Alanında ulusal saygınlığa erişmiş bir bölüm olmak; ülkemizin yetişmiş insan gücüne çok ihtiyaç duyduğu bu alanda uluslararası standartlarda iyi eğitilmiş Arapça bilen ve öğreten öğretmenler yetiştiren önemli bir kaynak olmaktır.
2
Arapça Öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerilerine sahip 21. yüzyılın Arapça Öğretmenlerini yetiştirmektir.
3
Modern Arap Diline hakim öğretmen adaylar profili oluşturmaktır.
4
Arapça Öğretmenliği alanındaki bilimsel ve uygulama düzeyindeki çalışmalarıyla bu alanda çalışan kurum ve kuruluşlara örnek teşkil etmektir.
5
Ülkemizdeki sosyal, kültürel ve sanat alanlarındaki gelişmeleri takip eden ve Arapça Öğretmenliği alanında uzman araştırmacılar yetiştirmektir.
6
7
8
9
10
Hedef
1
Arap Dili Eğitimi programının genel hedefleri öğrencilerin Arapça konuşulan coğrafyadaki çeşitli kültürleri tanıyan örnek Arapça öğretmenleri yetiştirmektir.
2
Kendi kültürel değerlerini yabancılara aktaran, kendi geçmişinde önemli bir yere sahip olan Arap dilinin iyi bilen uzmanlar yetiştirmek.
3
Yabancı Dil olarak Arapçanın dört temel becerilerini kullanabilen ve öğretebilen, aynı zamanda modern öğrenme-öğretme stratejilerini kullanan öğretmen profili oluşturmaktır.
4
Arapça Öğretmenliği alanındaki Ulusal ve Uluslararası yayınları takip eden, bilimsel araştırma becerilerini kullanabilen, etik ilkelere sahip öğretmenlerin yetiştirilmesine öncülük etmektir.
5
Türk Milli Eğitimi’nin Temel Kanunlarını açıklayan, amaç ve ilkelerini bilen ve ilk, orta ve yüksek kademe düzeyinde eğitim-öğretim programlarına hâkim olan Arapça eğitimcileri topluma kazandırmaktır
6
7
8
9
10
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Istanbul Aydin University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.