Sivil havacılık sektörü tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de çok hızlı bir şekilde gelişme göstermektedir. Havacılık sektörü hızla büyürken aynı anda sektörde konusunda uzman açığı da hızla artmaktadır. Sivil havacılık ve kabin hizmetleri programının genel amacı; ülkeler, bölgeler ve hatta kıtalararası ulaşımı sağlayarak küreselleşmenin en önemli araçlarından biri olan havayolu taşımacılığında sektörün ihtiyaçlarını, beklentilerini karışlayabilen, mesleğini aldığı akademik ve uygulamalı bilgilerle geliştiren ve edindiği yabancı diller ile etkili iletişim becerilerine sahip kabin hizmetlerini yerine getirebilecek nitelikli insan kaynağı yetiştirmektir.
Öğrenciler, öğrenimleri boyunca öncelikle dünyanın en hızlı gelişen sektörlerinden biri olan turizmin içerisinde yer alan ulaştırma işletmelerinden biri olarak faaliyet gösteren havayolu işletmelerinde kaliteli hizmetin öneminin farkında olarak, uçakta kabin ve yolcuların güvenliğini sağlama, uçuş süresince üstün hizmet sunma, acil durumlarda profesyonelce durumu kontrol etme ve iyi iletişim becerileriyle yolcuların konforlu bir yolculuk geçirmelerini sağlayacak bilgi ve donanıma sahip olurlar.
Öz Görev
Havacılık sektörü hızla büyürken aynı anda sektörde konusunda uzman eleman açığı da hızla artmaktadır. Sivil havacılık kabin hizmetleri programının temel amacı çok hızlı büyüyen sektöre ayak uydurabilen, etkili iletişim becerilerine sahip, müşteri ilişkileri kuvvetli, problem karşısında hızlı tepki veren, çözüm odaklı, karşılaştığı sorunlarla başa çıkabilecek yeteneğe sahip kabin hizmetleri verebilecek personel yetiştirmektir.
Kariyer Olanakları
Havayolu işletmeleri ve havaalanlarının değişik faaliyet alanlarında ve aynı zamanda havacılık sektörüyle ilişkide olan diğer işletmelerde çalışabilecektir.
BÖLÜM KADROSU
Bölüm Başkanı :
Öğr. Gör. HÜLYA ÇAĞLAR ÇELEBİOĞLU
E-mail : Dahili Tel : 43801
CV :
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Istanbul Aydin University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.