PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 |
1 |
Matematik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin modellenmesi ve çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 21 | 84.00 |
2 |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 21 | 84.00 |
3 |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 | 3 | 3 | 1 | 5 | 15 | 60.00 |
4 |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 17 | 68.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 |
1 |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 21 | 84.00 |
2 |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 23 | 92.00 |
3 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 23 | 92.00 |
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 18 | 72.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 |
1 |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 | 10 | 40.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | T | % |
1 |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 0 | 0 | 0 | 4 | 5 | 9 | 36.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | T | % |
1 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 0 | 0 | 0 | 3 | 5 | 8 | 32.00 |
2 |
Bir organizasyonu bir vizyon etrafında toplayıp girişimcilik ve liderlik yeteneklerini uygulama becerisi. | 0 | 0 | 3 | 4 | 5 | 12 | 48.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | T | % |
1 |
Sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemlerini kullanabilme; insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerjiyi içeren bu entegre sistemleri tasarlayıp, geliştirip iyileştirebilme | 0 | 0 | 4 | 4 | 5 | 13 | 52.00 |
2 |
Endüstri Mühendisliği alanındaki yenilikleri ve bilimsel yayınları takip edebilme; İş Güvenliği ve işçi sağlığı konularını gözeterek müşteri ihtiyaç ve taleplerini karşılayacak yeni ve yaratıcı çözümler geliştirebilme ve Pazar fırsatlarını yakalayabilme becerisi. | 0 | 0 | 5 | 4 | 5 | 14 | 56.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 14 | 14 | 14 | 19 | 22 | 22 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 60 | 56 | 67 | 73 | 102 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |