PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi Alanında
uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | 2 | 1 | 5 | 1 | 3 | 4 | 16 | 53.33 |
2 |
Eğitim öğretim alanında verimlilik ve kaliteyi arttırmanın yanı sıra bunun sürdürülebilirliğini sağlamaya yönelik araştırmalar yapar. | 4 | 0 | 5 | 3 | 1 | 2 | 15 | 50.00 |
3 |
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili problemleri tanıyabilme ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirebilme yetisi kazanır. | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | 30.00 |
4 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur. | 3 | 0 | 3 | 0 | 4 | 0 | 10 | 33.33 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Etkili iletişim becerilerine sahip olur. | 3 | 3 | 0 | 1 | 2 | 0 | 9 | 30.00 |
2 |
Disiplinlerarası etkileşim yaklaşımıyla yeni düşünceler ortaya koyar. | 4 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | 23 | 76.67 |
3 |
Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 0 | 20 | 66.67 |
4 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygular. | 4 | 0 | 1 | 2 | 5 | 3 | 15 | 50.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Sınıf öğretmenliği ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütür, araştırmasını ve sonuçlarını alandan uzmanlarla tartışır. | 3 | 0 | 2 | 5 | 3 | 0 | 13 | 43.33 |
2 |
Yaşam boyu öğrenme düşüncesini içselleştirir ve sürekli bir davranış haline getirir. | 3 | 1 | 0 | 3 | 2 | 4 | 13 | 43.33 |
3 |
Sınıf öğretmenliği alanındaki sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 23 | 76.67 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Sınıf öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve uluslararası çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme yetisi kazanır. | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 5 | 17 | 56.67 |
2 |
Edindiği teorik bilgileri farklı yöntemlerle güncelleştirme yetisine sahip olur. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Farklı alanlarda öğrendiği yöntemleri kendi alanına uyarlamaya çalışır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | 5 | 4 | 0 | 2 | 0 | 4 | 15 | 50.00 |
2 |
Eğitim öğretim sorunlarına bilimsel çözümler üretir, bu çözümleri paylaşım ve uygulamada takım çalışmasına açık bir davranış sergiler. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Sosyal ilişkilerin temelindeki etik değerlere göre davranır, mevcut olay ve olguları bu değerlere göre değerlendirir, iletişiminin temelini bu değerler oluşturur. | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | 2 | 20 | 66.67 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | 3 | 5 | 3 | 3 | 1 | 0 | 15 | 50.00 |
2 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri önemseyerek bu bilgileri paylaşır. | 5 | 4 | 0 | 5 | 0 | 2 | 16 | 53.33 |
3 |
Edindiği kuramsal ve uygulamaya dönük bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 2 | 1 | 5 | 0 | 4 | 0 | 12 | 40.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 20 | 18 | 14 | 14 | 15 | 15 | 11 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 61 | 45 | 52 | 40 | 48 | 37 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |