ve uygulayacakları teknikleri öğrenir. | 0 | 1 | 1 | 10.00 |
8 |
İç mekanların iklim koşullarına göre tasarlanması ve konforun sağlanmasına yönelik yapısal sorunlar, yapım sistemleri ve detay çözümlerindeki kriterler, malzeme ve sistem seçimi konularında yeterli bilgiye sahip olur. | 0 | 1 | 1 | 10.00 |
9 |
Kültürel mimari miras ile bölgesel ve yerel mimari değerleri araştırmayı öğrenir. | 0 | 1 | 1 | 10.00 |
10 |
Bir İç Mimari projeyi kullanıcı, mekan ve ekipman ihtiyaçları ile saha koşullarına ilişkin yasa ve standartlara göre değerlendirebilme bilgisini sentezler. | 0 | 1 | 1 | 10.00 |
11 |
Tasarladığı mekan ve donatı elemanlarını hayata geçirmek için gerekli detayları çözümleyebilme becerisi kazanır. | 1 | 1 | 2 | 20.00 |
12 |
Sirkülasyon, tesisat, elektrik, iletişim, güvenlik ve yangın koruma sistemlerinin oluşturduğu bina servis sistemleri ile ısıtma, havalandırma, atık tahliyesi elemanlarının tasarım ve uygulama kriterlerini tanır. | 0 | 1 | 1 | 10.00 |
13 |
Doğal ya da yapay çevre ile insan arasındaki karşılıklı etkileşimi anlama yetkinliğine ulaşır. | 1 | 1 | 2 | 20.00 |
14 |
İç Mimarlıkta kullanılan yapı malzemeleri, günümüz teknolojileri ve gelişen yapı ürünlerinin özelliklerini ve kullanım alanlarına göre seçim ölçütlerini analiz eder. | 0 | 1 | 1 | 10.00 |
15 |
Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için, mülkiyet haklar, imar ve iskan yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi bina tasarımını, yapımını ve iç mimari çalışmaları etkileyen konularda iç mimarın yasal sorumluluklarını ayırt eder. | 0 | 1 | 1 | 10.00 |
16 |
Bir projenin tam ve doğru teknik tanımı ve dokümantasyonunu yapar. | 0 | 1 | 1 | 10.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 1 |
1 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanır. | 0 | 2 | 2 | 20.00 |
2 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi kazanır. | 0 | 3 | 3 | 30.00 |
3 |
Tasarladığı mekan ve donatım elemanlarını gerçekleştirmek için gerekli detayları çözümleyebilme yetisini elde eder. | 0 | 2 | 2 | 20.00 |
4 |
İç mimarlık alanı ve ilişkili olduğu alt disiplinlerdeki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyip iç mimarlık alanı ile etkileşimini değerlendirerek, kendisini sürekli yeniler. | 0 | 2 | 2 | 20.00 |
5 |
İç Mimarlıkta hem estetik hem de teknik koşulları sağlayacak tasarımlar yaratır. | 0 | 1 | 1 | 10.00 |
6 |
Geniş kapsamlı programı olan bir iç mimari projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar değerlendirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
7 |
İç mekan tasarımlarını, uygun bilgisayar destekli tasarım teknolojilerini kullanarak gerçekleştirme ve tasarım sürecinin her aşamasını grafiksel olarak ifade etme becerisine sahip olur. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
8 |
Farklı özelliklere sahip mekan kurguları bağlamında, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları, eleştirel bir yaklaşımla tanımlayabilir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
9 |
Her türlü iç mekanı, o mekanın işlevine uygun biçimde estetik değerleri göz önünde bulundurarak düzenleme ve yaşanabilir bir iç mekan oluşturma becerisi elde eder. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
10 |
Mekan tasarımlarını güncel gereksinimlere uygun olarak gerçekleştirme ve ekonomik çözümler geliştirme yeteneği kazanır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
11 |
Tarihi eserlerin iç mekanlarında, mekanın tarihsel değerini ve önemini göz önünde bulunduran duyarlı düzenlemeler oluşturur. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
12 |
Sanat ve tasarım konularındaki teorik ve pratik bilgileri İç Mimarlık alanında kullanır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
13 |
Sanat ve Mimarlık Tarihi konusunda, her alandaki tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu, malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak ve ayırt edecek ölçüde bilgi sahibi olur. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
14 |
Mekanların, kullanıcı ihtiyaçlarına ve gerekliliklerine göre doğru olarak planlanması amacıyla, aydınlatma-havalandırma vb. yapı fiziksel sorunların çözümünü uygular. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
15 |
İç Mimari tasarımının farklı aşamalarında kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, finans ve uygulama alanlarındaki teknik ve teknolojileri seçer ve etkin olarak kullanır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 |
1 |
Kendi alanında ya da çok disiplinli alanlarda tek başına/takım halinde uyumlu ve etkin çalışabilme, sorumluluk alabilme ve yürütebilme yetkinliği kazanır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | T | % |
1 |
İç Mimarlık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, çözümleyebilme ve kendi çalışmalarını sorgulayabilme yetkinliği elde eder. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
İç Mimarlık alanında hazırlamış olduğu sunum ve raporları, uzman/uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru şekilde aktarabilme yetkinliği kazanır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
İç Mimarlık alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındalığı ile soyut ve somut kavramları estetik değerler doğrultusunda yaratıcı düşüncelere, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme yetkinliği elde eder. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 35 | 2 | 21 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 2 | 33 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |