|
|
12860 HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM - Yüksek Lisans Sonrası Program |
DÜZEYİ: Doktora , TYYÇ: 8. Düzey , EQF-LLL: 8. Düzey , QF-EHEA: 3. Düzey |
Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Alanı ile ilgili konu başlıklarını ve alanının kapsamını bilir. |
%98.25 |
2 |
Alanıyla ilgili yapılmış ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları bilir. |
%98.25 |
3 |
Alanı hakkında derinlemesine literatür bilgisine sahip olur. |
%98.25 |
4 |
Alanıyla ilgili terimler ve kuramlar hakkında bilgi edinir. |
%98.25 |
4 |
|
%98.25 |
4 |
|
%98.25 |
4 |
|
%98.25 |
4 |
|
%98.25 |
4 |
|
%98.25 |
4 |
|
%98.25 |
5 |
Alanıyla ilgili güncel konuları bilir ve akademik bakış açısı ile bunları analiz eder. |
%98.25 |
6 |
Alanı ile ilişkili farklı bilim dalları hakkında bilgi sahibi olur. |
%98.25 |
7 |
Alanı ile ilgili yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır |
%98.50 |
8 |
Alanına özgün bir konunun araştırmasını, değerlendirmesini ve uygulamasını yapar |
%98.25 |
8 |
|
%98.25 |
8 |
|
%98.25 |
8 |
|
%98.25 |
8 |
|
%98.25 |
8 |
|
%98.25 |
8 |
|
%98.25 |
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Alanındaki akademik çalışmalarla akademik bakış açısı kazanır. Bu bakış açısı ile güncel konulara dair yorumlar ve çözümler üretir. |
%98.25 |
2 |
Alanındaki kuramsal bilgileri değerlendirir ve bu bilgileri uygular.
Çok yönlü bakış açısı ile yaratıcı projeler üretir. |
%98.50 |
3 |
Disiplinler arası etkileşim yaklaşımıyla yeni fikirler ve yöntemler oluşturur. |
%98.50 |
4 |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
%98.50 |
4 |
|
%98.50 |
4 |
|
%98.50 |
4 |
|
%98.50 |
4 |
|
%98.50 |
4 |
|
%98.50 |
4 |
|
%98.50 |
5 |
Kamuoyunu ve hedef kitleyi tanıma ve anlama alanında araştırmayı etkin kullanır. |
%98.25 |
6 |
Toplumsal hassasiyetleri ve trendleri yakından takip eder. |
%98.25 |
7 |
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır |
%98.25 |
8 |
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir |
%98.50 |
9 |
Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar. |
%98.50 |
10 |
Bilimsel araştırma metod ve yöntemlerini ileri düzeyde özgün çalışmalarında kullanır. |
%98.50 |
10 |
|
%98.50 |
10 |
|
%98.50 |
10 |
|
%98.50 |
10 |
|
%98.50 |
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Alanı ile ilgili araştırma, uygulama, planlama ve değerlendirme başlıklarında bir proje çalışmasında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
%98.25 |
2 |
Alanı ile ilgili yapılan etkinliklerle ilgili projeler ve değerlendirme raporları üretir. |
%98.50 |
3 |
Bir halkla ilişkiler projesini proje aşamasından uygulama aşamasına kadar yürütür. |
%98.50 |
4 |
İletişim alanında ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde en az bir makale yayınlar. |
%98.50 |
5 |
Toplumsal sorunlara karşı sosyal sorumluluk projeleri geliştirir. |
%98.75 |
6 |
Markalar ve kurumlar için halkla ilişkiler projeleri üretir. |
%98.50 |
7 |
Yenilikçi ve problem çözmeye yönelik sosyal veya kurumsal projeler üretir. |
%98.75 |
8 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar |
%98.50 |
8 |
|
%98.50 |
8 |
|
%98.50 |
|
Öğrenme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi, beceri, düşünce ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarım becerisinin tüm yönlerine hakimdir. |
%98.50 |
2 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. |
%98.50 |
3 |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
%98.50 |
3 |
|
%98.50 |
3 |
|
%98.50 |
3 |
|
%98.50 |
3 |
|
%98.50 |
3 |
|
%98.50 |
3 |
|
%98.50 |
3 |
|
%98.50 |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Etkin biçimde sunum tekniklerini kullanır. |
%98.50 |
2 |
Çeşitli sunum materyalleri ile sunumunu destekler. |
%98.50 |
3 |
Hedef kitleyi anlama ve ikna etmede iletişim biçimlerini etkin kullanır. |
%98.50 |
4 |
Hedef kitleyle olumlu iletişim ortamları yaratır ve empati geliştirir. |
%98.50 |
5 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
%98.50 |
6 |
Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir. |
%98.50 |
7 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. |
%98.50 |
8 |
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar |
%98.75 |
8 |
|
%98.75 |
8 |
|
%98.75 |
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkin bir biçimde kullanır. |
%98.50 |
2 |
Alanının beklentilerine cevap veren, ufku geniş, özgün ve yeniliklere açık bir araştırmacı kimliği kazanır. |
%98.25 |
3 |
Alanı ile ilgili her türlü çalışmada sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
%98.50 |
4 |
Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
%98.50 |
5 |
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
%98.50 |
6 |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
%98.50 |
7 |
Yenilik arayışı içinde olma istekliliğini göstererek, alana ilişkin yapılacak çalışmalara özgün bir katkı verir. |
%98.50 |
7 |
|
%98.50 |
7 |
|
%98.50 |
7 |
|
%98.50 |
|
|